Bekijk 4 andere uitvoeringen

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

b**********@g******** 25-12-2021

Zeer tof en elegant toestel

Geschreven voor: LG 55NANO886PB

Ik ben zeer tevreden over deze TV.
Nadat de TV geïnstalleerd was diende deze nog ingesteld te worden (verbinden met wifi, disney+, primeTV, …). Dit ging allemaal redelijk vlot met de bijgeleverde afstandsbedieng welke ook als ‘muis’ werkt op de TV.
Ik ben ook zeer tevreden over de beeldkwaliteit, de kleuren (ook zeer mooie diepe zwarttinten), vlotte overgangen.
Het geluid dat uit de TV komt is ook zeer goed, enkel merkte ik bij de instellingen dat ik het geluid op ‘Bioscoop’ had gezet en dat deze automatisch terug naar ‘AI-geluid’ gaat, op zich geen probleem en nog steeds zeer goed.
Bij het opstarten duurt het soms iets langer voor het bijwerken van de software en de eerste 5 seconden is er een banner met aanbevolen programma’s.

De afstandsbediening werkt al bij al goed, al heb ik persoonlijk soms last om de afstandsbediening te gebruiken met de pointer.

Ik heb wel de indruk dat mijn vorige tv minder weerspiegeling had met het raam dat er rech tegenover staat.

Wat wel weer leuk is, is dat je zeer vlot ook met je gsm naar de tv kan streamen. Alsook met de app je de tv met je gsm kan bedienen.

• Beeldkwaliteit
  • Geluidskwaliteit

Minpunten

• Afstandsbediening als pointer doet het minder

w************@t********* 19-12-2021

Goed toestel in zijn prijsklasse

Geschreven voor: LG 55NANO886PB

Ik heb de tv getest en vond het hem mooi in het interieur passen. Hij ziet er vrij strak uit met een smalle rand niet groter dan nodig. In het begin was het even zoeken naar de juiste instellingen van geluid en kleuren. Eens dit gevonden te hebben ging het zeer goed. De afstandsbediening instellen voor onze Digicorder ( Telenet ) is mij niet gelukt hier heb ik nog wat over opgezocht maar dit blijkt een gekend probleem. Dus dit moest 2 afstandsbedieningen. Voor het gamen op de ps5 ging alles zeer goed . De tv herkent de console en zet zich rechtstreeks in gaming modus. De beeldkwaliteit is zeer goed en het geluid is ook van super kwaliteit. Er zijn zeer veel mogelijkheden van apps en de bediening gaat zeer goed door gewoon met de afstandsbediening naar de tv te richten en zo als cursor te gebruiken. Het is zeker een goed toestellen zijn prijsklasse

Pluspunten

• Zeer Mooi design
  • Zeer Scherp beeld
  • Hoge Geluids kwaliteit

Minpunten

• Afstandsbediening niet compatibel
  • Even zoeken om goed in te stellen

jorg 17-12-2021

zeer goede ervaring met dit toestel, een echte aanrader

instalatie:

is zeer snel in elkaar gezet en zeer makkelijk, je hoeft er zeker niet voor gestudeerd hebben.
het instaleren van de apps gaat ook heel snel en het updaten is een makkie (+- 15 a 20min )
ook het aansluiten van de ps4 gaat heel simpel en alles zit netjes weggewerkt.

beeldeigenschappen:

Ik vind het beeld zeer mooi naar eigen mening! zeker op de HD kanalen is het beeld haarscherp.
voor films te kijken krijg je een zeer mooi beeld met haarscherpe details. vanuit welke hoek je ook kijkt het beeld blijft even mooi en dit is zeker een pluspunt.
ook zitten wij thuis met veel zoninval en heeft bijna geen effect op het beeld.

gaming:

ik heb er een aantal uren met een ps4 op gespeeld en het beeld is echt top!!! super mooie grapics met de HDR. ook is er een game instelling voorzien om het beeld te veranderen naar gelang welke game je speelt.

geluid:

ik vind persoonlijk het geluid beter dan men huidige tv,
is veel voller en klinkt ook beter. deze kan je ook aanpassen in het menu en is zeker merkbaar als je deze verzet.

mogelijkheden:

je hebt heel wat mogelijkheden met deze tv,
je apps zijn in no time erop gezet zoals netflix ,disney, vtm go, rakuten tv, you tube en nog veel andere apps die er al standaard opstaan.
ook kan je de tv bedienen met een muisknopje via de controller dit vond ik echt top en makkelijk in gebruik.

Ik zou het zelf aanraden bij anderen. het is een zeer gebruiksvriendelijk toestel en voor die prijs zeker!
ik ga zelf eentje aanschaffen na mijn test periode. ik ben er echt tevreden over.

Pluspunten

• beeldkwaliteit
  • audio
  • installatie
  • design

Minpunten

• dimfunctie
  • updates moet je soms 2 maal herdoen

s*************@g******** 12-12-2021

Zeker een aanrader

Geschreven voor: LG 55NANO886PB

Via kieskeurig heb ik dit toestel 2 weken kunnen testen. Het is een mooi toestel met strak design, uitstekend beeld en geluid.
Het installeren van de tv ging ook heel makkelijk. Een 8tal schroefjes plaatsen in de bijgeleverde voet. Voedingsstekker er in, 2x HDMI en een optische kabel (in mijn geval) en je kon starten. In de setup de verbinding met uw wifi opbouwen en klaar was hij. Er volgden toen nog enkele updates van enkel apps en we konden TV kijken.. Wij hebben deze gekoppeld aan een decoder en een Bose cinemate. Wel heeft hij nog in die 2 weken enkele keren een update uitgevoerd maar daar geen hinder van ondervonden.
Een gameconsole hebben we er niet op getest daar we geen hebben. Wel heb ik de app van Youtube en Netflix gebruikt. Deze zijn zeer makkelijk te bedienen met het bijgeleverde afstandsbediening. Deze heeft een pointer waarmee je op je scherm kan richten of via het scrollwieltje bedienen en kiezen.
Ik kan dit toestel enkel maar aanraden........

Pluspunten

• zeer mooi design
  • zeer scherp beeld
  • makkelijke bediening

Minpunten

• geen

Djboorca 13-07-2021

Blij met dit toestel! top product!

Geschreven voor: LG 55NANO886PB

Zeer tevreden van deze mooie tv! zeker een aanrader!
zeer mooi beeld en heel gebruiksvriendelijk! makkelijk aan te sluiten en makkerlijk aan de muur te bevestigen!
De tv deed onmiddelijk de nodige updates bij 1ste ingebruikname.
Mooi duidelijk geluid!
Ik ben zeer tevreden over die product en ben kan dit product alleen maar aan raden aan iedereen.

Tv liefhebber 05-07-2021

Een aanrader, top televisie

Geschreven voor: LG 55NANO886PB

Een bijzonder mooie televisie. Prijs kwaliteit is correct.
Een genot om naar te kijken, en heel gemakkelijk te bedienen.

