Sony KD-55XD9305 - Reviews

Schermgrootte
55 inch

Wagner 28-11-2016 Product paar maanden in bezit

Geweldig beeld!

Na 10 jaar kreeg ik kuren met onze Philips Ambilight. Werd toen tijd voor een nieuwe! Na jaren Philips te hebben gehad, las ik naar mijns inziens te veel negatieve recensies van het grote merk Philips. Na wat huiswerk gedaan te hebben, kwam ik uit op deze Sony 4k UHD, moet eerlijk erbij zeggen dat Samsung ook veel aan bod kwam. Aangezien ik in het verleden niet al te goede ervaring had. Ben ik toch voor de XD93 gegaan. Wat unit zeg! en wat een beeld! Goede contrast en zwart was ook zwart! Mijn zus heeft de xd85, die ook geweldig is, maar als je naast elkaar zet zie je toch het verschil... tenminste ik wel, mijn zus niet. Geluid is okay, maar van een ultra dunne body moet men niet al te veel verwachten, kan wel zeggen dat deze zeker niet verkeerd klinkt. De apps zijn goed en het systeem werkt prima, android heeft mij af en toe weleens in de steek gelaten. Maar voor wat je terug krijgt vergeef ik het systeem. Kodi is een grote plus!!!! Wat in mijn ogen verbeterd kan worden is de afstansbediening. Het navigatie vlak kan beter. daarnaast verwachtte ik een luxere ab net zoals de hoge lijnen van Philips.

Pluspunten

• Beeld kwalitiet
  • Kodi!
  • Android

Minpunten

• Afstandsbediening

Ton 17-11-2016 Product paar weken in bezit

Net niet....

Ik heb voor het product gekozen omdat ik al een Sony had en hier heel tevreden was, maar de tv is nu 7 jaar oud en de tijd was gekomen om over te stappen naar een smarttv met hopelijk een beter beeld. Zou eigenlijk voor een KD-55XD8505 gaan, maar was overtuigd door een Sony verkoper bij de mediamarkt dat de 9305 beter is qua contrast (in de winkel is alles beter).

De standaard instellingen staan TOTAAL verkeerd voor dit toestel. standaard staat wit/zwart op 50 over een overbelichting is van het beeld. Na een zoektocht van enkele uren wat de correcte instellingen zouden moeten zijn (en vooral de test beelden op youtube gebruikt om het contrast/belichting/zwart/enz goed in te stellen) was het nog niet correct. Groen was nog steeds niet groen en een totaal onnatuurlijk beeld. Dit was niet mijn verwachting bij een Sony (al jaren een tevreden klant van sony).

Na bijna twee weken was mijn geduld op en toen ik mijn oude tv weer aanzette kreeg ik een glimlach op mijn gezicht.

Enkele nagatieve ervaringen: inkijkhoek vond ik erg tegenvallen (grijze gloed), als je alle instellingen aanzet (zoals in de winkel het geval is) dan heb je met ondertiteling en donkere beelden dat de onderkant van het beeld 'oplicht' met ondertiteling (ook weer een zoektocht om dit goed in te stellen, maar betekent dat je de advanced features uit moet schakelen, dit zou niet moeten zijn op een duur toestel. In NL zijn ondertitels vaak van toepassing :-) ). Je moet een specialist zijn om de kleuren op dit toestel goed te krijgen (en dan nog).

Een van mijn mindere kanten is waarschijnlijk dat ik té kritisch ben. LED en UHD is waarschijnlijk niet voor mij weggelegd. Mijn oude LCD van 7 jaar oud geeft een beter (maar minder scherp) beeld.

Vormgeving is helemaal top, android tv heeft mij positief verrast (maar 1 of 2 keer een vastloper), VLC op android is ook top, een inbegrepen ophangsysteem aan de muur ook top, panelen om kabels netjes weg te werken ook top, eigenlijk alles behalve het beeld.

Einde van het verhaal; ik heb hem teruggebracht naar de mediamarkt. Daar hebben ze hem na heel veeeel klagen teruggebracht.

Pluspunten

• hoeveelheid instellingen
  • android en app store
  • vormgeving

Minpunten

• hoeveelheid instellingen
  • inkijkhoek
  • contrast

Dennis 27-08-2016 Product paar dagen in bezit

groot scherm, uitstekende kwaliteit

Wij hebben sinds kort deze tv. Installatie kon ik zelfs doen! Beeldkwaliteit fantastisch! Service van de winkel was erg duidelijk en goed. We hebben zelfs 1 maand omruilgarantie!

Pluspunten

• plug and play

KaTo78 26-06-2016 Product paar weken in bezit

Hangt een schilderij in mijn kamer

Deze 55 inch Bravia is in alle opzichten een genot. Allereerst was het installeren en opstarten in no time gebeurd. En dat is fijn, want niets zo irritant als eindeloos wachten en uitzoeken totdat de tv doet wat je wil. Vrijwel alles verliep automatisch en probleemloos. Apps uit de appstore gedownload en klaar om te gaan.

