Voeg toe aan vergelijker Prijs volgen

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 29 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.be.

Joan 26-05-2021

Super mooie tv met prachtig beeld en geluid

Geschreven voor: Sony KD-55X80J 2021

Super mooie tv met prachtig beeld en mooi geluid. zodra je een film op zet beleef je de film helemaal en mis je alleen nog de popcorn. Tv is makkelijk te installeren zodra die aangesloten is. Wat ook heel fijn is dat hem kan koppelen aan je WiFi. De afstandbediening werkt ook erg fijn, verschillende knoppen op zoals een knop voor Netflix, YouTube en nog meer andere waardoor je gelijk kan genieten van je film/muziek. Wij raden deze tv zeker aan, kan zowel staan op je kast of eventueel aan je muur hangen.

Pluspunten

• Mooi geluid
  • Mooi beeld
  • Smart tv

Wicked88 25-05-2021

Geweldige TV, in alle aspecten

Geschreven voor: Sony KD-55X80J 2021

Kortom gezegd: geweldig product!

TV was snel uitgepakt en hing binnen no time aan de muur. De meegeleverde spacers en moeren zorgen er voor dat je deze snel aan een bestaande beugel kunt hangen. Oude er af + nieuwe aan de muur was in nog geen kwartiertje klaar.

Instellen net zo snel, je opent de google home app en je stelt je voorkeuren in. Logt in op je favoriete apps en met wat wifi of een stabiele utp verbinding kun je letterlijk alles gebruiken: je provider app downloaden en inloggen, netflix youtube, videoland, disney+ en prime waren zo up and running.

Het schakelen gaat erg snel en je kunt tussentijds naar andere apps zonder prestaties te verliezen. De apps blijven op de achtergrond aan staan waardoor het gebruiksgemak dik in de plus scoort. Ondanks de lage energielabel G en een verbruik van meer dan 100Kw/1000uur is het alsnog te verwaarlozen. Als je van een model komt die 3 jaar oud is dan zit je op hetzelfde energieverbruik.

Maar dan komt het verschil in prestaties: het beeld en geluidskwaliteit zijn uitstekend te noemen. We kijken graag film en de kleuren komen mooi tot leven. Prestaties die je verwacht van hogere modellen, de O en Qleds. Zwart is zwart, wit is wit. Heb je op het scherm een scheiding van deze 2 kleuren, dan krijg je geen grijze vlak maar een mooi contrast. Hierdoor is het film kijken gewoon een plezier.

Dankzij de snelle response tijd is het gamen ook weer leuk geworden. Zowel op de PC als PS4 pro gaat het uitstekend. Kan niet wachten tot de PS5 er op aangesloten wordt.

Het geluid is tot dusver goed te noemen. Als je een surroundset hebt dan kies je daar natuurlijk voor, je hebt tenslotte gekozen voor een bepaalde kwaliteit. Maar het standaard geluid uit de TV is erg goed. Als de kids op bed liggen en we kijken een serie is het voldoende maar voor een goede actie film kies je toch snel voor een complete beleving: dat kan gelukkig door het prachtige beeldweergave die de TV levert.

Gebruiksgemak is al benoemd. De TV is overal erg simpel en duidelijk in. Alle instellingen staan op een logische plek en voor iedereen is er de mogelijkheid om de TV in te stellen. Van een paar simpele instellingen tijdens het kijken, tot het ruim aanpassen van alle instellingen in het volledige menu.

Conclusie: ondanks het verbruik is hij zeker de moeite waard. Hij staat hier geen dag en nacht aan, dus dat zal op 10 jaar gebruik geen grote invloed hebben. Voor dit formaat vind ik dit een goede ratio, geweldige prestaties tegenover een redelijk energieverbruik. Eerste keer Sony na jaren andere merken te hebben gehad, wellicht voortaan ook in de toekomst alleen maar Sony door de ervaring van deze TV.

