Philips 55PUK6400

• Diepte 7,70 cm dikte
  • Schermgrootte 43,0 inch
Philips 43PUS6101
9,2 (9)

Beoordeling op basis van 10 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

6,7

• Slecht

alb9812 12-01-2016 Product paar dagen in bezit

4,4
Deze TV gekocht ter vervanging van mijn 46 inch Samsung. Wat een teleurstelling. Met name de kleuren en contrast zijn erg slecht en niet af te regelen. Bij een egaal wit of grijs scherm zijn grote vlekken op het scherm te zien. Door slechte upscaling naar UHD ziet het beeld er slechter uit dan gewoon HD. Ook de kijkhoek is dramatisch, zodra je niet in een rechte lijn voor de TV zit worden ze enorm flets. De processor is zo langzaam dat de Android smarthub op slechts 720P kan draaien en die ziet er dan ook niet uit. Ondertiteling bij streamen van een NAS is niet mogelijk. Bij veel apps is een duidelijke flikkering te zien die soms wordt verholpen door de TV uit en aan te zetten. Kortom, enorme miskoop en voor mij nooit meer een Philips. De TV's worden tegenwoordig niet meer gemaakt door Philips, maar door TPVision. Ongelofelijk dat Philips haar naam zo te grabbel gooit.

Ik heb de TV omgeruild voor een Samsung UE55J6200 die wel super bevalt.

Johnp49 13-04-2017

Beeld en geluid niet synchroon

Mooie TV, goed beeld, ook in 4K demo's werkelijk fantastisch. Alleen is het geluid een DRAMA met dikke hoofdletters. Na de laatste software update lopen het beeld en het geluid niet meer synchroon. zit zeker een halve seconde vertraging in het beeld t.o.v. het geluid.

PeterS 30-03-2017 Product paar dagen in bezit

55 inch Philips 55PUS6401/12 4K led televisie

Het instaleren was gemakkelijk, het zoek naar de juist instelling van de kleuren duurde wat langer. Voorheen in bezit van een van een eerste led televisie ook van Philips. Deze geeft na meer dan 8 jaar gebruik nog steeds een perfect beeld en geluid. De deze nieuwe televisie is het geluid bedroevend een aansluiting op soundbar of audio is aan te bevelen.

Pluspunten

• Beeldweergave

Minpunten

• geluid
  • ontbreken van handleiding

Liggie 07-05-2016

Goedkope tv met alles erop.

Goede tv. Als je een tv in deze prijsklasse koopt moet je daar niet te veel verwachtingen van hebben. Maar het valt mij alles mee. 1 Nadeel is de slechte instelling op de kleuren als je hem koopt. Je zoekt je rot naar de juiste instelling.

Anoniem 20-04-2016

Teleurstelling

Ik heb mijn hele leven al Philips TV's. Deze TV gekocht ter vervanging van mijn oude Philips TV met ambilight. Wat een teleurstelling. Met name kleuren en contrast zijn erg slecht en niet goed af te regelen. Door slechte upscaling naar UHD ziet het beeld er slechter uit dan gewoon HD. Wat is hier aan de hand??? Heb de TV al een aantal keren hard moeten resetten omdat hij gewoon niet meer reageert. Beeld is erg mager, audio is OK, maar ik zou deze TV het liefst gewoon weer retourneren... Sinds een aantal dagen gaat de TV ook niet meer op een normale manier aan. Kortom, enorme miskoop en voor mij nooit meer een Philips. (TPVision dus).

Goirle5051 06-04-2016

Audiodrops + hoge inputlag

Zoals in de review hieronder beschreven sinds de update audiodrops, de tv loop regelmatig vast zodat hij gereset moet worden voordat hij weer opstart. En er komt bij dat de TV een hoge inputlag heeft waardoor games waarbij een snelle reactie nodig is (zoals fifa) niet te spelen zijn op deze TV.

Absoluut geen aanrader

philipsblah 28-03-2016

Philips TV's, op dit moment niet doen!

Beeld voorheen op zich prima, enige nadeel: na aankoop bleken verschillende beeldinstellingen niet behouden te blijven. Na verschillende firmware updates die gebruikers technisch voor mij niets leken te brengen werd er net vor de pasen een firmware uitgebracht waarbij werd aangegeven dat de voor mij belangrijke beeldinstellingen nu wel behouden zouden blijven. TV onthoudt inderdaad die instellingen (Natural Motion) maar wil nu niet meer met de aan-uit knop op de achterkant uit worden gezet (voorheen was twee maal drukken uit en helemaal uit, nu is dat uit en weer aan). Na een tijdje (nacht, paar uur) in stand-by zijn er twee mogelijkheden: hij staat nog steeds in stand-buy en is met de afstandsbediening aan te zetten OF hij is gecrashed (of heeeeel diep in slaap, met dezelfde uitkomst). Bij de tweede mogelijkheid moet je de stekker eruit trekken, even wachten en opnieuw aansluiten. daarna wil hij soms opstarten met de aan-uit knop achterop de tv. Lukt dat niet, herhalen...
Tevens valt op de tv-kanalen (voor zover ik nu heb kunnen zien niet op de andere inputs, youtube, hdmi, etc) het geluid om de haverklep even weg (audio drop-outs). Philips biedt vooralsnog niet de mogelijkheid de firmware te downgraden, dus zit je vast aan de laatse update. Ik zou graag willen downgraden naar mijn vorige firmware. Dat ik dan eventueel alles opnieuw moet instellen neem ik op de koop toe, maar ZO KUN JE GEEN TV KIJKEN!!!

Pubbert 09-02-2016

Prima 4K TV voor een mooie prijs.

Deze TV erg goedkoop kunnen kopen onlangs, ik had van software problemen gehoord maar de TV meteen geupdate toen ik hem kreeg (laatste firmware van januari) dus geen problemen tegen gekomen. Het is wel i.v.m mijn oude TV erg lastig om het mooiste beeld per TV ingang (en type uitzending) in te stellen, maar als je dat uiteindelijk hebt gedaan is geeft hij erg mooi beeld, goede contrast ook (ik kwam van Plasma af namelijk) 5Ghz Wifi is ook prettig. De ingebouwde Android gebruik ik niet heel veel i.v.m een losse mediaplayer. De TV speakers zijn ook niet super, maar ik gebruik zelf ook een surround set erbij. Dus daar ondervind ik geen nadeel van.

kukduck 03-02-2016

super tv

echt een super tv ,heb deze nu bijna een maand maar kom nog elke dag nieuwe dingen tegen.
de mogelijk heden lijken onbegrensd

Mauricio 03-01-2016

Dure miskoop

Wat een kostbare grap was dit. Als ik dit van tevoren had geweten had ik het niet gedaan. Slechte wifi verbinding terwijl ik glasvezel heb ! Beeld niet mooi ! En onhandig gebruiksgemak !
Jammer Philips ! Ik had hogere verwachtingen voor dit geld. Of ik hoop op een compensatieregeling want deze lijn of model had je beter niet kunnen verkopen maar ja ik ben er wel ingetrapt. Dommerd die ik ben; Bah.