Pluspunten

• Mooi design
  • Eenvoudige afstandsbediening
  • Prachtig beeld, natuurlijke kleuren
  • Voldoende aansluitmogelijkheden

l*********************@t********* 01-07-2021

4k binnen budget

Geschreven voor: LG 55NANO886PB

Zeer eenvoudig te installeren met het on-screen menu.
Met de verschillende beeld voorinstellingen zoals oa game, film en sport is het aanrader voor mensen die hier gebruik willen van maken.
De onnoemelijk vele apps, gaande van extra kanalen en games, die je kan installeren op deze tv zijn uiteraard ook een pluspunt.
Via de afstandsbediening oa rechtstreeks toegang tot Netflix, Amazon-prime en Disney+.
Het Dolby atmos geluid is bij deze tv ook een hele verbetering.
Voor mensen die een prachtige 4K tv wensen aan te schaffen binnen een bepaald budget, is deze tv zeker een aanrader.
Het enige minpuntje is de ver vooruit stekende voet.
Indien je de tv met staander zou gebruiken in combinatie met een soundbar voor de tv, moet je toch wel rekening houden dat de soundbar een heel stuk voor de tv komt te liggen.
Kort samengevat, qua prijs-kwaliteit .......top!!

Pluspunten

• Heldere en diepe kleuren
  • Geluid
  • Vele extra's die je kan installeren
  • Verschillende vooringestelde beeldmodi

Minpunten

• ver vooruit stekende voet bij gebruik met soundbar

s*********@i********* 21-06-2021

Goede Televisie zeker waar voor je geld

Geschreven voor: LG 55NANO886PB

Ik ben echt onder de indruk van de beeldkwaliteit en hoe gemakkelijk het is om door de interface te navigeren. Unboxing is een beetje vervelend als je het alleen moet doen .
De randen zijn rondom klein ongeveer 1cm . Het heeft 4 HDMI 2.1-poorten waardoor dit toekomstbestendig is. De algehele bouw van de tv is geweldig, maar de stand is wiebelig. Het uitvoeren van de eerste installatie was snel en eenvoudig. Toegang tot al uw web-apps met een klik op de startknop en LG-contentstore. De next-gen-processor van de tv is ingesteld om ervoor te zorgen dat je meest gebruikte apps altijd met één druk op de knop beschikbaar zijn , wat geweldig en handig is. Elk apparaat dat ik heb aangesloten, werd herkend door webOS. Ik kon mijn PS4, Nvidia Shield en Apple TV rechtstreeks vanaf de afstandsbediening bedienen. De tv is een stuk helderder voor HDR-content in vergelijking met mijn andere LG tv. Mijn familie en ik hebben het getest door Endgame twee keer in een donkere kamer te bekijken en de donkere kleuren en kleuren waren veel scherper dan het model van vorig jaar. Dit maakte een goede indruk op me ... wat wel stoort is dat op een volledig zwart scherm je duidelijk kan zijn welke stukken van het scherm verlicht worden met backlight en dit kan wel storen als je echt naar donkere content ziet ... alsook de kleur van de ondertitels kan veranderen per stuk scherm. Ik heb het ook getest met Division 2 op 1440P en VRR (bekend als Freesync) op PS5. De tv detecteert automatisch gameconsoles en schakelt de game modus in. Ik ben echt verrast dat de tv 1440P ondersteunt wanneer de specificaties aangeven dat dit niet het geval is en dat is een pluspunt voor mij als fervent gamer. Als consument zou ik de LG Nano aanbevelen aan mijn vrienden en familie. Alles aan deze tv was boven en buiten wat ik had verwacht. Er zijn veel kleine dingen, zoals de magische afstandsbediening, HDMI 2.1, WebOS. Ik kan doorgaan met het opsommen van de positieve punten en vergelijken, maar je krijgt echt waar voor je geld als je met LG gaat.

Pluspunten

• Magic remote
  • Kwaliteit
  • Geluid
  • Game modus

Minpunten

• dimming on black screen

Jonathan 20-06-2021

Prachtige beeldkwaliteit - waar voor je geld

Geschreven voor: LG 55NANO886PB

Ik heb deze tv enkele weken uitvoerig kunnen testen. Zelf had ik al het LG instapmodel van OLED (2020) dus het was een meer dan interessante vergelijking.

Wat meteen bij uitpakken reeds een groot pluspunt is, is de eenvoud om de tv in elkaar te zetten met de daarbijhorende duidelijke instructies. Ik las hier eerder een review waar werd gezegd dat de updates ‘moeilijk’ zouden zijn, maar niets is echter minder waar. Beschouw het als de aankoop van een nieuwe computer of gsm, dan zal je ook steeds enkele updates moeten uitvoeren van de reeds geïnstalleerde programma’s.

Een zeer groot verschil tov mijn andere tv is de snelheid van de processor van dit 2021 model. Netflix/Disney opstarten gaat erg vlot en snel, en ook de algemene bediening van de tv werkt zoals het hoort! Verder staat Disney nu als een extra knop op de afstandsbediening, net zoals Netflix reeds een vaste waarde was.

Streamen via bvb Apple Airplay gaat ook vlekkeloos, en zelfs veel beter, soepeler en sneller tov mijn OLED tv. Ik heb daardoor ook mijn kabel abonnement stopgezet aangezien je bijna alles kan streamen van op je gsm tegenwoordig.

Wat betreft de beeldkwaliteit is dit exact wat je van een LG in dit prijssegment kan en mag verwachten. Verwacht geen OLED-kleur en beeldkwaliteit (maar daar betaal je ook bijna het dubbele voor!) maar de beelden zien er haarfijn uit. Helemaal een streling voor het oog is het wanneer je 4k content kan bekijken via bvb Netflix of Disney. Alles wordt echt haarscherp weergegeven tot in het kleinste detail. Ik bekeek een natuurdocumentaire en was best onder de indruk van alle details! Via de verschillende beeldinstellingen kan je ook snel enkele zaken aanpassen (bvb wanneer je in een sterk verlichte, of net donkerdere kamer zit).

Ook qua vloeiende beelden gaat het prima. Geen haperende beelden tijdens de EK matchen, spannende actiescènes in een film, of het spelen van spelletjes op bvb de PlayStation. Niet altijd een evidentie voor tv’s vanaf dit formaat.

Kort samengevat krijg je dus zeker waar voor je geld en heb je een zeer eenvoudig bedienbare tv. Mijn kinderen van 4 en 6 konden er alleszins zéér snel hun weg in vinden.

Pluspunten

• Haarscherp beeld
  • Eenvoudige installatie
  • Software wordt regelmatig geupdate
  • Disney-toets op afstandsbediening
  • Gebruiksgemak

Minpunten

• Scherm is niet kantelbaar

TatianaT 16-06-2021

Top product ! Zalig geluid !

