LG NanoCell 55NANO886PB

• Test panel 8,4 jun 2021

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 53 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.be.

Anoniem 04-06-2021

Mooi vormgegeven TV met super 4K beeld & goede audio

Geschreven voor: LG NanoCell 55NANO886PB

Namens Kieskeurig.nl deze tv een aantal weken mogen testen, mijn ervaringen ermee zijn zeer positief. Het is een mooi toestel met scherp beeld, goede kleurweergave en een lekker vlot werkende interface/apps. Het is een dun scherm met nog dunnere bezels wat optisch weer positief aandoet voor het beeld, een mooi groot scherm zonder te dikke randjes. Het scherm helt een klein beetje naar achteren waardoor het toestel scheef lijkt te staan maar dit heeft volgens mij verder geen invloed op het beeld. De afstandbediening zit verder goed in elkaar qua design, de belangrijkste functies hebben een eigen knop, de rest is goed benaderbaar via de menu's en de aanwijzer/het scrollwieltje.

Het aansluiten van de tv & randapparatuur (stroom en enkele HDMI kabels) de tv aangezet. In een aantal stappen doorloop je de setup waarbij je een aantal keuzes moet maken om je tv in te stellen. Opvallend was dat (ondanks het een nieuw toestel betreft) er al direct meerdere software update gedaan moesten worden. Na de eerste update bleef de tv 'hangen', hierna de stekker uit het stopcontact moeten halen omdat het nergens meer op reageerde maar na het weer aanzetten deed alles het naar behoren.

Ik ben zeer te spreken over de beeldkwaliteit. De tv is veelal gebruikt voor het kijken van tv, series etc. op diverse streamingsdiensten. Vooral de in 4K aangeboden media zijn haarscherp waarbij de kleuren en vooral ook 'het zwarte' perfect weergegeven wordt. Zowel 'langzame' als snelle/flitsende beelden zijn haarscherp en qua kleur super. Het is daarbij mogelijk om te wisselen tussen diverse kleurprofielen wat soms het beeld net wat aangenamer maakte dan met een ander kleurprofiel (bv. van tv kijken naar gamen om de kleuren wat intenser te maken). De inkijkhoek is prima, overigens overwegen recht voor het scherm gezeten maar ook vanaf een andere plek was het beeld prima.

Opvallend vond ik het geluid van de tv, zeker in vergelijk met mijn eigen huidige tv. Ik vond het geluid van deze tv beter klinken, wat voller geluid (ook nog wat aan te passen) en zelfs een beetje bas. Het beste geluid blijft naar mijn idee overigens uit een losse audio set komen, maar zoals aangegeven ben ik zeker te spreken over het geluid dat deze tv produceert.

De software (LGwebOSTV) op de tv werkt als een trein. Afgezien van wat update issues bij de eerste aanzetten van het apparaat heb ik er verder geen problemen mee ervaren. Wel moest zo'n beetje iedere app voor het eerste gebruik eerst bijgewerkt worden, dit gebeurd dan automatisch waardoor je er verder geen omkijken naar hebt. De software is makkelijk in gebruik (ook voor kinderen van 3 en 5), de aanwijzer die je beweegt door met de afstandbediening te wijzen werkt ook goed (geen vertraging, vlotte reactie op acties als klikken op zaken). Een en ander is zelf nog in te stellen (volgorde van apps, weghalen van apps die je niet gebruikt), al met al fijn in gebruik.

Het is mogelijk om de tv met audiobediening te gebruiken maar dit heb ik niet uitgebreid getest. De basale functies van tekst invoer etc. werkten prima, hoewel je af en toe wel vaker moet herhalen (maar dit kan ook aan de gebruiker liggen).

Pluspunten

• Vormgeving tv (dunne bezel & groot scherm)
  • Super scherp 4K beeld met mooie kleurweergave
  • Prima audio voor een dunne tv
  • Software (LGwebOSTV) werkt goed & snel

Minpunten

• Software update niet direct vlekkeloos

Anoniem 03-06-2021

Mooi beeld en strak design tv

Geschreven voor: LG NanoCell 55NANO886PB

Ik heb deze LG Nanocell 2021 editie mogen testen. Graag wilde ik de test doen om zo te bekijken of wij een nieuwe tv aan willen schaffen i.v.m. alle grote komende evenementen die uitgezonden worden. (EK, Olympische spelen)

Het aansluiten van de tv is erg makkelijk, ook door de QR code die op je scherm verschijnt bij de apps. De meegeleverde voet is mooi en rank van design en staat iets hellend. (niet irritant) de tv zelf is dun en heeft een mooie dunne lijst. De meegeleverde afstandsbediening is ook smal en ligt prettig in de hand. Zonder de gebruiksaanwijzing te lezen snap je de functies al die op de afstandsbediening staan. Het werkt met een pijltjestoets die net zoals een muis werkt. (muispointer). Ideaal want je hoeft niet telkens van alles in te drukken om ergens te komen op je scherm.

Beeldkwaliteit is werkelijk geweldig! Nu was ik beeldkwaliteit gewend van een tv uit 2006 maar dit is werkelijk prachtig. Zwart is ook echt diep zwart en de kleuren zijn helder en scherp, de snelheid van overgang in beeld is ook erg goed te noemen. (zoals zappen naar een andere zender) Ook als je vanaf de zijkant kijkt is het beeld goed en heb je geen last van reflectie.

Het startscherm van de tv is handig, alle (betaal en niet betaal) apps staan meteen voor je op het scherm. Tevens kan je de tv aanzetten als een schilderij, er verschijnt dan om de X minuten een ander schilderij. Airplay werkt snel en is makkelijk te activeren.

Het geluid bij platte tv's is meestal erg blikkerig en slecht, bij deze tv valt het mij op dat het geluid best goed is (voor een platte tv) Echter heeft mijn voorkeur om mijn home cinema erop aan te sluiten.

Al met al een goede mooie tv, die erg gebruiksvriendelijk is. Ik ben dan ook blij verrast met deze test tv.

