LG 55EG910V - Reviews

Ossie 19-10-2016 Product paar maanden in bezit

Fraai scherm met mooiste beeldkwaliteit tot nu toe

Super design prachtig beeld alleen snelle beelden beetje traag met verversen maar tot nu toe mooiste beeld van alles wat ik gehad heb

• Beeld kleuren

Minpunten

• Verversingsnelheid
  • Geen 4 k

Donnadijkstra 14-09-2016 Product paar weken in bezit

Prachtig

Gevallen voor het prachtige design, ontzettend plat, mooi standaard. Toch wat huiverig voor het curve gebeuren, vaak gehoord dat het beeld niet van alle posities optimaal is met een curve televisie. Nou ik kan met zekerheid zeggen dat wij hier totaal geen last mee hebben ondervonden. Prachtig scherp beeld met mooie kleuren. Geluid is ook meer dan goed voor zo een plat toestel. Ook super makkelijk te installeren en te gebruiken. Zelfs onze dreumes heeft hem al door. Afstandsbediening is een whole other level, wat een techniek. Prachtig.

Pluspunten

• Beeld
  • Gebruik

ms96 16-08-2016 Product paar dagen in bezit

prachtig beeld

Dit toestel is een absolute aanrader.
Groot scherm, prachtige kleuren, diep zwart.
Via de handige afstandsbediening die werkt als een muis is het toestel supersnel en makkelijk te bedienen.
Het toestel is voorzien van een mooi gestileerde opzetvoet.
Een absolute aanrader, nooit koop ik nog iets anders!

Pluspunten

• scherpte
  • helderheid
  • diepte

Minpunten

• geen gevonden

Monique 16-08-2016 Product paar weken in bezit

HIer krijg je geen spijt van....

Heb deze tv nu een paar weken in huis.
Deze LG Curved gaat werkelijk mijn verwachting te boven, wat een geweldige kleuren en geluid heeft deze tv, ook het design van de LG curved is overal te plaatsen in iedere interieur.
Zelf vanuit de zijkant is prima te kijken, super strak beeld. hij is super makkelijk in te stellen in vele soorten kleur types zoals sport of bioscoop of eco etc, dus er zit wellicht voor een ieder iets bij wat hij of zij prettig vind om te kijken. Ook het menu is zeer eenvoudig in gebruik, bij de LG Curved werk je met een laser afstandsbediening. Ik heb mijn Home Cinema erbij aangesloten, waardoor je in cominatie met deze LG Curved dankzij het kromme scherm je waad in een geweldige gave bioscoop ervaring omdat je als het ware door de levendige diepte erin gezogen word. Geniaal dus!!! Qua prijs is de LG Curved het voor mij dus echt waard geweest om aan te schaffen.

Pluspunten

• super kleuren
  • strak design

Rvandijk 16-08-2016 Product paar weken in bezit

Ongekende beeldkwaliteit!!

Ik was al op de hoogte van LG OLED en de kwaliteit daar van, maar had het zelf nog niet ervaren. Nu ik ook eindelijk de beeldkwaliteit heb kunnen ervaren kan ik met volle overtuiging zeggen dat dit wellicht de beste TV, zeker voor die prijs, op de markt is. Perfect zwart en perfecte kleuren wordt zeker duidelijk bij het kijken van films en series. Heb zelf ervaring met een TV van Samsung, waarop zwart geen zwart maar grijs is. Met LG OLED is zwart echt zwart en knallen de kleuren er uit. Ik zou dit toestel zeker aan iedereen aanraden! Ongetwijfeld de beste TV op de markt!!

Pluspunten

• Geweldige zwartwaarden
  • Sprekende kleuren
  • Gelikt design
  • Prima prijskwaliteit

Peter Loch 13-08-2016 Product paar weken in bezit

Een echte aanrader...

het is een genot om naar te kijken, de kleuren zijn levensecht, en als je dan film kijkt word je dan als het ware je film ingetrokken.
ondanks dat het een curved tv is, is hij vanaf alle hoeken goed te bekijken.
Het geluid is goed, maar ik heb er mijn soundbar bij aangesloten, en dan heb je echt het ultieme Bioscoop effect.
zonder in het boekje te hoeven kijken is de beschrijving van de tv zo vreselijk makkelijk, dat het kinderlijk eenvoudig is.
deze tv is iedere euro waard.
ik heb totaal geen spijt van deze aanschaf.