Pluspunten

• Beeld
  • Geluid
  • AndroidOS
  • Gebruiksgemak
  • Compatibaliteit

Minpunten

• (energielabel, voor mij geen probleem)

Jill Pigmans 21-05-2021

B-keus

Geschreven voor: Sony KD-55X80J 2021

Ik heb deze tv getest omdat wij een grotere tv wilde, we hebben nu 42 inch en gaan er dus flink op de grootte op vooruit. Onze huidige tv is al wat ouder en reageerde qua smart tv al wat trager. Deze Sony is wat dit betreft een verademing en reageert super snel. Bij het openen van de doos viel mij meteen op dat er een energielabel G werd gegeven. Natuurlijk is in de oude labeling nog steeds een A maar met de wetenschap dat er dus energie zuinigere tv op de markt gaan komen is dit wel erg jammer.
Toch blijkt ook dat de tv soms (3x totaal in 2 weken) vast loopt wanneer apps zoals Videoland worden gestart. Ook het uitzetten van de tv of iedere andere knop werkt dan niet behalve dan de kabel uit de tv te trekken.
Qua geluid is het echt geen topper, het is aan te raden om speakers extern erop aan te sluiten.
Het voordeel dat het een Google tv is, heeft voor ons weinig meerwaarde. Wij gebruiken ons Google account niet waardoor de opties zoals foto’s die je in je Google account zou opslaan als schermbeveiliging aan kunt zetten op de tv niet van toepassing is. Het instellen ging wel erg vlot en het lezen van de beschrijving was dan ook niet nodig.

Pluspunten

• AppleTv koppeling

Minpunten

• Loopt vast
  • Energie label

ydj 19-05-2021

Snel, gebruiksvriendelijk, prachtig beeld

Geschreven voor: Sony KD-55X80J 2021

We zijn ontzettend blij met de televisie. Hij is heel groot waardoor je een film echt kunt beleven. Hij reageert heel snel: in 10 seconden hebben we netflix aanstaan en in één overzicht hebben we alle applicaties. De televisie is gebruiksvriendelijk: ik ben niet heel handig met smart-apparaten maar deze televisie is voor iedereen heel makkelijk te gebruiken: het spreekt voor zich. De kwaliteit van het beeld is ook heel goed! Het geluid is nog niet zo goed als onze eigen boxen, maar door die eraan te koppelen is het voor ons af. Een aanrader deze televisie!

Pluspunten

• snel
  • scherp beeld
  • gebruiksvriendelijk

Minpunten

• Geluid is iets minder dan dat van onze box

JoDo71 11-05-2021

Een echte aanrader. Super tv

Geschreven voor: Sony KD-55X80J 2021

De Sony X80J 55" Smart TV (Google TV) laat zien waar Sony voor staat. Het set-up proces verliep zonder problemen en is zelf voor een leek makkelijk te doorlopen. De afstandsbediening is netjes en overzichtelijk. De stroomadapter is ingebouwd in de TV zelf. Dit scheelt in ruimte achter je TV kast. De poten van de tv zijn makkelijk te installeren, maar mijn voorkeur gaat uit naar bevestiging aan de muur. Als je de tv op zijn poten laat staan held hij wat achterover. Mijn eerste indruk van het design van deze tv is dat hij goedkoop oogt, niet iets wat ik gewend ben van Sony.

Allereerst stond ik versteld van het beeld dat zelfs met SD kanalen tevoorschijn getoverd werd. Een enorm verschil met de vorige Sony die alweer 5 jaar oud was. Dankzij de Motionflow XR is de beeldkwaliteit van deze tv zo ontzettend mooi en kun je genieten van vloeiende en scherpe details, zelfs bij snel bewegende beelden. In één woord adembenemend. Te samen met het Dolby Vision wat de scènes tot leven brengt en Dolby Atmos wat de kamer met surround sound, is het net of je in je eigen bioscoop zit. Je kijkt niet naar een film, je zit er midden in.

Ik vond het beeld van mijn oude Sony tv altijd al perfect, maar live TV in 4k doet daar toch echt nog een flinke schep bovenop en dan te bedenken dat dit nog niet in HDR is. Met TRILUMINOS PRO™ en 4K HDR Processor X1™ komen meer dan een miljard kleuren tot leven word er vermeld en dit zie je zeker terug. Genieten van levensechte kleuren. Alles is een beleving en zo intens, echt prachtig. Voor HDR content zijn we gaan kijken naar wat Netflix series en Disney+ series. We stonden versteld van wat we te zien kregen. Alleen de maximale helderheid vond ik zelfs wat te hoog. Ik heb deze dan ook wat wat lager ingesteld, omdat avonds de felle vlakken in een film anders te fel zijn.