Geschreven voor: LG 55NANO886PB

Top product , haarscherp beeld, overzichtelijke menu's, geluid is enorm goed , net zoals je in een cinema zit, surround systeem overbodig ! Voor gaming kan ik dit toestel ook aanraden, je hebt er game optimizer op en je kan alles instellen zoals nodig ! vele opties ! + ulrta HD ! Films via het internet ( netflix , .... )is het zeker een aanrader, het beeld is mooi groot en alles springt er uit, lijkt bijna wel 3d !

Pluspunten

• Geluid
  • Overzichtelijke menus
  • heel goed voor gaming
  • heel goed voor online streaming

Minpunten

• Afstandsbediening

p************@m***** 16-06-2021

Leuk en intuïtief, maar met enkele minpuntjes

Geschreven voor: LG 55NANO886PB

Ik heb de LG Nanocell mogen testen voor kieskeurig.nl.
Over het algemeen heb ik een positieve ervaring met dit toestel.

VORMGEVING & GEBRUIK
Omdat ik koos voor het staande model, moest ik wel rekening houden met de boogvormige voet. Deze is voor mijn setup onhandig. De voet neemt behoorlijk wat plaats in en past niet op mijn al aanwezige bose-soundbar. Deze heb ik dan ook niet meer kunnen aangesloten. Bijkomend heeft de voet mij hierdoor de daaropvolgende dagen gestoord. Dus bij een keuze voor een nieuwe tv, een niet te onderschatten factor. Nog een vervelende factor is dat het toestel niet kan draaien op zijn voet, door de grote onhandige voetsteun moet je er dus steeds voor gaan zitten.

SOFTWARE & streaming
De software is in eerste instantie voor installatie zeer handig. QR codes die standaard zijn om bestaande platformen te koppelen maken het mogelijk om tot een vlotte installatie over te gaan. Het werd al snel duidelijk dat chromecast en apple tv overbodig werden.
De verbazing hoe vlot het ging, had wel een kanttekening. Ook platformen die niet eigen zijn aan België of Nederland zijn vooraf geïnstalleerd. Zo kan je VOD doen, alleen zijn het franstalige films.

BEDIENING
Handig die knopjes om te kunnen wisselen tussen de verschillende streamingplaformen. De JOY stick in het midden en het aanwijzertje, zijn handig. Jammer dat de joystick alleen op en neer kan gaan en dus niet zijdelings wat het soms wat tegennatuurlijk maakt.
De streamingdiensten hebben elks hun eigen opbouw, waardoor de bediening ook steeds verschillend is. Even wennen.

SAMENGEVAT
in de prijsklasse van dit toestel tussen 800 en 1100 euro, zeker een topper. Zou ik hem kopen met wat ik nu weet, nee. De liefde liep al mis bij de voet. Maar verder wel echt een meerwaarde.

Pluspunten

• makkelijke installatie van streamingplatformen
  • Apple tv en chrome cast zijn overbodig geworden
  • Compatibel met apple home
  • Handige afstandsbediening

Minpunten

• Vormgeving van de voet steekt de ogen uit.
  • Niet compatible met Google Home
  • De tv kan niet draaien op zijn voet

Nik Braeckman 15-06-2021

Een prachtige tv dat de kijk ervaring enorm verbeterd

Geschreven voor: LG 55NANO886PB

Ik heb deze tv nu een aantal weken mogen testen, en hier thuis zijn we behoorlijk onder de indruk!

Over de scherpte van het beeld valt niets slecht te zeggen.
We hebben verschillende films, series en games in 4k getest en waren steeds verbaasd hoe scherp en helder alles afgebeeld werd.
Indien van toepassing zet de tv zichzelf ook automatisch over naar HDR of Dolby-vision.

Tijdens het gamen hebben we de Game optimiser opgezet en het verschil was enorm.
Deze heeft opties om bv je Blue light te verminderen, wat minder belastend is voor de ogen, en auto VRR aan te wetten, wat voor een veel aangenamer en soepeler beeld zorgt.
Hele donkere stukken waar we vroeger met een lamp moesten schijnen omdat het anders gewoon 1 zwarte vlek was, waren nu makkelijk te verkennen in het donker en hadden zeer duidelijke diepteverschillen.

Ook de kijkhoeken waren beter dan verwacht. Je moet al bijna op 90° van de tv zitten om een donkerder scherm te krijgen, En zelf met verschillende opstellingen in de kamer hebben we hier nooit last van gehad.

Qua geluid hebben we meestal de AI sound-modus zijn werk laten doen. deze zorgde voor een geweldige balans in het volume, zelfs zonder soundbar.

De menu's zijn makkelijk te navigeren, met de "Magic remote" die je kan besturen als een toverstok (Je kan hem gewoon bewegen en dan vloeit er een cursor over je scherm), of je kan natuurlijk ook gewoon de pijltjes gebruiken als dat meer je ding is.

Dankzij het design dat heel minimalistisch is, neemt hij ook geen bombastische plaats is. hij staat heel netjes en doet perfect wat hij moet doen, zonder extra plaats aan de zijkanten voor onnodige extra's.

Het enige dat we er evt op kunnen aanmerken (maar waar we zelf eigenlijk geen last van hadden) is dat tijdens films en alles met "zwarte balken", je in de balken een heel klein beetje led light bleed kan zien als je er aandachtig op gaat letten. maar dit is dan ook normaal bij dit type scherm.

Al bij al enorm onder de indruk van deze tv!

Pluspunten

• Scherpte
  • zwart waarden
  • Ai Sound
  • Game Optimiser

Gert-Jan Biebaut 15-06-2021

Prachtige tv met snelle processor.

Geschreven voor: LG 55NANO886PB

Het slim design van de LG Nano 55NANO88 zorgt er voor dat hij nagenoeg overal naadloos past. De smalle kader en design voet geven de televisie een luxe uitstraling.
Beeldkwaliteit van de LG Nano 55NANO88 is goed. Vlot beeld door 100 Hz verversing in tegenstelling tot vaak voorkomende 50 Hz. 4K resolutie is goed voor de bewuste kijker maar voor de veeleisende raad ik alsnog een 8K OLED televisie aan met het oog op de toekomst. Kleuren zijn prachtig in normale standaard modus, mooi contrast en diep zwart. Andere modi veranderen het kleurenpalet te ingrijpend: sportmodus maakt kleuren te fel, sommige modi maken kleuren dof.
Geluid is de beste kwaliteit van dit product. De AI-modus bezorgt je een heldere beleving van het geluid en past zich aan in de ruimte. Andere modi bieden ook een echte meerwaarde in functie van de toepassing die je gebruikt. Een soundbar wordt bijna overbodig.
Verder kan de tv vooral het smart gedeelte naar voren schuiven als troef: processor werkt zeer snel en reageert vlot. Streamen gaat foutloos in hoge kwaliteit, in tegenstelling tot eerste generatie smart tv’s. De afstandsbediening combineert het beste van 2 werelden: de smart remote control functie van LG is in sommige situaties een echte meerwaarde, waar op andere momenten het gebruik van eenvoudige toetsen meest efficiënt is.
Kortom kwalitatief zeer goede televisie in zijn prijsklasse, de betere middenklasse, zonder te vervallen in de prijscategorie van 8K high-end televisies.