Dan het beeld. Man man. Werkelijk prachtige kleuren, helder, strak en zonder enkele ruis. Het is niet zo dat ik hiervoor een slechte tv had, maar ik heb nu pas in de gaten wat ik de laatste jaren heb gemist. Series, voetbalwedstrijden, films, alles spat van het scherm. Vooral het 4K HDR beeld is zeer indrukwekkend. Een prachtig licht donker contrast ook, zeker wanneer je de achtergrondverlichting op de juiste manier instelt (stand automatisch lokaal dimmen werkte bij mij het beste). De tv staat nu nog op een standaard, maar aan de muur gehangen komt hij nog meer tot z'n recht. De bekabeling wordt netjes weggewerkt en omdat de tv zo belachelijk dun is (1 cm), heb je eigenlijk het gevoel dat je een schilderij in je kamer hebt staan!

Het geluid van de televisie is mooi helder, maar ik zou 'm op termijn toch nog liever aan mijn surround system koppelen, dan is het helemaal perfect.

Extra cadeautje: de afstandsbediening. Deze werkt simpel en is met de speciale netflix knop ingespeeld op Netflix kijkers. Ik moet zeggen, zeer handig, met een druk op de knop naar mijn favo series. De voice recognition is leuke feature, die ik nog wat vaker moet gebruiken. Je kunt hiermee opdrachten geven aan je televisie, zoals zoeken in youtube, op zoek gaan naar series en films etc. Ik ben nog steeds allergisch voor dit soort dingen, aangezien veel bedrijven dit aan de telefoon gebruiken en het eigenlijk NOOIT werkt. Maar ik moet zeggen: niet slecht gedaan. En hoe meer je het gebruikt, hoe beter het werkt. Handig voor de luie kijker in elk geval :-))

Kort samengevat: als je van plan bent om serieus geld uit te geven voor een nieuwe tv, dan is de KD55XD9305 een goede kandidaat!

ErikT595 17-06-2016 Product kwartaal in bezit

Prima Televsie

9,4
Deze TV nu bijna een kwartaal in huis. Uitpakken en monteren op de voet gaat met 2 personen zeer gemakkelijk. Vervolgens de installatie gaat ook snel en eenvoudig. Ik gebruik de TV via UTP kabel op mijn netwerk omdat ik m'n snelle 5GHz wifi frequentie niet tegen kwam in het menu van de TV. Tot nu werkt dat uitermate snel zo. 4K Youtube filmpjes starten vrijwel direct op icm het snelle Ziggo abonnement, ook Netflix op 4K of HDR gaat snel en zonder hikken ook vooruit spoelen gaat rap. De standaard apps in de TV om eigen films te bekijken die op bv een harddisk staan kunnen beter. Kodi is een goed alternatief maar ook die lijkt nog niet perfect in mijn ogen. De vormgeving van toestel is naar mijn smaak perfect, mooi strak met minimale randen icm een moderne voet waar de bedrading mooi achter wegvalt. De geluidskwaliteit is niet heel geweldig in vergelijk met een los audio systeem maar voor een TV als deze acceptabel. Geluid klinkt mooi ruimtelijk, helaas wel erg weinig laag maar daar hebben we ons surround systeem voor. En dan wat het belangrijkste is, het beeld. Prachtig, mooie kleuren, zwart is diep zwart, wit is enorm fel als het moet. Het enige minpuntje is de local dimming bij donkere scene waarbij de ondertiteling oplicht met daar omheen een lichte wit/grijze gloed. Vooral te zien in de serie Marco Polo (veel donkere scenes) via Netflix op HDR kwaliteit. Dat zal met het vlaggenschip van Sony beter zijn. Helaas heeft alleen die TV (van Sony) veel meer punten waarop het scherm lokaal kan dimmen of niet.
Verder niets dan lof, het is een investering maar je krijgt dan ook wel wat!

linda 10-06-2016 Product paar weken in bezit

Sony KD-55XD9305

Sinds twee weken aan het genieten van deze super TV. Na mijn Samsung UHD TV is dit een enorme verbetering.

Het opzetten is erg gemakkelijk met de doos waar je hem zo uit kan klikken en het is een plaatje om te zien. Er zit zo goed als geen rand omheen dus puur beeld om naar te kijken. Voor een TV is vooral het geluid erg goed.

Het beeld is echt super scherp en heerlijk om naar te kijken, de kleurstelling van het beeld Sony is net iets anders als van de samsung, maar dat is puur smaak.

Op deze tv kan je echt alles, van youtube tot netflix, kodi en al je andere apps. Dit gaat erg gemakkelijk door het koppelen aan je smartfone. Ik ben geen technicus maar ging echt allemaal erg makkelijk. Er zijn ook veel aansluitingen dus je harde schijf, spelcomputer etc kan allemaal worden aangesloten.