Ik heb mijn Google Assistant-apparaat gekoppeld voor handsfree bediening van de tv. Maar persoonlijk vind ik dat deze dienst niet erg goed werkt. Je moet korte zinnen inspreken wil het werken. Maar dit is leuk maar voor mij niet belangrijk.

Het streamen van films vanaf mijn Iphone gaat zo makkelijk met de Chromecast die is ingebouwd in de tv. Zonder op kwaliteit in te leveren kun je favoriete video's, games en apps vanaf je mobiel casten naar de tv met de Chromecast built-in.

Al met al is deze tv een echte aanrader.

Pluspunten

• Ontzettend mooi en scherp beeld
  • Perfect geluid
  • Gebruiksvriendelijk

Minpunten

• Energieklasse G
  • Design ook goedkoop en plastic.

Hunter163 09-05-2021

top TV

Geschreven voor: Sony KD-55X80J 2021

Ik was op zoek naar een nieuwe tv. Vanwege een groter huis en dus ook een grotere woonkamer wilde ik een tv die ook aanwezig is. Ik had een 43inch beeldscherm. Na een speuractie op internet ben ik uitgekomen bij de Sony X80J 55 inch smart tv.

Toen hij werd geleverd dacht ik wel even slik, hij is erg groot. Maar nu deze op zijn plek hangt valt het gelukkig mee. Mijn kijkafstand is ongeveer 4 meter. Het strakke design met een kleine ‘lijst’om het beeldscherm past perfect bij mijn interieur.

Dan nu de prestaties; Het beeld is vlijmscherp. De kleuren levensecht. Wanneer ik een film of serie kijk wordt ik meegezogen in het beeld. Het geluid is voor een platte tv goed te noemen. Ik heb een soundbar aangesloten, ook van Sony, met het HDMI ARC systeem., maar dit is niet noodzakelijk voor een rustige tv avond. Voor een film is het wel fijn. De TV/afstandsbediening is voorzien van een Netflix knop. Daarmee open je meteen Netflix en je favoriete serie kan kijken. Mijn eerste indruk, ik heb de TV nu een week is zeer positief. Over een tijdje zal ik deze review aanvullen met mijn ervaringen.

Pluspunten

• groote
  • scherpte

RVelden 08-05-2021

Goede kwaliteit TV

Algemeen
De Sony Bravia KD-55X80J is een mooie TV om te zien. De smalle lijst om de tv en de smalle poten geven maximaal genot van de tv (en de optie om een soundbar tussen de poten te plaatsen) De afstandsbediening is even wennen, de ruwe textuur aan de achterzijde voelt in het begin vreemd in de hand.
Geluid
Het geluid van de tv zelf is erg prettig, maar kan toch niet op tegen de kwaliteit en geluidsdiepte van een soundbar. Ik heb mijn LG soundbar via een optische kabel aangesloten gehad, maar helaas kan ik dan niet het geluid regelen met de tv afstandsbediening. Via de headphone 3,5mm plug wel. (voor nieuwere soundbars is er wel een HDMI eArc beschikbaar en zou dit wel regelbaar moeten zijn)
Beeld
De kleuren en beeldkwaliteit is zeer scherp voor dit type beeldscherm (LCD, LED Backlit). De grootte van 55 inch is prima voor een kijk afstand van ongeveer 3 meter.
Apps/ smartfuncties
De appstructuur en bediening is heel intuïtief. T.o.v. mijn vorige LG android tv mis ik bijvoorbeeld wel de optie volgend aflevering bij Videoland.
Ook lopen de apps soms vast (Netflix, Videoland) deze moeten dan eerst handmatig via het menu afgesloten worden om weer werkend te worden. De NPO start app sluit af zodra er in de bovenste balk genavigeerd wordt (bijv. programma’s zoeken)
Google assistent
Ik was erg nieuwsgierig naar de Google assistent functie, aangezien ik best wat functies in huis hier mee bedien (nu via een JBL speaker). De functie werkt prima, echter niet met de “ok google” spraakbediening, maar met een knop op de afstandsbediening. Tijdens gebruik blijkt dat ik deze functie niet vaak gebruik en liever mijn commando’s via de speaker geef.