Pluspunten

• Reactiesnelheid
  • Geluid

Minpunten

• Beeldmodi die kleuren vervormen

Tristan 14-06-2021

Degelijke TV voor wie niet voor OLED wil gaan

LG 55nano886PB

In naam van Kieskeurig / Reshift heb ik deze LG een paar weken in bruikleen om te testen. Deze LG maakt gebruik van Nanocell technologie die er voor zorgt dat je levendige kleuren en een superieur beeldkwaliteit krijgt die vanuit elke kijkhoek behouden blijft.
Maar laten we beginnen bij het begin, de algemene ‘look’ van de TV.

Design:
Ik koos ervoor om de LG te monteren op zijn bijgeleverde voet. Het monteren is heel eenvoudig en na nog geen 5 minuten stond hij op de gebogen voet met chrome look. Deze chrome look komt ook terug rondom de televisie, ongeveer een goede cm dik. Persoonlijk vind ik dit minder mooi en mocht dit zeker een compleet zwarte afboording geweest zijn. Aan de voorzijde is het gelukkig maar 4mm en stoort het dus minder.
Vergeleken met sommige OLED televisies van LG is hij een stuk dikker, wat wel typisch is bij LED TV’s, waardoor je er zeker niet moet mee inzitten als je hem eens wil verplaatsen. Zo’n ultra dun scherm hoeft voor mij eigenlijk niet, dus hier alvast geen probleem.
Bij mij stond hij dus op zijn voet maar je kan hem natuurlijk ook perfect ophangen aan de muur.

Set-up en smart functies:
De set-up van de televisie gaat heel vlot. Binnen de kortste keren was ik gelinkt met mijn wifi netwerk en kon ik aan de slag. Uiteraard kan je er ook voor kiezen om hem aan te sluiten via een LAN connectie.
De meest populaire apps zijn al voorgeïnstalleerd en kan je dus direct inloggen met je eigen account, wat zelf nog rapper gaat als je het in combinatie doet met een smartphone. Ik vind het ook aangenaam dat je niet eerst een account moet aanmaken om apps te kunnen downloaden, wat in het verleden met andere toestellen wel al het geval is geweest.
Het is voor mij wel de eerste keer dat ik een LG televisie onderhanden had en weet dus niet of het bij alle LG’s zo is maar het ‘Home’ menu vind ik wel wat chaotisch. Ik vind het wat te druk en minder overzichtelijk. Je kan er wel je eigen regio inschakelen om zo een update te hebben van de weersverwachtingen. Ook kan je sportmeldingen; score, uitslagen, … ontvangen van je favoriete team in verschillende sporten. Bijvoorbeeld bij voetbal is het wel beperkt tot sommige competities, dus geen Jupiler Pro League waaruit je je favoriete team kan kiezen. Wel handig dat je in je menu een overzicht krijgt wanneer je gekozen team(s) spelen.
Voor wie zijn televisie als decoratie wil gebruiken kan je ook instellen dat hij dienst zal gaan doen als kader. Bijvoorbeeld kan je dan kiezen uit verschillende bekende schilderijen, of natuur aanzichten en landschappen. Heel leuk maar mij lijkt het maar niets om energie te gaan verspillen aan een digitale fotokader.
Misschien nog te vermelden waard dat Apple TV ook kan gebruikt worden en dat ook AirPlay aanwezig is en perfect werkt.

Afstandsbediening:
De LG heeft zijn ondertussen gekende afstandsbediening met het scrol wieltje en de pointer op het scherm. Voor mij was het de eerste keer dat ik deze afstandsbediening gebruikte. Het was even wennen maar uiteindelijk was ik er in een paar minuten mee weg. Het is wel leuk om met die pointer te werken, maar is het een echte meerwaarde voor mij… ik denk het niet. Ik denk dat het misschien voor oudere mensen een probleem kan geven alhoewel het redelijk stabiel blijft. Naar mijn gevoel ligt het scrol wieltje net iets te diep in de afstandsbediening. Ik gebruikte dan ook meer de klikknoppen rond het wieltje.
Zoals bij veel merken heeft de afstandsbediening snelfuncties voor de bekendste streamingdiensten, in dit geval: Netflix, Prime Video, Disney+ en Rakuten TV. Dit is natuurlijk altijd handig om zo telkens het menu over te slaan.
Ook Google Assistant en Amazon Alexa staan er op maar deze functioneren niet in België, in het Nederlands. Als je erop drukt verschijnt dan ook de boodschap dat het niet ondersteund wordt in dit land.
Stembesturing kan je via de afstandsbediening ook gebruiken. In het begin lukte dit zeer slecht, nu blijkbaar stukken beter. Lag het aan mij, te veel achtergrond lawaai, …? Ik weet het niet. Ik gebruik het eigenlijk ook niet zo veel op mijn eigen televisie. Is wel gemakkelijk als je iets wil opzoeken en het niet wil intypen. Maar duidelijk en op een normale toon spreken is de boodschap.
Beeld:
Het belangrijkste voor een goede televisie is natuurlijk het beeld. Zoals al vermeld in de inleiding gebruikt LG de Nanocell technologie die de doffe kleuren levendig maakt en zorgt voor een superieure beeldkwaliteit die uit elke kijkhoek perfect blijft.
Wat betreft de kleuren is dit echt wel een schitterende televisie. De kleuren zijn inderdaad zeer levendig en komen mooi tot hun recht tegenover de diepe zwarttinten. En zwart is hier echt wel zwart. Het contrast ligt mooi in balans.
Deze LG ondersteund ook Dolby Vision en Filmmaker mode. Voor wie niet weet wat Filmmaker mode is hier nog even een korte samenvatting. “Filmmaker is een beeldmodus en wanneer deze op een televisie geactiveerd wordt, worden diverse ‘post-processing’ technieken uitgeschakeld. Denk hierbij dus aan de beeldinterpolatie, ruisreductie, kleurversterking en scherpte. Daarnaast worden de eigenschappen van de originele film of serie in stand gehouden. Zo blijft de beeldverhouding precies zoals het door de makers bedoeld is, net als de frame rate (het aantal beelden per seconde) en de kleurweergave.”
Dus een leuke extra voor de echte cinefielen onder ons. Nu denk ik wel niet dat de doorsnee TV kijker daar zal van wakker liggen als dat er niet zou zijn.
Je kan ook je beeldmodus nog aanpassen in andere settings: levendig, standaard, eco, bioscoop, sport, game optimizer en expert helder als ook nacht. Echter als je een film of serie bekijkt die Dolby vision ondersteund kan je niet kiezen voor de modus Filmmaker maar krijg je wel cinema home en bioscoop als extra opties.
Scherpte en helderheid mag voor mij wel wat meer zijn. Of is het gewoon omdat ik wat beter gewend ben van mijn eigen OLED TV? Het is allemaal wel mooi scherp maar niet het haarscherpe. Wat ik vooral waarneem is precies een constante ruis. Maar versta me niet verkeerd, dit is een heel mooi beeld maar OLED is gewoon beter.
De helderheid is naar mijn gedacht misschien iets te donker, wat de laatste jaren al meermaals een punt van kritiek was bij de LG’s. Natuurlijk kan je zelf wat spelen met de helderheid instellingen in je menu.
Het kijkpunt uit welke hoek dan ook is fantastisch. Niets vervormd of verlies van scherpte.
Maar… wat mij wel enorm stoort is de reflectie in het scherm, ook iets wat bij LG vaker terugkomt. Overdag TV kijken kan wel wat lastig zijn en zeker als je TV naar een venster gericht staat. Als het donker is heb je er minder last maar dan nog zit er een tamelijke reflectie op. Voor mij persoonlijk is dit toch wel een behoorlijke afknapper.