Pluspunten

• perfecte kleuren
  • mooie diepte

66.bianca 27-06-2016 Product paar dagen in bezit

Een kanjer.

9,6
Sinds enige tijd hebben wij de LG Oled tv in ons bezit. Wij zijn heel enthousiast over de vormgeving. De LG is superdun en heeft een super strakke vormgeving. Het kromme beeld waarvan velen denken dat het een vervorming kan geven als je er niet recht voor zit is echt niet het geval. Het instaleren van de LG is heel makkelijk. Je wordt door de goede gebruiksaanwijzing in de televisie stap voor stap verder geholpen.
Als je de installatie hebt voltooid sta je perplex van het goede beeld en geluid wat de LG Oled heeft. Ongelooflijk!!! Het is haarscherp! Hiervoor hadden wij een Samsung . Daar hadden we alleen een groen, roze beeld van na verloop van tijd. De levensduur moet het natuurlijk nog uitwijzen. Maar al met al wat een mooie televisie met veel mogelijkheden. Veel apps en een afstandsbediening waar je alles mee kunt doen. Ook de 3d brillen en functie zijn realiteit.

barracuda1 26-06-2016 Product paar dagen in bezit

Super gebruiksvriendelijke Tv

Deze tv overtreft alle mogelijkheden en ben zeer enthousiast hoe gebruiksvriendelijk deze is, zijn geweldige vorm en geluid maken het hele plaatje compleet.
Dan heb ik het nog geen eens over het beeld gehad en de mogelijkheid om programma's in 3D te bekijken echt een geweldige tv die ik zeker aan zal raden voor degene die op zoek is naar een tv die voor mij aan alle eisen voldoet.

RietvdW 24-06-2016 Product kwartaal in bezit

ECHT SUBLIEM

Heb de OLED 55 nu een paar maanden in bezit en ben er wildenthousiast over, fantastisch mooi en haarscherp beeld en het geluid is prima, totaal niet verwacht van zo'n "platte" TV. In mijn eerdere review aangegeven dat ik zocht naar vervanging van mijn plasma tv en de OLED is absoluut de vervanger van plasma, zelfs beter nog met helderder en scherpere kleuren en dat kon ik eerst niet geloven maar moet het nu wel toegeven.
De kleuren, bedienigsgemak, geluid, mogelijkheden voor een digibeet op internet spelen, echt subliem. De kinderen ook steeds dol enthousiast en heb voor mijn 2 schoonzoons er ook maar 1 gekocht en wel bij Plasmavisie in Barneveld, een prima en vertrouwde zaak met uitgebreid assortiment tv's en andere electronica. Had mijn OLED laten opsturen (niets dan lof) en wilde nu de TV's afhalen want wilde wel eens weten met wie ik te maken had en kan alleen maar zeggen, koop bij ze, ga er eventueel naar toe en . . . goedkoper dan media markt. En de kinderen? ook dolenthousiast over de OLED, beter is er op dit moment niet te krijgen. Voor 4K OLED moet je nog een paar jaar wachten denk ik, prijsverschil te hoog en tv uitzendingen nog lang niet. Wil je je plasma vervangen? Zoek niet langer, je weet nu de vervanger.

Zitanero 18-06-2016 Product maand in bezit

Fantastisch!

Mijn 4 jaar oude (!) plasma Samsung tv gaf ineens de geest. Kapot moederbord. Sjit, wat nu? Waar vind je een mooier beeld? Ultra hd en oled tv naast elkaar vergeleken. Een ongelijke strijd. Oled is zoveel mooier! Eerlijk gezegd ook veel mooier dan de plasma. De verversingssnelheid van t beeld, gweldig. Geen ghosting. Contrast is erg mooi. Er is niets beters. Geen ultra hd oled gekozen. Het prijsverschil was me te groot (uiteindelijk 1100 euro). Het geluid is echt prima. Beter dan voorgaande platte tv's. Het enige nadeel is de reflectie van het scherm, vooral als de tv uitstaat. Dat is ff wennen. Gekocht bij mediamarkt. Binnen een week na aanschaf kwam het toestel in de aanbieding. 1499 euro. Ik kreeg het verschil 300 euro zo in het handje terug. Ge-wel-dige service! Bravo mediamarkt!

