Philips 48OLED935/12

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 12 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.be.

Mo 31-10-2020

Prachtig beeld, geluid kan beter

Geschreven voor: Philips 48OLED935/12

Twee bijna 2 weken in huis. Prachtig beeld, soundbar mist wel de subwoofer. Daarom is prijskwaliteitsverhouding niet top, zeker niet bij deze introductieprijs. Afstandbediening is zeer matig qua bediening, hoe is dat nu mogelijk met zoveel jaren ervaring. Koppeling met WiFi komt niet automatisch tot stand na opstart. Bluetooth laat zich niet koppelen.

Pluspunten

• beeld met ambilight
  • eenvoudige installatie
  • mooie uitvoering

Minpunten

• mist subwoofer
  • verbind slecht met WiFi en bluetooth
  • prijskwaliteit
  • matige afstandbediening

Adk 21-12-2020

Is de soundbar ook los van de tv te gebruiken voor alleen muziek? Bijv. via koppeling met je telefoon?
Alvast bedankt voor je reactie.

Mo 22-12-2020

Een bluetooth koppeling van telefoon met soundbar is niet mogelijk. Er is wel bluetooth beschikbaar maar dit is voor bijv. hoofdtelefoon, toetsenbord of gameconsole (dit van Philips reparateur). Handleiding vermeldt dit niet expliciet. Je kunt natuurlijk wel een HDMI ingang gebruiken.
NB het moederbord is na 3 weken vervangen vanwege de WiFi koppelingsproblemen. Werkt nu wel tevens heeft de soundbar nu meer vermogen!! Soundbar komt nog steeds niet automatisch bij. Is volgens Phlips/TP Vision een software probleem dat nog opgelost moet worden. Soundbar heeft wel een top geluid. Luister standaard radio en Spotify ed. Top!

Alf27 25-01-2021

Prima scherm, goed geluid

Geschreven voor: Philips 48OLED935/12

Voor het eerst een TV met OLED-scherm gekocht. Schitterend beeld en geluid. Wacht nog op de sub-woofer van de cashback actie. Helaas werkt de ingebouwde satellietontvanger niet goed. Geen beeld en geluid bij opstarten satelliet kijken. Als we dan de reeds in ons bezit zijnde Rebox satellietontvanger, die via een HDMI-poort is aangesloten inschakelen, doet de Satelliet TV ontvanger het wel. Na uitschakelen van de Rebox blijft de satellietontvangst werken. Bij rechtstreeks aansluiten van de TV op een LNB, buiten de diseq-switch om werkt het wel. Deze ingebouwde Satellietontvanger kan niet overweg met de diseq-switch om te schakelen tussen de vier satellieten.
De afstandbediening is matig, de toetsen liggen te dicht op elkaar, regelmatig een verkeerde toets ingedrukt.

Pluspunten

• Beeld en geluid

Minpunten

• Afstandbediening
  • Plaatsing van de HDMI-poorten

Bob 01-02-2021

Ik lees dat je een Subwoofer hebt besteld. Hou er rekening mee dat deze het nog niet goed doet. De subwoofer moet elke keer als de televisie aan is geweest geactiveerd worden door in het menu eerst uit te zetten en daarna weer aan. (zie mijn artikel hier op deze pagina)
BobO

paul 24-11-2020

prachtig beeld

Geschreven voor: Philips 48OLED935/12

Een prachtig beeld, dat pas goed blijkt bij een 4K testbeeld. Ik wacht met spanning op de eerste groet tv-zenders die met 4K beginnen. Het geluid is ook prima, een paar klassen beter dan mijn vroegere Philips-tv die de kleine speakers aan de achterkant had; mooi ruimtelijk effect. Uitgebreide online gebruiksaanwijzing vereist langdurige studie. Philips klantenservice moest even bijstaan. Basale bediening is echter simpel.