Pluspunten

• mooi beeld
  • makkelijk in gebruik
  • goede airplay

Minpunten

• geluid

Jan 18-10-2021

Goede tv voor deze prijsklasse

Installatie:
Vijf minuten en 8 schroefjes verder en de nieuwe tv staat.
Na het aansluiten en updaten, draait het geheel binnen 20 minuten. De first setup wizard is duidelijk en snel doorlopen.
Externe apparatuur (KPN set-top box, NUC11, PS5) gaat via een receiver met 1 HDMI kabel naar de tv.

Beeldeigenschappen:
Het eerste dat opvalt is, dat het beeld geweldig, helder HDR beeld weergeeft. Het maakt niet uit wat je er heen stuur, het is altijd mooi, zeker voor deze prijsklasse.
Er is wel een nadeel met dit type local dimming. Als de kijk omgeving donker is, de serie/film donker is en er ondertiteling komt, wordt verticaal het hele beeld, gelijk aan de breedte van de ondertiteling, lichter. Dit kan zeer hinderlijk zijn in donkere scenes met veel ondertiteling, dan is het midden van het beeld veel lichter dan de buitenkanten. Als de omgeving licht is, valt dit niet op. Met games merk je hier ook helemaal niets van.
Kijkhoeken zijn ook goed, tot 45 graden geen extreem verschil in helderheid of contrast ten opzichte van recht voor het scherm.

Gaming:
Fast gaming (PS5 – Apex Legeds) of slow paced (Switch – Mario Party), het maakt niet uit. Geen merkbare inputlag en heldere, vloeiende weergave.

Conclusie:
Erg tevreden over deze tv. Meer dan prima, goedkoper alternatief voor zijn OLED broers. Vooral de gaming prestaties waren zeer positief. Enige nadeel is local dimming.

Pluspunten

• HDR weergave
  • Gebruiksgemak WebOS
  • Gaming prestaties
  • Strak design, dunne bezels

Minpunten

• Hinderlijke verticale verlichting
  • Voet

carel 09-07-2021

de aanschaf dubbel en dwars waard

Geschreven voor: LG NanoCell 55NANO886PB

Ik heb dit product intussen al een aantal weken mogen testen, en ik ben sterk verbaasd over deze kwaliteit.

Beeldkwaliteit:
Ik mag graag films kijken. Door de uitstekende kwaliteit van deze tv is dit een aangenaam verpozen De beeldkwaliteit is zeer scherp en gedetailleerd.

Geluidskwaliteit:
De geluidskwaliteit is echt goed. Geen storende tonen of geruis in het geluid. Door de diverse mogelijkheden qua functies past het geluid zich goed aan de keuze en de omgeving.

Smart functies:
Omdat ik nogal wel van nieuwe dingen houd zijn o.a. de smartfuncties leuk bij deze tv. Je kunt zo de verschillende apps aanklikken. Ook het contact leggen via Bluetooth met mijn laptop ging heel simpel.
Gebruikersgemak:
Goed toestel, heel eenvoudig in gebruik, heel overzichtelijk. Deze tv doet gevoelsmatig precies wat ik denk hoe het moet.
Design:
Strak design van de TV lijkt op andere toestellen van LG, fijne randen etc. De voet vond ik er wat iel uitzien maar dat is dan wel in verhouding met de grootte van het toestel. Als ik hem zou houden zou ik overgaan tot een muurbeugel.

Tv liefhebber 05-07-2021

Een aanrader, top televisie

Geschreven voor: LG NanoCell 55NANO886PB

Een bijzonder mooie televisie. Prijs kwaliteit is correct.
Een genot om naar te kijken, en heel gemakkelijk te bedienen.

• Eenvoudige afstandsbediening
  • Prachtig beeld, natuurlijke kleuren
  • Voldoende aansluitmogelijkheden

victor 04-06-2021

TV, series en gaming!

Geschreven voor: LG NanoCell 55NANO886PB

Dit is een Super TV voor alledaags gebruik en games! voor de film liefhebben net iets minder.

- dit toestel presteert zeer goed in heldere ruimtes! op het profiel levendig en met AI helderheid
- je kiest best filmmaker mode voor de beste prestaties en kleuren.
- op de profielen van ISF haken wat op bewegende beelden andere profielen verhelpen dit.
- mega ervaring met next gen consoles! vloeiende beelden en geen vertraging! en zeker met het passende game enhancing profiel.

-voor films in full screen en weinig donkere scenes is deze top! maar heb je een film met zwarte balken boven en onderaan zal je zien dat wanneer er een kleur op een bepaalde plaats van je tv komt de helft van je tv oplicht en grijze balken heeft en de ander kant van je scherm perfect zwart is, wat aan de ene kant wel goed is voor contrast maar toch ook enorm storend van de grijze verlichte stukken. meer local dimming zones zou dit misschien wel oplossen.

- de software en apps zijn geweldig! werken zoals ze moeten en duidelijk in gebruik!
- het geluid van de tv vult de ruimte moois en is wat je kan verwachten van een tv.
- afstandsbediening is top! makkelijke en duidelijke lay-out!
- de tv ziet er dan van uiterlijk ook gewoon goed uit veel scherm en mooi dun en weinig randen.

conclusie: kijk je vooral series, TV en game je op je tv? de perfect tv in dit budget! ook voor nu en dan een film. maar ben je echt een filmliefhebber en wil je de echte home cinema ervaring? kijk je toch best naar de nieuwe c1 modellen.

Pluspunten

• responds tijd
  • geweldige kleuren
  • contrast
  • goed in heldere ruimtes

Minpunten

• te weinig local dimming zones

Anoniem 02-06-2021

Een aanrader

Geschreven voor: LG NanoCell 55NANO886PB

Tv 14 dagen in mijn bezit en tot nu toe enkel positieve ervaring ermee. Eerst en vooral een mooi design staat proper met de afgeronde voet en zilverkleurige omranding. Uitpakken en installatie verliepen heel vlot en menu is echt makkelijk te volgen. Dan maar tv kijken en ja hoor kleuren zijn uitstekend en beeld te bekijken vanuit verschillende hoeken zonder al te veel kwaliteitsverlies. dan maar eens het geluid getest via 1 van de meegeleverde apps en ja hoor ook dat was geen ontgoocheling .het is wel niet zoals met een soundbar maar toch een goede en degelijke kwaliteit. De bijgeleverde smart kontrol is zeker een pluspunt je navigeert gewoon door de menu's zoals op de pc met de muis enkel de stembesturing laat wal te wensen over. die doet niet altijd wat je vraagt maar dat kan ook aan mij liggen. De apple play doet wat van hem verwacht word en in geen tijd stream je je filmpjes of scherm door naar de tv.
Kortom een heel degelijk apparaat maar van Lg had ik het niet anders verwacht is reeds mijn 4de scherm dat ik aanschaf en nooit problemen gehad dus echt een aanrader

Pluspunten

• Heldere kleuren
  • goed geluid
  • makkelijke installatie
  • mooi design

Minpunten

• Stembesturing iets minder

frankjenniskens 13-10-2021

zeer goede tv voor niet al te hoge prijs.