• Intuïtief menu
  • Google Assistant
  • Lichtsensor

Minpunten

• Soundbar geluidsregeling
  • vastlopende apps

JoDo71 07-05-2021

Sony X80J 55" Smart TV (Google TV)

Geschreven voor: Sony KD-55X80J 2021

Al met al is deze tv een echte aanrader.

Pluspunten

• Groot scherm
  • Veel apps waaronder Netflix,Spotify,YouTube,enz.
  • Werkt veelal met 1 Afstandsbediening
  • Uitstekende geluidskwaliteit
  • Uitstekende foto kwaliteit

Minpunten

• Slechte handleiding

suusgr 06-05-2021

Geweldig beeld en geluid

Geschreven voor: Sony KD-55X80J 2021

We hebben deze televisie nu een aantal weken in huis, en hij bevalt goed. Hiervoor hadden we een tv van 16 jaar oud van 32 inch, dus dit is wel een behoorlijk verschil. De beeldkwaliteit is perfect, het kijkt zoveel fijner en beter dan eerst. Ook wordt het beeld aangepast aan het licht in de kamer, en dit is vooral ’s avonds fijn. Het geluid is geweldig, erg fijn bij het kijken van films en concerten, maar ook bij het luisteren naar Spotify. De kinderen genieten van het spelen met hun gamesconsoles die op de televisie aangesloten kunnen worden.
De televisie is wel een enorm ding wat z’n plaats in de woonkamer inneemt, hier moeten we erg aan wennen. Ook is het energieverbruik wel een dingetje. Wat we echt een groot nadeel vinden is dat bij het afspelen van Netflix, regelmatig het beeld vastloopt en terug springt naar het hoofdmenu. Dit gebeurt zo’n beetje iedere 10 minuten en is behoorlijk irritant. Bij de andere apps hebben we hier geen last van, maar er wordt hier veel via Netflix gekeken.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Geluidskwaliteit

Minpunten

• Netflix app werkt niet goed

Piet Koning 06-05-2021

Prachtig!

Geschreven voor: Sony KD-55X80J 2021

Wat ben ik blij met deze tv. Ik kan echt genieten van het design, mooie slanke zwarte rand dat mooi overgaat in het scherm. De kleuren van het beeld zijn prachtig en de beeldkwaliteit wordt ook bij een mindere kwaliteit uitzending opgeschaald naar 4K. De afstandsbediening is erg makkelijk. De voorgeprogrammeerde knoppen voor streamingdiensten zijn erg handig. Dit is een tv die ik graag aan de muur heb hangen en graag mijn favoriete programma’s op bekijk.

• Makkelijk te bedienen
  • Goed geluid

Joep 05-05-2021

Geweldige TV

Geschreven voor: Sony KD-55X80J 2021

Deze Sony tv is een tv met veel mogelijkheden en een makkelijke bediening.
De tv is google gestuurd. met snelkoppelingen naar Youtube, Netflix, Videoland en disney+.
Het geluid van de deze tv duidelijk en helder door de speaker aan de achterzijde. deze maakt gebruik van de weerkaatsing van het geluid tegen de muur waardoor je meteen een bioscoop effect krijgt.
De beeldkwaliteit is van grote klasse dit door de Triluminos Pro van Sony, deze techniek zorgt voor een zeer rijk kleurenpallet. dit zorgt ook voor meer kijkplezier. Ook heeft de Sony een 4K X-Reality Pro, dit zorgt er voor dat de tv beelden van 2K en HD scherper maakt en meer details weergeeft.
kort samengevat een geweldige tv met veel kijkplezier.