Pluspunten

• beeld
  • geluid

Minpunten

• alleen papieren quickstartgidsje

OnzenAd 03-06-2021

48OLED935

Met de cashback 1949€
Bij beeld instelling "levendig" zeer mooi beeld, bij alle andere voorinstellingen erg vlak van inhoud.
Bij installeren gaat android instellen voor op TV kijken.
Het geluid is beter dan van andere merken, maar ik denk dat een basbooster toch een voller klankbeeld geeft.
De afstandbediening is ongemakkelijk in gebruik, de toetsen zijn te klein en te dicht op elkaar.
De structuur van het menu is op zijn zacht gezegd niet duidelijk, vooral een stap terug is er niet altijd en men heeft 2 virtuele keyborden in gebruik die zeker niet identiek in gebruik zijn.
Het help menu is nodig en duidelijk.
Backlight is als vanouds onmisbaar. Voor muziek ritme is het mijn inziens onbruikbaar.
Volgens spec zou TS (transport stream van Ziggo 5900C) af te spelen zijn. Zowel via netwerk als van stick krijg ik een foutmelding, zelfde film speelt goed af op de philips 8008 van2012.
Bij een goede afstandbediening zou de waardering 2 punten hoger zijn

Pluspunten

• Beeld
  • soundbar Bowers & Wilkins
  • Vormgeving
  • Ambilight

Minpunten

• Afstandbediening
  • Geen Transport Stream, indeling niet ondersteund
  • Menu text weinig contrast slecht leesbaar
  • Geen toets Om YouTube Advertenties aftebreken
  • veel menus om hetzelfde te bereiken

BobO 23-01-2021

fantastisch mooie televisie MAAR.......

Geschreven voor: Philips 55OLED935/12

Dit is mijn 4e philips TV. Ik hou van Ambilight en daarom wil ik er eigenlijk niet vanaf, maar met elke Philips die ik koop is eigenlijk iets niet in orde. Ben nu overgestapt op deze TV aangezien hij goed uit de test kwam. In eerste instantie werkt hij goed. Mijn vorige Philips (ook android) was eigenlijk niet mee te werken en crashte om de haveklap, dus dat is een meevaller. Beeld is superieur en geluid best wel goed. Miste wel het lage dus de bijbehorende Bowens & Wilkens Subwoofer erbij besteld (in de actie van Philips). WAT BLIJKT.....De subwoofer werkt MAAR elke keer als je de TV aan zet moet je de Subwoofer in het menu uitschakelen en weer inschakelen voordat hij het gaat doen. Hoe kan het zijn dat zo'n simpele functionaliteit niet getest is? Uiteraard Philips gebeld en ze kunnen hier niets aan doen (ze gaan het proberen te bugfixen), maar eerst zien, dan geloven. Dus voordat je een Subwoofer aanschaft bedenk je dan tweemaal, want dat uit/aan schakelen in je menu constant is niet echt prettig

Brtkpr 01-02-2021

Als het goed is, is met de laatste firmware update het issue met de soundbar (en nog andere problemen) opgelost.

Beste Brtkpr,

Helaas niet het geval. Ik heb Philips verwittigd en heb een dump gemaakt van de televisie en opgestuurd in de hoop dat ze het kunnen oplossen.

Brtkpr 01-02-2021

Ah, dat is jammer. Ook niet goed getest dan. Ben benieuwd wanneer dat opgelost wordt. Wilde juist een subwoofer kopen maar daar wacht ik nu even mee. Voor de rest niets dan lof voor deze TV

Bob 01-02-2021

Ondanks dit probleem is het toch de moeite waard. Ik heb de Bowers & Wilkens Subwoofer ontvangen van de actie en de kwaliteit is echt heel goed. De lage tonen voel je echt en heeft echt meerwaarde! Ga er van uit dat ze het wel gaan fixen.

