Samsung UE49KS7000 - Reviews

schermgrootte
49 inch

8,9

Kevin 27-07-2016 Product paar dagen in bezit

Beste tv op de markt; alleen verpakkingstape gebruikt waardoor ik blauw vlek op scherm heb.

Vorige week mn eerste tv opgehaald en uitgepakt. Bleek dat Samsung tape over de aan/uit-knop (standby-oog) van achter naar voren heeft geplakt, waarbij een deel van de tape op het scherm zat. Bij verwijderen was er een blauw plek zichtbaar op het scherm boven de aan/uit-knop. Dit was met de bijgeleverde microvezeldoek niet te verwijderen. Monteur van de dealer is erbij geweest en kwam tot de conclusie dat het scherm was aangetast. De dealer heeft (super netjes) een nieuwe tv besteld. Maar bij uitpakken van deze tv bleek weer dezelfde tape te zijn gebruikt met als gevolg wederom een blauwe plek die (u raadt het al) ook niet te verwijderen is. De dealer heeft contact opgenomen met Samsung. De tv moest getest worden met wit beeld en als de vlek niet zichtbaar was..dan was dat voor Samsung acceptabel en niet noodzakelijk om verdere stappen te ondernemen. De vlek bleek niet zichtbaar en ik heb het hierbij maar gelaten omdat dit scherm de beste is die je op dit moment kan kopen. Ik vind dit eigenlijk niet kunnen voor de prijs die je voor deze tv moet betalen. Het is eenvoudig te voorkomen door deze tape niet te gebruiken. Tijdens verdere installatie bleek de achterkant van de tv in de rechterbovenhoek ook nog eens beschadigd te zijn. Tevens gaat een van de poten dieper in de tv dan de andere. Al met al punten die voor deze prijs niet zouden mogen.
Ga ik kijken naar het scherm zelf dan kan ik niet anders dan concluderen dan dat het een prachtig beeld is. Zwart is zoals het echt moet zijn: zwart. Dat je geen verschil zou kunnen zien tussen 4k en 1080p op een scherm van 49 inch is onzin. Degene die dat beweert, mag zichzelf wel eens een bril laten aanmeten. Voor voetballiefhebbers en sportliefhebbers in het algemeen is deze tv een must. Bewegingen gaan vloeiend zonder merkbare haperingen. Ook gamen is een genot. Zet daarvoor wel de gamemodus aan!

JJ van den Tol 01-11-2016 Product paar weken in bezit

Prachtige TV

Sinds kort de Samsung 49ks7000 aangeschaft na bestudering van alle mogelijkheden en dat zijn er vele ben ik er achtergekomen dat de Filmmode het natuurlijks is geen opdringerige kleuren echt geweldig, bovendien is het geluid voor een platte TV heel helder boven verwachting alleen geen bassen dat kan je niet verwachten, voor de rest een top TV bovendien ook voor een aantrekkelijke prijs, kortom zeer tevreden.

Pluspunten

• geweldig beeld gebruik Filmmode
  • los aansluitbox, voor alle aansluitingen
  • nauwelijks randen heel elegant design
  • heel helder geluid
  • ontzettend scherp

Minpunten

• soms enige zonschittering
  • matige kijkhoek

Michel 07-11-2016

Mag ik vragen hoe je de instellingen hebt staan onder de film modus ben de ook al week mee bezig, heb nu beeldmodus normaal en dan contrast 100 achtergrond 16 enz

W. Paulus 26-11-2016 Product paar weken in bezit

Lekker scherm, niet te groot en niet te klein.

Deze televisie is niet te groot maar ook niet te klein. Heeft een heldere en scherp beeld en is zuinig in verbruik met elektriciteit. Het is tegelijk een smart televisie.

Pluspunten

• Laagste prijs
  • Scherp beeld
  • Smart tv

W.Saat 16-09-2016 Product paar dagen in bezit

Mooi scherm,makkelijke installatie. Super beeld

Geweldig design,super beeld en makkelijke installatie. In combinatie met soundbar super set.
Fijne afstand bediening

GRA Bijker 23-07-2016 Product paar dagen in bezit

Mooie TV!!!

Geweldige televisie.
Mooi beeld en heerlijk groot, zodat de bril af kan blijven.
Mijn vrouw zeurt nu niet meer. Ik kan nu lekker de Tour volgen vanaf mijn luie bank en het gevoel krijgen dat ik aan de kant van de weg sta.

