Philips 43PUK7100

Philips 55PUS6101
9,0 (1)

wintertje 26-02-2016 Product kwartaal in bezit

6,5
Mooie televisie. Scherp 4K beeld, alleen bij upscaling zie je soms dat de tv hier toch wat moeite mee heeft. Een uitkomst vind ik de dunne rand. Hij verving hier een oud 37" model en hij is qua omtrek nauwelijks groter.

Een groot nadeel is toch wel AndroidTV (besturingssysteem) van de TV. Dit loopt, ondanks het advies van Philips om de TV terug te zetten naar fabriekswaarden na een update, om de haverklap helemaal vast. Laatst waren we een film aan het kijken via de Netflix app, 3 minuten voor het einde van de film gaat het beeld plots op zwart, we zijn een dik kwartier bezig geweest om het apparaat weer aan de praat te krijgen (stekker eruit/erin etc.).

De afstandsbediening reageert ronduit slecht, wie maakt er nu een afstandsbediening met een compleet toetsenbord op de onderkant met enkel infrarood signaal???

Van Philips support hoef je ook niet veel te verwachten, na klachten krijg je enkel 'standaard' antwoorden terug. Iets zeggen over wanneer er weer een update komt voor de TV om de problemen op te lossen kunnen ze niet.

Wat ook jammer is dat er gepretendeerd wordt dat de TV Dolby Digital ondersteunt. Netflix heeft na een update vanuit philips echter enkel nog stereo geluid als 'oplossing', want door het 5.1 liep de TV vast. We kijken TV via CI+ module, het dolby digital signaal van de TV kanalen zou dan via HDMI ARC doorgegeven moeten worden aan de versterker (volgens Philips wanneer je 'meerkanaals' geluid in het menu aan zet), niet dus de versterker krijgt enkel stereo geluid (ook een bekend probleem inmiddels).

Voor wat betreft de software is dit echt een hele dikke misser voor Philips (of eigenlijk TP-vision), daarom geef ik de TV op duurzaamheid en gebruiksgemak een dikke onvoldoende.

Coen vd Weiden 19-10-2015 Product paar dagen in bezit

Deze TV sprong eruit tussen alle andere werkende showmodellen wegens het kraakheldere beeld en de mooie vormgeving.
Onze cijfers laten wel zien hoe enthousiast we erover zijn.
Dat Netflix niet werkt, met zelfs een aparte Netflix knop op de afstandbediening, is een smet op het Philips blazoen.
Dit mag niet voorkomen bij de firma van "Let's make things better"!
De verkoper vertelt ons dat Philips verzekerd heeft dit probleem vóór 1 november 2015 te hebben opgelost. We zullen zien.

Gelukkig is er een oplossing / omweg om toch Netflix films te kunnen zien.
Deze TV is standaard voorzien van Google Cast. Dat scheelt weer 35 euro voor een Chromecast HDMI stekker.
Zie hieronder de bij mij werkende oplossing door via mijn iPhone het beeld naar de TV te "casten."
- Download de Netflix App op je iPhone.
- Download de Chromecast App op je iPhone
- Zet WiFi aan op je TV (ook als er al een internetkabelverbinding is)
- Zorg ervoor dat de WiFi-adressen op je iPhone en je TV hetzelfde zijn.
- Log in via je iPhone op je Netflix abonnement.
- Kies een film.
- Druk boven in beeld van je iPhone op de Chromecast knop voor verbinding.
- Kies onder in beeld van je iPhone voor afspelen op 43PUK7100/12
- Je kan nu de afstandbediening van je TV gebruiken om films te kiezen en af te spelen, via Home toets.
- Enjoy!

Coen vd Weiden 25-10-2015

Na de laatste software update (De TV start en stopt een paar keer, dit hoort zo) werkt bij mij de Netflix knop op de afstandbediening. De belofte van Philips om dit voor 1 november 2015 opgelost te hebben, lijkt hiermee ingelost.

cees 06-09-2016 Product half jaar of langer in bezit

philips 43puk7100

ik werd weer benaderd door kieskeurig of ik weer een mening had
ik ben erg blij dat ik het toestel niet meer heb
wat heb ik problemen gehad met de tv
ik kreeg gelukkig het aankoopbedrag terug
en heb voor een andere tv gekozen
en daar heb ik nog geen dag spijt van gehad
nu werkt alles zo als het moet op mijn samsung tv
ben er heel blij mee
geen philips meer voor mij

Pluspunten

• de doos
  • als de tv uit was

Gerard 08-05-2016 Product kwartaal in bezit

Phillips puk7100

Tv is echt goed.
Erger me alleen aan het android gedeelte die je niet op 3d kan zetten.
Kijk plex films en zou deze in 3d willen bekijken. Nu maar vi de ps4

Bermie92 30-04-2016 Product kwartaal in bezit

Teleurstellend

6,2
Dit is mijn eerste smart-TV die ik in mijn bezit heb, ik kan hem daarom niet vergelijken met andere smart-TV's. Wel kan ik beschrijven hoe ik deze TV van Philips ervaar, en dat is als volgt;

- Geluid: Valt eigenlijk weinig over te zeggen, het geluid valt erg tegen. Echter is dit bij de meeste televisies met ingebouwde speakers. Er zijn genoeg aansluitmogelijkheden voor andere geluidssystemen, hier zou ik dan ook zeker gebruik van maken.

