Sony KD-49X8307C

Diepte
4,34 cm dikte
Samsung UE49KS7000
8,8 (95)

Goede beeld en geluid, vage bugs 16-09-2016 Product half jaar of langer in bezit

Mooi en natuurlijk beeld en goed geluid

In december 2015 deze tv gekocht en bewust een tijd gewacht met het schrijven van deze review.

Bij deze tv heb ik een dubbel gevoel, qua beeld, kleur en geluid vind ik tv zeer goed en kan ik deze absoluut aanbevelen.
Echter in deze 3/4 jaar veel vage bugs met de tv gehad, waar ik meermalen op het punt stond om met Sony contact op te nemen. De bugs kwamen spontaan en gingen spontaan
De volgende bugs gehad:
- Smart menu werkte een tijdje niet
- Bij het zappen sloeg deze steeds een zender over
- Tv kon ik soms niet uitschakelen met de afstandsbediening
- Bij het inschakelen van de tv en dan direct zappen viel de tv weer uit. Moest tv eerst van het stroom, voordat deze het weer deed.
- Tv was niet altijd in te schakelen met de afstandsbediening.
- behoorlijke vertraging tussen afstandsbediening en reactie tv.

Dus al met al wel irritante zaken die je niet wenst bij zo'n product.

Pluspunten

• Beeld
  • Geluid

Minpunten

• Zie review

rjungcurt 02-06-2016 Product paar dagen in bezit

super uhdtv!!

de sony tv uhd geeft geweldig beeld, alleen app menu is wat traag en niet altijd actueel. enkele vastlopers gehad. ook een paar keer de gehele tv moeten resetten helaas. heeft met software te maken in ieder geval. tv zeker aan te raden voor films en series en kijkgenot.

wim 05-05-2016 Product half jaar in bezit

bij nader inzien.....

Deze Sony ca een half jaar geleden gekocht (leuk voor nieuwe klanten, maar voor mij teleurstellend dat de prijs inmiddels al zo snel is gekelderd.
Mijn eerste review behield niets dan lof, maar inmiddels zijn er toch wel enkele vervelende complicaties geweest. Wat ik ook in andere reviews lees was ook bij onze tv het geval. Het spontaan wegvallen van het geluid, een harde hinderlijke kraak bij overschakelen naar andere zender ( via Ziggo Horizonbox ). Via helpdesk Sony meerdere hulpvragen en aanbiedingen gedaan / gekregen, echter zonder resultaat. Uiteindelijk het voorstel om het toestel ter reparatie aan te bieden, waar ik niets voor voelde en niet heb gedaan. Het probleem uiteindelijk grotendeels opgelost na aanschaf en installatie van een Sony soundbar. Vervelend hierbij was weer, dat na installatie bleek dat een kostbare hdmi-kabel moest worden aangeschaft om het volle rendement van de K4 televisie tot zijn recht te laten komen. De bijgeleverde optische kabel gaf geen goed resultaat. Nu eindelijk genieten van goed geluid en beeld. Hoop dat dat zo blijft. Het heeft mij veel tijd en energie gekost.

Hans 19-04-2016 Product kwartaal in bezit

Sony TV KD49X8307C

Tv nu enkele maanden in gebruik. Prima beeld. Hangt als een plaatje aan de muur. Gebruik zowel de satelliettuner, Digitale tv van KPN en Interactive TV van KPN. Een week geleden de afstandbediening RMF-TX100E aangeschaft. Werkt perfect met de touchpad en door middel van spraakbediening. Leuk om met je tv te praten.
Kortom erg tevreden over de tv.

Co 17-04-2016 Product kwartaal in bezit

Na enkele maanden in bezit.

Nog steeds heel blij met dit product ben er nog steeds niet achter welke mogelijkheden deze tv allemaal in huis heeft. Inmiddels is er 2x een software update geweest die de tv stabieler heeft gemaakt. De kleine foutjes die er nog in zaten (wegvallend geluid en spontaan uitgaan) zijn er zoals belooft uit gehaald. Ook opnemen op een externe harddisk behoort nu tot de mogelijkheid. Maak ik nu geen gebruik van aangezien ik net in het bezit ben van een Horizon box van ziggo. Elke dat dat we kijken is een plezier (ook als hij uitstaat is het voor mij een sieraad in huis.

Sjon 11-03-2016 Product paar dagen in bezit

Mooi zilver design!!

Echt een plaatje aan de muur!
Super beeldkwaliteit...
Niks op aan te merken gebruikt hem met een horizonbox..