Geluid:
Ik ben gewend om via een home cinema system te luisteren en dan is vergelijken niet aan de orde. Geluid die louter en alleen uit je TV komt mag je zeker niet veel van verwachten, maar bij deze LG valt het super goed mee. De balans van de klanken komen mooi uit en klinken redelijk scherp. Ze hebben hier echt wel hun best gedaan om iets moois eruit te krijgen. Het ondersteund ook Dolby Atmos en zoals bij het beeld kan je ook kiezen uit verschillende modi: AI-geluid (finetuning en upscaling tot 5.1kanaal), standaard, bioscoop, heldere stem, sport, muziek en game optimizer.

Gaming:
Ikzelf speel geen game’s dus kan ik hier weinig over zeggen maar ik kan me wel inbeelden dat deze TV heel geschikt is voor gamers gezien het goede beeld en geluid. Ook is het duidelijk dat ze bij LG enorm de nadruk leggen op verbeterde prestaties voor games.

Conclusie:
Dit is een heel goede TV als het aankomt op kleuren en geluid, met een kleine praktische afstandsbediening. Zeker een aanrader voor wie al een deftige investering wil doen in een degelijke TV met de nodige kwaliteit. Echter voor wie het net allemaal wat meer mag zijn ben je beter af met een OLED.
Wat voor mij een groot afknapper blijft is het feit dat hij enorm reflecteert. En wat ook meespeelt en zeker ook mag vermeld worden is dat deze TV een energielabel G scoort!

Pluspunten

• Kleuren
  • Geluid
  • Kijkhoek

Minpunten

• Reflectie in het beeld

Stijn 13-06-2021

Mooie 4k TV met game potentieel!

Inleiding

Wij kregen de mogelijkheid van Kieskeurig om deze televisie grondig uit te testen en onze bevindingen hierover te delen.
De televisie is zeer gemakkelijk te monteren: voet eronder schroeven en klaar. Er is eventueel ook een andere standaard te koop om de televisie te gebruiken voor andere doeleinden zoals bijvoorbeeld als een mobiel scherm.
Eens de televisie geïnstalleerd was, kon ik aan de slag om alles in te stellen, wat ook zeer duidelijk stap voor stap uitgelegd wordt.
Zo krijg je eerst een keuzescherm om de televisie in te stellen als mobiel scherm of als televisie: in ons geval dus televisie. Nadien stellen we nog land, datum, tijd, ... in en klaar.
Dit gaat zeer vlot met de uitstekend reagerende afstandsbediening. Die werkt als een soort aanwijzer op het scherm. De afstandsbediening zelf heeft een zeer duidelijke lay – out met onder andere een snelkoppeling voor Disney+ en Netflix.
De televisie zelf heeft 4 HDMI-aansluitingen, waarvan er 2 tot 100 Hz op 4K werken, en 2 tot 120 Hz op 4K. Één van deze HDMI-poorten ondersteunt e-ARC/ARC technologie voor het geluid. Verder zijn er 3 USB – aansluitingen, een antenne – en satellietaansluiting, optical/digital audio out en een 3,5 audio out aansluiting. Er is ook een common interface, al heb ik niets om dit uit te testen.
De televisie is een mooie verschijning met zijn dunne randen, subtiele voetsteun en indrukwekkende grootte. Hier is het design weer verbeterd ten opzichte van de vorige generaties. Het is een relatief dunne televsie met een vrij laag gewicht voor een nanocell televisie.

Beeld

Eerste indruk, en deze is blijvend voor me, is dat het beeld van zeer goede kwaliteit is en zeer scherp. De kleuren van deze nanocell technologie zijn echt indrukwekkend. Dit vergeleken met mijn eigen LG 4K TV, die maar een jaar of 5 oud is, is een groot verschil. De kleuren zijn veel rijker, al raad ik niet aan om de levendige stand voor kleuren te gebruiken. Deze worden dan overgesatureerd en ‘cartoony’. Wij hebben het meestal op standaard en eco gezet: dan zijn de kleuren wat neutraler. De bioscoop – en filmmakerinstelling zijn wat warmer ingesteld en sport wat kouder. De expertmodus en game optimized zijn opnieuw neutraler.
De filmmaker modus moet de filmervaring beter maken door de televisie aan te passen zodat de film zich meer afspeelt zoals de director het bedoelde. Hier merkte ik zelf geen opmerkelijk verschil, dus laat ik het meestal op game optimized staan als ik films kijk via de PC en op standaard als ik kijk via de streamingsdiensten.
De televisie heeft een AI functie voor de HDR, welke zich ook focust op het gelaat van mensen, dit werkt zeer goed. Huidskleuren worden hierdoor goed weergegeven met goede helderheid en contrast. De zwartwaardes zijn goed voor een nanocell televisie: dit is zeker bekwaam voor een goede film – en game – ervaring. Bij bepaalde content met een zwarte banner boven – en onderaan merk je dat er zones zichtbaar zijn: de local dimming is dus iets minder. Hoewel je dit bij een volledig gevuld scherm nauwelijks merkt. Hiervoor zou ik de televisie niet laten.
De kijkhoeken zijn ook vrij goed, enkel in de meest extreme hoeken gaat de kijkervaring er wat op achteruit, hoewel dit nog steeds acceptabel is.
Geluid
Het geluid van de telelvisie zelf is zeer goed voor wat je van een televisie kan verwachten. Het klinkt zuiver en vult gemakkelijk de kamer. Dit is voor de meeste mensen meer dan in orde. Hier is ook een AI – optie die het geluid wat levendiger maakt.
Zelf heb ik vrij snel mijn soundbar aangesloten via HDMI – ARC. Dit werkt fantastisch en was zeer gemakkelijk in te stellen (véél gemakkelijker dan bij mijn eigen televisie). Dit gaat vanzelf: de televisie detecteert het automatisch en vraagt om het zo in te stellen. Bij mijn eigen tv vergde het wat werk om het juist in te stellen vooraleer alles werkte.