Geschreven voor: LG NanoCell 55NANO886PB

Namens kieskeurig het toestel een weekje kunnen uitproberen. Ik moet zeggen dat ik positief verrast ben. Qua looks is het een zeer slank design. Door de a-symetrische stand kan de tv wat verder tegen de muur geplaats worden. installatie is verder ook heel gemakkelijk. Bij het aanzetten wordt er middels en paar stappen de tv ingesteld. Wel werd er gevraagd om een eerst nieuwe software versie te installeren. Deze was schijnbaar nog niet up-to-date.

Ik vind de beeldkwaliteit van de tv zeer goed te noemen. Ik heb proberen te achterhalen of het upscalen van beeldkwaliteit(niet 4k naar wel 4k) goed terug te zien is. Hiervoor dacht ik de film topgun(1986) eens af te spelen. Wat me opviel is dat personen en dingen op de voorgrond, wel degelijk zeer scherp worden en details goed zichtbaar. De achtergrond is en blijft waarschijnlijk altijd minder scherp omdat hier bij het filmen natuurlijk niet de focus op ligt. Dit kan dan niet ineens veel scherper worden weergegeven door het upscalen van de beeldkwaliteit

Voor het beeld zijn er een aantal voorgeprogrammeerde settings beschikbaar(sport, cinema etc.) Niet iets wat je regelmatig veel zult veranderen. Het is daarom prettig dat er zowel voor beeld en geluid een AI setting is(artificial intellegence) deze zou het programma wat er op tv is herkennen en daar de setting op moeten afstemmen. Voor de beeld instelling zie je wel dat de voetbalwedstrijden iets feller(qua kleuren) worden weergegeven als andere programma’s.

Het geluid is prima voor een tv. Persoonlijk vind ik het geluid via een cinema-set altijd een stuk beter, hier is met alleen geluid via een tv niet tegen op te boksen. Verder viel me wel een klein puntje op waavan ik geen idee heb of dat dit onderdeel is van de AI setting(evenals bij beeld verschillende settings mogelijk, maar heb hem allen op AI getest). Ik heb zelf altijd de neiging om tijdens de reclame het geluid uit te zetten. Het gekke was dat als het programma wat ik aan het kijken was weer begon, het geluid ook automatisch weer werd aangezet door de tv?

De tv wordt aangeprezen voor het gamen vanwege de 100hz ververs snelheid(refresh rate). Ik heb dit niet middels gamen kunnen testen. Ik heb het idee dat bij sport en snelle actiefilms dit wel degelijk ook ten goede komt. Deze worden namelijk vlekkeloos weergegeven.

Pluspunten

• design. met voet dicht tegen de muur te zetten.
  • AI settings

Harmklompmaker 11-10-2021

Mooie platte televisie met goed beeld.

Geschreven voor: LG NanoCell 55NANO886PB

Via Reshift/Kieskeurig heb ik deze televisie mogen testen, omdat ik reeds 10 jaar een andere smart tv heb was ik benieuwd wat de huidige tv's voor meerwaarde hebben. ( Toen we de vorige TV kregen werd het woord Smart TV nog niet gebruikt, maar heette het een TV met internettoegang)

De aansluiting van de Tv was zeer gemakkelijk, zelfs voor iemand die niet erg technisch is zoals ik ben. De apparatuur aansluiten aan de TV, en binnen een paar minuten had ik beeld en geluid. Ook wordt er direct aangegeven welk apparaat op welke HDMI ingang is aangesloten. Een verademing ten opzichte van eerdere ervaringen met aansluiten van apparatuur.
De afstandbediening ligt lekker in de hand en heeft een duidelijke indeling en werkt uitstekend.

Het aansluiten verloopt dus gladjes en binnen een paar minuten werkt alles, ook via de Wifi aansluiten is zo gepiept. Wel moesten er enkele updates plaatsvinden van de software, maar dit ging vlekkeloos.

De beeldkwaliteit is uitstekend, ik heb voornamelijk gebruik gemaakt van de TV, maar ook het gebruik van streaming diensten ging zonder enig probleem. fijn is ook dat de apps van diverse streaming diensten al voor geinstalleerd zijn. Ook het koppelen van een account op deze diensten gaat heel makkelijk, gewoon de instructies opvolgen. Als we met een wat grotere groep naar iets keken was de kijkhoek ruim , en er was geen discussie over de wat beste plek zou zijn.

Ten opzichte van mijn eigen televisie merkte ik vooral op dat de kwaliteit van de speakers in een platte TV de afgelopen jaren gigantisch is vooruit gegaan, Natuurlijk kan een losse set of een soundbar het geluid wellicht beter weer geven maar dit heb ik verder niet geprobeerd.

De software werkt zonder haperingen en nadat alle apps waren bijgewerkt heb ik alles kunnen proberen zonder problemen tegen te komen.
De aanwijzer die je kunt gebruiken om door de menu's te bladeren werkt goed en zonder vertraging. Ook kan je de apps indien je op bepaalde diensten niet geabboneerd bent verwijderen, standaar beginnen de apps met de meest gebruikte vooraan.

Ook audiobediening is mogelijk met deze tv, maar dat heb ik niet uitgebreid getest, ik ben niet zo'n liefhebber van deze ontwikkeling.

Pluspunten

• Dunne TV welke niet opvalt
  • 4K beeld welke zeer scherp is.
  • Geluid opvallend goed
  • Snelle installatie

Minpunten

• Direct software update nodig

Djboorca 13-07-2021

Blij met dit toestel! top product!

