LG 55EG920V - Reviews

Schermgrootte
55 inch

Bay 22-11-2016 Product paar maanden in bezit

Tegenvaller

Ik heb dit toestel nu 2 maanden in bezit en ben uiteraard voor deze tv gegaan wegens positieve reviews. Kwa geluid en beeld is er niets op of aan te merken. Heel mooi strak curved model. Maar heb nu al problemen met het spontaan uitvallen van de tv. Dat viel mij onwijs tegen omdat dit product zoveel heeft gekost en nog maar 2 maanden oud is. Inmiddels wel contact opgenomen met LG en afspraak gemaakt met de monteur. Ik hoop dat dit probleem word opgelost door op zijn minst een nieuwe te krijgen waar ik (denk) recht op heb.

Pluspunten

• Strak beeld
  • Mooi geluid

Minpunten

• Mogelijk spontaak uitvallen

Maritha 01-11-2016 Product paar maanden in bezit

Prachtig beeld, mooi design

Wij hadden al een LG 3D tv maar zagen in de winkel regelmatig deze tv en waren zo onder de indruk van het prachtige beeld dat we hem toch gekocht hebben. Hij is nu een aantal weken in ons bezit en we zijn er super blij mee. Het beeld is fenomenaal en het design vinden wij ook erg mooi met het chroom en transparante voet en de dunne rand. De bediening is ook eenvoudig, al was het installeren wel iets ingewikkelder dan onze vorige tv's. Het smart gedeelte is makkelijk in gebruik waardoor we dit ook meer gebruiken nu. Wij kijken vaak actie en sf-films en dan is deze tv echt een aanrader. Ook oude dvd's geven een betere beeldkwaliteit doordat de tv zelf de beeldkwaliteit verbetert. We hebben een tijdje getwijfeld om hem wel of niet aan te schaffen want het is natuurlijk best veel geld, maar hebben nog geen seconde spijt. In de winkel hebben we veel tv's gezien, maar deze beeldkwaliteit sprong er voor ons echt uit. Vandaar dat we deze tv gekocht hebben.

Pluspunten

• prachtig beeld
  • verbetering beeld bij oude opnames
  • mooi design
  • gunstig geprijsd tov concurenten
  • goed geluid

Tobias 25-09-2016

Scherp helder beeld

Zeer scherp en levensecht beeld. Makkelijk bedienbaar menu en de afstandsbediening die op beweging werkt werkt super! Een heel nieuwe kijkervaring en zijn geld zeker waard!

Pluspunten

• Scherp helder beeld
  • Goed geluid

rachelk 29-06-2016 Product paar dagen in bezit

super mooi beeld

Een super mooie tv. het beeldscherm is zo ontzettend dun, witte achterkant vind ik ook super.
een nadeel van de tv is dat ik problemen met mijn afstandsbediening heb, hierdoor is de tv niet handig in gebruik. ik heb nu op mijn smartphone een afstandsbediening app gedownload en dit werkt wel alleen iets ingewikkelder.
de beeldkwaliteit is super! haarfijn en scherp.
curved beeldscherm is fijn om naar te kijken. nu maakt het niet meer uit waar je zit. overal is het super beeld. kwaliteit van het geluid is prima.