R 29-05-2016 Product paar dagen in bezit

prima tv voor deze prijs

Ik heb gekozen voor deze oled tv om zijn mooie beeldkwaliteit. Zwart is ook echt zwart.
Het beeld is ook niet zo kil als bij vele led tv,s.
Super prijs voor dit toestel. En bewaust niet voor UHD tv gekozen omdat ik er 4 meter vanaf zit en dan het verschil niet meer waarneembaar is

Amelius Jan 22-05-2016 Product paar dagen in bezit

LG 55EG910V

Wederom een goed staaltje beeld techniek van LG. De tv laat zich super makkelijk instellen door een procedure die gestart wordt bij de eerste keer dat hij aangezet wordt! Hij werkt erg makkelijk en de kwaliteit is echt voortreffelijk!! Door de OLED komen alle kleuren mooi tot zijn recht. Ook heb ik nog geen nadelen kunnen vinden aan het curved zijn van de tv! Zelfs vanaf de zijkant nog goed te bekijken door de OLED technologie! Stukje Avatar gekeken in 3D!! Wooooowww!!! Gewoon geweldig!! Kortom, gewoon kopen! Ik heb hem aangeschaft bij Plasma-Discounter en ben daar weer super geholpen!

jesse-7 13-05-2016 Product paar weken in bezit

Super curved TV

Heb nu ongeveer een week de LG55EG910V curved tv in huis, en ben er heel enthousiast over. Voorheen heb ik ook twee LG flatscreens gehad en zal ik niet meer afwijken van het merk LG door de kwaliteit, duurzaamheid en gebruiksvriendelijkheid.

Ondanks de grootte (55" 140cm) is de TV super licht van gewicht (maar 15KG incl voet) dus vrij eenvoudig alleen te installeren en te plaatsen. Eenmaal geplaatst was het ook vrij eenvoudig om mijn Playstation en laptop er op aan te sluiten.

Het design van de LG 55EG910V curved tv is wederom super! Een heel modern en strak design uitgerust met een mooie voet, kortom een luxe vormgeving die ik ondertussen wel van LG gewend ben.

In eerste instantie was ik een beetje sceptisch over de Curved vormgeving, alleen kom ik daar zeker op terug. De curved vormgeving stoort totaal niet vanuit andere kijkhoeken, en biedt het vanuit iedere positie een haarscherp beeld. En dankzij OLED krijgt het beeld een super hoog en levendig contrast, waardoor alle kleuren perfect en levendig tot zijn recht komen tijdens films, tv en voetbalwedstrijden.

Verder is de LG 55EG910V voorzien van super geluid, ondanks zijn ultra dunne design is het geluidsvermogen zeer krachtig en zuiver. Ook is de smart tv zeer eenvoudig en gebruiksvriendelijk, mede door zijn afstandbediening die ook als muis dient, zijn de smart opties eenvoudig te gebruiken.

Kortom een echte aanrader!

PS. met een oog op de toekomst zou ik op dit moment toch wel een OLED Curved TV met de 4K functie aanschaffen.

RietvdW 24-04-2016 Product paar dagen in bezit

Het summum van TV kijken!

9,4
Het kijken met een OLED tv is het neusje van de zalm, wat een geweldige ervaring! Jarenlang verwend door een plasma tv, toen het mooiste wat er te koop was, was ik toe aan een andere tv en vertelde men mij dat OLED beter was dan plasma en dat kon ik niet geloven, Maar nu weet ik beter! OLED is DE vervanger ervan en nog beter zelfs gezien het zeer scherpe beeld. Geluid is prima en heel veel mogelijkheden; voor een digibeet als ik sta je wel even te kijken als je naar YouTube kunt etc etc. De uitleg is summier en je moet zelf veel ontdekken want de mogelijkheden zijn legio maar dat heb je gauw onder de knie. LG is niet erg scheutig over alle mogelijkheden maar met een smart tv en je slimme kinderen leer je gauw de mogelijkheden. In één woord: een geweldige tv die ik iedereen van harte kan aanbevelen. Kijk wel goed naar de prijzen want die variëren enorm; was de prijs index euro 2199,- nu zit die al op eur0 1799,- een behoorljke daling en ik verwacht een verdere daling (helaas de tv iets te vroeg gekocht).
Zoekend naar plasma kreeg ik plasmavisie in barneveld die niet duur is met goede service maar je weet maar nooit of anderen goedkoper zijn. Kan alleen maar zeggen: tv kijken is met de 55"Oled een andere dimensie, echt geweldig!

