Philips 55PUS6501 - Reviews

8,50 cm dikte
Schermgrootte
55 inch

ekarharman 21-09-2016 Product paar weken in bezit

Toptoestel voor een nette prijs

Wat een geweldige tv met tweezijdig ambilight.
Ik had hiervoor de Philips 9000-serie, maar dan 42 inch en de overstap naar de nieuwe tv bevalt erg goed.

De beeldkwaliteit is ontzettend goed. Ik adviseer wel om via Youtube te zoeken naar 'isf calibratie philips'. Met dat filmpje kun je je Philips TV heel goed calibreren, zodat je de beste beeldkwaliteit hebt.

Ook ben ik aangenaam verrast door de AndroidTV die is geïncorporeerd in de TV. Een aparte Androidbox is niet meer nodig. Kodi was zelfs voorgeïnstalleerd en werkt prima, ook voor de media die je op je eigen NAS-server hebt staan.

Ook heeft deze TV een ingebouwde schotelantennereceiver, zodat een aparte schotelreceiver niet meer nodig is. Dat scheelt weer een afstandsbediening.

Ook kun je een CI+ module plaatsen in deze tv, zodat je direct naar bijvoorbeeld Ziggo kunt kijken, zonder een Ziggo-box. Dat scheelt je dan een tweede afstandsbediening.

Het voordeel van deze TV is ook dat er een toetsenbordje op de achterkant van de afstandsbediening is geplaatst. Als je bijvoorbeeld een Youtube-filmpje wil opzoeken, kun je de titel makkelijk intypen.

Het enige minpuntje is de geluidskwaliteit, vandaar dat ik een aparte soundbar heb gekocht om met deze tv te gebruiken. Helaas heeft die wel een eigen afstandsbediening ;)

Ik heb de tv al een aantal weken, en ik kan deze zeer zeker adviseren. De prijs/kwaliteit is uitstekend.

Overigens ook uitstekend bezorgd door Plasma-discounter. De volgende dag alweer in huis. TOP!

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Afstandsbediening
  • AndroidTV
  • Prijs/kwaliteit
  • Ambilight

Minpunten

• Geluidskwaliteit

Jeffreygarrelts 17-07-2016 Product maand in bezit

Prachtige tv met goed geluid

Ik heb deze tv nu ongeveer iets langer dan een maand en ben nog steeds super tevreden. De kwaliteit van het beeld en het geluid is prachtig. Ook de ambilight zorgt ervoor dat je meer in de tv komt omdat je hele muur in dezelfde sfeer komt. Het design is ook super strak en staat mooi in je woonkamer. Ook het android tv gedeelte werkt vlekkeloos heb nog geen enkel probleem hiermee gehad en de ingebouwde google cast is ook perfect voor het streamen vanaf je laptop. Al met al een goede aankoop

Olaf 17-07-2016 Product paar dagen in bezit

Mooie TV met handig Android SmartTV

Heb deze TV nu een week in mijn bezit. Het beeld is erg mooi. Hij schaalt mooi op naar UHD. Netflix UHD speelt hij ook mooi af en dan zie je waar je de TV voor hebt. Minpuntje is dat de DD 5.1 van Netflix of andere streaming Media niet of niet goed wordt doorgegeven aan de aangesloten receiver via ARC. Ander minpuntje is dat als de TV uit gaat , de receiver (Onkyo) ook uitgaat, maar daarna direct weer aangaat. Heel irritant. Android TV werkt goed, hoop dat dit ook ondersteund gaat blijven. Er mag nog wel wat meet integratie zijn, zo kan ik wel content streamen van Dropbox, maar niet van Google Drive of OneDrive. Wel weer via een aparte app (Kodi !!) Ook mis ik social media apps zoals Facebook. Bij de search option kan ik schijnbaar met Voice zoeken (Google), maar hoe hard ik ook schreeuw, de TV hoort niks. Al met al toch wel erg tevreden en een hele vooruitgang over mijn 2011 SmartTV van Philips.

Philips 55 inch Ultra Hd Tv 13-07-2016 Product paar dagen in bezit

Ultra Hd tv van Philips 55 inch

Mooi grote tv met android en ultra hd de abilicht is echt super mooi. Ultra hd is overdonderd mooi. Deze tv is echt een aanrader

Sonja 10-07-2016 Product paar dagen in bezit

We hadden al een Philips ambilight televisie in ons bezit. Dit tot volle tevredenheid. We wilden toch weer een iets groter beeldscherm en kozen dus voor de 55". Wederom Philips met Ambilight. Hij is mooi vorm gegeven met de zilverkleurige rand en wat ik zelf mooi vind is het matte zwarte scherm als hij uitstaat zodat de tv niet teveel aanwezig is in de woonkamer. De afstandsbediening heeft een qwerty toetsenbord op de achterzijde en dat bespaart veel tijd. Ook de automatische Netflix knop is ideaal! Kortom een hele mooie tv voor een hele goede Prijs!!! Ook belangrijk.....toch?

