Sony KD-65X8505C

Diepte
7,80 cm dikte
Schermgrootte
65,0 inch

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 97 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.be.

Goede beeld en geluid, vage bugs 16-09-2016

Mooi en natuurlijk beeld en goed geluid

Geschreven voor: Sony KD-49X8307C

In december 2015 deze tv gekocht en bewust een tijd gewacht met het schrijven van deze review.

Bij deze tv heb ik een dubbel gevoel, qua beeld, kleur en geluid vind ik tv zeer goed en kan ik deze absoluut aanbevelen.
Echter in deze 3/4 jaar veel vage bugs met de tv gehad, waar ik meermalen op het punt stond om met Sony contact op te nemen. De bugs kwamen spontaan en gingen spontaan
De volgende bugs gehad:
- Smart menu werkte een tijdje niet
- Bij het zappen sloeg deze steeds een zender over
- Tv kon ik soms niet uitschakelen met de afstandsbediening
- Bij het inschakelen van de tv en dan direct zappen viel de tv weer uit. Moest tv eerst van het stroom, voordat deze het weer deed.
- Tv was niet altijd in te schakelen met de afstandsbediening.
- behoorlijke vertraging tussen afstandsbediening en reactie tv.

Dus al met al wel irritante zaken die je niet wenst bij zo'n product.

Pluspunten

• Beeld
  • Geluid

Minpunten

• Zie review

Robin 25-04-2016
  • Product kwartaal in bezit

Android software is een drama

5,8
Ik heb de tv nu enige maanden en de Android software was, is en blijft een drama. Na al een keer terug te zijn geweest naar de winkel, waar ze een update hadden die online niet beschikbaar was (hoezo?), zijn sommige dingen verbeterd maar andere problemen weer opgedoken. Een bloemlezing: software loopt volledig vast en er is geen bediening meer mogelijk, alleen een reset door stroom eraf en weer erop helpt; zwart scherm wanneer je van zender wisselt en wederom totale vastloper; volume dat dan weer bovenin de schaal zit en dan weer onderin en soms helemaal niet werkt; menubalk met apps is soms helemaal verdwenen; enz. enz. Iedere update hoop je dat het opgelost is en soms is dat ook zo. Maar er zijn ook na iedere update weer nieuwe bugs. Zonde van zo'n mooie tv want het beeld is fantastisch.

Mario 10-03-2016

Goede keus

Geschreven voor: Sony KD-49X8309C

Sinds 3 maanden in bezit. Eerste maand ging tv soms vanzelf aan maar dit is bij update verholpen.
Verder is het beeld zeer mooi en het geluid valt wat tegen, maar met soundbar is dit goed.

Wieli040 12-02-2016

Ik heb deze televisie gekocht omdat ik het beeld veel mooier vindt dan een Samsung Tv. Na jaren van Samsung ben ik toch weer teruggekeerd naar mijn geliefde Bravia van Sony.
Het beeld is veel rustiger, kleuren zijn natuurgetrouwer, contrast is mooier en de dunne rand laat je optimaal genieten van het beeld. Het geluid van de tv is erg goed! Ik moest zelfs een paar keer goed luisteren of ik het geluid van de tv aan had of dat ik via mijn surroundset de film keek. Als muziekliefhebber kan ik het erg waarderen dat er zulke goede speakers in een tv zitten. Zelfs mijn partner, die het in eerste instantie zonde van ons geld vond om een dergelijke "dure" tv te kopen (zij vond een tv van €300 ook voldoende) moest na een paar dagen van tv kijken toch toegeven dat ze toch wel heel graag naar de Sony tv keek.

Kortom: Het is een juweeltje van een tv die erg goed in onze inrichting past en nergens tekort in schiet!

Het enige minpuntje van deze tv is dat de update soms erg lang kan duren waardoor je niet naar de tv kan kijken.

Chim 09-02-2016
  • Product maand in bezit

Heb deze tv al een maand in huis en ben nog steeds heel erg blij met met de tv! Prachtig beeld ( vooral 4k op youtube). De bediening is erg gemakkelijk en het internet gebeuren ( youtube) is razend snel! De vormgeving is erg mooi en strak. Het is een genot om tv te kijken.