A.H.Rusch 02-02-2021

Bedankt Bob voor deze tip, ik heb de subwoofer nog niet ontvangen, hij moet voor 20 februari zijn geleverd.

Wally Schenk 08-10-2020

Geweldig beeld en geluid

Geschreven voor: Philips 65OLED935/12 2020

Vandaag deze nieuwe Oled ontvangen, Wat een beeld en geluid, het spettert echt van de muur, vooral die 4-zijdige Ambilight! We hadden 2 jaar geleden ook al een Oled (3 zijdig Ambilight) ook al een schitterend beeld, maar deze nog schitterender, vooral ook door de soundbar, waar een indrukwekkend geluid uit kwam. Eenmaal Ambilight altijd Ambilight!!!!

Brtkpr 29-01-2021

OLED935: Mooi beeld & geluid!

Geschreven voor: Philips 55OLED935/12

Sinds kort zijn wij na een 65 inch televisie van Sony te hebben gehad weer terug gegaan naar 55 inch. Waarom? dit omdat we vinden dat het fijner kijkt.
Mede omdat deze televisie 4 zijdig Ambilight heeft lijkt de ervaring echt stukken groter. Ambilight was ook een harde eis omdat we dit al eens eerder hebben gehad, en we het eigenlijk elke keer mistte.
Ik heb nadat ik de verpakking had open gemaakt (trouwens, dat ging niet zo makkelijk omdat je hier niet de bovenkant van de doos eraf kan trekken met flappen) direct de plaat voorzichtig met het plastic er nog omheen op een tafel gelegd, ook daar weer een doek onder.
OLED schermen zijn nu eenmaal gevoelig.

Het plaatsen van de B&W Soundbar ging redelijk vlot, wel vond ik dat het kabeltje niet zo makkelijk in de poot verborgen kon worden. Er zit een soort van kleine spanning op.
Na het bevestigen op de muur kon het feest beginnen. Ik heb her- en der eerst van te voren opgezocht wat de ideale beeldinstellingen zijn, en die heb ik direct geprogrammeerd. Avonds direct een 2 tal films gekeken. Mensen, wat een ongelofelijk strak en helder beeld is dit. Je blijft maar kijken en genieten, serieus, echt waar! Het geluid is super strak, en blijft ook heel strak ondanks het verhogen van de volume. De volgende dag merkte ik wel dat ik vond dat de motion (lees: beweging) niet zo vlot liep. Ik had deze op film staan maar achteraf bleek dat de instelling standaard beter is.

Ik lees tussen de goede reviews door ook veel mensen met problemen. Van een niet werkende subwoofer uitgang (of wanneer subwoofer aangesloten is ineens strepen in het beeld) tot aan vreemde vlekken of het niet meer willen opstarten. Ik hoop echt dat ik meer gelukt heb van deze televisie en dat ik er veel plezier aan mag beleven. Wat mij wel opviel is dat deze televisie wel ondersteuning heeft voor DTS Play-Fi, maar, om vervolgens surround toe te voegen dit weer niet kan, omdat de soundbar zelf geen master uitvoering is. Oftewel, wat je dus voor hoort, hoor je dan ook met achter luidsprekers. Dit verwacht ik niet bij een top televisie. Ook vind ik het jammer dat er geen ondersteuning van Earc is toegevoegd en deze beperkt is tot de oude variant.

Voor nu geef ik een dikke 8 als cijfer, mocht er toch iets veranderen in korte tijd, dan zal ik dit hier aanpassen