JC 09-01-2017 Product paar weken in bezit

Mooie vormgeving met prachtig beeld

Na het lezen van reviews van smart tv's gekozen voor de Samsung UE49KS7000. We zijn erg teverden met deze aankoop. Het instellen nam niet veel tijd in beslag en verliep erg soepel. Na het instellen gaf de tv aan dat er een software update was en installeerde deze probleemloos.

De tv heeft een prachtig design en is erg plat. Groot pluspunt is de smart hub waardoor er maar twee kabels naar de tv gaan, de kabel van de smart hub en de voedingskabel. Alle overige aansluitingen zitten op de smart hub met uitzondering van de netweraansluiting, maar die heb je alleen nodig als het draadloos netwerk niet zou werken.

Voor zo een groot scherm worden standaard televiesie en dvd beelden erg goed weergegeven, maar de tv komt pas echt tot zijn recht met HD beelden. De kleuren spatten van het scherm zonder onnatuurlijk te zijn. Een echte kijkbeleving! De inkijkhoek is wel beperkt, vooral de vertikale. Het scherm toont dan al snel flets.

Het geluid van de tv is voor zo'n platte tv goed, maar omdat de luidsprekers naar beneden stralen is het geluid niet erg helder en vol. Vooral de bassen zijn mager. Voor een betere geluidservaring moet je de tv aansluiten op een goede stereo set.

Al met al een prima tv.

Pluspunten

• prachtig beeld
  • erg smalle randen rondom tv
  • fantastische kleuren
  • Tizen software werkt prettig
  • software wordt van tijd tot tijd opgewaardeerd

Minpunten

• beperkte kijkhoek
  • geen aan/uit schakelaar, alleen stand-by

Chiel 06-11-2016 Product paar maanden in bezit

Perefect beeld, voor de rest bruikbaar tot goed.

Toestel nu ruim 4 maanden in gebruik en twee reguliere software updates verder.
De smart ab is nog steeds niet zo heel smart en ook zo heel praktisch, waardoor deze eigenlijk niet gebruik wordt. Het concept van de smart ab is gewoon goed, met uitzondering van het kiezen van nummers (kanalen). Uitwerking valt tegen, zeker in combinatie met een Horizonbox van Ziggo (fabrikaat van Samsung!). Er kan veel, maar niet alles, waaronder het kiezen van het Horizonmenu. Hier is in de afgelopen maanden met de software-updates geen verandering in gekomen.
De DLNA-client onder Tizen is bruikbaar maar kan beter. Zo ontbreken belangrijke features als sorteren.

Pluspunten

• Beeld
  • Vormgeving

Minpunten

• Tizen nog in ontwikkeling
  • Smart ab niet smart genoeg

JJ1975 05-08-2016 Product paar weken in bezit

Geweldige TV

Deze televisie brengt kleuren tot leven en de beelden lijken echt je huiskamer in te komen. SUHD en 4K is voor mij DE combinatie.

Bas Winkel 03-08-2016 Product paar dagen in bezit

Ultra gaaf scherm met uitzonderlijk beeldkwaliteit!

Op advies van Expert Berkhof Vroomshoop dit ultra gave scherm met uitzonderlijk beeldkwaliteit gekocht!
Zeer tevreden over de aankoop en de service van Expert Berkhof.

top tv 01-08-2016 Product paar dagen in bezit

top tv van uitsekende kwaliteit

samsung is de laatste tijd zoveel beter en strakker geworden,ik koop sinds 2007 alles van samsung.1 woord Perfect

Ralph 29-07-2016 Product paar dagen in bezit

Fijne Televisie

Na eerst te zijn afgeknapt op een (andere) smart tV, hebben we nu een Samsung en deze bevalt uitstekend! Groot gebruiksgemak, prachtig beeld en geluid. Zeker een aanrader!

N Tolenaars 13-06-2016 Product paar weken in bezit

Wat een beeldkwaliteit!

9,6
Mijn oude Samsung bagaf het. En wilde het nieuwste van het nieuwste.
Het geluid: is altijd bij een platte tv niet zo geweldig. Schaf een goede spundbar aan of iets dergelijks.
Beeldkwaliteit: wauw wat een gaaf beeld zeg. Zelfs HD 1080 ziet er veel mooier uit dan op mijn oude hd tv. De kleuren spatten van je scherm af. En alle details zo duidelijk.
Vormgeving: ziet er gewoon gelikt uit. Niks op aan te merken. Kan er weer jaren mee vooruit!
Installeren: ging vanzelf. Alles wijst zichzelf uit. Wifi instellen en je stream direct van je foon naar je tv.
Conclusie: prijs is wat hoog maar dubbel en dwars waard. Tot nu toe het mooiste beeld wat ik ooit gezien heb!