Geschreven voor: LG NanoCell 55NANO886PB

Zeer tevreden van deze mooie tv! zeker een aanrader!
zeer mooi beeld en heel gebruiksvriendelijk! makkelijk aan te sluiten en makkerlijk aan de muur te bevestigen!
De tv deed onmiddelijk de nodige updates bij 1ste ingebruikname.
Mooi duidelijk geluid!
Ik ben zeer tevreden over die product en ben kan dit product alleen maar aan raden aan iedereen.

Nhadie 03-07-2021

Absoluut een aanrader!

Geschreven voor: LG NanoCell 55NANO886PB

Zeer goed beeld en geluid. Mooie, strakke TV. Goede prijs/kwaliteit verhouding. Communiceert perfect met Ziggo.

Pluspunten

• Beeld
  • Geluid
  • Vormgeving

Anoniem 01-07-2021

4k binnen budget

Geschreven voor: LG NanoCell 55NANO886PB

Zeer eenvoudig te installeren met het on-screen menu.
Met de verschillende beeld voorinstellingen zoals oa game, film en sport is het aanrader voor mensen die hier gebruik willen van maken.
De onnoemelijk vele apps, gaande van extra kanalen en games, die je kan installeren op deze tv zijn uiteraard ook een pluspunt.
Via de afstandsbediening oa rechtstreeks toegang tot Netflix, Amazon-prime en Disney+.
Het Dolby atmos geluid is bij deze tv ook een hele verbetering.
Voor mensen die een prachtige 4K tv wensen aan te schaffen binnen een bepaald budget, is deze tv zeker een aanrader.
Het enige minpuntje is de ver vooruit stekende voet.
Indien je de tv met staander zou gebruiken in combinatie met een soundbar voor de tv, moet je toch wel rekening houden dat de soundbar een heel stuk voor de tv komt te liggen.
Kort samengevat, qua prijs-kwaliteit .......top!!

Pluspunten

• Heldere en diepe kleuren
  • Geluid
  • Vele extra's die je kan installeren
  • Verschillende vooringestelde beeldmodi

Minpunten

• ver vooruit stekende voet bij gebruik met soundbar

Anoniem 21-06-2021

Goede Televisie zeker waar voor je geld

Geschreven voor: LG NanoCell 55NANO886PB

Ik ben echt onder de indruk van de beeldkwaliteit en hoe gemakkelijk het is om door de interface te navigeren. Unboxing is een beetje vervelend als je het alleen moet doen .
De randen zijn rondom klein ongeveer 1cm . Het heeft 4 HDMI 2.1-poorten waardoor dit toekomstbestendig is. De algehele bouw van de tv is geweldig, maar de stand is wiebelig. Het uitvoeren van de eerste installatie was snel en eenvoudig. Toegang tot al uw web-apps met een klik op de startknop en LG-contentstore. De next-gen-processor van de tv is ingesteld om ervoor te zorgen dat je meest gebruikte apps altijd met één druk op de knop beschikbaar zijn , wat geweldig en handig is. Elk apparaat dat ik heb aangesloten, werd herkend door webOS. Ik kon mijn PS4, Nvidia Shield en Apple TV rechtstreeks vanaf de afstandsbediening bedienen. De tv is een stuk helderder voor HDR-content in vergelijking met mijn andere LG tv. Mijn familie en ik hebben het getest door Endgame twee keer in een donkere kamer te bekijken en de donkere kleuren en kleuren waren veel scherper dan het model van vorig jaar. Dit maakte een goede indruk op me ... wat wel stoort is dat op een volledig zwart scherm je duidelijk kan zijn welke stukken van het scherm verlicht worden met backlight en dit kan wel storen als je echt naar donkere content ziet ... alsook de kleur van de ondertitels kan veranderen per stuk scherm. Ik heb het ook getest met Division 2 op 1440P en VRR (bekend als Freesync) op PS5. De tv detecteert automatisch gameconsoles en schakelt de game modus in. Ik ben echt verrast dat de tv 1440P ondersteunt wanneer de specificaties aangeven dat dit niet het geval is en dat is een pluspunt voor mij als fervent gamer. Als consument zou ik de LG Nano aanbevelen aan mijn vrienden en familie. Alles aan deze tv was boven en buiten wat ik had verwacht. Er zijn veel kleine dingen, zoals de magische afstandsbediening, HDMI 2.1, WebOS. Ik kan doorgaan met het opsommen van de positieve punten en vergelijken, maar je krijgt echt waar voor je geld als je met LG gaat.

Pluspunten

• Magic remote
  • Kwaliteit
  • Geluid
  • Game modus

Minpunten

• dimming on black screen

Jonathan 20-06-2021

Prachtige beeldkwaliteit - waar voor je geld

Geschreven voor: LG NanoCell 55NANO886PB

Ik heb deze tv enkele weken uitvoerig kunnen testen. Zelf had ik al het LG instapmodel van OLED (2020) dus het was een meer dan interessante vergelijking.

Wat meteen bij uitpakken reeds een groot pluspunt is, is de eenvoud om de tv in elkaar te zetten met de daarbijhorende duidelijke instructies. Ik las hier eerder een review waar werd gezegd dat de updates ‘moeilijk’ zouden zijn, maar niets is echter minder waar. Beschouw het als de aankoop van een nieuwe computer of gsm, dan zal je ook steeds enkele updates moeten uitvoeren van de reeds geïnstalleerde programma’s.

Een zeer groot verschil tov mijn andere tv is de snelheid van de processor van dit 2021 model. Netflix/Disney opstarten gaat erg vlot en snel, en ook de algemene bediening van de tv werkt zoals het hoort! Verder staat Disney nu als een extra knop op de afstandsbediening, net zoals Netflix reeds een vaste waarde was.

Streamen via bvb Apple Airplay gaat ook vlekkeloos, en zelfs veel beter, soepeler en sneller tov mijn OLED tv. Ik heb daardoor ook mijn kabel abonnement stopgezet aangezien je bijna alles kan streamen van op je gsm tegenwoordig.