Dannyh070 30-03-2016 Product paar dagen in bezit

Zeker de moeite waard!!!!

Sinds een aantal dagen ben ik in het bezit van de LG Oled tv web 2.0. Na het uitpakken heb ik ervoor gekozen de tv neer te zetten op de bijgeleverde steun. De tv was hierop makkelijk te bevestigen middels de bijgeleverde schroeven. Na het uitpakken ben ik overgegaan met het installeren van de tv. Ook dit was goed te doen en zelfs mijn kinderen hadden plezier met het kuikentje wat tijdens de installatie naar voren komt. Gezien het feit dat ik geen ervaring had met led tv’s ging er een wereld voor mij open. Wat een mooi straks beeld met mooie kleuren.
De kleuren komen mooi naar voren wat het tv kijken ten goede komt en het nu nog leuker maakt. Er zitten aan de zijkant van de tv meerdere hmdi aansluitingen op en een mogelijkheid om een usb aan te sluiten. Ik heb voor nu alleen gebruik gemaakt van de HDMI aansluitingen voor mijn digitale decoder en mijn ps3.
De tv is licht gecurved waardoor ik soms wel last heb van reflecties in een lichte kamer. Dit is alleen wanneer de tv uit staat geschakeld. Dit stoort mij verder niet.
Het geluid van de tv is zeer goed te noemen. Het is makkelijk schakelen naar 3d beeld wat het gamen en film kijken een extra dimensie geeft. Er zijn twee 3d brillen aanwezig bij de tv.
Binnen de software zijn er standaard apps geïnstalleerd die na installatie bruikbaar zijn zoals rtl xl, spotify, videoland ed. De bediening van de bijgeleverde afstandsbediening is makkelijk in gebruik en je kan hiermee snel schakelen naar de functies van de tv. Tot nu toe ben ik zeer tevreden en zou de tv zeker aanraden.

Ronald208 23-01-2016 Product maand in bezit

Ik heb deze tv nu een maand in bezit.
Ik ben op een paar kleine dingen na,zeer tevreden over deze tv.

Om maar met t allerbelangrijkste te beginnen,de beeldkwaliteit.
mijn vorige tv was een panasonic vt 30 plasma tv.
een top tv,maar kwa contrast,zwart waardes en kleur wint deze LG t met gemak.
In een donkere kamer met film kijken is t een ervaring die je alleen met oled kan hebben.
echt fantastisch beeld.
Ik heb mijn tv ook ISF laten calibreren,zowel 2D en 3D en dit komt het beeld nog meer ten goede.
het beeld is natuurlijk,rustig met echte kleuren.
het is vrij prijzig om t te laten doen,maar ik doe t bij elke nieuwe tv,en vind t echt de moeite waard.

Films ogen in 1080P echt schitterend op dit scherm.
maar ook games zien er fenominaal uit op dit scherm.
ik heb zowel een ps4,xbox one en pc aangesloten op dit monster scherm.en het oogt allemaal even fantasties,
Overigens game ik in de game mode, de ISF mode is net weer wat fletser (natuurlijker) en games mogen best wel wat meer pop hebben.
Gamen op de normal stand met TRu motion aan,moet ook heel mooi zijn,maar dit moet ik zelf nog proberen ;-)

Tvbeeld van ziggo ook gewoon erg mooi,zeker met de ISF calibratie ;-)

ook heb ik totaal geen last gehad van judder op 24 en 60 hz.

Zijn er dan nog wel minpunten aan deze tv?
Jammer genoeg wel..

deze tv heeft last van vertical banding (alle oled tvs hebben hier last van).
Bij een volledig grijzig beeld,zie je verticale transparante strepen over je beeld lopen.
Ik merkte dit bij de nieuwe paranormal activity film,waarbij t beeld erg grijzig was. ik schrok me echt wezenloos. en na wat research in forums, kwam ik er achter dat alle oled tvs dit probleem hebben. omruilen voor een nieuwe heeft dus geen zin.
Gelukkig bij normaal gebruik zie je er vrijwel niks van,maar bij volledig grijzige scenes is t direct waarneembaar en ziet er lelijk uit.

een 2e ding waar ik me ook matenloos aan iriteer,de afstandbediening verliest steeds t signaal met de tv.
de AB werk op een 2,4 ghz frequinzy, waar ook je draadloze router op werkt. en daardoor werkt steeds mijn ab niet meer. als ik m dan weer wil registreren zegt ie ik kan deze ab op t moment niet registreren,probeer t later nogeens.
het enigste wat schijnt te werken is de stroom vd tv te halen. dan doet ie t weer ff een paar dagen maar daarna gaat t weer mis.
Mijn draadloze router staat vlakbij mn tv (1 meter),mischien dat daar t probleem inzit. ik moet er LG nog over bellen.