- Beeld: In een woord, TOP. De beeldkwaliteit is echt fantastisch, met een legio instellingen zodat je deze kan personaliseren naar je eigen smaak. De beeldovergangen zijn vloeiend, het contrast is erg kleurrijk, de details zijn overdonderend. Dit is de party-piece van de televisie. Samen met het ambi-light zorgt dit voor een indrukwekkende filmervaring.

- Betrouwbaarheid: Bar slecht. Ik heb de TV inmiddels een aantal maanden in mijn bezit, in die periode heb ik deze 6x opnieuw moeten installeren, de TV loopt regelmatig vast, er zit 2 tot 4 seconden vertraging op het openen van een menu door middel van de afstandsbediening. De TV crasht zeer regelmatig, zet zichzelf uit of weigert simpelweg dienst, waardoor je de stekker uit en in moet pluggen. De afstandsbediening reageert soms helemaal niet, apps sluiten zichzelf af en regelmatig krijg ik op willekeurige momenten een android logo op mijn scherm te zien.

Zoals van tevoren al gezegd kan ik deze niet met andere smart-TV's vergelijken, maar als dit de standaard is moet er echt nog fantastisch veel verbeterd worden.

- Vormgeving: Niet erg innovatief, maar anderszijds niets op aan te merken. De TV heeft een dunne rand wat de kijkervaring ook ten goede komt. Minder handig zijn de steunpootjes die aan de linker- en rechterkant van de TV gemonteerd moeten worden. Hierdoor is het noodzakelijk, als je niet van plan bent de TV op te hangen aan de muur, een TV-meubel te gebruiken die minstens zo breed is als de televisie zelf. Een centraal steunpunt zou beter zijn geweest.

Conclusie:

Het is jammer dat de software zo treurig werkt. Op de momenten dat alles werkt zoals het zou moeten, is het een geweldige stap omhoog van mijn vorige LCD-TV en een waar genot om naar te kijken.

Jammer dat er zo ontzettend vaak problemen zijn met vastlopen, het moeten herinstalleren van de TV, de trage reactietijd van de afstandsbediening, het volledig crashen en legio aan andere vervelende incidentjes. Dit doet de betrouwbaarheid niet ten goede. Ik heb geen spijt van de aankoop, maar zou niet nog een keer een smart TV van Philips kopen.

wimguzzi 13-01-2017

Helemaal mee eens. Ook de problemen die Bermie92 heeft zijn exact dezelfde die ik met mijn Philips 43PUK7100/12 heb. Heel veel updates gehad,weer goed werken en dan totale uitval etc etc.
TV in nu al dik 6 weken via de dealer bij de Philips? Reparateur.. dealer zei dat het een bekend probleem was en dat er waarschijnlijk een nieuw moederbord in moet.
Vorige week kwamen de onderdelen ,pas?! binnen. Wacht nog steeds op terugkomst van de TV.
Pfffffff

cees 04-04-2016 Product half jaar in bezit

philips 43puk7100

3,5
ik werd via email benaderd of ik nog een reactie wou geven heb het toestel nu 8 maanden in mijn bezit
het enigste waar ik tevreden over ben is het beeld en amberlight voor de rest een waardeloos toestel loopt vast en zo kan ik nog een uur door gaan bellen heeft geen zin ze weten het zelf niet het logo van philips is zeer belangrijk denk ik je blijft het uitzetten stekker er in stekker er uit ga zo maar door ik heb al een nieuwe tv gehad nieuw moederbord weer waardeloos heb gelukkig 5 jaar garantie dan zal er toch wel een goed moederbord op de markt zijn software slechter kan het niet heb de tv alleen voor het beeld al het andere een dikke 0

Frans54 15-02-2016 Product half jaar in bezit

Ik heb deze televisie nu ca. 6 maanden en hij voldoet nog steeds. Vergeleken met andere tv's is het beeld prachtig scherp en heel natuurlijk.Het geluid is heel behoorlijk voor een platte tv, maar het wordt zeker beter met een soundbar. ook Netflix werkt goed.
Tot op heden hebben zich in het geheel geen problemen voor gedaan.

ATrnd 01-02-2016 Product kwartaal in bezit

Inmiddels een aantal maandenlang bezit en over het algemeen nog steeds tevreden. Kort na de aanschaf al een review geschreven dus alleen even een klein minpuntje melden.

