Sony KD-55X8509C

Sony KD55SD8505
8,5 (4)

VH Hoang 24-06-2016 Product paar dagen in bezit

Sony KD-55X8509C

Een eerlijke review kan iemand helpen tijdens zijn zoektocht naar een bepaald product en soms over de streep helpen om dat product wel of niet te kopen.

John 22-06-2016 Product paar dagen in bezit

Top 4K android TV met Ultra HD resolutie en 3D functie

Deze prachtige TV pas een paar dagen in bezit en steeds enthousiaster aan het worden. Prachtig beeld en geluid en mooie strakke vormgeving. Bij ons hangt hij aan de muur en dit geeft de TV nog extra cachet.Tal van mogelijkheden om extra apparatuur aan te sluiten door de aanwezigheid van 1 scart aansluiting, 4 HDMI aansluitingen en 3 USB aansluitingen. Je kunt er op internetten maar ook je foto's vanaf een USB-stick bekijken. Diverse apps zoals Youtube zijn al vooraf geïnstalleerd, reuze handig.Wij hebben de TV pas een paar dagen in ons bezit en zijn de TV dus nog aan het verkennen. De mogelijkheden zijn enorm. Een minpunt wil ik toch ook nog even noemen. Waarom zitten er bij zo'n top TV met 3D functie niet standaard minimaal 2 3D brillen. Beetje een gemiste kans voor Sony. Voor het overige een fantastische TV die ik iedereen van harte kan aanbevelen.

Sony Bravia KD55X8509C 12-03-2016 Product paar dagen in bezit

Een super televisie

9,4
Deze televisie heb ik in december 2015 gekocht en ik geniet er elke dag nog steeds van. Beeldkwaliteit is superior t.o.v. andere merken en de televisie beschikt ook over zoveel moderne snufjes. Het geluid vind ik net iets anders klikken omdat de TV zo plat is, maar daar raak ik nog wel aangewend. Over duurzaamheid kan ik nog niet veel van zeggen aangezien ik hem pas een kwartjaar in mijn bezit heb.

Paula J 23-02-2016 Product kwartaal in bezit

Een mooi vormgegeven tv. Mogelijkheden zijn er zoveel dat het wel even zoeken is voor ond die nog niet bekend zijn met een smart tv. Het gebruikersgemak is wat ingewikkeld, maar al doende leer je. Al met al een mooie tv.

Joever 23-02-2016 Product maand in bezit

Mooie tv met een super en natuurlijk beeld. Geluid is wat aan de karige kant maar dit is echter een probleem met alle platte tv's. Design is super strak, eenvoudig en is mooi afgewerkt. Android tv werkt af en toe wat langzaam, maar over het algemeen wel soepel.

Patrick 19-02-2016 Product maand in bezit

Zeer mooi toestel. Fraaie vormgeving en geluid is ook zeer goed. Beeldkwaliteit is superieur, met name de 4k beelden die je via de handige app van YouTube kunt bekijken. De smartfunctie is zeer overzichtelijk en makkelijk in gebruik.

- punt is dat er geen 3d brillen bij het toestel geleverd worden

Ben 17-02-2016 Product kwartaal in bezit

Een mooie designvolle tv met veel mogelijkheden. Een werkelijk prachtig strak beeld met mooie natuurlijke kleuren. Het geluid vindt ik voldoende.

Peter 17-02-2016 Product kwartaal in bezit

Mooie tv, goed scherp en snel beeld met prachtige kleuren.

Voor een platte tv is het geluid zeer zeker naar behoren.

2 afstandsbedieningen met oa spraakfunctie werkt prima.

Kortom ik ben tevreden met deze tv.

R Bent 17-02-2016 Product paar dagen in bezit

Inmiddels deze 4K tv een maand in huis. Tot nu toe bevalt deze heel erg.

De Android op de tv werk erg fijn. Het is even wennen maar later zeer fijn in gebruik. Alleen erg jammer dat er tot vandaag nog geen spotify app te downloaden is voor de TV. Netflix werkt erg goed op deze tv in zowel HD als 4K.

De TV ziet er erg strak en mooi uit. Vooral de smalle lijst om het beeld maakt het prachtig! Onderaan de TV zit een LED lampje die aangeeft wat de TV doet. Ook erg handig!

Er komt uit de TV aardig geluid! Er zitten twee speakers in die het stereo geluid duidelijk en helder laten overkomen. Persoonlijk heb ik altijd mijn surround aanstaan omdat ik hou van meer volume en lage tonen in geluid.

Vormgeving, beeld meer dan goed! Geluid is voor mij minder. Maar ook voor dit soort TV meer dan goed.
Android ook erg goed en een hele fijne afstandsbediening die het mogelijk maakt spraak opdrachten in te spreken voor de tv! Erg handig!

Mones 13-02-2016 Product kwartaal in bezit

Helemaal tevreden met deze TV, makkelijke navigatie door het menu, Netflix en YouTube app ideaal. Verder is deze TV mooi vormgegeven en past perfect in ons interieur.