Peter 27-06-2016 Product paar dagen in bezit

Eindelijk een OLED TV

9,4
Na lang simpel TV kijken werd het eindelijk tijd voor een OLED-TV.
Het kost wat maar dan heb je ook wat..
De kleuren, de kijkhoek, het contrast, het perfecte zwart zijn ongeëvenaard.
Er zijn heel veel instellingen mogelijk.
Voor het beeld zijn die verdeeld in Vivid, Standaard, Eco, Cinema, Sports, Game, Photo, Expert 1 & Expert 2.
Dit is ook weer apart voor bv USB of HDMI of TV.
Ik heb de TV nog maar kort in mijn bezit dus dat laatste moet ik nog even uitzoeken.
Je moet de TV overigens niet per ongeluk in "store mode" zetten ipv in "home mode" want dan gaat alles na 5 minuten weer terug in de "Vivid-begin-stand".
Met die instellingen kun je heel wat experimenteren.
Eigenlijk mis ik nog een simpel digitaal klokje..
De afstandsbediening zou van mij wat rechthoekiger mogen zijn maar anderen vinden dat ronde juist weer ok.
Hij werkt ook als een soort aanwijzer op het scherm.
WebOS 2 werkt prima, (kan misschien wat sneller) hoewel versie 3.0 er al weer aan komt..
Er is een hele rits app's voorhanden.
Het geluid van deze TV is uh "goed".
Je moet eigenlijk gewoon een receiver aansluiten.
Dit is een "curved" model. Daar heb ik nog geen mening over ;-)
De OLED-TV's hadden de laatste paar jaar soms wat kleine dingetjes zoals "banding" of "vignetting".
Vignetting lijkt bij mijn 2016 exemplaar opgelost doordat er iets is gecompenseerd aan de zijkanten van het beeld.
Je moet er echt naar speuren om er iets van te zien.
De 2016 modellen komen er al weer aan (duurt altijd een tijdje) maar met deze TV haal je een prachtige beeldkwaliteit in huis.

Janosh 15-06-2016 Product half jaar in bezit

Geweldig toestel

Heb deze TV nu ongeveer een half jaar. Het beeld is prachtig. De geluidskwaliteit van de TV heb ik iets minder beoordeeld. Indertijd kreeg ik er gratis een soundbar bij en als dan het geluid van alleen de TV vergelijkt met dat van alleen de soundbar, dan is dat heel magertjes.

Henk 18-05-2016 Product paar dagen in bezit

Mooie heldere tv met goed geluid

Sinds kort hebben wij deze tv in huis. Wij staan versteld van het goede beeld en het geluid. Wel is het curved design even wennen, maar hier ben je snel aan gewent en dan merk je dat het zicht uit alle hoeken erg goed is.
De bediening is erg makkelijk en overzichtelijk en de kinderen vinden vooral het 3D kijken helemaal leuk.
Kortom een mooie tv met helder beeld en goed geluid.

PatrickH88 06-05-2016 Product paar weken in bezit

Geweldige TV!

Er zijn maar weinig minpunten te vinden aan deze tv,
Allereerst is de beeldkwaliteit uitstekend. Ook beschikt deze tv over 4k UHD, de kwaliteit hiervan is super!
De curve is ook prima! Het kijkt erg prettig en ook heb je een stuk minder last van irritante lichtval van buiten.
Het geluid is ook zeker niet slecht, ik heb nu een aantal tv's in mijn bezit gehad en ik kan toch echt wel verschil horen.
Het menu van de tv is ook prima in gebruik en makkelijk te begrijpen.
Ik mag ook graag YouTube filmpjes afspelen via mijn telefoon en ook hiermee is de tv erg snel.
De algehele look van de tv vind ik ook erg prettig. Misschien vind ik de zilveren rand om de tv ietswat jammer. Dit had ik liever gewoon zwart gezien.
Al met al een top product!

Gijs 05-03-2016 Product paar weken in bezit

9,6
De LG 55eg960 vond ik fantastisch om te zien, maar te duur. De 55eg920 was in de aanbieding bij de Media Markt nog steeds een hoop geld, maar is het voor mij wel waard. Er zit geen koptelefoon aansluiting op en geen Harmon K. sound. Echter wel HDMI 2.0A aansluitingen. Om deze reden adviseert HDTVTEST de eg920 boven de eg960. Beeldkwaliteit eg920 is volgens Consumentenbond vergelijkbaar met eg960 en specifiek voor 4k content zelfs beter. Geluid is goed voor normale programma's. Bij series en films gaat het geluid via een receiver (dat was ook zo bij vorige tv). Het gebruik van de Apps zoals Netflix is een verademing.

harrie 14-02-2016 Product paar dagen in bezit

Geen hoofdtelefoon - aansluiting , wel vermeld !! Zeer slecht LG , alle andere sites met specificaties nemen dit klakkeloos over , nog slechter !!