Soms wil de TV gewoon helemaal niet aan met de afstandsbediening of knop op het toestel zelf. De ene keer werkt het door de knop op de TV een aantal seconden vast te houden, de andere keer moe compleet de stoom eraf. Dan lijkt hij soms nog niets te doen maar na een paar pogingen start hij dan weer op.
Het lijkt allemaal leuk zo'n smart TV, maar ook Android kan vastlopen.

Moq1969 16-02-2016

Ik ervaar hetzelfde, laaste software erin, gemeld bij Philips en alleen maar standaard antwoorden. Beetje triest voor zoveel geld.

Moq1969 30-01-2016 Product paar weken in bezit

7,6
Mooie TV, voor een plat apparaat nog redelijk geluid dankzij de poging van Philips een subwoofer achtige speaker aan de achterkant extra te monteren (overigens wel kwetsbaar voor nieuwsgierige kinderhandjes).
De TV heeft een prachtig strak design en supermooi beeld omringt door 2x Ambilight (links en rechts). Er kan veel ingesteld worden.
Minder te spreken ben ik over het AndroidTV platform/TV Software. Deze vind ik behoorlijk traag en er zitten een paar zeer storende fouten in: Het Philips log bevat een wit LED lichtje. Dit kan via instellingen permanent uitgezet worden, echter de TV vind te pas en te onpas dat dit lichtje toch weer aan moet gaan en moet blijven. TV uit en aan lost het op. Daarnaast kan ik de TV eenvoudig laten chrashen door Netflix te bekijken met geluid via een aangesloten AV receiver (via HDMI). Als je de AV receiver uitzet, crasht de TV totaal en moet je de stekker eruit halen om uit deze freeze te komen.
Ik heb al contact met Philips hierover maar een oplossing is er nog niet. Zeer storend voor een dergelijk duur apparaat.

Vinnie 06-03-2016

Zou jij mij misschien willen sturen welke keur instelling etc jij heb krijg hem niet goed scherp ingesteld

Leo van der Vegt 03-12-2015 Product maand in bezit

qua style een prachtige tv
mooi strak beeld
geluid is redelijk kan er mee door
wil je het top hebben dan moet er wel soundbar bij denk ik
iig ben ik blij met mijn aankoop!!

John 15-11-2015 Product paar dagen in bezit

Eerste ervaringen zijn goed, mooi beeld, strak design, en gemakkelijke installatie. Duurzaamheid kan ik uiteraard nog niets over zeggen.

lucky 13-11-2015 Product maand in bezit

Perfect Ambilight experience. Picture quality is fascinating. Android operating system is very handy. It recommends many videos which are very exciting on home screen. Two sided remote control with full keyboard really helps to write long search sentences.Remote control response time is a little bit slow. It really worth to buy this tv.

HashiZall 12-11-2015 Product paar dagen in bezit

Super hardware. Maar software is echt slecht. Aanrader indien er niet teveel van de smart tv optie wordt verwacht. BV's geen muiscursor voor internet surfen en geen miracast optie.
Beeld is van superkwaliteit, mooie 4k en 3D.

George 11-11-2015 Product paar dagen in bezit

Goed product beeldkwaliteit heldere gezien
Zeer mooie uiterlijk
Gebruiksgemak heb nog niet goed naar gekeken tot nu is alles nog te doen
Vind het mooi dat de toestel veel mogelijkheden heeft

lucky 10-11-2015 Product maand in bezit

Pieter 09-11-2015 Product paar dagen in bezit

Bewust weer gekozen voor een Philips met Ambilight, dit blijft voor mij toch de doorslag geven ten opzichte van andere merken. Het beeld is superscherp, geluid is redelijk voor zo'n platte tv.
Netflix knop is ideaal en doet het, in tegenstelling tot wat ik hier ook lees, bij ons wel.
Duurzaamheid valt nog niks over te zeggen.

Ted 09-11-2015 Product paar dagen in bezit

kwalitatief goede tv met een mooi design. TV is van alle gemakken voorzien, maar mis de Home button. de netflix knop had niet gehoeven.

Hans 04-11-2015 Product paar dagen in bezit

Ben erg tevreden over de televisie. Mooi design en prachtig beeld. Handig in bediening en makkelijk te installeren.

John 03-11-2015 Product paar weken in bezit

De beeldkwaliteit is prachtig, ook de ambilight aan de beide zijkanten heeft met name bij films een toegevoegde waarde. Het geluid komt bij normale programma behoorlijk naturel over. Het beeldscherm is echt dun, dus wat geluid betreft wil je bij films wel wat meer power.
De bediening met android is vrij simpel, er zijn veel aps die vrij snel werken. Voor degene die nog scart of wi aansluiting gebruikt je kan hem dan niet vlak tegen de muur aan hangen.
Met een mooie geluid set erbij heb je met deze tv een echte thuisbioscoop.

Lieven 01-11-2015 Product paar weken in bezit

Zeer scherp beeld! Zeer veel mogelijkheden die wat studie nodig hebben, maar eenmaal bekend zeer gebruiksvriendelijk!