Colazero 12-02-2016 Product maand in bezit

Prima beeld en mooi geluid,hangt bij mij aan de muur en vindt de aansluitingen voor HDMI en Bose aansluiting met kabel met drie fiches wat ambetant langs achterzijde

Alex 11-02-2016 Product maand in bezit

Goede prijs kwaliteit verhouding. Mooie vormgeving en zeer gebruiksvriendelijk. en in combinatie met de Sony soundbar haal je een super geluid en beeld je woonkamer binnen.

joop 10-02-2016 Product paar dagen in bezit

mooie goede TV, strakke vormgeving en prachtig geluid.
wel iets lastig om de juiste kleuren en beeld kwaliteit eruit te halen die er in zit, maar zeker op 4k is er echt niets op de beeld kwaliteit aan te merken. een goede en mooie tv voor een schappelijke prijs

Silvan 09-02-2016 Product maand in bezit

Ik zal mijn review puntsgewijs toelichten.
Geluid: Het geluid van een flatscreen laat altijd te wensne over. Echter was ik alsnog positief verrast door het geluid.
Beeld: De beeldskwaliteit is zeer goed, zwart is echt zwart en bij een goede kwaliteit film is het beeld zeer helder en is er helemaal geen 'grain'. De ingebouwde media speler speelt ook 4K kwaliteit vanaf een USB stick probleemloos af. Ik raad wel aan VLC speler te downloaden in plaats van de standaard video speler, het beeld via de standaard video is ver onder de maat.
Mogelijkheden: Het enige wat de TV mist zijn de 2D naar 3D conversie en Playstation dual play. Daarnaast is de schijfruimte van 8GB redelijk gelimiteerd. Overigens worden geen 3D brillen meegeleverd, deze zijn redelijk duur en moeilijk te vinden.
Gebruiksgemak: Zeer makelijk te gebruiken. Overzichtelijke menu's. Wat ik wel mis is de optie om een harde schijf of USB stick door te bladeren. Je hebt gelukkig wel de optie om hiervoor een app te downloaden.
Vormgeving: Ik heb de TV op de standaard bijgeleverde standaard staan, niet aan een muurbeugel. Zowel de standaard als de TV zien er enorm strak uit.
Duurzaamheid: Weinig over te zeggen na een maand in het bezit te zijn. TV heeft kleine software probleempjes, welke opgelost zijn na een reboot. (Reboot is wel een gedoe als je niet zomaar de stekker eruit wilt trekken)

Hardie 09-02-2016 Product maand in bezit

TV nu ruim een maand in ons bezit. Prachtig beeld daar kan ik heel duidelijk over zijn. Het geluid is naar onze mening minder. Het is zeker voldoende, maar onze oude Sony Bravia (HD TV) had een beter geluid. Qua vormgeveing en gebruikers gemal zijn we ook zeer tevreden. Wat je krijgt voor de prijs is echt een pre. Speel zelf regelmatig een spelletje op de spelcomputer en dat is ook genieten. Als je een uitstekende 4K tv zoekt en genoegen neemt met normaal geluid, en veel extra opties dan is dit een no brainer.

jos 09-02-2016 Product paar dagen in bezit

Gewoon ideaal, duidelijk beeld, zeer goede geluidskwaliteit en bovendien is het design van mijn tv mooi meegenomen

Kenneth 08-02-2016 Product maand in bezit

+ zeer mooie tv, prachtig beeld
+ zeer realistisch beeld
+ mooi design van tv
+ goed geluid, soundbar niet nodig

- recording functie via HDD ( tv met kaart ) nog niet geactiveerd?

Kije 08-02-2016 Product maand in bezit

Na uitgebreide tests van meerdere tv's uiteindelijk bij dit exemplaar uitgekomen.
Super beeldkwaliteit in een degelijk vormgegeven behuizing.
Voor het ultieme geluid een soundbar aangeschaft. Samen met deze tv een prachtige set voor jaren kijkplezier. Echt een aanrader.

MJM Lamberechts 05-02-2016 Product maand in bezit

9,4
Een eerlijke prijs voor een zeer hoogstaand product dat gebruik maakt van de laatste technologische ontwikkelingen, Android besturingssysteem en applicaties.
Na een maand in gebruik te hebben kan ik bevestigen dat deze TV mijn verwachtingen overtreft.
Momenteel heb ik nog 2 openstaande problemen waarvoor ik een oplossing zoek nml:
- de TV gaat soms vanzelf aan, ook 's nachts of bij afwezigheid.
- de touchpad afstandsbebediening werkt soms niet meer.
Ik vertrouw erop dat de door Sony aangereikte software updates zullen bijdragen tot een optimale stabiliteit en duurzaamheid.

André gepensioneerd 03-02-2016 Product paar weken in bezit

De geluidskwaliteit op zichzelf is zeer goed, doch een bijkomend surround systeem geeft een aanzienlijke meerwaarde.
De mogelijkheden zijn zeer uitgebreid, zodanig zelfs dat vele mogelijkheden door ons niet worden gebruikt. Spijtig is wel dat de dia-voorstelling van foto's opgeladen via USB-stick niet beter werkt. Met ons vorig toestel konden wij de afspeel-snelheid en de -volgorde regelen en dit is iets wat nu niet meer kan.
Het gebruiksgemak en de vormgeving zijn uitstekend.
Wij hebben dit toestel nog niet lang genoeg in ons bezit om over duurzaamheid te kunnen oordelen. De ervaring met ons vorige Sony toestel is dat wij dit hebben vervangen omwille van de technische evolutie. Dit toestel heeft gedurende meer dan 10 jaar, en nu nog steeds, meer dan uitstekend gefunctioneerd zonder enig gebrek te vertonen.
Bij de aankoop van een nieuw TV toestel hebben wij enkel naar Sony uitgekeken.