Hardware – software

Het besturingssysteem van deze televisie is WebOS van LG zelf. Dit werkt prima en vind ik gemakkelijk te bedienen. Wij kijken televisie via internet en dus niet via bv kabel of digibox. We moesten de app installeren, wat zeer gemakkelijk te vinden en vlotjes te installeren was.
De vernieuwde processor is een sterke vooruitgang ten opzichte van vorige generaties. Alles werkt hierdoor veel vlotter. Het pijltje van de aanwijzersafstandsbediening reageert heel vlug waardoor alles heel gemakkelijk te bedienen is. Ook apps van streamingsdiensten en om TV te kijken, starten zeer vlot op (véél sneller dan mijn LG TV) en ook films en series starten sneller met afspelen. Dit is echt een fijne ervaring.

Extra’s

Ik heb mijn gamePC ook via HDMI aangesloten op de televisie om uit te testen. Eens je de televisie juist hebt ingesteld (TV op game optimized bij beeldinstellingen), werkt dit prima. Als je dit niet doet, dan is er vrij veel vertraging op je muisaanwijzer van de PC en andere inputapparaten. Verder kan je dan ook AMD – freensync nog opzetten. Het geluid speelt dan ook via de HDMI – ARC af, wat goed is om films te kijken, maar ook om te gamen leuk is. De 120 Hz is leuk bij snelle games zoals FPS en RL. Voor story – driven iets minder belangrijk, maar toch handig: ik ben fan!
De televisie heeft ook Google Assistant en Amazon Alexa ingebouwd. Aangezien ik zelf twee smartspeakers en een smart clock heb, was ik hier zeer enthousiast over. Helaas kon ik dit niet uittesten aangezien deze functie in België nog niet ondersteund wordt. Dit is echt een tegenvaller omdat al mijn andere apparatuur wel perfect werkt met google en ik dit zeer graag wou uittesten.

Conclusie

Alles bijeen is dit een zeer fijne televisie voor deze prijsklasse. Alles werkt echt prima en vlot via de snelle processor. Het geluid is goed voor een tv, en de gameprestaties prima! Het beeld en de kleuren zijn fantastisch en de zwartwaarden en contrast zijn goed. Ik raad deze televisie zeker aan en hopelijk werkt binnenkort de Google Assistant wel.

Pluspunten

• Excellent 4k scherm
  • Goed werkende besturingssoftware
  • Gebruiksgemak
  • Game optimized mode

Minpunten

• Google assistent werkt nog niet
  • Local dimming zones

g***********@o********** 13-06-2021

Top toestel aan een top prijsje

Geschreven voor: LG 55NANO886PB

Prijs/kwaliteit is dit een mooi toestel - een aanrader voor wie wil genieten van mooi beeld en de flexibiliteit om veel verschillende signalen eenvoudig naar het toestel te sturen/streamen/casten.

Beeldkwaliteit LCD:
- Een mooie kleurweergave met prima zwart/wit verhoudingen, op de Expert setting is de LG op z'n best. Het toestel beschikt ook over een hoge contrastverhouding en maakt het toestel aangenaam op iets heldere locaties. Tov van het verschil met OLED, maakt LG via deze NanoCell techniek een mooie stap vooruit richting OLED en dit aan een aantrekkelijke prijs!

Geluidskwaliteit: De kwaliteit is ok, dergelijke toestellen verbind je altijd best met een soundbar/soundsystem maar het toestel geeft zeker een degelijke geluidskwaliteit. De AI instellingen zijn voor het beeld super, maar voor de klank krijg je een heel ruimtelijk geluid waarbij de spraak echt moeilijk wordt - daardoor ga je wss direct terug naar standaard instellingen en/of sluit je een soundbar aan op het toestel.

SmartTV: WebOS is zoals we kennen een toppertje - heel overzichtelijk schakelen tussen APPS en aangesloten signalen. Voor de Apple Iphone houders streamen naar Airplay zit standaard in het toestel. De LG shop is ondertussen vrij compleet en wie kabel of IPTV vaarwel wil zeggen kan per default de Apps van TV Vlaanderen/Canal Digitaal installeren, makkelijk en vaarwel digicorder/C+ kaartje zijn zeker met dit toestel mogelijk.

De TV reageert vrij vlot op acties en met de minimale vertraging en 4K is het toestel een net toestel voor de fervente gamer. De filmmaker mode op het toestel geeft voor mij geen toegevoegde waarde, makkelijker en meer superieur is de AI settings aanleggen (beeld) en afhankelijk van de bron (stream, film, nieuws, etc) kiest het toestel zelf de ideale settings (sport, game, film, etc) - makkelijk niet?

Kwa design is het toestel netjes maar niet top, redelijk veel plastiek waarbij je bij het vastschroeven van de TV Voet even hoopt de tv niet te beschadigen. Jet toestel staat op de voet ook redelijk los, het design van het toestel is prima maar wanneer je even duwt aan het toestel dan wiebelt het toestel wat. Niet dat het toestel gaat kantelen - maar toch, topmodellen bij LG maken hierin toch een verschil (wat zich dan ook in de prijs laat zien).

Conclusie: Wil je een veelzijdig modern toestel met een mooie & grote beeldkwaliteit zonder duizenden EURO's uit te moeten geven, dan moet je zeker dit toestel even bekijken.

Pluspunten

• NanoLCD verkleint de gap met OLED
  • top veelzijding OS (WebOS)
  • Mooie prijs

Minpunten

• AI in geluid
  • Wiebelend op de voet

Stephaan Van Puymbroeck 12-06-2021

Verrassende beeldschermopties, leuke tv

Geschreven voor: LG 55NANO886PB

Bij het uitpakken van de televisie, oogde deze mooi. Echter een klein minpuntje: deze is niet verdraaibaar en staat vast op de sokkel. Het design is wel knap en staat wel zeer stabiel.
Het installeren van de televisie ging vrij gemakkelijk, voor het grootste stuk sprak het voor zich.
De basisinstellingen qua beeld waren bij aanvang een beetje teleurstellend, omdat deze zeer somber en scherp ingesteld stonden. (eco en normaal) Er zijn echter verscheidene betere kleur en beeld opties beschikbaar in de instellingen. Super dat deze binnen de mogelijkheden van de televisie liggen.
Bij de weergave van ouder beeldmateriaal (oude film), is de kwaliteit minder, in die zin dat de aflijning van een object of persoon precies blokjes vertonen. Het is dan noodzakelijk van modus te veranderen. Jammer, want als de kwaliteit van opname dan hoogstaand is, moet het terug verzet worden.
Over de geluidskwaliteit, geen opmerkingen. Alle opties geven een heldere weergave, ook wanneer deze zeer luid staat.
De afstandbediening ligt goed in de hand en is duidelijk. Er zijn gemakkelijke voorgemaakte knoppen reeds aanwezig op de afstandsbediening bv netflix, prime video.