Op deze 2 dingen na,ben ik echter zeer tevreden over deze tv. ik zou niks anders meer willen.

dus ik kan iedereen deze tv van harte aanraden,je zult er gen spijt van krijgen ;-)

sfinx333 21-12-2015 Product maand in bezit

Ik heb deze tv gekocht omdat ik zeer ontevreden was over een Sony led tv en later een Samsung led tv die ik beide heb verkocht dit jaar wegens onvrede. In beide tvs had ik last van vertical banding en clouding, iets wat ik altijd terug zag in het kijken naar tv of films of zelf tijdens het gamen.

Ik had voor het kijken in de winkel een usb stick met verschillende testbestanden gemaakt en heb verschillende merken en tvs bekeken. Nagenoeg elke led tv had last van clouding of banding wat de prijsklasse ook is. Een volledig grijs vlak is op een led tv vrijwel nooit geheel grijs, je ziet verticale balken en vlekken en verkleuringen, dit zijn de dingen die je ook terugziet in andere beelden.

De LG OLED tv is een heel andere kwaliteit, dit kun je duidelijk zien,het beeld is nagenoeg uniform, zwart is gewoon zwart en kleuren zijn erg sprankelend en mooi! Heel wat anders dan een LED tv. Hou er wel rekening mee dat wit minder wit is dan een led tv..

Het design is licht gecurved, iets wat ik niet wilde maar het valt me nauwelijks op. Last van reflecties heb ik niet, terwijl ik wel 7 ramen in de kamer heb..
Het geluid is best goed, omdat de onderkant van de kast iets dikker is dan de rest is er wat meer klankkast.
Ik heb ondanks het gebogen scherm mijn oude tv beugel weer kunnen gebruiken.

De software(webos 2)werkt heel erg prettig en intuïtief en alles is aanwezig. De mediaspeler herkend tot nu toe al mijn bestanden die ik vanaf mijn nas stream, al heeft het wel moeite met losse srt bestanden, dus wel mkv files met ingebakken subs gebruiken.

Al met al ben ik een kritische gebruiker en sluit me geheel aan bij Tim De Videofiel. De tv is niet goedkoop en ja geen 4K maar hier krijg je beslist een goed beeld voor terug, en dat is toch waar het om gaat!

JP Maertens 06-12-2015 Product paar weken in bezit

Ik kan mij volledig aansluiten bij de reeds geplaatste review. Misschien toch een woordje toevoegen over de kwaliteit van de satellietontvangst. Vooral in de studio-opnames van de BBC kun zein hoe goed deze tv is, haarscherp ! Je hebt ook toegang tot HBB op de Duitse zenders, een soort teletext 2.0, met programmalistings en suggesties, zie deze link als je er meer van wil weten : https://nl.wikipedia.org/wiki/HbbTV.
Gegarandeerd dat je je hele bluray collectie nog eens wil zien op de toestel, de details in bvb Game of Thrones is ongelooflijk (kijk eens hoeveel werk in de kostumering is gestopt !)