Jeffreyvana 08-07-2016 Product paar dagen in bezit

Zeer grote verbetering t.o.v. mijn 47PFL5028

Sinds drie jaar in het bezit van een 47PFL5028 en nu was het tijd om over te gaan naar 4K met Android. Het is een zeer groot verschil met een toestel van 2,5 jaar oud. Het Android OS is razend snel, 4K is prachtig, Ambilight is nu ook duidelijker. Ik ben zeer te spreken over mijn nieuwe toestel!

Ray 07-07-2016 Product paar dagen in bezit

Goede TV voor een scherpe prijs

Nu een paar dagen in bezit. Prachtig beeld, vooral UHD media is prachting maar ook tv uitzendingen zien er goed uit. De afstandsbediening heeft een toetsenbord wat erg handig is.

Steven 07-07-2016 Product paar dagen in bezit

TOP TV 55 Inch

Deze TV heeft een goede beeldkwaliteit. Verschillende handige functies zoals: Geen extra tv devolo. Door het gebruik van ambilight is het beeld, met name s'avonds, rustiger.

Jonne Muilenburg 02-07-2016 Product paar dagen in bezit

Helder rustig beeld met Ambilight als unieke erveraring

7,6
Behalve het feit dat de Ambilight er voor zorgt dat tv kijken een nieuwe ervaring wordt heb ik voor deze tv gekozen omdat het beeld 100 hertz is, nagenoeg alle andere merken hebben in deze prijsklasse een 50 hertz paneel wat opgepoetst wordt naar een hogere waarde door postprocessing. Deze tv is prima geschikt op om te gamen, dit is ook waar ik de tv voornamelijk voor gebruik. Snelle beelden worden bijzonder vloeiend weergegeven op het grote 55 inch scherm. Geen vermoeiend schokkerig beeld. De ambilight maakt de pret af. Ook belangrijk om te weten. De inputlag van deze TV is te verwaarlozen :D

Bryan 30-06-2016 Product paar dagen in bezit

Schitterende tv met beperkt geluid

Na het installeren van het product (wat gelukkig niet zo lang duurde) er maar eens goed voor gaan zitten. Wat een beeld! Jammer dat het geluid daar niet bij aansluit, maar dat is te doen gebruikelijk bij de nieuwe dunne tv's van tegenwoordig. Een soundbar erbij is dus geen overbodige luxe. Ik ben wel zeer tevreden met mijn aankoop. Aangezien ik de tv pas net in m'n bezit heb kan ik over de kwaliteit niks zeggen.

veenm 28-06-2016 Product paar dagen in bezit

ambilight philips

Deze tv gekocht ter vervanging van mijn oude 81 cm tv. Wat een upgrade! Gekozen voor de ambilight vanwege het effect tijdens het kijken achter de tv waardoor het rustiger is aan je ogen. Het instellen was zeer gemakkelijk en de bediening spreekt voor zich. Helaas heeft onze provider nog geen 4K kwaliteit maar met het kijken van netflix zie je wat 4K voor potentie heeft.

BENL 27-06-2016 Product paar dagen in bezit

Prima tv voor nette prijs

Ter vervanging van onze vorige Philips 50" full hd 21:9 tv hebben wij deze ultra HD tv gekocht in de maat 55". Ingebouwde luidsprekers zijn niet heel bijzonder maar gebruiken we in de praktijk niet omdat de tv geschakeld is aan onze surround receiver. Beeld kwaliteit met Ultra HD bronnen via Netflix of YouTube is erg mooi, maar met HD (ready) uitzendingen zoals voetbal ontstaan er kleine wazen om de spelers als deze snel door het veld lopen (instelling?) Dit had onze vorige tv niet.
Qua beeldkwaliteit niet het beste wat Philips te bieden heeft maar wel een prima aankoop met een scherpe prijs/ kwaliteit verhouding.

Dichteren 27-06-2016 Product paar dagen in bezit

Goede aankoop

Zeer mooie tv met een moderne stijl. Makkelijke installatie, goed beeld en geluidskwaliteit! De ambilight geeft een mooie sfeer in de woonkamer en is niet storend tijdens het kijken van een film.

Rob 25-06-2016 Product paar dagen in bezit

Super 4k tv

Prachtig tv!!. Zeer de moeite waard. Scherpe en mooie kleuren. Zeer tevreden over tv. Kan hem zeker aanbevelen.

Johan 17-06-2016 Product paar dagen in bezit

Zeer tevreden

Zeer mooi vormgegeven tv met zeer veel opties. De ambilight is in te stellen op felheid wat wel fijn is en werkt perfect samen met andere netwerkdevices.4k beeld is schitterend

Arjan den Butter 17-06-2016 Product paar dagen in bezit

Wat een vooruitgang

Ik ging van een HD Ready tv naar een UltraHD tv. Dat is een groot verschil. Het ambilight is mooi maar geeft ook rust aan mijn ogen. Android tv werkt ook super makkelijk net als je telefoon. Ook de installatie is binnen een kwartier gebeurd.

Het beeld met KPN glazvezel is super alleen bij het ingebruik name vraagt hij naar sateliet of kabel er is nog geen optie op glasvezel te koppelen, dit zou in de toekomst een verbeter puntje kunnen zijn aangezien de glasvezel netwerk steeds groter wordt