LG OLED55CX6LA

Diepte
4.69 cm dikte
Schermgrootte
55,0 inch

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 4 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.be.

ciffie 21-05-2020

Dit is een WOW factor waard!!!

Geschreven voor: LG OLED55CX6LA

Wat een geweldige aanwinst is ditW Verleden jaar mochten we al van een concurrent een OLED-tv testen, we hadden al een beetje indruk gekregen wat een OLED is. En baalden toen ook dat we na 4 weken de tv weer in moesten ruilen (terugkopen was net beetje te duur voor ons). Maar in deze Corona-tijden vind je een avondje tv toch wel belangrijker dan in de normale tijden. Bioscoop bezoeken doe je nu niet, dus wij dachten om ons huisbioscoop naar binnen te halen. Voor deze tv had ik 2 weken terug nog een (geen OLEd) tv gekocht van de concurrent. Geen enkele minuut was ik tevreden over deze tv, ook al was dit de 2020 versie en nog duurder dan deze tv. Gisteren werd deze tv gelukkig omgeruild voor de LG LG OLED55CX6LA en al bij de eerste seconden van uitpakken werden we vrolijk. Al was de gebruiksaanwijzing voor uitpakken niet heel duidelijk, maar het is ons gelukt! Meest opvallend was natuurlijk dikte van scherm, het is bijna papier zo dun! Je kan de tv goed uit de doos halen, dat is het probleem niet. Het is meer het vastmaken van de voet, dat was best lastig. Eenmaal op de tvkast klaar voor installeren. En ja, daar kwam toch een klein probleempje (die ik al wist), de snoer voor electriciteit is wel erg kort. Met beetje improviseren van de aansluiting lukte het. LG, volgende keer gewoon dubbel zo lang maken! En dan de tv aanzetten, het geluid van klik gaf aan dat het spektakel mocht beginnen! Het beeld ging aan, de installatie kon beginnen. Dit ging zonder problemen. Afstandsbediening werd direct herkend, de tv box, de dvd speler. Alles ging vlot. En je ziet direct het menu met alle apps, zoals Netflix, youtube, Pathe thuis etc. Afstandsbediening is wel wennen, het wijzertje doet soms wat je niet wilt. Maar na een dag heb ik het al aardig onder de knie. Het geluid, beeld, alle instellingen goed gezet en tv kijken! Wow wow wow! Wat een TOP TV!! Dit is zo waanzinnig mooi beeld en ook echt mooi geluid. Zeker met de surround effecten van deze tv waan je in een bioscoop, het basgeluid wat de buren niet zo fijn vinden mis ik niet. Als je op youtube aantal 4K filmpjes bekijkt wordt je nog meer lyrisch. Dit is bijna mooier dan echt! De kleuren, contrast, het donkerzwart wat echt donkerzwart is. Wow wow wow! Zo waanzinnig mooi beeld. Ook het AI geluid ingesteld incl de afstandsbediening, je merkt gelijk verschil! Hiervoor hoef je echt niet meer naar een bioscoop. Wij wonen in een heel licht huis met veel ramen. Ik begreep dat de LG beter is met anti-weerkaatsing dan andere merken. En dit is inderdaad zo. Echter een raam zie je duidelijk, daarom hebben we de tv kast iets veranderd zodat de tv niet in het licht staat en nu zie je amper schittering. Wat kan er eigenlijk beter aan deze tv? Ik weet het niet, de tv is voor mij een 10 waard. Het is 1 groot feest nu om tv te kijken!

Pluspunten

• schitterend beeld
  • prima geluid
  • gemakkelijke installatie
  • veel apps
  • OLED

Minpunten

• korte snoer

mooihoor 23-05-2020

Hey, een vraag. Omdat ik nog met de keuze/beslissing tussen een oled of lcd zit.. Ook omdat ik nog een keer verhuizen moet,. en dat gesleep met zo'n dun oled scherm niet zo zie zitten...
Je schrijft dat je eerst een lcd-tv van 2020, van dit nieuwe jaar dus had en die niet beviel. Ik vroeg me af of dat een samsung q95 was. Ook omdat je schrijft dat die nog duurder was dan de lg CX !
Ook belangrijk.. jij hebt wel de lg CX gekocht.. en niet de LG c9 van 2019 ????!