Tim De Videofiel 26-10-2015 Product paar dagen in bezit

VIDEOFIEL
Hallo mijn naam is Tim en ik ben een videofiel. En sinds u interesse heeft in deze OLED tv, u bent mijn review immers beginnen lezen, vermoed ik dat u er ook zo één bent.
De aankoop van een nieuwe tv gaat bij mij altijd gepaard met uurlang opzoekwerk, bezoeken van toonzalen, stress en het lezen van talloze reviews. Ik zoek de perfectie. Nu is deze tv zo nieuw dat die beoordelingen nauwelijks voorhanden zijn, maar niet getreurd. Hier mijn eerste review van mijn net gekochte LG 55eg910v.
Laten we meteen met de deur in huis vallen en bespreken wat echt teld, het beeld...
HISTORIE
Een tiental jaren geleden kocht ik mijn eerste flatscreen. Een full HD LCD tv. Een verkeerde inschatting. LCD tv’s hebben een paneel wat de kleuren en het beeld vormt met daarachter fluorecerende lampen. Die schijnen door het beeld en zorgen, zonder uitzondering, voor backlight bleeding en blooming. Met andere woorden, zwart is grijs met daar bovenop een oneffen grijs.
Dit vond ik zo storend dat ik het toestel na één dag terugbracht naar de winkel. Er was toen nog een redding. Namelijk de plasma tv. Elke pixel wordt individueel gestuurd en genereerd zijn eigen licht. Zwart is diep, kleuren zijn rijk maar wit is niet oogverblindend zoals bij een LCD. Ik was tot kort de trotse eigenaar van twee plasma tv’s.
Tien jaar later is de plasma begraven. De LCD is goedkoper in productie en wint van het betere alternatief omdat gemiddelde tv eigenaar hier best tevreden mee is en voornamelijk kijkt naar zijn centen. Ohjee ik hoor u al denken, en de LED tv dan? Het enige waar een LED tv zich van een LCD tv onderscheidt is, de LED. De aansturing van het licht is hier niet anders dan LED’s die door het kristallen scherm heen schijnen ipv de fluorecerende lampen. Dit scherm rust op dezelfde technologie als de LCD, ondertussen een onrustige tiener, en heeft nog steeds dezelfde problemen als bij de geboorte. Vale zwartwaarden, fletse kleuren en een oneven verdeling van het licht.
Gelukkig voor ons zijn er nog wetenschappers in de wereld die daar een handje voor willen steken. De OLED is geboren. Zonder in detail te gaan wordt ook hier elke pixel apart gestuurd en is zijn eigen lichtbron. Je kan een LCD, pardon een LED tv niet vergelijken met een OLED. Het is als een Bentley naast een driewieler plaatsen en kijken waar de verschillen zitten.
ONCE YOU GO BLACK
Pikzwart, pekzwart, gietzwart, inktzwart en ga zo maar door, deze tv toont zwart zoals je nog nooit tevoren zag. Zelfs een high-end plasma kan niet tippen aan de zwartwaarden van de OLED en ik kan het weten. Dit heb je nog nooit gezien uit een tv. In de winkel kan je niet ervaren wat je op het netvlies geprojecteerd krijgt door deze tv in een donkere kamer, waar ik de meeste van mijn tijd met deze tv doorbreng.
In een donkere kamer, wanneer en enkel een logo op de tv te zien is zie je niets anders dan het logo. Je ziet de tv niet, de muur niet, je eigen handen niet, je ziet enkel en alleen het logo. Dit is sentationeel voor de videofiel.
Maar waarom maak ik hier een punt van? Naar een zwart scherm zitten staren in je tv-kamer lijkt op zich een vrij nutteloze bezigheid. Klopt, maar wat er naast het zwart wordt weergegeven is daarom des te indrukwekkender. Dit heet contrast en de bedrijven die tv’s maken gooien maar al te graag statistieken naar je hoofd over hun contrastwaarden. Deze tv heeft een oneindig contrast. Als je iets dat niet zichtbaar is naast iets plaatst dat licht projecteerd zit je met een oneindig verschil en dit beste lezer, is wat deze tv anders maakt dan al zijn niet-OLED voorgangers.
