LG 55EA8809

4,40 cm dikte
Sony KD55XD8577

9,9

pvdwaal 04-09-2014 Product paar dagen in bezit

Ter vervanging van mijn 7 jaar oude 42" Philips LCD TV, wilde ik op zoek naar iets nieuws en groters.
Zelf kijk ik ontzettend veel films en series, waardoor ik best al wat eisen had opgesteld.
Plasma viel al snel af vanwege de flikkeringen en ging hierdoor op zoek naar Ultra HD TV's.

Ik had er bijna een gekocht totdat ik deze OLED zag: wat een verbluffend mooi beeld!
Hierdoor was de keuze toen eigenlijk al snel gemaakt en heb vanaf dat moment geen seconde spijt dat ik geen Ultra heb genomen.
De kleuren zijn intens, sprankelend, levend maar vooral ook natuurgetrouw. Zwart is ook echt zwart en donkere scènes komen nu eindelijk pas goed tot zijn recht.
Op internet heb ik een calibratie kunnen vinden, waarbij de standaard zeer goede THX modus zelfs nog iets beter wordt.

Voor het eerst heb ik nu 3D tot mijn beschikking. In de bios vindt ik het beeld snel wazig worden en bij actieve systemen heb ik last van de flikkeringen.
Maar bij de passieve techniek van LG heeft 3D nu eindelijk een meerwaarde: bij het kijken van Avatar viel onze mond letterlijk open.
Het kijkt ontzettend rustig en met de vederlichte brillen vergeet je al snel dat je ze draagt.

Naast het beeld is zeker ook het design oogstrelend: met slechts 5mm dik is het een juweeltje aan de muur.
Het frame met speakers gebruik ik niet omdat alles is aangesloten op mijn Yamaha receiver, waarbij de Audio Return Channel en lip-sync feilloos werkt.
Ik moet wel toegeven dat het frame er zeer robuust uit ziet.

De bediening is ook compleet nieuw met de magic remote, maar werkt zeer eenvoudig: zoals de Wii
Het smart gedeelte van de TV is zeer uitgebreid, reageert snel en is vooral ook overzichtelijk.
Het biedt meer mogelijkheden dan ikzelf ooit zal gebruiken.

Games met mijn Xbox moet ik nog gaan ondervinden, maar daar verwacht absoluut geen problemen.

Al met al ben ik zeer tevreden met deze schitterende TV.
En LG heeft zeker gelijk over OLED: het is het ultieme display!

Chris de Zoete 30-08-2014 Product paar dagen in bezit

Ik was aan het kijken naar een 4K TV, en zag bij de mediamarkt dacht ik een supermooie 4K televisie, dit bleek echter een fullHD van LG te zijn, en wel de OLED curved.

Wat een prachtige kleuren, zwart is zwart en wit gewoon wit en extreem veel contrast.
Ik had nog nooit zoiets gezien, Ik begon de 4K TV te vergeten en was verliefd geworden op de OLED, want naar mijn mening beter een goede fullHD TV als een mindere 4K en tevens zal het nog een tijdje duren eer er voldoende 4K aanbod zal zijn.

Curved was voor mij alleen geen optie want ik kan hem niet neerzetten, ze vertelde me dat er ook een platte was voor aan de muur. Ik heb hem opgezocht, tot mijn verbazing is dit net een schilderij met lijst. Een plaatje om te zien!
Na verder onderzoek gedaan te hebben blijkt dat achter het doek van het schilderij de speakers verstopt zitten. Ik was verkocht en heb hem besteld.

Ik heb hem nu een paar dagen in huis en zelfs als ie uitstaat kan je er uren naar kijken ;-)
even een opsomming:
*Beeld is geweldig!!.
*3D kijken geweldig en zeker de docu's van 3d world van LG, passieve brillen die meegeleverd zijn, zijn licht en zitten lekker.
*Geluid is super, zeker genoeg voor een feestje.
*Mogelijkheden zijn goed, snelheid van tv is ook heel behoorlijk door de quadcore processor. Apps zijn er genoeg.
*Luxe verpakking, met handleidingen en kabels, alles straalt luxe uit bij deze Oled TV, hij is speciaal en dat merk je hier ook aan. Uitpakken van deze spullen is een feestje.
*De speciaal ontworpen 3D brillen van een ontwerper zitten in mooie brillenkokers.
*Tot grote verbazing kwam ik ook en camera tegen die je aan je lijst kan bevestigen, skype kan dus maar ook gewoon foto's maken.
*De galerie app is gewoonweg fantastisch!!! wie heeft er nu een van Gogh of Monet in zijn kamer? al zou ik wel willen dat ik de interval zou kunnen veranderen naar een langere tijd, zodat de schilderijen langer stilstaan als 30 seconde.

* De afstandbediening vind ik ietwat onhandig met besturen soms en heeft wat weg van een Wii afstandbediening, maar zappen gaat hier supersnel mee.

Ik ben dan ook zeer maar dan ook ZEER tevreden en een gelukkig mens, dat ik zo'n mooie en speciale tv in huis mag hebben.
Duurzaamheid heb ik niet aangevinkt want daar kan ik niks over zeggen.

Gupgup 27-08-2014 Product paar dagen in bezit

We hebben voor de aanschaf van deze Oled tv een week lang een 4k tv in ons bezit gehad. Dit viel erg tegen. Toen het besluit om deze oled tv met gallery frame te kopen. We hebben contact opgenomen met Radio von Burg en zij hebben de tv voor een erg mooie prijs aangeboden. De tv staat nu een week in huis en het is geweldig. Wat een mooi beeld (zo realistisch) en wat een mooi geluid. Het is alsof je bij iedere film in de bioscoop zit. Het is een tv die we iedereen kunnen aanbevelen, je zult er geen spijt van krijgen.