Pluspunten

• Hoge beeld kwaliteit
  • bioscoop geluid
  • makkelijk in gebruik

Minpunten

• energie verbruik

Rolo 05-05-2021
Geschreven voor: Sony KD-55X80J 2021

We hebben de TV nu een aantal weken en zijn er zeer over tevreden, het haarscherp beeld is heel fijn, het is wel jammer dat niet alle uitzendingen in 4k zijn. De 55 inch kijkt wel lekker. De formule 1 is wel in 4k ultra HD een dat ziet er heel scherp en vloeiend uit.
Bij onze oude tv hadden we een Sony soundbar die toen al een bioscoop ervaring gaf, nadat we wat films en series gekeken hebben zijn we tot de conclusie gekomen dat het geluid van de TV niet tegen de soundbar op kan. Ook is het vreemd dat wanneer je series, films oid kijkt dat je teruggaat naar het startscherm als je speakers veranderd. Of dat dan aan Sony of Ziggo ligt is ons onduidelijk.
Het voordeel van de lichtsensor zien we te weinig, wanneer de zon erop staat moet je toch de screens dicht doen.
Het voordeel van de ingebouwde app’s is er wel, je schakelt sneller naar netflix, disneyplus of YouTube dan je voorheen deed omdat de knoppen op de afstandsbediening zitten. Daarintegen heb je dat voordeel ook met de Ziggo Next box die we al hadden.
We hadden al een chromecast ultra, deze lijkt toch een net scherper beeld te geven omdat die ook 4k is. Wanneer je geen chromecast hebt is het natuurlijk superhandig.
De televisie die we hadden was 42 inch, de overgang naar 55 inch maakt voor het kijkgenot niet uit, ook het design is heel strak en ziet er bijna uit als een schilderij als hij aan de muur hangt.
Toch wanneer je de Ziggo next box al hebt met een soundbar en ook al een chromecast win je niet heel veel met deze tv. Het grote plus punt is dan het scherpe beeld met vloeiende bewegingen bij 55 inch.
Ook is het niet mogelijk om de afstandsbediening te koppelen met de Ziggo box, wel andersom.

Pluspunten

• Scherp beeld/vloeiende beweging
  • Mooie vormgeving

Minpunten

• Geluid valt tegen
  • Chrome cast is niet de ultra variant

SPost 04-05-2021

Mooi scherm, omlijsting en voetjes kunnen sjieker

Geschreven voor: Sony KD-55X80J 2021

Wàt een TV! Eigenlijk is het gewoon een pc met een heel grote monitor. Want met 55", staat er wel iets in je huiskamer. Wat me eigenlijk meteen opviel toen deze kanjer werd geleverd, is dat het een categorie G (energieverbruik) tv is. En dat vond ik wel vrij hoog. Maar na het aansluiten begrijp je ook wel waardoor dit komt, want deze tv kan haast alles! Ideaal die chromecast ingebouwd, alle voorgeprogrammeerde apps en natuurlijk het bedienen met de google assistent. Ook het beeld is prachtig en het geluid is goed. Al heb ik bij 'dolby' waarbij het geluid vanuit 1 kant komt toch altijd het idee dat ik iets mis. Het aanpassen aan het omgevingslicht is fijn, al merk ik wel dat mijn (hue) lampen op de achtergrond de sensor wat lijken te verstoren.
Wat ik wel echt jammer vind, is het 'design' van de omkast en de 'voetjes'. Het is een dikke, zwarte lijst, met pootjes die je zou gebruiken om hem even op weg te zetten als je hem uitpakt. Dit is écht zonde, want het doet het scherm teniet als je de tv niet aan hebt staan.
Daarbuiten, een prima beeldscherm met alleen een hoog energieverbruik volgens het label.

Pluspunten

• 55" mooi groot scherm
  • Google tv, te bedienen met Google assistent
  • Goed geluid
  • Past lichtsterkte aan omgeving aan

Minpunten

• Dikke zwarte rand
  • Goedkope 'voetjes'
  • Energieverbruik: G

Marieke87 04-05-2021

Een wat log uiterlijk, maar prachtig beeld en veel functies

Geschreven voor: Sony KD-55X80J 2021

Product werd afgeleverd door een medewerker van Sony die netjes belde om een afleverafspraak te maken en de televisie zelfs in elkaar zette.
Het beeld is prachtig en erg gedetailleerd. De kleuren zijn heel natuurgetrouw. De televisie heeft een lichtsensor die de helderheid van het beeld optimaliseert en aanpast aan de omstandigheden in de kamer. Dit is een mooie eigenschap, maar voor ons werkt deze niet helemaal. Als het 's avonds donkerder wordt in de kamer wordt het beeld wel iets minder fel, maar wij zetten hem regelmatig handmatig nog minder fel. Dit is uiteraard persoonlijk. Er zitten veel streamingsdiensten in geprogrammeerd, ook diensten waar ik geen abonnement op heb. Ik gebruik alleen Netflix en dat werkt perfect. Ook de ingebouwde Chromekast werkt goed en gemakkelijk.
Nadelen zijn dat het uiterlijk van de televisie vrij log is. Het beeldscherm is relatief dik en de rand om de televisie is vrij groot. Ook is de televisie niet energiezuinig (energielabel G).

