LG 49UB850V - Reviews

49 inch
Kleur(en)
zwart, zilver

UHD 09-10-2015 Product jaar of meer in bezit

Nu we de LG 49UB850V-ZD een jaar in huis hebben wil ik de mensen informeren over deze tv.
Ten eerste we zijn uitermate tevreden over deze UHD TV en helemaal na de Upgrade van Webos type 2.1 2014 naar 2.0 naar 2015 in een woord geweldig.
Indien men de instellingen goed heeft staan heeft deze tv een geweldig mooi beeld we kijken dan ook via een Satelliet decoder van Technisat Digit Isio S2 waar nu al 6 UHD zenders vrij te ontvangen zijn op de Astra satelliet via Canal Digital. Voorheen hadden we Ziggo maar omdat bij verandering van elk kijk pakket de prijs omhoog gaat zijn we overgestapt naar satelliet wat ook nog eens veel goedkoper is per maand. Het is de eerste aanschaf van een schotel met een decoder maar dan heb je ook wat waar je bij Ziggo moet betalen kijk je hier overal vrij naar bijvoorbeeld Duitse en BBC zenders.
1 satelliet kabel zet men op de Decoder vanaf de schotel de andere op de TV en dan kijk je Astra UHD geweldig mooi beeld waanzinnig mooi.
De Instellingen zijn.

Gamma op laag
Kleur bereik breed
Zwart niveau op laag
Verder alles op uit.

Dit geeft een prachtig beeld

Fred van Tol 2 25-02-2015 Product kwartaal in bezit

Zo, het is alweer 3 maanden geleden dat ik deze TV mee naar huis nam.
En nog steeds geen spijt van.
integendeel het is een geweldige tv met een schitterend beeld.
Het geluid is voor een platte tv helemaal niet zo slecht als met zou verwachten dus ook dat is prima.
Voor films zet ik de externe speakers aan dat is natuurlijk mooier.
Alle smart functies vind ik niet zo interessant zijn traag en met te veel omslachtige bediening.
Het zappen via de eigen ontvanger van de tv vind ik ook langzaam dus dit doe ik nog steeds via de settopbox.
De programma gids van LG werkt ook niet zoals ik dat zou wensen ook dit doe ik via de EPG functie van de settopbox van Samsung. overzichtelijker en veel sneller.
Maar de TV waarvoor ik hem heb gekocht (4K) is een topper.

jacovark 16-02-2015 Product paar dagen in bezit

In het kort: een goede tv voor niet teveel geld. Af en toe wel te traag. Maar het mooie beeld, maakt dit wel weer goed.

Geluidskwaliteit – De geluidskwaliteit is goed. Niet meer dan dat. Soms is het wat plat, maar het hindert mij niet. Voor films zou ik het geluid wel via externe speakers laten lopen.

Beeldkwaliteit – Het belangrijkste van een tv is toch wel het beeld. En deze is goed te noemen. De instel mogelijkheden zijn uitgebreid, en voor iedere ingang apart in te stellen. Zo heb ik voor de televisie-ingang een andere instelling dan voor de PS4. En voor de films weer een andere instelling. Dit hoef je maar één keer in te stellen. Verder zijn de kleuren mooi en zwart is zwart. De 3D mogelijkheid is leuk, maar niet spectaculair.

Mogelijkheden – het Live-menu biedt zeer veel mogelijkheden. Ik heb zelf nog niet overal gebruik van gemaakt, maar het is leuk, gestructureerd en duidelijk ingericht. Het (draadloos) koppelen van een telefoon of ander apparaat is mogelijk, zodat je op afstand bijvoorbeeld foto’s kan laten zien. Ook zit er een internet browser op. En zijn apps makkelijk te installeren.

