• JUN 2021
Bekijk 3 andere uitvoeringen

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 18 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

Sjoerd 06-10-2021

Beste tv die ik tot nu toe gehad heb!

Geschreven voor: LG OLED65G1RLA

Ik heb de televisie nu twee weken in bezit. Ik kijk er voornamelijk sportwedstrijden op, ps4 gaming en ik gebruik de apps van netflix, disney, canal digitaal en youtube.

- Beeldkwaliteit OLED evo:
Ik ben zelf erg kritisch wat betreft beeld en geluid bij TV's en audio devices.
als ik kijk naar de scherpte en helderheid van deze tv, dan is dit de beste tv die ik tot nu toe in mijn bezit heb gehad. Ik vind het contrast tussen zwart en kleur ontzetten goed. Zwart is ook echt zwart. Daarnaast is kleur ook levensecht. Wat me ook opvalt bij deze tv is dat de kijkhoek enorm groot is.
Zeker bij pure 4k beelden spatten de kleuren van het scherm en heb je soms echt het gevoel dat je naar iets "levensechts" zit te kijken. Het gamen op de PS4 is al een genot, vloeiende beelden en tot nu toe geen lag kunnen ontdekken. Ik ben benieuwd wat dit gaat geven op een PS5.

- Geluidskwaliteit
Aangezien ik een sonos 5.1 opstelling heb, heb ik het geluid van de tv niet kunnen testen. Wat ik wel kan zeggen is dat de aansluiting ontzettend eenvoudig ging. De tv herkende meteen mijn Sonos Beam.

- Smartfuncties en gebruikersgemak:
Ik ben erg gecharmeerd van het webOS in combinatie met de afstandsbediening. Je navigeert moeiteloos door de verschillende apps en menu instellingen. Op de afstandsbediening zitten verschillende sneltoetsen die voor mij ideaal zijn. Bijvoorbeeld snel naar netflix navigeren of disney plus gaat vanzelf. Mijn kinderen van 6 en 7 bedienen hem meteen met gemak, dus dat zegt voor mij al genoeg. De stembesturing werkt goed, maar ik moest even wennen dat de knop moesten worden ingehouden om te kunnen spreken.

- Filmmaker mode:
Deze modus zorgt ervoor dat een film van het scherm afspat. Je hebt echt het gevoel alsof je in de bioscoop zit en het zorgt ervoor dat je een film net wat intenser beleefd.
Het is ook erg fijn dat de tv zelf herkent wat je kijkt of via welk apparaat/app je de tv gebruikt.

- Gallery design:
Platter dan deze tv heb ik het nog niet gezien. Met de bijgeleverde beugel hang je deze tv strak tegen de muur. Ik heb het voordeel dat mijn kabels in de muur zijn weggewerkt, dus het is alsof je tv 1 is met de woonkamer.

Ik zou deze tv bij iedereen aanraden en zeker als je graag sport kijkt, wil gamen of tv kijkt waar snelle beelden in voorkomen.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit superieur
  • Menu en navigatie ontzettend eenvoudig
  • Herkennen van apparaten
  • Makkelijk in te stellen, maar ook goed te tweaken
  • Ophangen gaat erg makkelijk

Minpunten

• Geen

Yusuf Yalci 03-10-2021

LG OLED65G1RLA EEN BELEVENIS APART!!!!

Geschreven voor: LG OLED65G1RLA

Eerst en vooral wil ik Kieskeurig bedanken dat ze mij de gelegenheid hebben gegeven om zo'n prachtig toestel te mogen testen.
De LG OLED65G1RLA is een klasse apart. Het was een ware festijn vergeleken met mijn huidige SMART TV.
Geluidsterkte was al bij 10 heel uitstekend.
Beeldkwaliteit was een belevenis apart. De OLED Evo beeld is vergeleken met de 4KUHD (mijn huidige TV) qua scherpte, helderheid, contrast en kleurweergave nummer 1 op alle vlakken.
Toen ik de app. Gallerij bekeek zag ik wat een kleurenkwaliteit de TV mij te bieden had.
De Smartfunctie is heel gemakkelijk te gebruiken dus geen ingewikkelde gedoe.
Bij het bekijken van films, zelfs op de webbrowser is de kwaliteit uitstekend. Had het eigenlijk niet verwacht.
De bediening van de afstandsbediening en TV Menu is een kinderspel. Mijn dochter van 6 had het al door na 2 dagen. Maar de besturing heb ik niet kunnen gebruiken.
De wandbevestiging is een speciale systeem dat ik tot nu toe niet gezien had. De monteurs hebben heel gemakkelijk de TV gemonteerd.
Dus eigenlijk kan ik op alle vlakken niets anders dan positieve waarderingen geven.