Pluspunten

• Ingebouwde chromecast
  • Streamingsdiensten in geprogrammeerd
  • Prachtig beeld en goed geluid

Minpunten

• Log uiterlijk
  • Niet energiezuinig

Anoniem 04-05-2021

Sony x80j

Geschreven voor: Sony KD-55X80J 2021

We hebben de televisie nu een week in gebruik. Na het installeren van de tv, wat gemakkelijk ging, heb ik de tv geplaatst op een tv meubel. Wat me gelijk opviel was dat de snoeren zichtbaar onder de tv lagen omdat de tv aardig hoog op de steunen staat. Je kan wel twee snoerklipjes aan de pootjes bevestigen waardoor de snoeren iets minder zichtbaar zijn. Ik ben gelijk gaan proberen de snoeren minder zichtbaar te maken en dat is gelukt door de ingebouwde Chromecast. Hierdoor heb ik geen digikastje meer nodig en kan ik via m'n telefoon alles regelen! Spotify, Netflix, Videoland alles simpel worden bediend.
Dan nu over de kwaliteit van het beeld. Het scherm is lekker groot. Het beeld is scherp en helder. Het maakt niet uit of ik voetbal, een serie of een film kijk het beeld blijft mooi. Elk detail is te zien!
Het geluid is zuiver ook als ik de tv hard zet. De voetbal en film beleving is hierdoor super realistisch. Met enige regelmaat gebruik ik de tv ook voor Spotify door het bedieningsgemak en het goede geluid.
Ik kan niet anders zeggen dat ik in korte tijd al heel tevreden ben over de tv en ik moet nog zoveel ontdekken....

Pluspunten

• Beeld
  • Geluid
  • Chromecast in tv

Minpunten

• Draden onder de tv

Peter 27-07-2021

Fijne en gebruiksvriendelijke televisie

Geschreven voor: Sony KD55X85JAEP 2021

Zoekende naar een nieuwe tv kreeg ik de mogelijkheid dit model te testen. Vanaf moment bij het ontvangen begon het feestje, alles wat mooi en solide verpakt, de installatie en het op z'n plek zetten verliep soepel, ook prima alleen te doen. De tv heb ik op z'n pootjes gezet, welke er op 2 manieren onder geplaatst worden. Zelf gekozen voor de brede optie, waardoor de tv goed en stabiel staat. De smallere optie is niet geprobeerd dus durf daar niets over te zeggen.

Nadat het installatieprogramma doorlopen is (wat snel en soepel gaat) begint het optimaliseren. Hiervoor is wel wat tijd benodigd, omdat de opties best uitgebreid zijn en de standaard beeldkwaliteit matig is. Wanneer het gepersonaliseerd is was ik meer dan tevreden. Mooi strak en helder beeld, weinig tot geen irritaties met kleuren en zwartwaarden. Geluidstechnisch valt de tv wel erg tegen, men zegt dat het goed en sprankelend moet zijn, maar dit vond ik alles behalve. Natuurlijk prima te verhelpen met externe apparatuur, maar niet zoals verwacht en verkocht.

Verder niks meer dan lof, alles klopt, van afstandsbediening tot design en van aansluitingen tot beeldkwaliteit. Kortom, een prima en betaalbare tv die voldoet aan menig verwachting

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Gebruiksvriendelijk
  • HDMI 2.1

Minpunten

• Geluid

Nick 23-07-2021

Goede prijs/kwaliteitverhouding en veel functionaliteiten

Geschreven voor: Sony KD55X85JAEP 2021

De Sony Bravia 55X85J kwam binnen in een gigantische doos. Hoe de doos eraf moest was nog wel duidelijk, maar de handleiding hoe de poten eronder gezet konden worden zonder de tv op te tillen was niet te volgen. Het is gelukkig wel gelukt om dit te doen zonder de tv te beschadigen.

