• Test panel 9 mei 2021
Voeg toe aan vergelijker Prijs volgen

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 89 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.be.

Peterkur 24-06-2021

Instelling voor beeld

Geschreven voor: LG OLED55G1RLA

Al veel reviews gezien en gemaakt, dan nu hierbij mijn instellingen voor de lgoled55g1rla, doe er je voordeel mee, deze zijn voor mij perfect, maar het blijft altijd persoonlijk.
Mode, standaard
Blauw licht verm.uit

Erwin 30-05-2021

Prachtige TV. Bevalt heel goed LG OLED55G1RLA

Geschreven voor: LG OLED55G1RLA

Dit model kan alleen aan de muur bevestigd worden. Dat kan natuurlijk voor sommige mensen een probleem zijn. Ik vond het een prima oplossing. De meegeleverde beugel is speciaal geschikt voor deze TV. Het toestel zit perfect bevestigd en steekt nog geen 2 cm uit. Daar kan geen universele beugel tegen op. Letterlijk dus zo plat als een schilderij, prachtig! Gevolg is dat de snoeren enz aan de onderzijde van het toestel zichtbaar zijn. Ik vind het persoonlijk jammer dat er geen aparte aansluitbox bij is. Dit maakt het aansluiten van randapparatuur wel wat eenvoudiger.
Nadat je de TV inschakelt krijg je eerste een aantal vragen o.a. land en uiteraard ook de vraag voor WiFi (of Lan) aansluiting. Ik maak gebruik van een Ziggo mediabox om TV te kijken. Ook deze wordt door het menu herkend. De bediening van de ziggo topbox kan dan ook via de LG afstandsbediening gebeuren. Uiteraard wel de meest elementaire zaken. En dan is de LG OLED klaar voor gebruik. Genieten van prachtige beelden.
De beelden zijn dan ook inderdaad fantastisch. En door de OLED techniek zwart is ook echt zwart.
Wat een ervaring. Nu heeft deze LG nieuwe techniek aan boord en dus overdag is de helderheid voor mij prima. Doet niet onder voor mijn oude TV (LCD ong 6 jaar oud). Nu heeft deze TV veel instellingen voor het geluid en zeker voor het beeld. Deze instellingen zijn wel een uitdaging. Geeft mij ook de overtuiging dat dit apparaat echt voor de liefhebber is. Persoonlijk heb ik de ISF Expert (heldere ruimte) daglicht film mode gekozen. En alle andere zaken zoals ruisonderdrukking -filters en sport mode en andere zaken uitgezet.
Nu is deze TV een 4K met HDR en dat geeft mijn Ziggo natuurlijk niet. Netflix geeft dan de uitkomst! En als je dat HDR 4K movie gekozen hebt dan is het pas echt overweldigend. Wat een beeld prachting. En dan komt de Filmmode hier helemaal mooi naar voren. Niet te geloven wat de technologie van vandaag kan bewerkstellen. Ik ben verkocht mijn beste TV ooit!!
Voor de mensen die meer details willen weten. Kijkhoek is voor mij heel goed onder elke hoek goed beeld. Contrast is natuurlijk met OLED perfect kan niet beter zoals al eerder gezegd zwart kan niet donkerder. Kleur weergave is netjes, wat mij betreft is het standaard een beetje overvloedig (te veel verzadigd). Ik zoek nog steeds na 2,5 week naar de mooiste instelling. Wat ik mij afvraag is zou een professionele kalibratie lonen? De toekomst zal het uitwijzen.
Geluid is ongelofelijk goed, zeker als je ziet hoe dun de LG eigenlijk is. Ik was verrast door de bas. Heel netjes. Toch denk aan een sound-bar maar dat is weer voor later, je moet wat te wensen hebben.

Game mode. Nu ben ik zelf geen gamer maar er is een oplossing. Mijn zoon is wel een hardcore speler. Met 2 games-consoles heeft hij zitten spelen. First-shooter games zijn volgens hem maatgevend. Hij was onder de indruk. Geen vertragingen en het beeld (ingesteld game-mode) was heel goed. Nadeel volgens hem het beeld is erg groot. Hij had liever een kleiner beeld. Zo’n groot beeld geeft minder overzicht hij moest meer rondkijken. Maar de kwaliteit van het beeld was heel mooi.

De afstand bediening is prima. Geen IR type maar op RF basis. Radiografisch is handig en je hoeft niet echt te richten op je TV dit in tegenstelling tot IR. (infra-rood) . Indeling is altijd even wennen maar voor mij geen probleem ligt prima is de hand. Dan kan je de TV ook met stem bedienen via afstand bediening. Laat ik zeggen ik gebruik het niet het werkt niet fijn en niet altijd. Nu blijkt het ook afhankelijk van je stem te zijn. Bij mijn vrouw werkt het beter maar die vindt het echt helemaal niks.

Apps De keuze uit apps, het is toch een smart TV, is voor mij voldoende. Youtube en Netflix gebruiken wij het meest en werken zeer goed. Zoals eerder gezegd Neflix geeft perfect beeld. En zijn voldoende apps ook Nederlandse voor handen.

Gallery Design, dit lijkt wel een leuk maar is voor mij een gimmick. Als je dit activeert krijg je mooie beroemde schilderijen incl. lijst als beeld vulling. Mooi hoor een van Gogh aan de muur heb ik altijd gewenst. Maar jammer na een paar seconde wordt dit automatisch vervangen door een andere afbeelding van een schilderij. Dus leuk maar meer dan dit niet.

Samenvattend.
Laat ik beginnen met wat kleine minder goede puntjes. Het start menu ervaar ik niet als handig. Van mij mag dat weg. Een handleiding zit verstopt ergens in het menu van de TV. Wel handig voor de producent en het bespaart veel papier maar ik vind het niet handig. En kabels aansluiten, mijn oude TV had een los kastje zodat er 1 kabel naar de TV liep dat zou ik ook wel wensen.
Maar dit zijn geen deal-breakers . Het is een prachtige TV technisch, het beeld en geluid maar ook vormgeving zeer plat tegen de muur.
Zou ik een andere deze LG OLED55G1RLA aanbevelen dan kan ik volmondig zeggen JA.

Pluspunten

• Vormgeving mooi strak
  • Beeldkwaliteit 4K en HDR perfect
  • Geluid prima
  • Montage aan de muur (plat tegen muur)
  • Fijne afstandbediening

Minpunten

• kabel management kan beter

Lander B 24-05-2021

De perfecte OLED tv!

Geschreven voor: LG OLED55G1RLA

Deze LG G1 doet er ten opzichte van zijn C1 en B1 broertjes nog een schepje bovenop met de meegeleverde “flush mount” muurbeugel waarmee de tv vlak tegen de muur komt te hangen. Als je de kabels kan wegwerken, ziet het er zeer fijn afgewerkt uit.

Daarnaast heeft dit model een hogere helderheid dan zijn tegenhangers in de productreeks. Rechtstreeks vergelijken met een andere OLED kon ik niet, maar mijn vrees voor de “beperkte" helderheid van OLED in heldere ruimtes bleek onterecht. In mijn woonkamer komt wel wat licht binnen van opzij en indirect, maar het beeld blijft perfect duidelijk zichtbaar zonder verlies van kwaliteit.
Het zou alleen wat lastig kunnen worden als er een groot raam net tegenover de tv staat, achter de kijker. Het glanzende scherm is namelijk naast heel mooi, ook vrij reflecterend.