Pluspunten

• Beeld
  • Geluid

Minpunten

• Geen earc
  • Geen surround mogelijkheid
  • Motion kan een dingetje zijn

Johannes 26-12-2020

Wat een slechte TV

Geschreven voor: Philips 55OLED935/12

Wat een slechte TV. Het begint al bij het uitpakken. Bij andere merken en vorige Philips TV;s kun je de doos omhoog schuiven zodat de TV in het onderste gedeelte blijft staan en he hem er gemakkelijk kunt uittillen. Bij deze niet je krijgt hem er amper uitgetild! Drama. De installatie gaat redelijk, maar dan het gebruiksgemak. Hoe kun je in godsnaam beeld en geluid instellen als je het beeld niet ziet en het geluid niet hoort. Bij deze kan dat dus niet je moet elke keer gokken en dan via een onmogelijke menutoegang kijken en weer opnieuw beginnen. Brengt je gelijk bij de afstandsbediening; wat een armoedig ding! knoppen die je in wilt drukken liggen zo dicht bij elkaar dat je constant de verkeerde knop indrukt. Het enige goede aan deze TV is de ambilight. Geluid doet he regelmatig niet als je de TV aanzet en je instellingen zijn ook soms ineens weg. Motion is zwaar onvoldoende, Blur en artefacten, hoe je ook instelt. Geloof me niet aan beginnen aan deze TV. Zonde van je vele euro's. Schande Philips.

Pluspunten

• ambilight

Minpunten

• alles wat het wel zou moeten doen

WilZ 03-10-2021

Hallo, ik heb dezelfde tv oled935/12 en
klachten.
De grootste klacht betr het geluid bij aanzetten, eens in de 1-2 weken…
plotseling een loeihard vervormend geluid bij aanzetten ondanks tv volume op 4
staat. Heb vandaag een melding gedaan bij coolblue.
Ik las hier een soortgelijke klacht.

Hoe is dit opgelost??

Graag reactie.

lipc 13-03-2021

Soms geen geluid

Beeld en geluid prima.
Wel jammer dat bij opstarten regelmatig geen geluid bij TV kijken (zowel kabel als ziggo next box) te horen is. Ik moet dan eerst bijv een you tube filmpje afspelen en dan weer naar TV kijken schakelen. Dan vaak (ook niet altijd) weer geluid.
Heb contact met Philips gehad maar tot op heden geen enkel antwoord ontvangen

v/d Berg 11-10-2021

Geen geluk met dit toestel

Geschreven voor: Philips 48OLED935/12

4 weken na aankoop moederbord kapot, daarna soundbar kapot, nieuwe soudbar heeft ook alweer kuren.
Had wel een nieuw toestel verwacht als een tv na 4 week al kapot is ipv eindeloos repareren.

Acetylsalisilicum 30-09-2021

Het betere werk

Geschreven voor: Philips 48OLED935/12

Jammer dat de uitleg summier is. Hoe de functies van de afstandsbediening werken is mij niet duidelijk. Wel een dik boek over veiligheid, waarom geen uitleg op papier?

eigenaar oled 27-09-2021

Geweldige eigenschappen!

Geschreven voor: Philips 48OLED935/12

Erg mooie beelden worden geserveerd met muziek en geluiden van hoge kwaliteit met prachtige achtergrond verlichting! En bijna alles in te stellen naar eigen smaak en beleving!

OLED-kijker 02-09-2021

Fantastisch beeld, werking instabiel

Geschreven voor: Philips 48OLED935/12

Beeld en geluid zijn prima. Bediening is complex door de vele mogelijkheden. Regelmatige software-probleempjes (?) zorgen voor instabiel gedrag. materiaal behuizing gevoelig voor warmte door uitzetting en inkrimping.
In de basis kan de 55OLED een zeer goede tv worden maar er moet nog wel het een en ander aan de instabiliteit gebeuren.
Voorbeelden van instabiel of hinderlijk gedrag:
1. TV schakelt zonder melding plotseling uit.
2. Plotseling zeer vervormd geluid uit 1 speaker, uiterst recht gemonteerd in de soundbar. Alle andere speakers werken niet. Oplossing: algehele restart (stekker uit 220V).
3. Plotseling een serie korte meldingen bij het Apple TV HDMI-signaal "onbekend videoformaat", afgewisseld door het Apple TV-startscherm en een zwart scherm. Deze cyclus gaat onafgebroken door. Oplossing: algehele restart (stekker uit 220V).
4. Uit de kast komen na ca. 20 min ingeschakelde TV 1 of meer knappen/tikken waarbij het lijkt dat de kunststof behuizing uitzet. Niet op te lossen.

