LG 49UF840V

Samsung UE49KU6470

5,52 cm dikte
Samsung UE49KU6470

René 18-05-2016 Product paar weken in bezit

Aangenaam verrast door deze smart tv van LG

Via iBood aanbieding gekocht. De stevige doos werd keurig afgeleverd. Wel even schrik, wat is dat een groot beeld (LG 49UF840V smart TV) maar na een paar dagen ben je er aan gewend. Mooi beeld, schakelt makkelijk en snel over naar andere zenders. Uiteraard Netflix, en dan merk je het verschil met 4K UHD kwaliteit. Het springt zo van je scherm af. Bijgeleverde afstandsbediening met "magictouch" werkt aardig. Maar lastig om alle mogelijkheden af te lopen. Het aansluiten van een DVD en in mijn geval een NAS verloopt snel en vlekkeloos. Speel nu films etc. af via tv die op mijn NAS server staan. Geen centje pijn. Aanrader.

Michiel 17-05-2016 Product paar weken in bezit

Neerzetten en kijken maar!

Ik kom van een Panasonic VT20 plasma (42") dus een TV moet wel wat kunnen om indruk te maken - zelf t.o.v. een 5 jaar oude plasma.
En dat doet deze.
De 49" is al meteen een flinke lap scherm erbij maar het is verder gewoon een prachtig beeld wat er vanaf komt. Ik heb er inmiddels enkele series op gekeken op 1080P en 4K en zeker bij de close-ups is het prachtig om elke porie te kunnen zien. Dat is op mijn huidige TV ook zo maar op de één of andere manier niet zo mooi als op deze. Op kijkafstand van 2.5m trouwens weinig verschil te zien tussen 1080P en 4K.
Qua mogelijkheden werkt het ook OK. Hij speelt MKV af en heeft wat basic ondertitelings-opties erbij. Dat zie je niet altijd.
Verder natuurlijk de diverse smart-TV apps waar ik verder weinig mee doe. Wel even mee gespeeld en het spelen van content op mijn (Android) mobiel werkte prima met de LG app, evenals de afstandsbediening-app - hoewel dat tov de bijgeleverde magic-remote. Op (Windows)-PC heb je ook software nodig die goed werkt.
Aanrader!

Ward 17-05-2016 Product kwartaal in bezit

Complete tv met verrassend goede

Ik heb deze TV bij iBood gekocht voornamelijk gezien de prijs in combinatie met de UHD resolutie. Na de installatie was ik positief verrast over de opties die dit toestel biedt.
De ingebouwde DVB-C decoder werkt sneller dan menige losse decoder, daarnaast geeft Web OS 2.0 toegang tot een aantal interessante apps zoals Netflix en een PLEX player, iets dat wel nodig is om 4k content te kijken. De TV wordt standaard geleverd met een multifunctionele afstandsbediening met "pointer" functionaliteit, dit kun je vergelijken met een Wiimote, hiermee kun je de verschillend apps en menus bedienen, dit werkt vooral voor Netflix veel beter dan werken met de knoppen.
De beeld kwaliteit is uitstekend, alleen de zwarte tonen zouden van mij nog wat dieper mogen.
De geluidskwaliteit van de ingebouwde speaker is voldoende voor tv kijken, maar voor een goede film of een concert is een aparte speakerset toch aan te raden.