Niet alleen ultiem zwart maar ook alle lichtere tinten van zwart worden met deze technologie geloofwaardig weergegeven. Schaduwen hebben detail, je ziet dingen die je nooit voorheen zag zoals sterren in een donkere film en de toon in een donkere scene is meteen gezet.
WITTER DAN WIT
De struikelblok van heel wat reviewers als we het over OLED hebben. Als je een OLED naast een LED ziet staan in de winkel heb je misschien al gezien dat de LED beter witwaarden heeft dan de OLED en u heeft het goed gezien. Er is maar één aspect, prijs buiten beschouwing, waarin mijn gezworen vijand, de LED tv, wint van de OLED. Ik moet het eerlijk toegeven. Maar...
Een LED tv produceert oogverblindend, netvlies wegbrandend, retina smeltend wit. De OLED kan dit niet. Het kan prachtig helder en en klaar wit produceren, zonder enig probleem alleen zal het niet winnen van de LED, op dit vlak, in de nabije toekomst. En nu komt de maar,..., maar vergeet mijn punt over het zwart niet. Als je iets wat mooi wit is naast iets plaatst wat geen licht geeft dan is het verschil oneindig. En daarin ligt de grote troef van de OLED. Het constrast is zo groot dat het wit de perfectie benaderd.
Hoeveel LED tv’s heeft u naast uw toekomstige OLED staan? Precies, er staat over het algemeen maar één tv in de huiskamer op één lijn dus je zal het verschil tussen beiden nooit ervaren zoals in de winkel. Het enige wat je zal zien is je prachtige nieuwe OLED die elke seconde van je kijktijd opeist.
Ik hoor u al denken, maar het wit staat niet altijd naast het zwart. Laten we het dan over alles tussen beiden hebben namelijk: kleur!
KLEURENBLIND
En kleur mag je gerust altijd met een uitroepteken achter de zin schrijven als je de kleuren van deze tv beschrijft. Dit is waar we al jaren op wachten, de tv die alles kan. Zwart, wit en kleur! Iedereen zijn eigen preferentie natuurlijk, maar uit de doos met de instellingen van de fabriek gingen de hoeken van mijn mond aan beide kanten evenredig naar boven toen ik voor het eerst mijn PS4 aanzette en de tv voor de eerste keer kon bewonderen. Het kleur spat van het scherm recht in je oogballen en viert daar een feest waar jij op uitgenodigd bent. Als je het verschil in kleur niet ziet tussen een LED en een OLED in de winkel dan ben je maar één ding, en dat is kleurenblind.
De sensatie valt niet te beshrijven enkel te ervaren en dat doet u binnenkort ook na het bestellen van dit toestel.
4k for a 4K
Een videofiel die een Full HD aanbeveelt in het tijdperk van de 4K, what a joke. Ok ik beken, zet deze tv naast de LG OLED 4K en je zal het verschil zien. Absoluut mee akkoord. Met mijn eigen ogen ervaren in een welgekende media markt. Maar voor mij was het prijsverschil de boosdoener en heb ik deze tv gekozen boven de 4K versie. Vindt u het niet erg 4k uit te geven voor een 4K dan kan ik u dit alleen maar aanraden. De 4K versie is de beste tv die ik ooit zag op het moment van schrijven maar om budgetaire redenen koos ik voor de full HD. Heb ik het gevoel dat ik heb moeten inboeten? Een klein beetje, maar het verschil wat zichtbaar is met het blote oog is zo klein dat ik mijn tv met veel plezier beschouw als de tweede beste tv in de wereld en daar tevreden mee ben.