Naast de helderheid zijn alle andere aspecten van de beeldkwaliteit fantastisch, zoals je van een LG OLED tegenwoordig kan verwachten.
De minimale zwarte kader van het scherm verdwijnt mee in scenes met zwarte balken (letterbox) dankzij de OLED technologie, want zwart is 100% zwart.
HDR scenes zien er extra geweldig uit door de “echte” weergave van de HDR-inhoud. Dit is een groot contrast met bvb. mijn vorige edge-lit LED tv die HDR ondersteunde, maar eigenlijk niet kon weergeven. Planet Earth II is een aanrader om de effecten snel te zien! De standaard beschikbare Art Gallery ziet er ook goed uit als je eens geen video wilt laten zien maar gewoon wat mooie achtergrond nodig hebt.
De Filmmaker mode hoeft voor mij niet bij films. Een beetje “extra” video optimalisatie mag wel, en vooral de TruMotion werkt goed zonder al te veel artifacts. Ik ben niet zo'n video-purist die van een Filmmaker mode kan genieten.
Verder zorgt de stevige rekenkracht in de tv voor mooie weergave van lagere kwaliteit video-input, zoals van een tv-decoder met 1080i resolutie.
Gamen op de TV ben ik nog niet aan toe gekomen, maar ga ik zeker eens proberen. Er wordt een extra lage input-lag beloofd en met ingebouwde Nvidia G-Sync zou tearing ook geen probleem meer mogen zijn.

Het geluid dat platte tv’s kunnen produceren is meestal niet zo fantastisch, en dat is bij deze LG G1 niet anders. Het is ook meteen duidelijk bij het opstarten van de tv dat een (uiteraard LG) soundbar wordt voorgesteld, die dan met extra functies kan gekoppeld worden. Als je een tv van dit kaliber koopt, wordt wel verwacht dat je een aparte audio-installatie voorziet.
Hier thuis werd het geluid meteen aangesloten op de aparte speakers via een receiver met HDMI-ARC, en dat lukt prima.
Een eerste minpunt hierbij is wel het ontbreken van DTS passthrough! Een trend die helaas al enkele jaren voortgezet wordt bij de grote merken, maar die dus wel kan zorgen voor incompatibele films/series vanop bvb. een Plex server. Iets om rekening mee te houden als je overstapt van een oudere tv.

De LG G1 komt met een vernieuwde WebOS 6 om te navigeren door de menu’s en dat werkt prima. Het Home-scherm is goed te personaliseren, maar toont wel reclame die je (voor zover ik weet) niet kan uitschakelen of kan verbergen.
Integratie met Apple Airplay (extra laptop aansluiten zonder kabel!) gaat vlot, maar Google Assistant integratie is (nog) niet beschikbaar in België? Verander het land naar UK en dan lukt het plots wel.
De afstandbediening “Magic Remote” met z’n pointer-besturing is handig in gebruik en went snel, tegen mijn verwachtingen in. Zoek zeker eens de shortcuts op, want veel knoppen hebben extra functies bij het lang indrukken ervan! Voor mij ontbreekt wel een pause/play knop op de afstandbediening. Gelukkig biedt de gekoppelde Logitech Harmony hier wel een knop voor. De klik om items te selecteren is daarnaast nogal “stevig” en dus luid, maar ik neem aan dat niet veel andere mensen zich hieraan zullen storen.
Ook heeft misschien niet iedereen door dat de afstandbediening ook een NFC verbinding bevat, waarmee je na scannen met je smartphone snel content kan afspelen of het scherm kan delen. Handig!

Aansluitingsmogelijkheden voor audio/video zijn er zoals verwacht genoeg, maar de internetverbinding vind ik wat tegenvallen. De internetpoort is nog altijd geen gigabit poort! Streamen van hoge kwaliteit met hoge bitrate Bluray films vanop bvb. een Plex-server lukt daarom niet altijd zonder buffering. Met de wifi verbinding gaat het iets beter, maar zelfs die is nog geen Wifi 6. Ik vind dit vreemd voor een high-end tv in 2021.

Of de meerprijs van de LG G1 het waard is ten opzichte van de C1 en B1 is, blijft voor mij twijfelachtig. De hogere helderheid is niet extreem veel meer, dus het zou je alleen om de muurbeugel te doen mogen zijn. Ik hoefde hier geen rekening mee te houden, want kreeg dit model enkele weken ter beschikking om te testen.
Verder is dit een top-tv op alle vlakken, en dan met focus op beeldkwaliteit, design en gebruiksgemak. Hier en daar kan het nóg beter, maar anders zou er geen ruimte voor verbetering (en verkoop) zijn van toekomstige modellen. Alleszins, goed bezig, LG!

Pluspunten

• Beeldkwaliteit en helderheid
  • Verbindingsmogelijkheden
  • Menu (LG WebOS 6)
  • Gaming mogelijkheden

Minpunten

• Geen Google Assistant integratie in België?
  • Internetverbinding 100mbit, geen gigabit of WiFi 6
  • Geen pauzeknop afstandbediening

Anoniem 29-11-2021

Toptoestel met perfect beeld!

Geschreven voor: LG OLED55G1RLA

Het eerste wat me uiteraard opviel was de mooie, elegante en vooral dunne vormgeving van dit toestel.
Vervolgens werd ik opnieuw aangenaam verrast door het ingenieus bedacht concept van de muurbeugel.
eenmaal gemonteerd dan hangt de tv ook wel echt vlak aan de muur. Deze steekt slechts 2.5 cm uit vanaf het muuroppervlak.
Vergeleken met mijn vorige televisie, ook een LG trouwens maar "slechts" 43inch die zeker 10cm uitstak, een wereld van verschil.
Ik mag dus zeggen dat ik reeds aangenaam verrast was en dan had ik het toestel nog niet eens aangezet.

Nadat je de televisie voor het eerst inschakeld krijg je uiteraard een aantal vragen ( zoals land, wifi of kabelaansluiting, etc ) het toestel deed ook direct een update van de software, die je trouwens gewoon op de achtergrond kan laten uitvoeren zodat je ondertussen gewoon verder kan doen.
Daarna kan je de verschillende randapperaturen via HDMI ( telenet setop box, playstation 5 ) en geluidsbalk ( Bose SOLO 5 ) via optische ingang aansluiten.
Alle toestellen via HDMI werden direct herkend en zijn ook makkelijk te bedienen via de smart remote.
Mijn geluidsbalk van het merk Bose ( SOLO 5 ) kan enkel aangesloten worden via optische ingang.
Tot nu toe ben ik er nog niet in geslaagd om deze te bedienen via de smart remote.
Het type geluidsbalk dat compatibel zou moeten zijn vermeld echter ook niet mijn geluidsbalk. Dus ik vermoed dat het eerder te maken heeft met het feit dat deze geluidsbalk niet heel recent meer is.

Eenmaal al deze noodzakelijke stappen zijn uitgevoerd is het tijd om de beeldwaliteit te ervaren.

Wat een openbaring was met dat!