Pluspunten

• beeldschermopties
  • helder geluid
  • handig in gebruik

Minpunten

• vaste sokkel

M Redackers 10-06-2021

vrijwel perfecte game TV

Geschreven voor: LG 55NANO886PB

De beeldkwaliteit is subliem, door de 120HZ gecombineerd met lage responsetijd lopen je (game)beelden dusdanig vloeiend dat zelfs de snelste acties in game niet leiden tot "motion blur". De kleuren spatten werkelijk van je scherm op deze TV en het maakt niet uit vanuit welke hoek je naar het scherm kijkt.
De verschillende game modes op deze TV zijn zeer uitgebreid, het is mogelijk settings te selecteren voor specifieke types games, zoals bijvoorbeeld “First person shoorters” of RPG`s. Je merkt dat er geen sprake is van input lag wat je game naar een hoger niveau tilt.
Het enige minpunt mbt het beeld dat ik heb kunnen ontdekken tijdens het testen van deze TV is dat bij sommige games het beeld ooit op “zwart valt”, dit is gemakkelijk op te lossen door de TV opnieuw te starten (wat zeer snel gaat), het probleem is te linken aan de “auto HDR” op de Xbox Series X en de HDR-settings van de PS5. De frequentie waarop dit voorvalt is minimaal en ik verwacht dat updates dit in de nabije toekomst zullen verhelpen.
Een van de prettigste opties op deze TV vond ik persoonlijk de “Magic remote”, het navigeren door de menus van de TV door middels van bewegingssturing voelde meer dan gemakkelijk en vergelijkt zich nog het beste met de besturing van de Wii. App control via de smartphone (LG Smarthome) zeer handig voor als de afstandsbediening niet binnen handbereik ligt. De layout van de menus is absoluut gebruiksvriendelijk.
De TV is een absolute aanrader, zowel voor de gamer als de niet-gamer!

Pluspunten

• Responstijd beeld
  • 120HZ
  • Gebruiksgemak
  • Magic remote

EngelborghsK 08-06-2021

Een topper voor gamers

Geschreven voor: LG 55NANO886PB

Ik heb dit product gekozen omdat ik al een LG tv had, maar hij was dringend aan een 4k upgrade toe.
Deze tv geeft mij een zeer goede upgrade.
De prijs en kwaliteit waren de doorduwer voor mij.

Pluspunten

• Mooi strak design
  • Kleuren en kijkhoek

Minpunten

• Geen google assistent

Tim Wouters 07-06-2021

Geweldige TV

Geschreven voor: LG 55NANO886PB

Ik heb het geluk gehad om dit toestel te mogen testen voor enkele weken. Toen de oled tv werd geleverd schrok ik toch even van de afmetingen. Ik bezit nog een 40 inch tv en het verschil tussen 40 en 55 inch is wel groot. Maar de grootte stoort absoluut niet en ben je snel gewoon. Het is nog steeds een strak design en platte tv. Het netsnoer had voor mij persoonlijk net iets langer mogen zijn. De installatie van de tv,playstation,chromecast en dergelijke liep zeer vlot en was heel gemakkelijk. Je moet bijna niks zelf doen. Enkel met de afstandsbediening bevestigen of aanklikken. Ikzelf heb al jaren een LG tv en kon dus goed vergelijken met de nieuwe generatie. Het beeld is nog mooier,scherper en helder dan jaren geleden. Wat wel opviel is dat het beeldscherm vanuit een zijwaartse hoek nog lang goed zichtbaar blijft. Dit is bij mijn huidige tv een pak minder. De zwarttinten zijn ook echt zwart. Ik heb de oled tv ook getest op verschillende beeld en geluid standen. Persoonlijk vond ik het beeld op filmmaker het best en voor geluid de AI stand. De afstandsbediening vind ik super gemakkelijk in gebruik. Het is super simpel om iets van instellingen/functies aan te passen of te schakelen naar andere sources bv playstation, nintendo, netflix en disney+ om maar enkele voorbeelden te geven.
Tijdens het gamen ben ik helemaal overtuigd van deze oled tv. Ik had nog nooit gegamed met een 4k tv en dit is toch een wow moment. Echt wel intens mooi beeld tijdens het gamen zeer groot verschil met mijn huidig oud tv die geen 4k ondersteund. Ik heb de tv grondig getest en kan hem alleen maar aanbevelen.

Pluspunten

• beeldkwaliteit
  • zwarttinten
  • gebruiksvriendelijk
  • beeld tijdens gamen
  • prijs/kwaliteit

Minpunten

• netsnoer net te kort

t***************@g******** 07-06-2021

Grote TV, voor kleine prijs.

Geschreven voor: LG 55NANO886PB

De LG NanoCell straal door zijn eenvoud, zwart strak en dun ondersteund door een gebogen zilveren voet met rubberen beschermingsdopjes. Door het zo goed als volledig ontbreken van een rand, maakt dat hij desondanks zijn grote, mooi één wordt met je interieur. Bij het opstarten van deze smart tv gids een handig startmenu je naar de ideale set up van je tv. vragen als staat of hangt je tv, die in de eerste plaats irrelevant lijken, blijken van veel nut omdat de tv hier zelf zijn geluid en dergelijke op afstemd. Toch niet tevreden kan je dit zeer eenvoudig aanpassen met bijgeleverde controler die voorzien is van optische muis waarbij je van de ene instelleng naar de andere over gaat. Het is wel even wennen om dit te bedienen, omdat je het iets anders werkt dan een standaard computer muis, maar eens onder de knie, bedien je alles veel sneller. Eens de tv ingesteld is het nog meer wennen aan de enorme helderheid van het scherm en dit vanuit elke hoek! Afhankelijk van wat je aan het zien bent, film, docu, gamen, sport,... kan je zeer vlot een schermmodus kiezen, iets wat zeer handig van pas komt, omdat dingen als sport dikwijls lopende beelden geeft, in de juiste stand is dit gedaan en kijk je vol spanning naar elke match van de rode duivels. En als je echt wil weten wat dit scherm aankan is het een aanrader om, eventueel via het smartmenu, naar Discovery Chanel te gaan en een docu op te zetten onderwaterleven is aanrader) in de beeldstand die hiervoor speciaal bestaat , krijg je zonder problemen het gevoel dat je mee in de oceaan zit, de gemiddelde aquarium is minder helder echt waanzinnig!!
Na al dit ontdekt te hebben was het zoonlief zijn beurt om de gamemodus te testen! Hier was wederom de snelheid van de beelden en de helderheid de grote troef, zowel bij actie als FPS games was hij in de wolken, benieuwd wat het geeft als we onze eigen smart lcd tv terug zetten, wie weet gaat hij dan wat minder gamen :-)
Is alles dan rozengeur en maneschijn, bijna wel, maar! Net als mijn eigen tv heeft ook deze smart tv zijn achilleshiel, het geluid. Op zich is het perfect te doseren, maar het op 1 volume houden bij elke zender gaat niet, zo gebeurt het dat als men zapt, je plots schrikt en je volume keer op keer moet bijstellen. De kwaliteit van het geluid is goed, maar een extern speakersysteem is toch steeds aan te raden.
Verder is dit een zeer complete tv, zeker voor zijn prijs. de vele mogelijkheden, de helderheid van het scherm, toegankelijkheid van zowel instellingen als smart functies, die nog extra kracht wordt bijgezet door de sneltoetsen op de bediening, zijn handig en vergen geen universitaire diploma.
Is deze tv zijn geld waard, persoonlijk denk ik zeker van wel, is er beter materiaal voor die prijs, dan gaan ze toch zeer sterk voor de dag moeten komen!!