Wat betreft de beeldkwaliteit is dit exact wat je van een LG in dit prijssegment kan en mag verwachten. Verwacht geen OLED-kleur en beeldkwaliteit (maar daar betaal je ook bijna het dubbele voor!) maar de beelden zien er haarfijn uit. Helemaal een streling voor het oog is het wanneer je 4k content kan bekijken via bvb Netflix of Disney. Alles wordt echt haarscherp weergegeven tot in het kleinste detail. Ik bekeek een natuurdocumentaire en was best onder de indruk van alle details! Via de verschillende beeldinstellingen kan je ook snel enkele zaken aanpassen (bvb wanneer je in een sterk verlichte, of net donkerdere kamer zit).

Ook qua vloeiende beelden gaat het prima. Geen haperende beelden tijdens de EK matchen, spannende actiescènes in een film, of het spelen van spelletjes op bvb de PlayStation. Niet altijd een evidentie voor tv’s vanaf dit formaat.

Kort samengevat krijg je dus zeker waar voor je geld en heb je een zeer eenvoudig bedienbare tv. Mijn kinderen van 4 en 6 konden er alleszins zéér snel hun weg in vinden.

Pluspunten

• Haarscherp beeld
  • Eenvoudige installatie
  • Software wordt regelmatig geupdate
  • Disney-toets op afstandsbediening
  • Gebruiksgemak

Minpunten

• Scherm is niet kantelbaar

TatianaT 16-06-2021

Top product ! Zalig geluid !

Geschreven voor: LG NanoCell 55NANO886PB

Top product , haarscherp beeld, overzichtelijke menu's, geluid is enorm goed , net zoals je in een cinema zit, surround systeem overbodig ! Voor gaming kan ik dit toestel ook aanraden, je hebt er game optimizer op en je kan alles instellen zoals nodig ! vele opties ! + ulrta HD ! Films via het internet ( netflix , .... )is het zeker een aanrader, het beeld is mooi groot en alles springt er uit, lijkt bijna wel 3d !

Pluspunten

• Geluid
  • Overzichtelijke menus
  • heel goed voor gaming
  • heel goed voor online streaming

Minpunten

• Afstandsbediening

Gab Franken 16-06-2021

televisie kijken is weer een ervaring

Evaluatie LG-NANO-TV type 55NANO88 model 2021

Uiterlijk

Uitgepakt en op zijn plek! Gave, grote televisie. Let op het meubilair waarop de TV komt te staan, zo schrijft men in de veiligheidsvoorschriften. Nu, dat is een goed idee, hij weegt ca. 17 kg. En denk daarbij aan eventuele andere apparaten die op hetzelfde meubilair geplaatst gaan worden. De eerste aanblik is erg goed: smalle, zilverkleurige bezel, mooi zwart vlak en enigszins ontspiegeld, lijkt het wel.

Installatie

Dan kan de test beginnen, eerst de installatie, dan het gebruik. Een boekje ontbreekt, maar dat is wellicht gedaan voor de testsituatie. En eigenlijk mis ik dat niet – en laten we eerlijk zijn, wie leest er nog een boekwerk van zovele pagina’s. Er is wel een boekje dat mysterieus ‘Product QR-fiche’ heet. De QR-codes staan erg dicht op elkaar, zodat het in de praktijk erg lastig blijkt precies de juiste uit te lezen. Dan blijkt dat de tekst bij de QR code verschoven staat. Maar bespaar je de moeite: je komt uit op een pagina met energie-labels; geen handleidingen. De installatie en gebruik is heel intuïtief en in deze evaluatie hoop ik de lezer daarvan te kunnen overtuigen.

Magic Remote afstandsbediening

De afstandsbediening werd al door de leverancier gekoppeld: ik heb de Magic Remote meegeleverd gekregen. Aanwijzen gaat trouwens heel handig: de Magic Remote projecteert een aanwijzer op het scherm die ook met minder vaste hand stabiel op het scherm blijft. Deze schakelt zich echter (te) snel weer uit. Even schudden met de Remote en de aanwijzer is weer in beeld.

Randapparatuur

Na de televisie uitgepakt te hebben, dient de voet er aan gezet te worden. Dat bleek al handig door de leverancier gedaan te zijn. Kabels er in. Oeps, geen kabels bij geleverd. Gelukkig heb ik er zelf voldoende op voorraad: HDMI, kabels met mini-jack, infrarood audio en UTP (ethernet) kabel. Dat sluit handig aan, klik, klik en klaar. Maar nu stond mijn TV op de grond van de muur af. Ingewikkelder wordt het wanneer deze aan de muur bevestigd zou zijn. Dan is de bereikbaarheid van de ingangen erg lastig.
Tot mijn verrassing is ook de uitgang voor een bedrade koptelefoon (line-out) onbereikbaar, zelfs ik moest de TV kantelen om er bij te kunnen. Dat kan handiger!

Heb je een smart-TV gekocht maar ter plekke geen mogelijkheden voor het aansluiten op een ethernet (UTP) kabel, geen probleem. Ook de WiFi voldoet prima en levert uitstekend beeld (afhankelijk natuurlijk van de kwaliteit van je WiFi-netwerk) en is hier eenvoudig in te stellen: SSID wordt automatisch weergegeven, alleen je wachtwoord is dan nog nodig. Daar is een dingetje: er volgt een on-screen toetsenbord. Met genoemde Magic Remote kunnen de karakters een voor een aangeklikt worden. Mocht je nu een toetsenbord hebben liggen met een draadloze ontvanger, klik die dan in één van de drie beschikbare USB-poorten en je kunt de tekst via je toetsenbord ingeven. Bij mij werkte dit meteen! Mijn toetsenbord kan in principe ook koppelen via Blue Tooth, maar dat bleek niet mogelijk op deze TV.

Een (positieve) verrassing bleek het feit dat de TV uitgerust is met Blue Tooth audio! Mijn BT koptelefoon koppelde heel snel. Als de TV uitgeschakeld is en weer opgestart, wordt het geluid weer via de luidspreker van de TV weergegeven. Is dat handig? Ik vind van wel. Je hoeft dan niet eerst via een aantal klikken de koptelefoon los te koppelen. En wil je desondanks weer via de koptelefoon gaan luisteren: die wordt (soms) automatisch herkend waarna je de vraag krijgt of je deze weer aan wilt sluiten. Mocht die melding niet komen (in de meeste gevallen, helaas) is de verbinding een paar klikken verwijderd.
Nu heb ik ook aan oude externe harde schijf in een behuizing. Deze is simpel aan te sluiten via een USB kabel waarna de harde schijf automatisch herkend wordt. Kijk ook iets later in deze evaluatie – er zijn wat kanttekeningen bij het terugkijken van films.
Mijn iPhone, wat zou het handig zijn als de foto’s of filmpjes op de TV gepresenteerd kunnen worden. En zelfs dat gaat echt heel eenvoudig: via Airplay is content direct op de TV terug te kijken. Heel handig om samen even dat leuke uitstapje met vrienden te herbeleven!