Ter verduidelijking, mijn vorig toestel was een LG LCD UHD 43inch.
Om dan over te schakelen naar een OLED 4K is zoals van een aftandse oldtimer over te schakelen naar een gloednieuwe state of the art Mercedes E-klasse met alle toeters en bellen erop.

Het beeld die uit mijn digicorder van Telenet kwam is reeds direct van een hoogstaande niveau.
Dit op de gewone standaard instelling.
Mijn enthousiasme ging nog een trap hoger toen ik de streamingdiensten zoals Netflix & Disney + opstartte.
Hier werd pas echt duidelijk wat men bedoelde met een 4K beeldervaring.
Ieder detail, kleur en vooral zwarttint werd tot in de perfectie uitgebeeld.
Ieder individu heeft natuurlijk zijn eigen wensen en voorkkeuren dus geeft de uitgebreidde mogelijkheid om het beeld aan te passen voor iedereen de perfect weergave in huis.
Wat me ook keihard opviel was hoe helder en duidelijk het beeld blijft waneer je overdag in een heel verlichte ruimte naar deze televisie kijkt.
Ik had in het verleden al wel eens opgevangen dat een OLED scherm heel veel weerspiegeliing heeft en niet heel geschikt zou zijn om op klaarlichte dag te bekijken.
Deze stelling mag je dus in de vuilbak gooien want voor het eerst moest ik de ruimte niet verduisteren om een goed beeld te krijgen overdag.
Zogoed als geen weerspiegeling is merkbaar wanneer het toestel aanligt.

Ondanks het feit dat ik ondertussen reeds helemaal weg was van dit toestel werd ik pas helemaal omvergeblazen toen ik mijn Playstation 5 console opstartte.
Ik ben namelijk een grote liefhebber van het gamen, meer bepaalt het genre First Person Shooter zoals Call of Duty.
Ik heb deze console ondertussen reeds een 6-tal maanden en was eerlijk gezegd niet helemaal overtuigd over de hype en de commentaren over hoe goed en hoe vloeiend de gameplay van deze console wel niet is.
Ik vroeg me vaak af waarom ik het zo slecht deed op deze console, en vond het beeld en gameplay niet beter dan vorige edities.
Dit was zo tot ik de console opstartte op dit televisie toestel ( LG OLED55G1RLA ).
Ik zag kleuren en details die ik voorheen niet eens opmerkte, en het spel speelde zoveel vloeiender dan voorheen, iedere beweging of actie werd onmiddelijk weergegeven op het scherm.
Het ging zo vlug dat ik zelfs even de tijd nodig had om hieraan te wennen, maar eenmaal eraan gewend is het gamen plots weer zoveel leuker.
De hoge verversingsnelheid van het scherm is hiervoor natuurlijk verantwoordelijk.
Bovendien herkend het televisietoestel direct de console en zet hij automtisch het beeld op de best mogelijke instelling om de game ervaring naar het hoogste niveau te tillen.
Terwijl het zelfs niet eens nodig is kun je nog zelf het beeld 'tweaken' tot in het grootste detail.
Dit zal voor de de echte gamefanaat ongetwijfeld een grote meerwaarde zijn.
Gewoon subliem!

Het geluid die dit toestel geeft is van goede kwaliteit al zal ik er steeds voor kiezen om altijd een geluidsbalk en surround systeem aan te sluiten.
Je kan er trouwens voor kiezen om beide te gebruiken.
Zowel geluid uit de televisie als uit de geluidsbalk tegelijk.
Uiteraard geldt hier ook weer de voorkeur per individu.

De bijgeleverde Smart Remote werkt prima.
Alle aan de HDMI aangesloten toestelen zijn te bedienen met deze remote.
Enkel mijn geluidsbalk, die via optische ingang is aangesloten kan ik niet bedienen met deze remote.
Deze is nochtans wel te bedienen vie mijn Telenet afstandsbediening.
De pointer vind ik persoonlijk een goede eigenschap en werkt naar mijn ervaring ook heel goed.
Het is natuurlijk altijd even zoeken wanneer je een nieuw toestel in huis haalt maar al bij al wijst alles zichzelf grotendeels uit.

De toegang naar de verschillende streamingdiensten gaat vlot en ook de stembediening werkt goed.
Hier had ik trouwens al ervaring mee want ook de afstandsbediening van Telenet werkt via stembediening.
Mijn dochter is echter de grootste van van het stemgebruik op de remote.
Het is een leuke gimick maar voor mij persoonlijk geen noodzaak.

Ook de mogelijkheid van Gallery Design is leuk maar wederom geen noodzaak voor mij persoonlijk.
Al geloof ik wel dat voor velen dit een aangename optie is om het interieur een extra dimensie te geven.

Tot slot: Zou ik een ander deze LG OLED55G1RLA aanraden?
Hierop antwoord ik volmondig: Ja!

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Gaming mogelijkheden
  • Muurmontage ( vlakker kan niet )
  • Smart Remote

Minpunten

• Kabelmanagement

Anoniem 24-11-2021

In het begin een top tv met strak beeld, maar na een poosje branden logo's in het scherm, na vervangen moest het beter zijn maar branden er net zo snel weer in verrekte irritant!!!

Patrick B 09-11-2021

Haarscherpe kwaliteit met strakke bevestiging

Geschreven voor: LG OLED55G1RLA

Vanuit de doos kan je al bijna niet geloven dat dit een televisie kan zijn. De LG G1 is zo dun dat je je afvraagt waar de technologie zich bevindt. Direct nadat je hem aan de muur hangt merkte ik dat mijn eigen televisie ten op zichtte van de LG OLEDG1 duidelijk meer aanwezig was in de kamer. Wel is het handig om voor het ophangen alle kabels aan te sluiten. Dit kan ook nog later dankzij de meegeleverde beugel, alleen kan je deze eenvoudig in het kabelmanagementsysteem leggen van de televisie.

Het instellen van de televisie gaat heel gemakkelijk en dankzij de voorgeprogrammeerde knoppen op de magic remote heb je jouw favoriete streamingdiensten zo geopend. De pointer op de magic remote is wel even wennen en ik merkte ook dan wel dat ik toch vaak naar de traditionele knoppen greep voor het bewegen door het menu. Het dashboard van het besturingssysteem vond ik vooral erg veel. Als in te veel informatie en verschillende functies. Mijn eigen televisie heeft één overzichtelijke balk waar je vanuit werkt en als je niet met de pointer werkt schakelt de tv wel over op de plek waar je pointer net op dat moment staat. Dat kan dus ook rechtsboven of -onderin zijn.

De kwaliteit van het beeld is haarscherp en de details in films of series is ongeëvenaard. Zeker met de verschillende streamingsdiensten die 4K of UltraHD aanbieden. Ook als je even wegloopt om iets uit de keuken te pakken heb je duidelijk beeld vanuit een superscherpe hoek.