Pluspunten

• beeldschermqualiteit
  • verschillende beeldmodi
  • afstandsbediening met sneltoetsen en muis
  • toegankelijkheid van smartmenu
  • extra smartopties

Minpunten

• geluid
  • energieverbruik

EngelborghsK 05-06-2021

Mooie tv zeker voor gamers

Geschreven voor: LG 55NANO886PB

Zeer mooi en strak design.
Beeldkwaliteit is zeker niet slecht maar kan wel beter kwa backlight, zelfs na het aanpassen was het zwart nog steeds niet optimaal.

De kleuren zijn vol zelfs zonder HDR met HDR springen de kleuren van het scherm, echt heel knap.
Zelf ben ik ook een grote fan van de smart remote, je kan deze dan ook vergelijken als de controls van een nintendo wi.

De instellingen voor de tv zijn handig en heel duidelijk in gebruik.
Zelfs voor gamers zijn er aparte instellingen zoals FPS en RPG enz., heel makkelijk in te stellen.

Ik heb de tv op zijn standerd pootjes staan en deze zijn heel stevig.

Al bij al ben ik super tevreden over deze mooie tv.

Pluspunten

• Mooi strak design
  • Gemakkelijk in gebruik
  • Smart remote
  • Voor gamers

Minpunten

• Bachlight iets te hoog
  • Ook na het instellen van het wit

victor 04-06-2021

TV, series en gaming!

Geschreven voor: LG 55NANO886PB

Dit is een Super TV voor alledaags gebruik en games! voor de film liefhebben net iets minder.

- dit toestel presteert zeer goed in heldere ruimtes! op het profiel levendig en met AI helderheid
- je kiest best filmmaker mode voor de beste prestaties en kleuren.
- op de profielen van ISF haken wat op bewegende beelden andere profielen verhelpen dit.
- mega ervaring met next gen consoles! vloeiende beelden en geen vertraging! en zeker met het passende game enhancing profiel.

-voor films in full screen en weinig donkere scenes is deze top! maar heb je een film met zwarte balken boven en onderaan zal je zien dat wanneer er een kleur op een bepaalde plaats van je tv komt de helft van je tv oplicht en grijze balken heeft en de ander kant van je scherm perfect zwart is, wat aan de ene kant wel goed is voor contrast maar toch ook enorm storend van de grijze verlichte stukken. meer local dimming zones zou dit misschien wel oplossen.

- de software en apps zijn geweldig! werken zoals ze moeten en duidelijk in gebruik!
- het geluid van de tv vult de ruimte moois en is wat je kan verwachten van een tv.
- afstandsbediening is top! makkelijke en duidelijke lay-out!
- de tv ziet er dan van uiterlijk ook gewoon goed uit veel scherm en mooi dun en weinig randen.

conclusie: kijk je vooral series, TV en game je op je tv? de perfect tv in dit budget! ook voor nu en dan een film. maar ben je echt een filmliefhebber en wil je de echte home cinema ervaring? kijk je toch best naar de nieuwe c1 modellen.

Pluspunten

• responds tijd
  • geweldige kleuren
  • contrast
  • goed in heldere ruimtes

Minpunten

• te weinig local dimming zones

p***************@g******** 02-06-2021

Een aanrader

Geschreven voor: LG 55NANO886PB

Tv 14 dagen in mijn bezit en tot nu toe enkel positieve ervaring ermee. Eerst en vooral een mooi design staat proper met de afgeronde voet en zilverkleurige omranding. Uitpakken en installatie verliepen heel vlot en menu is echt makkelijk te volgen. Dan maar tv kijken en ja hoor kleuren zijn uitstekend en beeld te bekijken vanuit verschillende hoeken zonder al te veel kwaliteitsverlies. dan maar eens het geluid getest via 1 van de meegeleverde apps en ja hoor ook dat was geen ontgoocheling .het is wel niet zoals met een soundbar maar toch een goede en degelijke kwaliteit. De bijgeleverde smart kontrol is zeker een pluspunt je navigeert gewoon door de menu's zoals op de pc met de muis enkel de stembesturing laat wal te wensen over. die doet niet altijd wat je vraagt maar dat kan ook aan mij liggen. De apple play doet wat van hem verwacht word en in geen tijd stream je je filmpjes of scherm door naar de tv.
Kortom een heel degelijk apparaat maar van Lg had ik het niet anders verwacht is reeds mijn 4de scherm dat ik aanschaf en nooit problemen gehad dus echt een aanrader

Pluspunten

• Heldere kleuren
  • goed geluid
  • makkelijke installatie
  • mooi design

Minpunten

• Stembesturing iets minder

Werner Test 31-05-2021

voor mensen die slecht zien en/of een bril dragen.

LG 55NANO88 televisie
Van deze LG had ik veel meer verwacht. Het beeld is van mindere kwaliteit, zeker voor mensen die slechtziend zijn en of een bril dragen. Ik heb de laatste week veel hoofdpijn gehad door het bekijken van deze televisie. Dit wilt niet zeggen dat het geen goede televisie is.
Het beeldkwaliteit van deze LG heeft voor en nadelen. Zo is er de scherpte die soms minder scherpte geeft dan je gewoon bent. De helderheid is dan wee wel goed, zowel overdag als in het donker. De kleurkwaliteit, diepe zwarttinten, contrast en de verschillende hoeken kan beter daar het gaat over de NANO techniek van LG . Ik had hierbij veel meer van verwacht.
Het geluid is zeer goed in alle opzichten (modus: muziek, bioscoop, film, ect).
De smart functies zijn makkelijk te bedienen en zeer toegankelijk. Ik heb bij een streamingdienst via de smartfunctie dadelijk toegang, wat ik persoonlijk zeer goed vind. Ik moet geen inlogging meer geven en kan dadelijk streamen.
Met de modus film vind ik dat je een doffe kleur en beeldkwaliteit krijgt, die ik persoonlijk niet zo goed vind.
Alom het gebruik van deze LG 55NANOCELL televisie, zoals stembesturing, menu en de afstandsbediening ben ik van mening dat die wel degelijk goed zijn en gemakkelijk te bedienen.
Ik vind het spijtig dat ik deze televisie moest testen op een staander maar als je hem aan de muur hangt dan is het zeker het bezienswaardig.
Tot besluit:
Als ik beide televisie (mijn eigen t.v. en deze LG) dan heb ik het moeilijk om te kiezen. Maar na lang nadenken blijf ik toch bij mijn t.v.. LG kan en moet hier zeker meer aan kunnen doen daar het gaat om de NANO-techniek.