Het aansluiten van mijn DVD speler via HDMI bleek eenvoudig. Deze werd automatisch herkend. Mijn speler koppelt ook via IR-audio, handig voor de bioscoopervaring bij een enerverende film. In het menu voor geluid is de uitgang eenvoudig te kiezen. Koptelefoon, TV-luidspreker of mediaplayer.

Nu heb ik ook een oude NAS (Network Attached Storage) van ruim 10 jaar oud. Ook deze werd (via DLNA) snel gevonden en kwam bij het rijtje ingangen te staan waaruit je kunt kiezen. Muziek, foto’s, video (zie echter kanttekening later in deze evaluatie) laten zich prima afspelen.

Instellingen voor beeld en geluid

Dan volgen de instellingen van het beeld, geluid, apps etc. Zoals bekend van allerlei software toepassingen: het knopje met het wieltje als icoon geeft je toegang tot alle instellingen. Heel intuïtief kies je de gewenste schermeigenschappen: gamen, film kijken, TV in een donkere kamer, of juist in een lichte kamer. Via een preview is de aanpassing meteen te zien. Handig! En hetzelfde voor de kwaliteit van het geluid; bijzonder is de toepassing AI die voor de meeste toepassingen heel handig en vooral toereikend blijkt.
Mocht je nu niet precies heel gelukkig zijn met de voorinstellingen voor beeld of geluid, de TV biedt mogelijkheden voor verdere fijnafstellingen.

Gebruik

Remote

Via genoemde Magic Remote kunnen spraakopdrachten aan de TV gegeven worden. Dat blijkt in de meeste gevallen verrassend goed te werken.

Beeld
Als alle instellingen naar jouw tevredenheid zijn gedaan, alle apparaten aangesloten, kun je pas echt gaan genieten van je nieuwe TV. De nieuwste techniek van de door LG ontwikkelde nano-cellen blijkt in de praktijk prima te werken! De kleuren zijn echt, bij snelle bewegingen is geen ghosting (na-ijlend beeld). Bij een programma met autocrossen leek het beeld af en toe schokkerig in de heel snelle bewegingen, maar omdat zich dat bij een ander televisie programma met cross-motoren niet meer voor bleek te doen, vermoed ik dat dat in de uitzending zat.

Nu kijk ik graag in een verdonkerde kamer en dan is het beeld vrijwel altijd prima. Maar nu was er het EK-hockey op klaarlichte dag. Waar ik met mijn oude toestel de gordijnen dicht moest trekken om iets te zien, bleek dat bij deze LG in het geheel niet nodig: de nano-cellen doen hun werk. Kleuren blijven echt en lopen niet door elkaar heen, de zichtbaarheid blijft uitstekend en zwart blijft zwart. Zo’n wedstrijd kijk je nooit alleen en dat is weer een voordeel van deze LG: de kijkhoek is prima. Vanuit alle hoeken is het beeld prima te zien, geen vertekening of wegvallende kleuren.
Er is ook een geheel nieuwe instelling; LG heeft die de Filmmaker modus genoemd. De idee is dat de TV de instellingen van de film zelf uitleest en daar de scherminstellingen op aanpast. In theorie is dat een mooie optie. Maar de TV staat in de kamer waar het licht is, zodat je TV wat feller moet zetten. Of het is donker waardoor de helderheid terug gebracht moet worden. Die fijnafstellingen zitten wat verder verstopt. Liever had ik gezien dat die beter in het menu met minder klikken bereikbaar zouden zijn. Deze modus vind ik persoonlijk om die reden wat minder handig in gebruik.

Geluid

Het geluid is zoals je mag verwachten van zo’n TV. Goed te finetunen (alleen de equaliser bleef om de een of andere reden uitgegrijsd) maar het menu biedt voldoende mogelijkheden om hier los te kunnen gaan. Verwacht echter geen heel indrukwekkend geluid; daarvoor dien je een bar of home cinema set aan te sluiten.
Gaming mode
Die heb ik niet kunnen testen, jammer. Mijn spelcomputer met componentenuitgang laat zich niet verbinden; wel heb ik ervaren dat oude video’s in het ouderwetse PAL formaat een betere kwaliteit lijken te krijgen wanneer als beeldmodus ‘game optimizer’ wordt geselecteerd.

Online webinars of vergaderingen

In deze tijden van Corona vinden vele bijeenkomsten plaats via streaming diensten: webinar, training of cursus. Zo heb ik via de webbrowser een Raadsvergadering van mijn gemeente online bijgewoond. Alsof je zelf in de zaal zat!

Apps

Geen smart TV zonder apps; in het home-menu staan deze keurig op een rijtje: Spotify, Videoland, Netflix, etc. Eenvoudig kunnen nieuwe apps toegevoegd of niet-ingebruik zijnde apps verwijderd worden. Ook de volgorde van de apps kan aangepast worden zodat je de apps die je vaker gebruikt vooraan kunt zetten. Door het muiswiel van de afstandsbediening ingedrukt te houden, verschijnt er ene snelmenu waarna de app verplaatst kan worden (of verwijderd).

De minpunten

En toen de uitdaging: ik heb nog een oude spelcomputer met een componenten uitgang. Daar ging het mis: de TV biedt geen componenten ingang. Mogelijk zijn adapters te verkrijgen om het signaal om te zetten naar HDMI. Houdt er echter rekening mee dat er ‘maar’ vier HDMI-poorten zijn. Ik zat daar al snel aan.
Nu ben ik zo iemand die veel oud beeldmateriaal op harde schijven heeft staan. Zowel voor eigen gebruik gekopieerde DVD’s als eigen films: geboorte kinderen, vakanties etc. Diverse bestanden bleken niet afspeelbaar te zijn. Vaak bleek dat te liggen aan het gebruik van inmiddels verouderde codices: het beeld blijft zwart of geluid wordt niet afgespeeld. De met modernere codices gecomprimeerde bestanden (bijv. H264) speelden moeiteloos af!
De Magic Remote zou af te stellen moeten zijn op de randapparatuur: DVD speler, PC, mediaplayer, settopbox etc. Het aantal keuzes voor definitie van het apparaat is echter dusdanig beperkt dat in slechts een paar gevallen de remote daadwerkelijk gebruikt kan worden voor de aansturing er van, zodat in de praktijk het gehannes met meerdere afstandsbedieningen zeker niet is opgelost.