Pluspunten

• Haarscherp beeld
  • Naadloze bevestiging aan de muur
  • Kleurweergave

Minpunten

• Magic remote is even wennen
  • Ingebouwde speakers zijn niet spectaculair
  • Rommelige dashboard

Anoniem 01-11-2021

Alles kunner met veel gemak

Geschreven voor: LG OLED55G1RLA

Over de beeldkwaliteit kan ik maar op één manier beschrijven, nl. “Excellent!”. Het contrast is zoals je van een oled tv mag verwachten haarscherp en duidelijk afgelijnd . De kleuren zijn mooi en diep. Maar wat mij vooral opviel bij deze oled tv is de zwart/ wit balans. Dit is duidelijk een puntje waar ze bij LG hard aan gewerkt hebben.
Het geluid dat via de standaard boxen worden verspreid is goed tot zeer goed te noemen. Vooral de diepe tonen zijn zeer aangenaam.
Het “switchen” tussen verschillende kanalen zoals decoder, spelconsole, streaming device en digitale kanalen verloopt heel vlot. Een druk op de “HOME” knop en met de remote een ander kanaal aanduiden. dus effe snel opschakelen is dus geen enkel probleem met deze tv.
De instellingen van oa Disney+ en andere streaming diensten gaat zeer vlot. Met behulp van een QR code was deze binnen de minuut al aan het streamen ( Dit is wel als je al een account hebt).
Een speciale vermelding voor de prestaties van de oled tv bij de weergave en kwaliteit van spelconsole-beelden. En dit in 4 K en aan de hoogste resolutie mogelijk. Nooit problemen vastgesteld ( geen vertragingen of bevroren beelden waargenomen). Echt indrukwekkend !
Ben je niet te vree met de standaard instellingen, geen probleem. Het menu is eenvoudig en gestructureerd opgebouwd. En wanneer er toch iets niet duidelijk is, dan kan je bij elke instelling extra uitleg krijgen. Via de vernieuwde remote is dit alles eenvoudig te raadplegen. Een paar drukken op de knop en alles wordt snel en zeer intuïtief weergegeven en ingesteld.
Deze oled tv is qua design wel een leuke verschijning. De naadloze wandbevestiging is eenvoudig te monteren. Een paar gaatjes in de muur, pluggen er in. Wandbevestiging uitlijnen en vastvijzen. De tv monteren. Een paar klikjes en klaar is Kees.
Mijn overall meningvan de oled tv is zeer overtuigend, nl. “Dit is een toppertje ! “

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Prestaties
  • Eenvoudige bediening
  • Geluidskwaliteit

Anoniem 23-10-2021

LG OLED55G1

Geschreven voor: LG OLED55G1RLA

Prachtige tv die het films kijken en games spelen echt naar een hoger niveau tilt.

Hiervoor had ik een 7 jaar oude lcd tv en ik sta er toch versteld van hoeveel de beeld technologie vooruit is gegaan in een paar jaar. Het beeld van van deze LG is op alle vlakken mijlen beter.
Vooral de scherpte van het beeld en de kleurweergave vallen enorm op. De voordelen van Oled zijn alom bekend, maar om ze nog eens te herhalen, zwart is effectief zwart en daardoor vallen alle andere kleuren veel meer op.
Een nadeel van Oled TV's zou zijn dat ze minder helder zijn dan andere schermen. Ik moet zeggen dat dit tijdens mijn testen niet is opgevallen. Deze tv is meer dan helder om overdag tv te kijken in onze lichtrijke woonkamer.

Op de geluidskwaliteit van de TV heb ik niet veel aan te merken. Al blijf ik wel een voorstander van een soundbar onder de tv.

Het Web OS systeem van LG kan ik persoonlijk wel smaken, al je content is gemakkelijk weergegeven op je dashboard waar je eenvoudig kan selecteren wat je wilt kijken. Van de voornaamste stream services vindt je wel een app terug.
Het menu van de tv vindt ik persoonlijk wat te uitgebreid, maarja ik neem aan dat sommige mensen deze opties wel belangrijker vinden dan ik.

De afstandsbediening werkt zeer aangenaam, al had ik wel iets meer verwacht van de gebruikte materialen. Voor de prijs van de TV had een metalen bakje beter aangevoeld. Nuja het blijft een plastieken tv-bakje.

Over het uitzicht van de tv heb ik weinig negatiefs te zeggen. De wandbevestiging zorgt dat hij zéér dicht tegen de muur hangt. Enkel de oplossing om kabels weg te werken had nog beter kunnen zijn.

Pluspunten

• beeld
  • wandbevestiging
  • helderheid

Minpunten

• tv bakje
  • cable management

rens-jan 21-10-2021

Prachtige platte OLED

Geschreven voor: LG OLED55G1RLA

Het eerste wat opvalt aan deze tv is het design, zo dun en een minimale rand om het beeld.
aansluiten van de tv is zo gedaan, alle ingangen zitten aan de onderkant waardoor hij echt plat tegen de muur kan.

De scherpte van het beeld is voortreffelijk. In vergelijking met onze 3 jaar oude LED tv is het een wereld van verschil. Details komen beter over en het beeld oogt rustiger aan de ogen. En natuurlijk niet te vergeten, wat zwart moet zijn is ook echt zwart.

Persoonlijk vond ik de filmmakers mode erg wennen. Het lijkt simpel weg of er een sepia filter over het beeld komt. Iets wat voor mijn gevoel haaks staat op levendige kleuren die ik eerder prefereerde.

Na 3 dagen series in top kwaliteit ( dolby vision) te hebben gekeken ben ik gewend aan de filmmaker mode. Zaligmakend is het echter niet. In deze modus wordt de ondersteuning voor soepele beelden uitgeschakeld. Dit resulteerde tot vervelende en amateuristische haperingen in een recente actuele serie. Wanneer ik de scene opnieuw bekeek met mijn eigen voorkeurs instellingen werd het beeld wel vloeiend weergeven. Kort om, zelf tweaken tot het gewenste resultaat.

Voor de standaard van hedendaagse tv's produceert deze aardig geluid. Echter schiet dit nog steeds te kort als ondersteuning bij film en serie waarbij goed beeld ondersteund moet worden door goed geluid.

De bijgeleverde afstandsbediening is even 2 dagen wennen maar daarna prima te hanteren.

De app store van LG is overzichtelijk maar er is een gemis aan nederlandse streamingdiensten. Om deze te kunnen gebruiken is een extern apparaat nodig. In mijn ogen was de tv compleet geweest met een ingebouwde chromecast.

• Oled
  • Dolby atmos

alex 20-10-2021

LG OLED 55G1 (2021) een schot in de roos!!

Geschreven voor: LG OLED55G1RLA

Ik kocht in 2018 een 4K OLED TV en verhuisde onlangs waardoor deze tv in een zitkamer met veel meer licht kwam te staan. Ik merkte sindsdien (enkel overdag) voor de 1e keer de tekortkomingen van Oled op : de helderheid. Toen ik de kans kreeg om de G1 te testen met het evo paneel, ging ik er natuurlijk voor. Ik was benieuwd naar de extra lichtopbrengst die deze tv kan weergeven en vooral... is het voldoende om in mijn lichte ruimte een wow effect te creëren.
BEELD
Toen ik de tv voor de eerste keer aan zette zag ik meteen het niveau verschil met mijn eigen televisie. Scherper, helderder, vloeiender, ... De verschillen zijn eerder subtiel want mijn eigen tv speelt nog steeds op een erg hoog niveau, maar deze G1 gaat op alle vlakken nog wat verder en net dat verschil zorgt ervoor dat je een echte cinema ervaring krijgt. Zonder meer het beste beeld dat ik ooit in huis heb gehad.
GELUID
Ik was al onder de indruk van het geluid van mijn tv maar kocht er wel een soundbar bij en dat is natuurlijk een groot verschil. Echter het geluid dat uit de G1 komt is nog indrukwekkender. Ik denk dat velen nog weel steeds voor een soundbar + subwoofer zullen willen gaan, maar het kan zeker zonder.
DESIGN
Deze G1 is een juweel die echt als een kader aan de muur hangt. Verder is het design eerder braaf, maar wat mij betreft is dat juist een pluspunt. De tv valt niet op.
CONCLUSIE
Ik ben fan. Ik zou er wel niet de adviesprijs voor betalen maar vandaag vind je deze tv voor minder dan 1500euro en dan doe je echt een koopje. Er bestaan wellicht nog betere tv's maar het prijsverschil is dan vaak groot en niet meer in proportie met de betere beeldkwaliteit. De prijs/kwaliteitverhouding lijkt me bij deze G1 dus "spot on" en daarom kan ik niet anders dan deze tv van harte aanbevelen. Zorg er wel voor dat je niet de hoofdprijs betaald.