3D
Ik zal het u bekennen, ik geef geen moer om 3D. Maar omdat je een nieuwe tv altijd ten volle test heb ik de proef op de som genomen en enkele 3D ervaringen opgedaan. Dit is, zonder twijfel, de beste 3D die ik ooit zag. De tv kan zelf elke 2D input omzetten naar 3D en doet dit zeer goed. De bijgeleverde brillen werken goed en je hebt minder het idee naar iets te zitten kijken door een zonnebril zoals in de filmzaal. Het werkt gewoon, vraag me niet hoe maar het werkt. Het enige waar je rekening dient mee te houden is dat je bij 3D de helft van de resolutie aan horizontale lijnen verliest en dit is zichtbaar voor wie er op let.
GAMING
Ik gebruik dit toestel voor bijna 99% voor gaming en ik kan u melden dat dit toestel perfect is voor een hardcore gamer. De reactiesnelheid is visueel onbestaand. Het beeld heeft geen last van ghosting, tracing of wat dan ook in die trend. De beelden zijn zuiver, helder en crisp. Wat ik wel heb gedaan, een kleine tip van de experts, is de HDMI 1 poort hernoemd tot PC, naar het schijnt beïnvloed dit de reatiesnelheid van het beeld.
BEND IT LIKE...
Ja deze tv is gebogen, nee dit is niet wat ik wou maar bij gebrek aan keuze heb ik dit als aanvaardbare consensus beschouwd. Of dit nu iets verranderd aan de ervaring laat ik aan u over maar wat zeker is, is dat je dit nauwelijks kan zien. De curve is zodanig licht dat je al goed moet kijken om hem te zien en zit je er recht voor, zoals ik, dan is dit niet zichtbaar.
PROBLEEMGEVAL
Dus wat met al die reviews van het vorige 2014 model, de 930, die toch wel enkele minpuntjes terugvonden bij deze tv. Hebben ze geluisterd bij LG en doet dit 2015 model het beter? Laat ik meteen alles op een rijtje zetten.
Roze of paarse schijn op het scherm als hij volledig wit dient te tonen? Niet gezien, trust me, ik heb er naar gezocht. Grijzig beeld in plaats van wit? Nee hoor, wit is gewoon wit, punt uit.
Kleuren die niet uniform zijn over het gehele scherm? Bij blauw geen probleem, niets gezien. Alles perfect egaal. Rood, zoals ik kan zien bij het opstartscherm van Super Mario Maker, heeft inderdaad een lichtere tint aan de zijkanten als je er erg op zit te letten maar dit is geensinds iets wat afbreuk doet aan de kwaliteit van het beeld en alleen de rasechte videofiel zal ernaar kijken.
Inbranden? Ik heb mijn scherm niet op volle toeren gezet de eerste tiental speeluur om dit te vermijden. Echter in de winkel zag ik duidelijk de menu’s, die misschien de hele dag of nacht hebben aangestaan, duidelijk in het beeld waren (voorlopig?) “gebranden”. Maar volgens het net kan je dit terug wegkrijgen door de OLED simpelweg zijn werk te laten doen met nieuwe beelden of even aan en uit te zetten. Wees dus lief voor je nieuwe tv en zet de verlichting en contrast niet vanaf de eerste 200 speeluur op het maximum en ik denk dat dit wel in orde komt. Bij mij, niet vergeten een gamer, staat er nog niks in het scherm gebrand.
Lange termijn kwaliteit van OLED, ongekend maar ach binnen drie jaar wil de videofiel toch alweer een nieuwe tv dus maakt het veel uit?
Ghosting, tracing, bleeding, blooming...nope, nope, nope en nope. Deze tv doet het allemaal niet, het is geen LED!
FUNCTIONALITEIT
Oef u ben er bijna, het einde van de review. Laat ik hier even heel snel over gaan want voor mij persoonlijk is dit minder van belang.
De afstandbediening is cool en handig maar ik kan het enkel met twee handen bedienen voorlopig. (point and click zoals bij een Wii). Het geluid heb ik niet getest want elke goede huiskamer heeft toch een surround niet? Is geluid echt van belang dan zou ik niet weten waarom je gewoon de speakers van de tv gebruikt en geen HiFi installatie.
De smart-tv functies zijn er en ze werken, wat meer wil je nog. Youtube, Netflix enzovoorts zijn onmiddelijk beschikbaar met een druk op de knop als je de tv aan je WiFi hangt. En voor toekomstige updates raad ik je aan dit te doen...
Kabel kijken met deze tv heb ik nooit gedaan, ik neem aan dat sinds deze tv perfect games en films kan weergeven dat ook kabel wel zal lukken. Maar één ding is zeker. Deze tv is gemaakt voor wie geniet van een Full HD ervaring.
CONCLUSIE
De tweede beste tv in de wereld wat mij betreft, heb je budget voor de 4k neem gerust die, je zal de beste tv van de wereld in huis hebben op het moment van schrijven. Maar ik, zittende op slechts twee meter afstand van de tv, ben perfect tevreden met het beeld zoals het is. Scherp, diep, kleurrijk, zwart, gedetailleerd en met een goede responstijd. Kijkt u eerder soaps en kabeltv? Misschien bent u wel even tevreden met een LED aan de helft van de prijs en kan u dit jaar nog eens met vakantie. Bent u echter uit op het beste wat schermtechnologie te bieden heeft voor ongeveer de kostprijs van dit toestel dan kan ik u maar één ding aanraden en dat is deze tv te kopen. Ik hoor het graag van u als deze review geholpen heeft uw keuze te maken en indien u even enthousiast bent over uw, nu wel verzekerde, toekomstige aankoop laat je het maar weten.
Geen perfectie 10 want die gaat naar de 4K maar een dik verdiende 9 (en een half). Nooit gedacht dat ik ooit een LG tv zou kopen en nu een fiere bezitter.

Jeff 25-10-2015 Product paar dagen in bezit

9,6
Prachtig beeld, erg gebruiksvriendelijk met snelle response op de apps. Zwart is ook ècht zwart. 1080p blu-ray heeft er nog nooit zo mooi uitgezien. Magic remote werkt top, ook het invoeren van tekens via het on screen toetsenbord gaat hierdoor erg makkelijk en snel. Vormgeving is fantastisch, echt een pareltje in het interieur. Qua duurzaamheid nog niet veel te zeggen, net een paar dagen in bezit.