Gebruiksgemak – Hier zit ik in dubio. De inrichting van de menu’s is duidelijk en dus goed te gebruiken. Maar, de snelheid is veel te traag. Na een paar weken, begin ik me toch een beetje te irriteren hieraan. Bij het opstarten zie je vrij snel beeld. Maar het duurt ongeveer een minuut voor ik een andere ingang kan kiezen. (bijvoorbeeld van HDMI 1 naar TV of v.v.) Maar ook het navigeren in de menu's gaat te traag. Gelukkig doe je dit alleen als je iets wilt instellen en heb je het dus niet dagelijks nodig. Het navigeren door het Live menu gaat weer wel snel genoeg. Zolang je alleen tv kijkt (via een decoder), en niet teveel in de menu’s zit te rommelen, zal je geen last hebben van de (trage) snelheid.
Omdat ik nog een oude decoder had, heb ik een CI+ module gekocht, zodat ik maar één afstandsbediening hoef te gebruiken. Maar hier heb ik vrijwel direct al spijt van. Het zappen tussen verschillende (digitale) zenders duurt zo’n 3-4 seconden. Even snel de zenders langs lopen is er dus niet bij. Ook werkt de EPG niet altijd even handig. Maar dit is misschien even wennen. Omdat de tv over één tuner beschikt, is het ook niet mogelijk om een programma op te nemen en tegelijk naar een andere zender kijken. Al met al, ben ik over de CI+ module in combinatie met de LG ontevreden. De module ga ik dus weer terug sturen. Hiervoor in de plaats neem ik weer een decoder.
Het is allemaal wel duidelijk gestructureerd. Dit maakt de snelheid weer een beetje goed.
Vormgeving – dit is uiteraard een kwestie van smaak. Over het algemeen ziet een tv er hetzelfde uit. De standaard maakt vaak het meeste verschil. De vorm is wat mij betreft goed.
Duurzaamheid – omdat ik de tv nog niet lang genoeg in bezit heb, om hier een oordeel over te vellen geef ik hier geen cijfer voor.

H.Zuidema 22-01-2015 Product kwartaal in bezit

Om u nog beter van dienst te kunnen zijn heb ik een zeer fraaie kalibratie instelling gevonden voor deze tv.

Menu instelling op Experts 1

Ruis beide op uit
Zwart automatisch
Bioscoop op aan
Motion Eye care uit
LED lokaal Dimmen op laag.
Trumotion op vloeiend.

H.Zuidema 14-01-2015 Product kwartaal in bezit

Hierbij de tip om uw smart UHD van LG tv sneller te laten werken:
Zet de module van Ziggo ondemand op uit als u dat niet gebruikt het is te vinden in het menu op Netwerk dan kanalen dan naar onderen rode knop module op uitzetten.

Zet in het menu bij Netwerk LG connect apps ook uit.
Hulpinstellingen ook op uit.
Veiligheid ook op uit.
Uw tv hoeft dit dan niet te downloaden bij het opstarten dus word hij behoorlijk sneller.

H.Zuidema 07-01-2015 Product maand in bezit

Er is een nieuwe update beschikbaar voor de LG UHD 49UB850V en hogere types.
Update 04.51.44 de webOS is sneller geworden met laden en wissellen.
De tv uitzetten na de update en dan weer aan.

H.Zuidema 05-01-2015 Product maand in bezit

Geachte heer, mevrouw Zuidema,

Bedankt voor uw email.

Op dit model zal er inderdaad een nieuwe update uitkomen van de webos besturingssysteem.

Helaas hebben wij niet de exacte datum wanneer de webos 2.0 zal uitkomen.
Zodra het beschikbaar is zal u een melding op uw tv ontvangen dat er een nieuwe update beschikbaar is.

van Daal I.
Customer Service Representative
LG Electronics Benelux

clothes 30-11-2014 Product paar dagen in bezit

Diverse televisies bekijken en getest. Ik ging eigenlijk voor een samsung curve, maar uiteindelijk deze LG gekozen. Het design is simpel, maar delicaat en verfijnd. En het geluid en de beeldkwaliteit is uitmuntend. Diep zwart in balans met natuurlijke kleuren. Wauw! Ik ben meer dan blij met deze tv, een klein beetje spijt dat ik niet de 55 inch heb gekocht. Maar misschien doe ik dat nog wel. Topper!

rosesarered 29-11-2014 Product paar weken in bezit

Prachtige ultra HD televisie. De tv heeft een prachtig design. Het kleurenpalet en het geluid zijn uitstekend. In combinatie met een soundplate heb je het gevoel dat je echt een homecinema hebt. Een absolute aanrader en een grote verbetering van mijn andere (Samsung) televisie! De televisie ziet er overigens ook robuust uit, door de gebruikte materialen.

spelregel 18-11-2014 Product paar dagen in bezit

Deze TV voldeed aan mijn specs. Snelle installatie [behalve de keuze van de afstandbediening] Beeld perfect , Aansluiten aan mijn netwerk, bekabeld en via wifi geen enkel probleem. Miracast [mobiel beeld zichtbaar op TV, Clash of Clans op een 124 cm scherm] werkt perfect. Via mijn BlueRay speler [Philips Fidelio} is het beeld fantastisch. HDMI poorten zelf te benoemen. USB3.0 i.s.m. HDD uitstekend. Kortom: mijn vorige TV was een LG en ook deze LG maakt weer alles waar. Een aanrader !!! Tip: Bestellen bij Plasma Discounter € 100,- cashback via LG.