Pluspunten

• helderheid
  • contrast (oneindig)
  • natuurlijk beeld (echte kleuren), tikkeltje warm
  • design (strak aan de muur) 2cm dik
  • geluid

Minpunten

• adviesprijs (zoek een goede deal)

Sunnoise 20-10-2021

Mooi scherp beeld

Geschreven voor: LG OLED55G1RLA

Afgezien van de fantastische beeldkwaliteit en vormgeving heb ik toch iets negatiefs.
Ik heb deze TV gekocht op 3 oktober 2021 laat op de zondagmiddag. Nu bleek dat de volgende dag een cashback actie startte, dus laten we zeggen een kleine 7 uur later. Een vriendelijk mailtje naar LG gestuurd met de toelichting hierover en de vraag of ik toch in aanmerking kon komen voor die honderd euro. Maar je raadt het al: Geen sprake van, de TV is buiten de actieperiode aangeschaft dus GEEN cashback. Wat een starre en non-commerciele houding van een gerenommeerd bedrijf als LG.
Al met al behoorlijk kleinzielig om het af te laten hangen van één dag, wat zeg ik, nog niet eens zeven uur.

Pluspunten

• Mooie vormgeving
  • Snelle processor

Minpunten

• Kleinzieligheid mbt de cashbackactie

Dietger Houben 19-10-2021

Loste al onze verwachtingen in

Geschreven voor: LG OLED55G1RLA

We kregen de G1 voor twee weken om te testen. We hadden hoge verwachtingen van deze oled. Onze huidige tv is een lcd (geen smart-tv) met een schermmaat van 45 inch, dus moest deze oled het heel wat beter doen, en we werden niet teleurgesteld. Even een overzichtje van onze bevindingen:

De G1 moet je aan de muur bevestigen; er is geen voet bijgeleverd. Voor ons geen probleem, want onze tv hangt sowieso aan de muur, maar dus wel iets om mee rekening te houden. Het scherm is superstrak en zit dicht tegen de muur aan. Minpuntje: de kabels zijn na de montage niet erg makkelijk toegankelijk. De tv hangt aan een scharnierende beugel, dus kun je hem nog wat naar voor en schuin kantelen om wanneer nodig de kijkhoek wat aan te passen. De beugel is wel erg stroef, dus moet je nogal hard aan de tv trekken om dit te doen.

Het startmenu was eerst wat druk en onoverzichtelijk naar onze smaak, maar dat went snel. Na even zoeken navigeer je vlot door de verschillende categorieën. De meegeleverde Magic Remote heeft een aanwijsfunctie, wat ik geen meerwaarde vind. Het aanwijzen gaat wat onhandig en vertraagt het proces eerder dan het te versnellen. Gelukkig kun je ook alles bedienen met de richtingsknoppen.

Het beeld was voor ons meteen prima bij de standaardinstellingen. Wel hebben we verschillende AI-programma’s geactiveerd, die hier ongetwijfeld ook voor iets tussen zitten.

Ook het geluid vonden wij echt goed, zeker gezien het scherm zo plat is en er dus amper ruimte is voor luidsprekers. Echt stukken beter en voller dan onze huidige lcd.

Zowel tv-kijken als gamen is echt top met deze tv, dus is het naar onze mening echt een aanrader.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Strak design
  • Makkelijk toegankelijke smartfuncties
  • Knappe Gallery Mode

Minpunten

• Kabels na ophangen moeilijk toegankelijk
  • Muurbeugel wat stroef

Lucia Maringka 18-10-2021

Prachtige televisie.

Geschreven voor: LG OLED55G1RLA

Deze televisie had alles wat we verwacht hadden en meer.

- Duidelijk een OLED tv, wij hadden eerst een plasma, dus het verschil in beeldkwaliteit is enorm. Het beeld is veel scherper, het lijkt echt tot leven te komen. Ook is het zwart veel dieper dan bij andere televisies. Wij konden er vanuit de eetkamer ook nog comfortabel naar kijken, dat is mooi meegenomen.
- Het geluid vonden wij eerst ‘gewoontjes’, maar na wat sleutelen aan de instellingen, helemaal geweldig.
- Elke app die wij getest hebben (Disney+, Netflix, Streamz,… werkte geweldig op de tv, en vooral snel!
- Filmmaker mode is super, dit laat je beeld zien hoe het bedoeld is door de makers zelf. Vooral als je in een donkere kamer krijgt is dit een super gaaf effect!
- Het menu, instellingen, etc, allemaal heel makkelijk te bedienen. De knoppen op de afstandsbediening om rechtstreeks naar een app te gaan zijn zeer handig. Enkel het middelste knopje op de afstandsbediening is iets minder handig te bedienen door iemand die wat langere nagels heeft (dan ‘scroll’ je met het knopje waardoor deze een andere functie krijgt), maar dit is een klein detail.
- De tv hangt gewoon super mooi in de woonkamer. Hij is erg plat en hangt helemaal tegen de muur, een enorm verschil met de ‘kast’ die we eerst hadden. Het lijkt écht op een schilderij als de galerij modus gebruikt wordt.