Henk 16-05-2016

Super mooie tv

Geschreven voor: Sony KD43X8309C

Wij hebben de tv nu vanaf december 2015 in bezit.
Wij hebben voor deze tv gekozen omdat wij een smart tv wouden hebben
Die andere was ook een Sony en die daar voor ook omdat wij nog nooit een probleem hadden gehad is de keus niet zo moeilijk om bij dit merk te blijven.
De tv bevalt ons super goed makkelijk in bediening beeld kwaliteit is gewoon super de grote is mooi kort om wij zijn super tevreden over de tv echt een aanrader echt waar. En je hebt voor dat geld ook een 4K beeld

Erwin 25-04-2016

KD-49X8305C bron van ergernis

6,5
Gaat spontaan ongewenst aan, is traag en loopt regelmatig vast. Ik gebruik de KD-49X8305C niet als monitor maar echt als televisie. Volgens Ziggo NIET Ziggo gecertificeerd. De maximale mogelijkheden die Sony beloofd haal je er helaas niet uit. Met de laatste firmware-update iets beter geworden.

Stavenuiter 18-03-2016

Zeer tevreden

9,4
Ik heb de tv nu van af eind december 2015.
Ik ben er erg blij mee. De installatie ging vloeiend en alles werkt gelijk in 1 keer. Ik ben voor een andere tv gegaan ivm stroom verbruik van mijn oude plasma tv. Wat een verschil alleen al aan grote en gewicht! Deze tv weegt erg weinig. Het beeld ben ik zeer over te spreken. Als je een 4k filmpje van YouTube kijkt is het net of je er in zit zo mooi. Het Android gebeuren had ik niet op de oude tv. Ik wil dat niet meer missen. Wij gebruiken voor de kids YouTube erg veel. Als je een filmpje op de telefoon hebt kan je het zo op de tv streamen, werkt geweldig. Het geluid is wat minder. Maar ik had gelijk de Sony soundbar 380 erbij gekocht voor het geluid te versterken. Absolute aanrader!

Dus u begrijpt wij zijn er blij mee!
Mvg
Stavenuiter

Evi 18-03-2016

Schitterend

Geschreven voor: Sony KD43X8309C

Zeer tevreden van het aangekochte toestel. Voldoet perfect aan onze verwachtingen! Snelle geïnstalleerd en heel gemakkelijk in gerbuik.

dieli 14-03-2016

Sony KD-43X8309C

Geschreven voor: Sony KD43X8309C

Ongeveer een maandje of 4 eigenaar, en alhoewel het een geweldig beeld is, met een mooi design, hebben we eigenlijk alleen maar problemen. Eerst kregen we de USB niet aan de gang, na een update verholpen. Na een volgende update gaat het opstarten van de TV zeer langzaam, tot 5 minuten toe. Soms doet hij het helemaal niet, en moet je hem nog een keer aan swingelen. Dan start hij een keer goed op direct op het gewenste kanaal, dan start weer geheel Android op.
USB doet het niet meer, deze wordt helemaal niet meer herkent. Behalve dat hij niet meer herkent wordt, vind ik het ook gek dat er geen mogelijkheid op zit om eerst de USB uit te schakelen voordat je de USB verwijdert, zie je overal bij elke PC, maar blijkbaar bij een TV niet nodig? Handleiding is niet meer standaart blijkt, alles moet je middels een naar mijn smaak ongemakkelijke site uitzoeken.

TV is inmiddels 2 weken weg, en verwacht hem binnen kort weer terug, en dan zullen we zien of het allemaal functioneert zoals het moet.
Alles bij elkaar jammer dat hij defect is, want het is verder gewoon een mooi ding met geweldig beeld.

VH Hoang 24-06-2016

Sony KD-55X8509C

Geschreven voor: Sony KD-55X8509C

Een eerlijke review kan iemand helpen tijdens zijn zoektocht naar een bepaald product en soms over de streep helpen om dat product wel of niet te kopen.