Ron64 07-03-2016 Product paar dagen in bezit

Ik heb deze tv nu twee weken en helaas moet elke dag de stekker er wel twee keer uit omdat hij helemaal vastloopt. Zelfs uitzetten met de remote lukt dan niet meer. Helaas werkt de combinatie met digitale tv van ziggo ook niet. Evenals de opname functie.
Ik heb mijn films op een NAS staan en daar kan de sony tv ook geen verbinding mee maken. Helaas een miskoop voor mij. Wees gewaarschuwd.

Ronald 07-03-2016 Product maand in bezit

TV met extreem scherp en helder beeld. De apps zoals netflix, videotheken en Youtube werken snel en eenvoudig. Handige afstandbediening met snelknoppen naar bijvoorbeeld Netlfix.

Marc 14-02-2016 Product maand in bezit

Beste tv die ik tot op heden heb gehad.Zeer eenvoudig te installeren, zodat alle randapparatuur dan ook direct aangesloten wordt en werkt. Daarna instellingen doorlopen en wifi aanmelden. Alles gaat zeer intuïtief en met een vanzelfsprekendheid dat het zelfs voor een leek zeer eenvoudig is. Na dit alles kan je naar een prachtig helder beeld kijken. Een echte aanrader voor mensen die van mooi helder scherp en natuurgetrouw beeld houden. Ook het geluid is zonder randapparatuur meer dan goed te noemen, en indien je aansluit op je geluidsinstallatie loopt dit bijzonder vlot. We zijn dan ook heel tevreden van deze aankoop.

Hills 12-02-2016 Product maand in bezit

Prima beeldkwaliteit, snelle , eenvoudige afstandsbediening, mooie strakke vormgeving en zeer goed geluid! Een hele fijne aanwinst!

John 11-02-2016 Product maand in bezit

Heb deze Sony tv nu bijna 2 maanden in bezit. Een zeer fijn beeld met een helder geluid. Ook de apps werken zeer prettig. Het 4K resolutie is echt een meerwaarde om een rustig beeld met mooie details te zien. Het is echt genieten van deze gebruiksvriendelijke tv van Sony en een sieraad in je woonkamer.

Elroy 10-02-2016 Product kwartaal in bezit

Een prima televisie, persoonlijk zou de tv goedkoper kunnen. Des te min je heb in ieder geval wel kwaliteit voor je geld.

Het geluid kan ik niet over oordelen, omdat ik het via me geluidsinstallatie hoor.

Hiervoor ook een Sony gehad maar nu over gestapt naar een 4K en je ziet het verschil duidelijk vooral met gamen een adembenemend beeld.
Aanrader!

Peter 09-02-2016 Product maand in bezit

Schitterende tv met zeer goede beeldkwaliteit.
Installeren ging gemakkelijk. Netflix knop op afstandsbediening is ook ideel!
Kortom: Zeer tevreden

John 08-02-2016 Product maand in bezit

Ik had hiervoor ook al een Sony Bravia van 6 jaar oud. Daar was Ik al heel tevreden mee. Maar met m'n nieuwe ben Ik super tevreden!! Heel mooi design en super beeld. Het geluid is redelijk, maar met soundbar er bij prima.

Pieter 03-02-2016 Product maand in bezit

Onze nieuwe Sony Bravia 4K Ultra HD (43 inch) TV laat een super beeld zien qua kleur en helderheid.
Het is een verbluffend schitterend ontwerp deze Sony Bravia 4K TV.

Gertjan 02-02-2016 Product paar dagen in bezit

Prima tv en uitstekende beeldkwaliteit. Gemakkelijk te installeren. Menugestuurd. Jammer dat de App voor uitzending gemist er nog niet is.

4K beeldkwaliteit is de toekomst waard 02-02-2016 Product kwartaal in bezit

Zeer mooie design zowel de vormgeving als de tv zelf.
Gebruiksgemak is eerst even wennen als je nooit een android tv gewend bent. Maar het totale bediening en functies zijn makkelijk om onder de knie te krijgen. Kort gezegd het is een top tv!

Baris 02-02-2016 Product kwartaal in bezit

Geluid is helder en duidelijk. Prima 4k beeld. Veel mogelijkheden dankzij android besturingssysteem. Zit er chique uit en goed van kwaliteit.

mt 02-02-2016 Product paar dagen in bezit

een super tv voor zijn prijsklasse. heb m nu ruim een maand maar wat een scherp beeld. verder is hij ook heel makkelijk in het gebruik en voor mij zitten alle bruikbare apps erop

Niek85 01-02-2016 Product maand in bezit

Wij hebben de tv gekocht vanwege de zeer goede beeldkwaliteit. Zeker de 4k fims zijn erg scherp en de kleuren zijn ook erg mooi. Ook de vormgeving is mooi. Geen poespas maar mooi strak.
Jammer dat er geen 3D functie op zit, want dat zou helemaal geweldig zijn. verder redelijk duidelijk in gebruik.