Deze tv heeft een heel levendig scherm met gigantisch veel kleuren. Het lastige is wel dat je dit per type content (en soms per aflevering van een serie) aan moet passen om de beste beeldweergave te krijgen. Omdat dit vrij veel gedoe is heb ik voor één instelling gekozen die over het algemeen goed werkt. Het beeld heeft daarnaast wat last van weerspiegeling bij een te grote kijkhoek. Wanneer je de lichtinval beperkt of rechter voor de tv gaat zitten heb je hier geen last van.

Het geluid is wat mij betreft al perfect voor een platte tv zonder losse speakers. Tuurlijk is dit altijd nog te verbeteren met allerlei speakers in de kamer, maar zelfs zonder komt het geluid al van alle kanten op je af.

De diverse ingeboude streamingdiensten en koppelingen met slimme bedieningssystemen zijn eevnoudig te gebruiken. Zo bedien in de tv meestal met mijn Google Nest speaker. Het is me alleen nog niet gelukt om de tv hier mee uit te zetten, waardoor ik alsnog de afstandsbediening moet pakken.

Deze tv levert een prima prijs kwaliteit verhouding wat mij betreft. Er zijn enkele kleine verbeterpunten, maar voor dit bedrag doet deze tv het perfect.

Pluspunten

• Helder beeld met veel kleuren
  • Eenvoudige bediening
  • Helder geluid zonder extra speakers

Minpunten

• Veel aanpassingen nodig voor beste beeld
  • Weerspiegeling bij te grote kijkhoek

Gloobi 23-07-2021

Mooie TV maar vereist wat tuning

Geschreven voor: Sony KD55X85JAEP 2021

Via ReviewClub deze TV nu een paar weken in mijn bezet en uitvoerig getest, als gaming scherm, met PS5 Xbox Series X en gewoon als TV voor films en series.

Zoals andere reviews hier ook al bevestigen: De beeldkwaliteit is meer dan goed. Maar wat mij betreft niet out-of-the-box. De standaard instellingen zijn niet echt een optimale keuze. De standaard 'game' instelling is bv. extreem flets, en doet absoluut geen recht aan de HDR mogelijkheden van de PS5 of de Xbox Series X. Daarvoor moest ik eerst contrast, kleur en zwart instellingen aanpassen voordat ik in de buurt kwam van het beeld van mijn OLED scherm. Wees dus bereid 5-10 te steken in het tweaken van de instellingen. Op zich geen probleem, maar blijft vreemd dat de standaard instellingen matig overkomen.

Voor TV content (streamen series, films en Blu-Rays) is het al iets beter, maar moet je wel rekening houden met het type content. het meeste van Netflix, Prime en Disney+ werkt prima met de Cinema instelling, al moet je ook die nog even tweaken. Maar bv natuurdocumentaires zijn bv weer beter te bekijken met 'Levendig' als instelling. Een minder groot probleem, maar het blijft een beetje gedoe en je zou verwachten dat de standaard instelling een soort van soort van optimale grootst gemene deler is, maar dat is ie absoluut niet. Switchen dus, afhankelijk wat je kijkt of speelt en even tweaken naar persoonlijke smaak.

Als je dat dan eenmaal hebt gedaan, is de kwaliteit prima en kan ie zich aardig meten met OLED.

Dan, minder belangrijk dan de beeldkwaliteit, maar voor sommigen ook soms een punt ter overweging: de vormgeving. Die is, voor mij persoonlijk, prima in orde. TV heeft geen gekke opvallende design kenmerken waardoor hij te veel opvalt. Mooi, onopvallend design, zoals je van Sony gewend bent (al is de dikkere onderrand wel jammer). Ook handig en bovendien van invloed op de uitstraling: verstelbare voeten die of in het midden of aan de zijkant geplaatst kunnen worden. Geeft je TV net een iets andere uitstraling

Het uitpakken van de TV is verder eenvoudig (al had de unboxing handleiding iets minder abstract gemogen), het instellen is super simpel (op een WIFI probleempje na, maar 2e keer werkte het wel). Die simpele stappen van het instellen zijn helaas niet meer terug te vinden in de rest van de menu's als je TV eenmaal staat. Het instellen van specifieke instellingen zoals HDR zijn soms verborgen op onlogische plekken.