Pim 03-06-2016
  • Product half jaar in bezit

blij met deze tv maar jammer van enkel beperkingen

Geschreven voor: Sony KD-49X8308C

super tv, goed beeld geluid boven verwachting.
minpunt is dat je zaken als een npo app niet kunt downloaden omdat (zo leert navraag bij sony) er geen contract is met de publieke omroep, je hebt dus geen vrijheid in wat je download omdat sony bepaalt.
ook iptv werkt niet lekker terwijl een kennis met een samsung via dezelfde app perfect beeld heeft.
al met al goede tv maar als ik bepaalde zaken van te voren had geweten had ik wellicht een andere keuze gemaakt

EM Oosterbroek 02-06-2016

Bijzondige kwaliteit Sony TV

Geschreven voor: Sony KD-65X8505C

Heldige weergave, prima afmeting, platte led TV en een prima geluid in combinatie met een Sony soundbar

johan 03-05-2016

Valt erg tegen

Geschreven voor: Sony KD-49X8305C

Ik heb de tv nu maand of 4 in mijn bezit en het is de meest waardeloze tv die ik ooit gehad heb, had hiervoor een samsung en deze was veel beter.
Het beeld is superscherp dus daar geen klachten over maar het besturingsysteem is op zijn zachtst gezegd waardeloos, als je tv uitzet blijf geluid soms nog seconde of 20 doorgaan, tv reageert traag en soms start hij vanzelf op.

Ook heb ik hem gekocht en zou ik 75,00 retour krijgen van Sony, moet het geld nog steeds terug krijgen. Voor mij dus nooit geen Sony meer!

Renate 30-03-2016

schitterende TV

9,4
Alles is top in deze TV

Twee minpunten: TV reageert soms niet op de Afstandsbediening.
Ik ben nu voor de derde keer mijn favoriete satelliet kanalen list kwijt.
Elke keer moet ik het opnieuw instellen.
Verder is de TV echt top.

Jan Mmm 12-03-2016

Positief verrast!

Geschreven voor: Sony KD-49X8309C

Qua beeld en mogelijkheden nog veel beter dan ik verwacht had, maar vooral het geluid voor een tv dan is behoorlijk goed! Afstandsbediening werkt heel intuïtief; gebruikershandleiding nauwelijks nodig gehad; wifi verbinding ook erg goed, veel beter dan bij mijn vorige tv; echt minpunten heb ik tot nu toe niet kunnen ontdekken; dus een aanrader, dit prachtige Sony produkt!

Bart V 11-03-2016

Blij ! Happy ! Heureux !

Geschreven voor: Sony KD-55X8505C

Zeer tevreden over ons nieuw toestel. Schitterend beeld. Geluid op zich moeilijk te beoordelen gezien gebruikt met Bose installatie.
Smart TV: leuk voor YouTube maar mogelijkheden met bv spelletjes zeer beperkt, en ook surfen gaat niet echt comfortabel gezien het toetsenbord met de afstandsbediening gebruikt wordt. Maar misschien moet ik nog een alternatieve bediening ontdekken.
Maar zeer tevreden: schitterend beeld, en daar draait het toch om !

Nella 11-03-2016

Prachtige tv

Geschreven voor: Sony KD-49X8309C

Prachtige 4K tv van Sony.
Hiervoor jaren met veel plezier de Samsung 40D6200 gehad.
Maar door een verhuizing toe aan een groter scherm.
Na een bezoek in de winkel gekozen voor deze Sony wegens het uitmuntend beeld.
Samsung 48JU7000 was ook een optie geweest, verschil van een 10 tegen een 9 zeg maar.
Het beeld en Android mogelijkheden gaven de doorslag.
Het geluid niet getest. Direct aangesloten aan de sonos playbar.
Beeld is fantastisch ism Netflix 4K series of youtube 4K.
Interface is heel logisch en daarom ook zeer gebruiksvriendelijk.
Gelukkig maar want aan de handleiding heb je echt helemaal niks. Zonde van het papier.
Waar de hardware van Sony subliem is laat juist Android je af en toe in de steek.
Ik heb inmiddels al 2x gehad dat de afstandsbediening niet reageert.
En dat wifi niet goed pakt. Dit kan je helaas niet via de software herstellen. Tv van het stroom afhalen en alles doet het weer. Zou niet moeten maar Google werkt aan een update heb ik begrepen.
Al met al zeer tevreden. Dit vooral door het beeld.

Remco 19-02-2016
  • Product maand in bezit

Mooi en strak design met een uitstekende beeldkwaliteit. Eenvoudige en intuïtieve bediening. En nuttige extra functionaliteiten zoals geïntegreerde Netflix en youtube. Ik heb zeker geen spijt van mijn keuze voor dit toestel.

Heleen 19-02-2016

Mooi vormgegeven en goed beeld (helaas niet zo goed als plasma). Handig dat je er mee op internet kan. Ook fijn dat je Netflix met 1 druk op de knop kan opstarten. Hij reageerd ook lekker snel! Kortom een top tv.