Pluspunten

• Beeld
  • Geluid
  • Gebruiksgemak
  • Smart-functies
  • Uitzicht

Peter Van Engelandt 17-10-2021

Beste TV voor de ultieme ervaring

Geschreven voor: LG OLED55G1RLA

• Installatie: Dit toestel wordt geleverd zonder voetsteun, maar er zit een handige muurbeugel bij die vlot gemonteerd kan worden. Eens het toestel aan de muur gemonteerd is heb je nog altijd de mogelijkheid het toestel wat van de muur te plaatsen zodat je altijd nog wel een kabel kan inpluggen. Ik vind het heel mooi dat een TV vlak tegen de muur kan geplaatst worden het geeft een heel strak en mooi uitzicht. Met 3 kabels heb je genoeg, een stroom, HDMI en ethernetaansluiting. De ethernet aansluiting kan je eventueel nog achterwege laten door het toestel via wifi aan te sluiten.
• Toen ik de TV voor de eerste maal aanzette kwam ik in het beginscherm wat heel overzichtelijk is. WebOS is in mij ervaringen het beste TV operating systemen. De TV beschikt ook over een razendsnelle CPU die alles heel vlot laat werken. Mijn satelliet decoder aangesloten via HDMI werd gevonden, ook de meest courante apps zijn onmiddellijk toegankelijk zoals Netflix, Disney en Amazon Prime. Ik was aangenaam verast dat er ook een app aanwezig was voor mijn satelliet provider.
• Eerst heb ik het beeld van mijn satelliet decoder getest omdat ik daar enkele kanalen in 4k ter beschikking heb. Het beeld was verbluffend. Vervolgens heb ik de apps waarop ik een abonnement heb geconfigureerd. Hierbij heb ik gemerkt dat deze TV heel vlot werkt. Je kan heel vlot switchen tussen de verschillende inputs en apps.
• Ik heb wat in de instellingen zitten rondsnuffelen en daar de AI (artificiële intelligentie) functies teruggevonden voor beeld en geluid. Er was een functie waarmee je met behulp van de afstandsbediening het optimale geluid kan laten regelen vanop de plaats waarop je zit. Dit werkt uitstekend. Ik heb gemerkt al ik wegloop van de TV en naar een andere ruimte ga ik het geluid nog uitstekend kan horen. Dit is handig als je wat naar muziek wil luisteren of je bent naar het nieuwsbericht aan het kijken en je moet snel iets anders doen.
• De beeldkwaliteit is fenomenaal, vanuit elke kijkhoek heb je heel goed beeld, als ik mij naar de keuken verplaats kan ik door het raam nog altijd prima naar de TV kijken terwijl ik in de keuken aan het werken ben.
• De meerwaarde van HDR valt heel goed op alle beelden zijn plaatjes om naar te kijken, contrast is uitmuntend en de kleuren goed verzadigd. Waar het beeld zwart moet zijn is die natuurlijk pikzwart. Ik denk niet dat het beeld nog beter dan dit kan wordendan dit. Het is een lust voor het oog om naar te kijken. Tijdens het kijken naar een StarWars film viel het echt op dat deze TV uitstekende HDR heeft de Light Sabers gloeien heel hard. Ook scenes waar de zon of vuur in beeld komt gloeit op het scherm. Dit geeft een extra dimensie aan de kijkervaring.
• Het geluid van deze TV is uitstekend. Vroeger had ik een Soundplate onder mijn oude tv. Maar met deze TV is alle geluid prima, tijdens gewone TV uitzendingen is alles heel helder. En tijdens het kijken naar een film krijg je een heel goede cinema geluidservaring. De lage tonen vanuit dit toestel zijn het beste wat ik tot nu toe gehoord heb vanuit een TV.
• Smartfuncties: Je kan deze TV heel eenvoudig koppelen aan je mobiel toestel. Ik vind het superhandig dat je met je GSM de TV kan uitzetten maar ook aanzetten, heel handig als je even de afstandsbediening niet kan vinden. In verband met de afstandsbediening kan ik ook meegeven dat deze ook mijn satelliet decoder aan en uitzet en eveneens de mogelijkheid bied de kanalen vanaf de LG afstandsbediening te selecteren. Dit is superhandig want nu kan ik alles doen met de meegeleverde afstandsbediening.
• Ik heb ook gemerkt dat de TV heel intelligent is en als je niet echt meer naar TV aan het kijken bent, gaat de TV in een slaapstand en screensaver modus.
• Kortom dit is de beste TV ervaring die ik momenteel gezien heb en heb er heel veel plezier in om een film of TV programma’s te bekijken om dit toestel. Als je een TV toestel wil waar je jarenlang veel plezier aan zal beleven is dit wel degelijk het beste toestel.
• Dit is ook een toestel waar LG jarenlang updates voor voorziet, dit is handig. Op deze manier wordt het toestel altijd goed onderhouden met de evoluties op technisch vlak en beveiliging.
• Ik heb ook nog een spelconsole en computer met een heel performante grafische kaart. Volgens de specificaties werkt deze TV hier prima mee samen voor een ultieme ervaring maar dit is iets wat ik later zal gebruiken

Pluspunten

• Ongeëvenaard beeld
  • uitstekend geluid
  • SmartTV functionaliteit heel intuitief
  • Future proof

Danny 17-10-2021

Prachtige tv met strak design

Beeldkwaliteit
De scherpte van deze OLED is zoals bij de meeste OLED’s fenomenaal. Dit model zou een hogere piek-helderheid moeten hebben dan zijn voorgangers, echter merk ik hier weinig van in het dagelijks gebruik. Wel merk ik dat de kleurweergave van de G1 beter is dan zijn voorgangers. De beelden zijn gedetailleerder en knallen echt je scherm uit. Het contrast van deze tv is geweldig, er is momenteel geen tv op de markt die hieraan kan concurreren in mijn optiek. Omdat een OLED pixels individueel kan uitschakelen zijn zwartwaardes ook écht zwart. Veel mensen onderschatten hiervan de meerwaarde. Het is namelijk zo dat als de zwartwaardes van je tv écht zwart zijn, dan komen alle andere kleuren er ook veel mooier uit. Een groot nadeel aan de G1 (en aan alle OLED’s) is de reflectie in het scherm, als je een zeer lichte woonkamer hebt met bijvoorbeeld ramen recht tegenover je tv, dan raad ik deze tv niet aan. Als er bijvoorbeeld een donkere scene in een film is en je kamer is erg licht, dan functioneert de tv ook direct als een spiegel (kan wel een goed argument zijn om de vrouw over te halen). Als je voornamelijk ’s avonds tv kijkt of niet veel ramen bij je tv hebt, maakt dit niets meer uit. Zodra het avond is, is dit namelijk de beste tv die je kan wensen en in een normaal verlichte woonkamer merk je hier niets van. Tot slot is de kijkgoed van deze tv zeer goed. De beeldkwaliteit is vanuit elke hoek identiek en dit doet een OLED aanzienelijk beter dan een gewone LED tv.

Waar deze tv zich in onderscheid tegenover de (goedkopere) OLED’s is zijn beeldprocessor en upscaler. Als de tv-content laat zien wat niet 4k is, of Dolby Vision. Wordt het toch zeer goed geüpgraded naar 4k, zonder dat het beeld nep wordt.

Geluid
Hoewel de beeldprestaties van de G1 een groot succes is, is het beoordelen van de audioprestaties een veel lastigere opgave. Aan de ene kant is het geluid helder en direct, wat vooral indrukwekkend is aangezien de speakers in wezen onzichtbaar zijn, en de Atmos-virtualisatie verrassend effectief is in het leveren van breedte en hoogte, echter krijg je niet echt het idee dat het geluid je omringt. Toch ben ik van mening dat je een tv tegenwoordig niet meer koopt voor het geweldige geluid. De tv’s van tegenwoordig worden steeds platter, waardoor er amper nog speakers in passen.

Toch zijn de tonen mooi gebalanceerd - waar veel tv's een gat hebben in het lagere middenbereik, waar de belangrijkste drivers overgaan op de subwoofer, is de G1 soepel en gelijkmatig, wat resulteert in een onverwacht natuurlijke rijkdom aan dialogen. Het heeft ook geen last van het slechte woofer-probleem van de CX-modellen van vorig jaar wanneer het wordt geconfronteerd met extreem lage bassen.