geertgeert1961 17-11-2014 Product paar dagen in bezit

49ub850v mooie beeld lijkt zoals echt samen met home cinema set lg lab540 fantastice produkten wereld van verschil met onze vroegere tv maar ja het was wel eene met nog een beeldbuis

Maarten Foukhar 10-11-2014 Product maand in bezit

Ik heb na het online vergelijken van diverse televisies gekozen voor een LG WebOS televisie. In het verleden heb ik een Palm WebOS telefoon gehad en dit besturingsysteem vond ik een fijn systeem om mee te werken. Ik ben blij dat WebOS een tweede leven heeft gekregen bij LG. Het besturingsysteem werkt vlot en makkelijk. Daarnaast kan ik als software ontwikkelaar (Objective-C: Mac, iOS en Linux) zelf ook programma's voor zowel de televisie als iOS (gebruikmakend van the Connect SDK) schrijven, wat voor mij een groot voordeel is. In het kort een geweldige televisie die doet wat ik wil!

Fred van Tol 2 07-11-2014 Product paar dagen in bezit

Hele mooie TV (mijn smaak) met een heel mooi beeld.
Installatie is makkelijk te doen tot hij me de keus gaf welke afstandbediening hij moest gebruiken (20 stuks).
Daar heb ik de winkelier voor moeten bellen wand dat was voor mij geen duidelijke vraagstelling.
Gelukkig was hij bereid hier zelfs voor bij mij langs te komen.
10 minuten later was alles geregeld.
Jammer dat er geen normale gebruikers handleiding meer bij zit.
De handleiding die er bij zit is erg summier.
Prima service van EP Beerepoot uit Hoorn een echte aanrader.

Anthony.p 01-11-2014 Product paar weken in bezit

Heel blij met deze aankoop! Prima tv, heel mooi beeld, gebruiksvriendelijk en een mooi design. Ik kan zeker deze tv aanraden.

saygin1974 31-10-2014 Product paar weken in bezit

Heel goede tv heel erg tevreden heel handige afstandsbediening, mooie en helder kleur.jammer dat geen kinderslot op afstandsbediening zit.

ReJo2930 31-10-2014 Product paar weken in bezit

Wij hebben de tv gekocht bij Media Markt.
De tv is heel moooie, wijzijn tevreden over het beeld en het geluid, wij hopen er nog lang plezier van te hebben.

Ons tv heeft beeld scherm van 49inch, wij zijn blij dat een tv met deze meting afgekocht.

edje987 31-10-2014 Product paar dagen in bezit

6,8
Op zich goede tv met veel mogelijkheden, zapsnelheid zeer laag!!bijna irritant (duurt soms wel meer dan 5 seconden voordat de zender beeld geeft, niet van deze tijd..!!, menu's traag en niet altijd duidelijk, ook zeer trage en onduidelijke GUIDE-functie. WEBos is prima.
Melding speakers uitgeschakeld bij volumeverandering i.c.m.externe luidspreker is zeer irritant!!

p393deboer 28-10-2014 Product paar dagen in bezit

Na heel veel televisies te hebben bekeken, bij BCC, Mediamarkt en op websites.
Uiteindelijk steeds weer terug gekomen bij de LG 49UB850V UHD TV.
Prachtige beeldweergave, goed geluid en een prachtige vormgeving.
Prijs en kwaliteit verhouding is prima.
de 3D weergave werkt uitstekend.
Prachtig beeld via mijn 3D Blu ray home cinema set.
Deze LG televisie is een aanrader.

R153de Boer 28-10-2014 Product paar dagen in bezit

Na een lange wandeling in TV-land uiteindelijk steeds weer terug gekomen bij de LG 49UB850V.
Tekst en uitleg gekregen van verschillende merken bij BCC en de Mediamarkt, vond ik deze LG televisie uiteindelijk als best uit de verf komen.
Deze jongen slikt echt alles en is makkelijk in gebruik.
Prachtige beeldweergave, goed geluid en een prachtige vormgeving.
Vooral met mijn 3D Bluray speler is het beeld fantastisch.
Echt een aanraader.

carl11 28-10-2014 Product maand in bezit

elegante tv,met een heel goede beeldkwaliteit en een uitgebreid "smart-tv"aanbod. De magic-remote is een zeer handig ding.