Iedereen die langs komt vind het ook een plaatje om te zien. Ik kan dan ook niet anders dan deze TV aanraden bij iedereen die ik ken.

dahn66 02-06-2016 Product paar weken in bezit

Review Sony Bravia KD-55XD930

Review Sony Bravia KD55XD9305BAEP

Tv komt binnen, huge box, uitgepakt, voet eronder en aangesloten..
Kom er bij het lezen van de bijschrijving achter dat de doos vier doppen die je eruit kan halen heeft zodat je m op kan tillen en direct bij de TV bent, maar ja toen was de TV al uit doos.

CI+ module erin, maar deze werd niet herkent.. De TV heeft een module CI+ 1.3 nodig.
Via 1 van de 4 HDMI aansluitingen de Ziggo/Horizon box aangesloten..

De TV start snel op, vroeg om een firmware update. Zenders erop en aangemeld bij Google..

Direct vanuit de Appstore, want dezeTV draait op Android, Kodi, Plex en Youtube geinstalleerd.. Deze apps werken snel en werken naar behoren. Fijne is dat je elke applicatie die draait op de TV kan bedienen met de afstandsbedienig van de TV. (Plex en Kodi (zoeken op Youtube gaat via een microfoon die in afstandsbediening zit)

Komende van mijn Samsung C750 40" is dit scherm scherper en heeft mooiere en scherpere kleuren.
Qua kleur is zwart is mooi zwart, de small bezel is een cm dus bijna een volledig scherm.

Maar er is nog weinig UHD content voor de TV (Youtube en Netflix hebben dat dan weer wel)

Zonder een receiver, via de ARC aansluiting, klinkt het geluid niet zo vol als met receiver, nadeel is dat mijn receiver (Onkyo NR-535) niet optimaal samenwerkt en dat er dan een hick-up is in het geluid..
Een firmware update van van receiver heeft dat kunnen verhelpen..

Kortom een fijne TV..

ingrid 31-05-2016 Product paar dagen in bezit

Wat een beeld n geluid

9,4
Sinds ruim een week deze Sony 55 inch in huis. Wat een genot. Het beeld is zo mooi, zuiver, rustig en kleur echt.
Het geluid is voor een tv het beste wat ik ooit heb gehoord, luister normaal met surround set maar heb deze nog niet aangesloten.
De mogelijkheden van deze tv zijn zo uitgebreid en te openen met een enkele druk op een knop. Neem nu de netflix en action menu knoppen. Super handig. Netflix en YouTube starten super snel op en hoeven niet tussendoor te laden wat met mijn vorige tv wel zo was.

Ik zeg; een aanrader deze tv.
Wat aan de dure kant dat zeker wel maar deze tv is door zijn mogelijkheden de prijs dubbel en dwars waard

Student Fleur 29-05-2016 Product paar dagen in bezit

Prachtige Sony

Wat een enorme doos en daarin natuurlijk een enorme TV! Uitpakken, standaard eronder en in het stopcontact, alleen vrij simpel. Zenders erop, wifi verbonden, allemaal geregeld en het kijkplezier kon beginnen hoor. En wat een beeld, mijn mond viel er van open. Zoveel opties, niet wat ik van een TV gewend ben. Verder kan ik op Netflix, Youtube, ik kan films kijken vanaf mijn laptop, werkelijk ideaal. Wel enorm groot, even passen en meten thuis maar hij is wel flinterdun, nog dunner dan mijn iPhone dus dat maakt het makkelijker.Nu komt mijn hele studentenhuis bij mij op de kamer TV kijken, een film of even een serietje tussendoor. Ideaal daarvoor dat hij zo simpel in zijn gebruik is. En telkens weer loopt iedereen binnen met de tekst: ‘Jeempie wat is ie toch groot!’

Efenco 29-05-2016 Product paar dagen in bezit

Helder en scherp beeld, met een mooi geluid

Dun scherm waardoor hij kwetsbaar lijkt, maar wat volledig wordt opgevangen door een stevige standaard. Aangenaam verrast door de eenvoud van installatie. Je zet de tv aan en hij leidt je door alle stappen. Ook de koppeling met je Google account is eenvoudig. Tv heeft een helder en scherp beeld. Aangenaam verrast door de mooie kleuren, wat vooral bij leuke films opvalt en dan ook de enorme meerwaarde van deze tv geeft. Geluid is ook heerlijk en zelfs beter dan mijn stereo. Ondanks dat het scherm heel groot is, geeft het veel minder warmte af dan mijn vorige tv. Was zelfs verrast door de afstandsbediening die een knop heeft om direct naar Netflix te gaan. 1 druk en je bent bij je favoriete series of films. Heel tevreden dus over deze tv.

Erik 26-04-2016 Product paar weken in bezit

Een prachtige tv

9,6
Wat een mooi toestel, ik heb zelf de tv geïnstalleerd ging erg makkelijk. Wat Sony in de brochure zet over de beeld kwaliteit klopt helemaal. Het geluid is voor een plat toestel zeker niet verkeerd, maar ik gebruik bij films een home cinema set. Zeker een aanrader.