Dat is allemaal goed nieuws, maar de G1 klinkt ook nogal saai. Om te beginnen is de Dolby Atmos-modus erg stil in vergelijking met standaard stereo, maar het ontbreekt de tv ook aan drive en dynamiek, ongeacht in welke geluidsmodus je je bevindt. Het is een geluid dat vrij veel opwinding mist. Maar nogmaals, ik verwacht niet dat iemand deze tv koopt voor het geluid. Voor goed geluid heb je nog altijd een stereo set nodig, of een soundbar.

Smartfuncties
De smartfuncties op de LG werken zeer goed. Alle apps die je nodig hebt zijn te downloaden en werken erg soepel. Op de afstandsbediening zitten sneltoetsen voor de meest gebruikte apps, wat erg handig kan zijn. Wat ook fijn is, is dat de tv een ingebouwde Apple TV heeft. Je kan op de Apple TV app inloggen en alles streamen vanaf je MacBook, iPhone of iPad. Een groot nadeel van de G1 ten opzichte van de voorgaande modellen vind ik het app menu. Bij de LG OLEDC9 die ik had komt er na het drukken op de menu knop een bescheiden balk met apps onder in het scherm. Hierdoor kun je je programma doorkijken op het grote scherm. Bij de LG OLEDG1 word je hele scherm gevuld met apps en veel (naar mijn mening) onnodige informatie als het weer en aanbevolen video’s etc. Dit hadden ze van mij wel wat simpeler mogen houden. De tv zou onder andere spraakassistenten ook moeten beschikken over Google Assistent. Echter werkt dit helaas nog niet in Nederland, dit vind ik echt een gemiste kans voor LG aangezien alles in mijn huis smart is en zelfs de lampen van de Action dit al ondersteunen... Laten we hopen dat dit in de toekomst geüpdatet wordt.

Design
Wat het design van de tv betreft heb ik een dubbel gevoel. Ik had namelijk verwacht dat de tv zo plat zou zijn als de oudere OLED’s aan de bovenkant waren. Helaas is hij toch een stuk dikker. Wellicht was mijn verwachting te hoog. Maar aan de andere kant is het een super platte tv, met een geweldige afwerking. Je ziet aan het materiaalgebruik en de afwerking dat dit echt geen goedkope tv is en dit maakt hem zijn vraagprijs wel waard. De nieuwe afstandsbediening is plat aan de onderkant, waardoor hij niet zo snel van de tafel of bank valt zoals de vorige modellen (Deze was rond aan de onderkant). Daarnaast heeft deze tv een pointer in de afstandsbediening waarmee je dingen op je scherm doormiddel van wijzen kan aanklikken, dit werkt verassend goed. Door deze pointer kun je makkelijker dingen typen of snel een film aanklikken op Netflix.

Het gallery design van deze tv is echt super. Door de meegeleverde muurbeugel bevestig je deze tv naadloos aan de muur. Door deze bevestiging krijg je een soort effect alsof het een schilderij is, dit is een prachtige aanvulling voor je interieur.

Resumé
Dit is een geweldige tv die in 2022 zeker in de top van alle tv’s behoord. De beeldkwaliteit is zeer realistisch en geeft bijna een 3D gevoel. De zwartwaardes van de tv zijn subliem, waardoor alle kleuren uit je scherm knallen. Het enige wat je kan tegenhouden om deze tv te kopen is de reflectie in het scherm. Als je een hele lichte woonkamer hebt met veel ramen (veel licht rechtstreeks op je tv), dan zou ik voor een andere tv gaan. Verder is dit gewoon de beste keuze. Het gallery design is echt een aanwinst voor je woonkamer en de muurbeugel sluit naadloos aan op de muur. Kortom een prachtige tv! Voor dit geld ga je niets beters vinden.

Pluspunten

• Zwartwaardes
  • Contrast
  • Kleurweergave
  • Upscaler
  • processor

Minpunten

• Smart menu
  • Reflectie in lichte kamer

Ward 15-10-2021

Geweldig toestel

Geschreven voor: LG OLED55G1RLA

Het toestel wordt niet geleverd met voetjes; maar met een wandbeugel waarmee het toestel zeer dicht tegen de muur geplaatst kan worden. De kabeltjes kan je kwijt in de ingebouwde kabelgootjes; zo komen ze allemaal mooi onderaan in het midden samen. Achteraf kabeltjes versteken is hierdoor wel wat moeilijker. Een externe box voor al je aansluitingen had voor dit model wat beter geweest.
De setup kan je doen met de afstandsbediening of via de ThinQ-app (al liep de wel soms vast of verloor hij verbinding met de TV).

De vernieuwde Magic Remote ligt lekker in de hand en functioneert nu ook als universele remote, door rechtstreeks commando’s naar je andere toestellen te sturen.
Als Apple-gebruiker ben ik ontzettend blij met de HomeKit & Airplay ondersteuning. Je kan de tv bedienen met Siri of de Home-app; en snel iets AirPlay’en naar het scherm.

Op het beeld van weinig aan te merken, de tv bevat een vernieuwde “OLED evo”-technologie die de piekhelderheid verbetert tegenover de vorige generatie. Zoals we van OLED gewoon zijn is zwart écht zwart, en is het kleurenbereik subliem in een zeer brede kijkhoek. Het toestel heeft AI-beeldverbeteraar aan boord en heeft ondersteuning voor HDR10 & Dolby Vision, zo krijg je een breder kleurbereik dat volop tot z’n recht komt bij films & games.
Voor de gamers is er een Game Optimizer aanwezig met ondersteuning voor variabele framerate, G-sync & AMD FreeSync Premium; technieken die tot voor kort voornamelijk op computerbeeldschermen te vinden waren.
Ook op vlak van geluid heb ik de AI-modus wel aan mij voorbij laten gaan; persoonlijk was ik (tijdens het tv kijken) meer fan van de standaard geluidsmodus.

Het toestel is natuurlijk een Smart TV en heeft de nieuwste versie van WebOS meegekregen. Deze populairste apps zijn er op te vinden; zoals Netflix, Disney+, Prime Video, Apple TV (Apple TV+ & iTunes Movies); maar ook TV Vlaanderen, VTM GO & Streamz zijn beschikbaar. Helaas is het menu nu scherm vullend; waardoor je niet verder kan kijken of luisteren terwijl je in het menu bezig bent.

Pluspunten

• HomeKit & AirPlay ondersteuning
  • Plat tegen de muur
  • Eenvoudige bediening

Minpunten

• Schermvullend menu
  • Setup via app werkt niet zo heel vlot
  • Aansluitingen moeilijk bereikbaar

Marian22869 15-10-2021

Super tv , zeker een aanrader!

Geschreven voor: LG OLED55G1RLA

Wat een geweldige televisie is dit! Toen hij bij mij thuis aankwam schrok ik van de grote, want mijn eigen televisie is een stuk kleiner. Hij kon helaas niet op mijn eigen beugel hangen want bij deze tv wordt een superhandige kleine ophangbeugel geleverd waardoor de tv plat tegen de muur aan komt ,dus geen stofnestjes achter de tv! Het ophangen ging erg gemakkelijk, daardoor kon het testen meteen beginnen.