ciffie 06-06-2020

Hoi Mooihoor...sorry voor late reactie...ik kon wekenlang niet inloggen. En nu gelukkig weer wel. Maar het was inderdaad die Samsung. En nog steeds blij dat we het omgeruild hebben. We hebben alsnog gekozen voor de CX, maar komt ook door de kortingen die we kregen van de tv-winkel en van LG zelf, prijsverschil werd hierdoor klein en je hebt dan toch de nieuwste versie. Het geluid had wat opstartproblemen, maar ik denk dat LG een softwareupdate heeft gedaan waardoor het geluid nu stuk beter is. En met AI geluid wordt het bijna een soundbar. Dat is trouwens wel 1 ding. De tv (ook de C9 versie) staat laag op zijn voet. Als je de tv wilt neerzetten op een tv meubel betekent dit dat je eigenlijk geen soundbar ervoor kan zetten. De laagste, dat is de Bose soundbar 500 (die heb ik even geprobeerd), zit dan helaas net voor het IR oog waardoor je weer een een IR adapter erbij moet kopen. De soundbar maar weer terug gebracht en gaan nadenken of we de tv met een plank paar cm hoger moeten zetten. Snap eigenlijk niet dat LG (maar ook meerdere merken nu) kiezen voor een lage voet. Dat was dan bij de Samsung wel handig, die stond op een hoge voet. Voor de rest genieten we nog elke dag van de tv!

mooihoor 06-06-2020

Okay, ja een plank eronder. Beetje creatief zijn. Of anders een systeem met box-zuilen en een receiver. Of gewoon bij het geluid van de tv houden.

Vanja 14-05-2020

LG55CX6LA, via Kamera express

Geschreven voor: LG OLED55CX6LA

Van 32 inch naar 55 inch scherm!
Whooo, wat een beeld. veel voor-instellingen maar ook de mogelijkheid tot instellen naar eigen inzicht.
Staat nu een tijdje aan, ruikt wel wat naar "inbranden"!?
Gekocht bij Kamara Express met flinke korting en met LG actie korting nog goedkoper!

Pluspunten

• Mooie kleur
  • goed geluid

JJ 04-06-2020

Fanatstisch beeld!

Geschreven voor: LG OLED55CX6LA

Na wat twijfelen over de aanschaf toch besloten mezelf te trakteren op een nieuwe TV.
Deze Oled is echt fantastisch! Geen dag spijt gehad!
Geleverd in een stevige doos. Installatie was makkelijk. bijna plug and play. De TV herkend soundbar, PS4 en AppleTV (niet meer nodig want zit ingebouwd) en dergelijke. Waarna ook meteen de juiste instellingen worden gegeven aan de verschillende HDMI ingangen. bijvoorbeeld "spel" aan de Playstation.
Meteen even een demo filmpje gezocht om te zien wat de tv in huis heeft ... wat een verschil met mijn oude plasma tv. Schitterend! Met name bij het kijken van film en spel met licht/donker scenes excelleert deze oled!
Kan het iedereen (met voldoende budget) aanraden deze tv aan te schaffen!

Pluspunten

• zwart is echt zwart
  • instellen

Minpunten

• prijs

albertdols 08-09-2020

Oled, Oschitterendeled...

Geschreven voor: LG OLED55CX6LA

Geweldig product in een mooie strakke vormgeving die in elk interieur past. Elk beeld is een plaatje, zelfs de iets oudere foto/videobeelden van eigen camera. Bij TV kijken of Netflixen is er bij elke film een duidelijke bioscoopervaring, zelfs met de standaard geluidsvoorziening. Haarscherp beeld zorgt voor ongekende details met prachtige kleuren en een ongekende zwart/wit verhouding. De intuïtieve afstandsbediening biedt vele mogelijkheden gelijk aan de muisbediening van een PC. Deze TV is zijn prijs volledig waard.

Pluspunten

• haarscherp
  • diepe kleuren
  • geweldig OLED contrast
  • mooie vormgeving
  • prettig formaat voor elke kamer

Minpunten

• installeren minimaal met 2 mensen
  • ???

andre 30-08-2020

beste beeld en zeer goed geluid.

Geschreven voor: LG OLED77CX6LA

Ik had eerst een goede direct led gekocht. (sony kd75xh9505) maar kijkhoek bleek toch niet zo goed als ik had verwacht. Werd van opzij kijken beetje flets. Verder top tv hoor niets mis mee.
Gelukkig had ik hem gekocht met extra service pakket waarin omruilgarantie zat binnen 4 weken en dat is echt aan te bevelen. (platte tv geweldige service gehad) Knoop doorgehakt en omgeruild voor deze lgoled77cxla. Werd week later reeds omgeruild voor een hagelnieuwe Lg.
Wat een verschil. Beeld kan volgens mij niet veel beter meer worden in de toekomst maar wellicht worden we toch weer verrast. Duidelijke, natuurlijke kleuren en perfecte kijkhoek. zeer goed geluid, duidelijk en vast. zelfs voor muziek ook mooi af te stellen.
Alle waar naar zijn geld natuurlijk maar zeer blij dat ik het gedaan heb. Leuke bijkomstigheid is dat deze tv 45 euro minder stroom verbruikt per jaar t.o.v. de eerder genoemde Sony.

Pluspunten

• perfect beeld
  • zeer goed geluid
  • laag stroomverbruik

Minpunten

• OLED nog steeds hoge aanschafprijs