Wilkins 30-08-2021

het is een heel goed TV toestel

Geschreven voor: Philips 48OLED935/12

fantastisch goede TV, past heel goed in ons decor, geeft heel mooie klank met de soundbar, heeft heel mooi en zuiver beeld, en met de verlichting achter is het kompleet

eldert.grootendorst 19-08-2021

Mooi beeld, goed geluid. Genieten.

Geschreven voor: Philips 48OLED935/12

Naast deze review een tweetal opmerkingen. Er ontbreekt een goede en duidelijke beschrijving van de afstandbediening en de mogelijkheden van de TV. Uiteindelijk via internet boekje gedownload en apart de beschrijving van de afstandbediening geprint. Als oudere ben ik wel handig maar heel ouderen niet.
Een tweede opmerking is dat regelmatig (in het begin iedere avond rond 20.00 uur) een tekst verscheen dat er iets moets gebeuren met de TV. Na een p[aar dagen van overleg met de leverancier is bedacht dat het wel eens zo zou kunnen zijn dat na 10 uur TV didt bericht automatisch komt. Uitgeprobeerd en vastgesteld dat dat zo is. De verversing van het beeldscherm gebeurd nu gewoon als de TV uit is en niet 10 uur heeft aangestaan. Kwam vanwege de olympische spelen. Wellicht goed om dt ook ergens te melden.

van Gerwen 12-08-2021

super

Geschreven voor: Philips 48OLED935/12

Goede keus gemaakt, in alle opzichten superieur.
Past perfect in de kamerinrichting, ambiance contour-verlichting
is prachtig.

Smarti 25-07-2021

Prima tv

Geschreven voor: Philips 48OLED935/12

Deze tv gekocht omdat ik hem in de winkel bekeken heb en hij perfect bij ons past.
Ook omdat je voor het goede geluid geen aparte sondbar nodig hebt want diepzinnig in de voet verwerkt. Het bioscoopgeluid bij diverse films klink alsof ik een surroundgeluid set heb aangesloten maar dat doet de tv zelf.
Al met al tevreden en jemoet accepteren dat als je het toestel de hele dag aan hebt , iets wat bij ons wel eens gebeurt, het toestel even tien minuten uit moet om het scherm te regenereren.
Enige nadeeltje is dat bij bijvoorbeeld ziggo sport en SBS de zenderlogos een schaduw krijgen wat wel afleidend is tijdens het kijken.

Ron1963 22-07-2021

Prachtige TV met wat minpunten.

Geschreven voor: Philips 48OLED935/12

Mooie TV met goed geluid en mooie soundbar eronder. Vervelend vind ik de grijze wolk rond logo's en beelden die langer in beeld blijven, daarnaast moet je elke x-uur een oke geven, anders gaat de TV na 5 minuten uit en eens in de zoveel uur wil de TV uitgeschakeld worden om het Oledscherm te verversen. Dat wekt, bij mij in ieder geval wel wat irritatie. De beelden i.c.m. ambilight vind ik een unieke belevenis.

ckvm 19-07-2021

TopTV

Geschreven voor: Philips 48OLED935/12

goed beeld geluid en ambilight. led reset door standby zetten nodig na een bepaalde tjd dat wist ik niet, android kan soms vastlopen dan aan uit zetten om op te lossen

H.W.P. 10-07-2021

Niet te evenaren kleurenpracht!

Geschreven voor: Philips 48OLED935/12

Waarom Philips? Nou.. overtuig uzelf en ga eens kijken in de winkel, daar zie je pas écht waarom wij altijd Philips kiezen.