Conclusie

De TV is heel eenvoudig in te richten naar je eigen wensen. Beeld, geluid, internet, iPhone, koptelefoon, toetsenbord, harde schijf etc. zijn eenvoudig aan te sluiten. Het beeld is door de NANO-technologie van hoge kwaliteit met uitstekend contrast, heldere kleuren en voldoende snel voor het weergeven van de snellere bewegingen. Ook zonder handleiding intuïtief naar je hand te zetten! Kanttekening is gebruik van verouderde apparaten of oudere films met verouderde codices.

Pluspunten

• draadloze koptelefoon aansluiten
  • voorgeprogrammeerde instellingen
  • Magic Remote
  • NANO-cel technologie met heldere kleuren

Minpunten

• oude apparatuur alleen met adapter aan te sluiten
  • oude films met verouderde codices spelen niet af

Jaap Klazen 16-06-2021

High End TV met uitstekende kwaliteit voor een goede prijs

Geschreven voor: LG NanoCell 55NANO886PB

Sinds 2 weken in het bezig van deze LG NanoCell 55NANO886PB 2021. In deze 2 weken heb ik deze tv uitgebreid kunnen en mogen testen en op basis van 2 weken gebruik heb ik een aardig beeld (woordgrapje) gekregen over de kwaliteit van de televisie. De TV heb ik op de slaapkamer getest omdat ik graag het EK wilde kijken en de vrouw beneden gewoon lekker kon blijven Netflixen.

Bij het uitpakken en installeren van de TV viel me op dat alles heel erg degelijk aanvoelde. Meestal komt degelijkheid wel met een wat minder design, maar dat valt bij deze TV reuze mee. Persoonlijk vind ik de rand rondom de TV goed en duidelijk aanwezig ipv dat je 1 groot scherm hebt. Al besef ik me ook wel dat dit per persoon verschillend is. De steun zelf is makkelijk aan de TV te bevestigen al ben ik van mening dat als de TV en de steun op hun plek staan dat ik wel bang bent dat als je er per ongeluk tegenaan stoot dat hij dan omvalt, dit is voor mij wel een minpunt, zeker als je een TV als dit in een ruimte hebt staan waar kleine kinderen in rondlopen.

Ik heb het grote geluk gehad dat het EK begonnen is en dat ik deze via het glasvezelkanaal van KPN heb kunnen volgen. Hierbij viel me vooral op dat de TV moeiteloos de kwaliteit bleef waarborgen, waar ik voorheen weleens wat wazige frames had als een keeper de bal richting de middellijn schiet doordat de camera hier snelle bewegingen maakt waardoor de reactie snelheid van de TV onvoldoende was om de kwaliteit hoog te houden. Dat is bij deze TV totaal niet aan de orde!

Ook de kleuren lijken echt en hebben niet een overdreven helderheid in de normale weergave modus. Ik moet eerlijkheidshalve wel zeggen dat ik niet alle modi veel heb bekeken, maar belangrijkste is dat de kleurdiepte niet zichtbaar gemanipuleerd is door ze overdreven mooi weer te geven. Het beeld is aardig realistisch en het is prettig om naar te kijken.

Waar je wel duidelijk in kan zien dat je met een LED scherm te maken hebt is de echte diepe zwarttinten. Ik ben verwend geraakt door mijn OLED scherm in de woonkamer en ondanks het feit dat ik de 1 niet met de andere wil vergelijken is dit voor mij wel een klein minpuntje. Desalniettemin kijken ook de donkere scenes uit series/films lekker weg en ervaar ik dit niet als storend.

Het geluid van de TV is gewoon goed, al vond ik wel dat hij al vrij snel heel hard staat, maar met volume op 6 stond hij voor mij al hard genoeg. Tijdens het gamen adviseer ik toch om een headset te gebruiken vanwege het tijdens schiet spelletjes niet goed kunnen horen van welke kan precies het "gevaar" komt.

Waar ik absoluut positief door verrast was, was dat de applicaties Netflix, Youtube en Amazon prime echt feilloos snel en vlug werken. De snelheid waarmee de apps opstarten en door de menu's scrollen is echt super relax. Met mijn geduld is dit echt een zeer positief pluspunt.

De afstandsbediening is eenvoudig te bedienen en alle knoppen hebben een duidelijke functie. Ligt prettig in de hand en vooral het scrollwieltje zorgt in de applicaties dat je soepeltjes door de menu's vliegt.
Spraakbediening is niks voor mij en heb ik niet geprobeerd, maar het schijnt te kunnen.
Ook de menu's van de TV zijn gebruiksvriendelijk ingericht en je kunt alles met een paar drukken op de afstandsbediening heel eenvoudig naar je eigen smaak inrichten.

De kwaliteit van het gamen heb ik aan mijn oudste zoon overgelaten. Ik heb hem gevraagd hoe hij het vond om op deze TV te gamen op zijn Nintendo Switch en hij was aangenaam verrast over de kwaliteit van het beeld en de reactiesnelheid van het scherm. Waar hij op zijn oude 60Hz scherm regelmatig "lag" had, had hij hier nu totaal geen last van. Dus wat hem betreft was het heel goed.

Al met al ben ik eigenlijk zeer positief over deze LG NanoCell 55NANO886PB 2021 en als je niet meteen 2000 euro uit wil geven voor een OLED TV is dit een meer dan uitstekend en veel betaalbaarder alternatief.