Joke 31-05-2016 Product paar dagen in bezit

Goede koop

Na veel vergelijken gekozen voor deze Samsung smart tv.
Hij voldoet aan alle verwachtingen.
Makkelijk te installeren, goed beeld.
Handige in gebruik en je gaat heel gemakkelijk van tv naar je verschillende apps, die snel en goed reageren.
Goede aankoop

48KS7000 28-05-2016 Product paar dagen in bezit

48KS7000 ter vervanging Pioneer VT60.

Een prima vervanger voor onze Panasonic vt60 plasma. Goede zwartwaardes, soepel menu. Redelijk geluid, maar dat blijft lastig bij deze dunne tv's. Duurzaamheid weet ik niet, hij is net in huis. Maar het voelt allemaal degelijk aan. Ook de tweede afstandsbediening is een goede aanvulling.

Nijsinga 14-05-2016 Product paar dagen in bezit

Super toestel!

Ik heb deze TV drie dagen in gebruik.
Prachtig toestel. Scherp beeld. Veel mogelijkheden. Handige afstandsbediening, die ook de STB van de glasvezelverbinding aanstuurt.
Wel merkwaardig: batterijen van de afstandsbediening na twee dagen al leeg!

Martin 01-05-2016 Product paar dagen in bezit

SUHD super scherp beeld

NA de oude UE46B7020 weer voor Samsung gekozen om het super scherpe beeld.
Alleen jammer dat er nog geen handleiding in het Nederlands beschikbaar is, alleen Duits.

Meijer 10-01-2017 Product paar dagen in bezit

fantastisch scherm

wat een prachtige tv. Het beeld is echt kraak helder. Netflix in 4K... epic!! Zelfs het geluid is goed. voor de echte beleving is natuurlijk een HTS wel het mooiste maar voor gewoon dagelijks gebruik is het prima. de mini afstandsbediening werkt ook perfect. meer knoppen ben je niet nodig. de snelheid van het switchen van en naar de tv of een app gaat ook razend snel.

Kortom... een echte aanrader voor mensen die een mooie tv in de kamer willen die ook nog een fantastisch beeld heeft!

Pluspunten

• scherp beeld
  • snelle procesor
  • mooi design
  • zeer gebruiks vriendelijk

VJGJager 29-12-2016 Product paar dagen in bezit

Haarscherpe SUHD techniek

De nieuwste SUHD techniek voor een redelijke prijs. Mooi design en makkelijk te installeren bovendien.

Pluspunten

• Super slank design
  • Mooi beeld

Tetelepta 24-12-2016 Product paar dagen in bezit

Mooi beld

Na 10 jaar lang naar het toen beste scherm (Pioneer Plasma 5090) gekeken te hebben nu een LCD aan moeten schaffen ivm deffect raken. Dit scherm geeft een zeer mooi beeld is compact en heeft een zeer snelle interface. Dit laatste is bij Sony en LG wel anders.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Snelle bediening
  • Beeld bij snelle bewegingen

Minpunten

• Prijzig

Dimitri 18-12-2016 Product paar dagen in bezit

Mooie tv, na kalibratie

Deze TV is degelijk afgewerkt waardoor de kans op light bleeding minimaal is. De break-out box is heel erg handig: alle kabel steek je in één kastje dat vervolgens met één kabel met de TV verbonden wordt. Dit scheelt een hoop gedoe met kabels.
Als je de TV vanuit de doos aan zet is vooral de rode kleur erg schreeuwerig, maar dat is bekend bij Samsung-tv's. gelukkig zijn er vele opties in de kleurruimte en witbalans om dit te kalibreren. Op Youtube vind je hiervoor goede richtwaarden. Het kalibreren zou je met iedere TV moeten doen. Bij dit model levert het een enorme verbetering op t.o.v. de standaardwaarden. Je ogen moeten daarna wel wennen aan de gelige kleur omdat we tegenwoordig erg gewend zijn aan oververzadigde koele (blauwe) kleuren op een TV.
Daarna is het genieten van het mooie beeld! Het Tizen besturingssysteem is is toch wel superieur boven de andere OS-en. Het loopt soepel en is duidelijk. De apps als Youtube en Netflix werken ook soepel.
Jammer dat er helemaal geen analoge ingang meer op zit voor RGB of Composite signalen. Dat maakt het gebruik van een DVD-speler zonder HDMI-uitgang onmogelijk.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Afwerking

Minpunten

• ontbreken analoge ingang