De beeldkwaliteit is super, heel helder en super scherp. Ik moest wel enorm wennen aan de weerspiegeling van het scherm, dat komt denk ik door het diepe zwart van het beeldscherm. Verder maakt het geen verschil van waar je naar de tv kijkt, of je er schuin of tegenover zit de beeldkwaliteit blijft het zelfde.

De tv is heel erg uitgebreid, voor mij persoonlijk Te uitgebreid. Er zitten heel veel smartfuncties op die ik niet ga gebruiken maar voor game fanaten zou dat fantastisch zijn. Wel handig zijn alle apps van de streamingsdiensten die je kunt installeren en gebruiken.

Wij kijken graag films en met de speciale filmmaker mode is het fijn om te kijken, het beeld is dan zo mooi van kleur dat het heel rustig voor de ogen is, samen met het geweldige geluid maakt het een levensechte filmbeleving!

Bij deze tv wordt een geweldige afstandsbediening geleverd. Het heet een Magic Remote en hij is inderdaad magisch! Je kunt met deze remote echt alles van de tv op afstand bedienen, want je kunt op die manier het menu van de tv openen en daarmee alles installeren en doen met de tv. Deze remote is ook met spraak te besturen en dat is vooral handig als je snel bijvoorbeeld een film wilt zoeken met een bepaald thema.

Ik wilde deze tv graag testen omdat ik viel voor de schilderij achtergronden, helaas vond ik dit juist een beetje tegen vallen.

Al met al vind ik het een top televisie en raad hem dan ook zeker aan!

Pluspunten

• Mooi beeld
  • Plat tegen de muur
  • Super kwaliteit
  • Magic Remote

Minpunten

• Duur
  • Best moeilijk

Jan A. 14-10-2021

Een absolute aanrader

Geschreven voor: LG OLED55G1RLA

Wauw! Wat een beeld, wat een verademing. Ik kom van een 43" 4k LCD scherm. Er is een nieuwe wereld voor mij open gegaan. Zeker als je streamingdiensten gebruikt in een ultra HD pakket. Het beeld bij Netflix (in dolby vision) is simpelweg magnifiek.
Dit was mijn eerste OLED en ik ben verkocht.

Nadat je de tv de eerste keer inschakeld krijg je meteen een aantal vragen over o.a. netwerk en dergelijke. De setup loopt erg vlot en je hebt in no time alles ingesteld (land, taal, netwerk, etc)

Out of the box is het beeld redelijk goed. Na wat zoekwerk op google over de beste instellingen waren deze al snel geïmplementeerd want de userinterface wijst zichzelf uit.
Beetje raar dat de standaardkleur warmte volledig op warm wit was ingesteld en niet op neutraal. Maar al bij al was het beeld out of the box redelijk tot goed te noemen. Dankzij de aanpassingen was het al snel perfect.
Ik was er redelijk snel achter dat van alle voor ingestelde beeldinstellingen de filmmakermode, ISF donkere ruimte en ISF heldere ruimte het beste waren.
Door deze lichtjes te tweaken bekwam ik al snel tot het beste beeld dat ik ooit gezien heb op een televisie.
Het kleurenbereik is ongelofelijk. En zwart is echt zwart. Maar echt zwart. Hierdoor lijkt het beeld soms wat donkerder maar je krijgt hierdoor wel een schitterend zuiver beeld terug.

Het geluid van de tv is behoorlijk goed, zeker voor zo'n dunne tv waar amper speakers in verwerkt kunnen worden. Je moet natuurlijk geen zware bassen verwachten maar in de redelijk kleine ruimte waar de tv bij ons tegen de muur hing was dit zeer zeker voldoende.

Het design is nog zo een schitterend aspect van deze televisie. De tv komt met een beugel en zonder voet/stand. Je moet de tv dus tegen een muur bevestigen. Dankzij de kabelgoot aan de achterkant hangt deze tv volledig naadloos tegen de muur. Dit geeft een zeer strakke en luxueuze uitstraling.

De afstandsbediening met de cursor op het scherm went erg snel en eens gewenst wil je eigenlijk niets anders meer. Zoekopdrachten gaan zo veel sneller bv.
Je kan ook spraakopdrachten in de afstandsbediening inspreken maar hier merkte ik toch dat dit niet optimaal werkt. Er worden te veel woorden verwisseld/verkeerd gehoord.

De tv is ook heel erg gemakkelijk te koppelen aan de overige smartsystemen thuis zoals bv Sonos.
Ook de koppeling met youtube en browsen op internet gaan snel en simpel.

Met andere woorden dit is echt een schitterende tv.

Er is een groot nadeel aan het testen van een tv, deze tv. En dat is dat ik hem terug moet geven. Dat gaat pijn doen. Daarom ben ik al aan het rondkijken voor de beste deal want eens gewend aan dit beeld zal het zeer moeilijk zijn om terug te wennen aan een lcd scherm.

Pluspunten

• beeld
  • geluid
  • web os
  • zeer plat design
  • bediening

Minpunten

• prijs

john 12-08-2021

Mooi toestel

Geschreven voor: LG OLED55G1RLA

onze LG oled curved 4K tv uit 2016 begon last te krijgen van inbranding en donkere beelden met hdr zochten we wat nieuws naar veel hebben rond gekeken en vergeleken en na advies van verkopers met verstand deze tv uitgekozen .
Er is duidelijk veek verschil mooiere kleuren en wat ook heel fijn is geen donker beeld meer als HDR inschakeld .

Pluspunten

• geen dimming met HDR
  • mooi vlak langs de muur

Tv liefhebber 21-06-2021

Mooiste tv voor het moment.

Geschreven voor: LG OLED55G1RLA

De mooiste tv voor het moment. Een sublieme manier om het toestel plat tegen de muur te hangen met de bijgeleverde beugel. Slechts 2 cm diep. Het scherm hangt als een schilderij aan de muur.
De beeldkwaliteit is boven gemiddeld. Scherp en contrastrijk beeld. Zwart is ook echt zwart. De kijkhoek is meer dan 80 graden. Dit is een groot voordeel tov een led tv.
De geluidsweergave is goed te noemen voor zo een platte tv. Echter gebruik ik een Sonos beam met sub en achterluidsprekers,wat resulteert in een nog mooiere beleving van het beeld icm mijn Sonos surroundset.

Smartfunctie’s in overvloed aanwezig. Ik gebruik de tv vlaanderen app en deze wordt in het startscherm bij de bronnen genomen. Zeer gebruiksvriendelijk en een mooie beeldkwaliteit.
Verder Netflix en Amazon tv geïnstalleerd. Netflix zendt content uit die Dolby vision mogelijk maken.
Deze norm produceert een onwaarschijnlijk mooi beeld.

De filmmaker mode doet met de Netflix content heel goed zijn werk.

Het menu is overzichtelijk en door een leek nog goed te gebruiken. Dit is fijn voor de normale gebruiker. Meestal zijn tv’s met een superieure weergave moeilijk te bedienen. De AI functie past het beeld aan aan de gebruiker, geeft suggesties voor apps, en herschikt deze ook automatisch in de volgorde van gebruik.

Nog eens terugkomend op het gallery desing. Dit desing icm de bovengenoemde mogelijkheden maken van dit toestel een ware topper.

• Ultra plat
  • Eenvoudige bediening
  • Standaard geluid tv is bovengemiddeld