Pluspunten

• Snelheid applicaties
  • Geen verlies in kwaliteit bij snelle beelden
  • Eenvoudig te bedienen/in te stellen

Minpunten

• Niet super stabiel op zijn steun
  • Zwarte kleuren (doordat ik verwend ben met OLED)

Anoniem 16-06-2021

Leuk en intuïtief, maar met enkele minpuntjes

Geschreven voor: LG NanoCell 55NANO886PB

Ik heb de LG Nanocell mogen testen voor kieskeurig.nl.
Over het algemeen heb ik een positieve ervaring met dit toestel.

VORMGEVING & GEBRUIK
Omdat ik koos voor het staande model, moest ik wel rekening houden met de boogvormige voet. Deze is voor mijn setup onhandig. De voet neemt behoorlijk wat plaats in en past niet op mijn al aanwezige bose-soundbar. Deze heb ik dan ook niet meer kunnen aangesloten. Bijkomend heeft de voet mij hierdoor de daaropvolgende dagen gestoord. Dus bij een keuze voor een nieuwe tv, een niet te onderschatten factor. Nog een vervelende factor is dat het toestel niet kan draaien op zijn voet, door de grote onhandige voetsteun moet je er dus steeds voor gaan zitten.

SOFTWARE & streaming
De software is in eerste instantie voor installatie zeer handig. QR codes die standaard zijn om bestaande platformen te koppelen maken het mogelijk om tot een vlotte installatie over te gaan. Het werd al snel duidelijk dat chromecast en apple tv overbodig werden.
De verbazing hoe vlot het ging, had wel een kanttekening. Ook platformen die niet eigen zijn aan België of Nederland zijn vooraf geïnstalleerd. Zo kan je VOD doen, alleen zijn het franstalige films.

BEDIENING
Handig die knopjes om te kunnen wisselen tussen de verschillende streamingplaformen. De JOY stick in het midden en het aanwijzertje, zijn handig. Jammer dat de joystick alleen op en neer kan gaan en dus niet zijdelings wat het soms wat tegennatuurlijk maakt.
De streamingdiensten hebben elks hun eigen opbouw, waardoor de bediening ook steeds verschillend is. Even wennen.

SAMENGEVAT
in de prijsklasse van dit toestel tussen 800 en 1100 euro, zeker een topper. Zou ik hem kopen met wat ik nu weet, nee. De liefde liep al mis bij de voet. Maar verder wel echt een meerwaarde.

Pluspunten

• makkelijke installatie van streamingplatformen
  • Apple tv en chrome cast zijn overbodig geworden
  • Compatibel met apple home
  • Handige afstandsbediening

Minpunten

• Vormgeving van de voet steekt de ogen uit.
  • Niet compatible met Google Home
  • De tv kan niet draaien op zijn voet

Nik Braeckman 15-06-2021

Een prachtige tv dat de kijk ervaring enorm verbeterd

Geschreven voor: LG NanoCell 55NANO886PB

Ik heb deze tv nu een aantal weken mogen testen, en hier thuis zijn we behoorlijk onder de indruk!

Over de scherpte van het beeld valt niets slecht te zeggen.
We hebben verschillende films, series en games in 4k getest en waren steeds verbaasd hoe scherp en helder alles afgebeeld werd.
Indien van toepassing zet de tv zichzelf ook automatisch over naar HDR of Dolby-vision.

Tijdens het gamen hebben we de Game optimiser opgezet en het verschil was enorm.
Deze heeft opties om bv je Blue light te verminderen, wat minder belastend is voor de ogen, en auto VRR aan te wetten, wat voor een veel aangenamer en soepeler beeld zorgt.
Hele donkere stukken waar we vroeger met een lamp moesten schijnen omdat het anders gewoon 1 zwarte vlek was, waren nu makkelijk te verkennen in het donker en hadden zeer duidelijke diepteverschillen.

Ook de kijkhoeken waren beter dan verwacht. Je moet al bijna op 90° van de tv zitten om een donkerder scherm te krijgen, En zelf met verschillende opstellingen in de kamer hebben we hier nooit last van gehad.

Qua geluid hebben we meestal de AI sound-modus zijn werk laten doen. deze zorgde voor een geweldige balans in het volume, zelfs zonder soundbar.

De menu's zijn makkelijk te navigeren, met de "Magic remote" die je kan besturen als een toverstok (Je kan hem gewoon bewegen en dan vloeit er een cursor over je scherm), of je kan natuurlijk ook gewoon de pijltjes gebruiken als dat meer je ding is.

Dankzij het design dat heel minimalistisch is, neemt hij ook geen bombastische plaats is. hij staat heel netjes en doet perfect wat hij moet doen, zonder extra plaats aan de zijkanten voor onnodige extra's.

Het enige dat we er evt op kunnen aanmerken (maar waar we zelf eigenlijk geen last van hadden) is dat tijdens films en alles met "zwarte balken", je in de balken een heel klein beetje led light bleed kan zien als je er aandachtig op gaat letten. maar dit is dan ook normaal bij dit type scherm.

Al bij al enorm onder de indruk van deze tv!

Pluspunten

• Scherpte
  • zwart waarden
  • Ai Sound
  • Game Optimiser

AA 15-06-2021

Uitmuntende tv

Geschreven voor: LG NanoCell 55NANO886PB

Als ik naar de tv kijk, vind ik dat het een hedendaagse uitstraling heeft. Erg dun ook, wat weer ruimte besparend is. Beeldkwaliteit is wat je kan verwachten, kleuren komen goed tot hun recht, erg levendig. Helderheid is in verschillende maten aan te passen. En er zijn genoeg opties om het om persoonlijk niveau aan te passen. Dolby geluid is goed, maar uiteraard niet met een bioscoop te vergelijken. Voor een doorsnee gebruiker meer dan prima. Ook in het geluid zijn er vele opties, je kan ook extern geluidsapparaten koppelen, bij om het geluid te optimaliseren. Betreft smart functie is het echt wat je van een smart tv kan verwachten, vooral de afstandsbediening met spraakfunctie en smart point (dat je naar het scherm kan wijzen / pointen maakt het helemaal af. De installatie ging trouwens vrij vlekkeloos, niet te veel poes pas. Je komt erg makkelijk door de installatie heen.
En als gamer is er helemaal feest. Met de gaming mode, optimaliseert de tv automatisch de beste prestatie van je console/pc om de beste ervaring te creëren.

Pluspunten

• Gaming mode
  • Smart functies

Minpunten

• geluid kon iets beter