De geintegreerde Chrome TV is uiteraar erg handig en werkt goed, en, ook handig: bespaart je een HDMI poort voor een Chrome Cast. Werkt verder prima en valt niks op af te dingen.

Tot slot het geluid: voor mij persoonlijk een minpunt, mijn oude Bravia gaf beter geluid. Maar dat was dan ook een koelkast model met een soort van ingebouwde soundbar onder de TV. Ook in vergelijking met een OLED zonder soundbar vond ik deze TV niet er uit springen. Ik zou dus sowieso adviseren een Soundbar of andere externe audio setup te koppelen aan deze TV om je games en films vol tot hun recht te laten komen.

Conclusie: een mooie, kwalitatief goede TV die in staat is heel mooi beeld te geven, maar je moet er wel wat voor doen om het ideale resulaat te bereiken.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Ingebouwde Google TV

Minpunten

• Standaardinstellingen
  • Geluid

Margreet 21-07-2021

Top tv

Geschreven voor: Sony KD55X85JAEP 2021

De tv kwam binnen in een grote doos. Gelukkig stond er op de doos hoe je deze moest verwijderen met z’n 2en. Dat was heel simpel om te doen. De pootjes kon je er op 2 manieren onder zetten dicht bij elkaar of verder bij elkaar. Dit was heel simpel om te doen.
Nadat die op z’n plek stond kon de installatie beginnen, had niet verwacht dat dat zo makkelijk ging. De tv doet bijna alles zelf.
Na de installatie kon het tv kijken gaan beginnen. Je komt in een groot menu waar je heel makkelijk kan kiezen wat je wilt gaan kijken. Gewone tv of bv Disney (als je een abo hebt) of andere diensten. Wat ook heel fijn is is dat op de afstandsbediening ook een paar knoppen zitten van oa Netflix en Disney.
Het beeld is heel helder en het geluid is top.
Wat mijn kinderen heel grappig vonden is dat ze kunnen praten tegen de tv als ze iets willen kijken. En dan zoekt de tv het zelf op.
Al het al een hele fijne en goede tv.

Pluspunten

• Installatie

RBnwk 20-07-2021

Mooie led televisie met handige opties

Geschreven voor: Sony KD55X85JAEP 2021

De tv kwam binnen in een grote doos en had een speciale manier van uitpakken waardoor je de tv niet hoefde aan te raken, wel moest je dit samen doen. Gelukkig kon je de uitpak handleiding meteen vinden als je de doos van boven had opengemaakt.
Het was fijn dat we dit samen deden want de tv is nog best zwaar, de bijgeleverde pootjes kon je makkelijk eronder vast klikken.
Het installeren was een eitje, je doorliep heel simpel de stappen.
Eerste keer met instellen nog even zonder Google account gedaan zodat we sneller door de stappen heen waren.

Het instellen van het beeld is natuurlijk eigen smaak en heeft verschillende opties, wij hebben hem nu op standaard gezet, ook kleur en helderheid kan je nog aanpassen ook dit is echt wat je wilt.
Qua beeld en geluid is het echt een top tv, scherp helder beeld en goed geluid. Het geluid van de tv wordt in de installatie afgesteld op de positie waar de tv ten opzichte van de gebruiker is opgesteld Dit kan je dus zelf instellen als gebruiker. Hierdoor benut je de optimaal geluidseffecten van de televisie.
De afstandsbediening is erg gebruiksvriendelijk zo kan je snel en gemakkelijk schakelen tussen netflix, YouTube, Disney+ en Prime.
Geen moeilijke instellingen of zo, de TV reageert hier meteen op, en werkt geweldig.
Ook de bluetooth aansluiting die je kunt maken met je hoofdtelefoon of oortjes is een prettige toevoeging.
Ook kan de TV zoeken naar DNLA-systemen binnen je netwerk, zoals een NAS of PC, waardoor kunt kijken of luisteren naar je eigen opgeslagen films/muziek.
Het is een makkelijk te bedienen TV waar je ook nog diverse app’s aan toe kan voegen.
Kortom een fijne TV.

Pluspunten

• beeld
  • geluid