Pluspunten

• EXCELENT BEELDKWALITEIT
  • UITSTEKENDE GELUID
  • 100 Hz SCHERM

Cedric 02-10-2021

Aanrader

Geschreven voor: LG OLED65G1RLA

Ik heb deze LG tv intussen al enkele weken. Waarvan de plaatsing zeer eenvoudig is. Deze TV wordt enkel met een muurbeugel geleverd. Is perfect voor tegen de muur te hangen. Doordat deze tv zo dun en fijn is, is het precies een schilderrij dat tegen je muur hangt.

Eens de tv geïnstalleerd is deze makkelijk instelbaar. Je volgt eenvoudig de installatie wizard.

De afstandsbediening is wel even wennen met scrol en richter, maar wel heel praktisch. De richter kan je gebruiken in de LG menu’s als ook in de app’s .

De afstandsbediening heeft ook stembesturing maar deze is nog niet beschikbaar in België.

Deze TV heeft een Oled scherm waarvan de kleuren ook heel mooi zijn. Het zwart is ook echt zwart. Het enige nadeel is de reflectie, met het zwart zie je makkelijker reflecties overdag. Eens de kamer goed donker is heb je hier geen last meer van en komt het beeld echt prachtig uit.

Het 4K beeld is scherp en met de snelle refresh rate 120Hz ook ideaal voor het gamen.

Voor films kan je filmmaker mode selecteren, hierbij zijn de kleuren veel realistischer. Maar dit is een persoonlijke voorkeur van smaak.

Nog een minpuntje is het geluid van de tv. Het klinkt wat hol, mist wat pit. Maar als je zo een tv tegen de muur plaatst mag er ook wel een surround aan te pas komen.

Pluspunten

• Mooi kleuren
  • Zwart is zwart
  • Makkelijk te installeren
  • Fijne randen

Minpunten

• Gelduid
  • reflecties

a**************@h********** 01-10-2021

Voldoet aan de verwachtingen

Geschreven voor: LG OLED65G1RLA

De LG OLED65G1RLA hangt nu reeds 2 weken aan de muur. De tv blend volledig in in de omgeving vanwege het platte scherm en de kabels die je netjes kan wegwerken achter de TV.

De kwaliteit van het beeld is heel erg goed. Er is een mogelijkheid om verschillende kwaliteiten in te stellen, maar de standaard optie is prima voor alle soorten beeldfragmenten. Andere instellingen zorgden ervoor dat het beeld soms niet meer natuurlijk overkwam. Aangezien het beeld tegen de muur hangt en niet kan gedraaid worden is het belangrijk om een grote kijkhoek te hebben, wat zeker het geval is.

Het geluid is heel helder en klink mooi diep, wat wel uniek is voor een platte tv. Er zit ook een optie op de tv zodat deze zijn geluid kan afstemmen gebaseerd op de akoestiek uit de ruimte. Bij sommige films kan je soms hoge pieken hebben wanneer men overgaat van spraak naar muziek, de smart functie vlakt dit wat af, wat erg aangenaam is.

Op de afstandsbediening heb je een aantal sneltoesten die u meteen naar de applicatie leiden. Ze leiden je door het hele menu en heb de handleiding er nog niet veel bij hoeven pakken. De cursor op het scherm kan je met afstandbediening bedienen met de knoppen of met beweging van de afstandbediening, wat wel aangenaam is.

Het allergrootste pluspunt van deze tv is dat hij doorheen de menu's en applicaties heel snel werkt, alles is ook heel gebruiksvriendelijk, je kan meteen de gewenste applicaties terugvinden en navigeren tussen verschillende instellingen.

Pluspunten
wandloze bevestigen aan de muur met weggewerkte kabels
Helderheid en kleur
gebruiksvriendelijk
snelheid

Minpunten
tv moet eerst aanliggen om te kunnen screencasten

Pluspunten

• naadloze wandbevestiging en weggewerkte kabels
  • beeldkwaliteit
  • gebruiksvriendelijk