LG OLED55CX6LA

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 25 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.be.

ciffie 21-05-2020

Dit is een WOW factor waard!!!

Geschreven voor: LG OLED55CX6LA

Wat een geweldige aanwinst is ditW Verleden jaar mochten we al van een concurrent een OLED-tv testen, we hadden al een beetje indruk gekregen wat een OLED is. En baalden toen ook dat we na 4 weken de tv weer in moesten ruilen (terugkopen was net beetje te duur voor ons). Maar in deze Corona-tijden vind je een avondje tv toch wel belangrijker dan in de normale tijden. Bioscoop bezoeken doe je nu niet, dus wij dachten om ons huisbioscoop naar binnen te halen. Voor deze tv had ik 2 weken terug nog een (geen OLEd) tv gekocht van de concurrent. Geen enkele minuut was ik tevreden over deze tv, ook al was dit de 2020 versie en nog duurder dan deze tv. Gisteren werd deze tv gelukkig omgeruild voor de LG LG OLED55CX6LA en al bij de eerste seconden van uitpakken werden we vrolijk. Al was de gebruiksaanwijzing voor uitpakken niet heel duidelijk, maar het is ons gelukt! Meest opvallend was natuurlijk dikte van scherm, het is bijna papier zo dun! Je kan de tv goed uit de doos halen, dat is het probleem niet. Het is meer het vastmaken van de voet, dat was best lastig. Eenmaal op de tvkast klaar voor installeren. En ja, daar kwam toch een klein probleempje (die ik al wist), de snoer voor electriciteit is wel erg kort. Met beetje improviseren van de aansluiting lukte het. LG, volgende keer gewoon dubbel zo lang maken! En dan de tv aanzetten, het geluid van klik gaf aan dat het spektakel mocht beginnen! Het beeld ging aan, de installatie kon beginnen. Dit ging zonder problemen. Afstandsbediening werd direct herkend, de tv box, de dvd speler. Alles ging vlot. En je ziet direct het menu met alle apps, zoals Netflix, youtube, Pathe thuis etc. Afstandsbediening is wel wennen, het wijzertje doet soms wat je niet wilt. Maar na een dag heb ik het al aardig onder de knie. Het geluid, beeld, alle instellingen goed gezet en tv kijken! Wow wow wow! Wat een TOP TV!! Dit is zo waanzinnig mooi beeld en ook echt mooi geluid. Zeker met de surround effecten van deze tv waan je in een bioscoop, het basgeluid wat de buren niet zo fijn vinden mis ik niet. Als je op youtube aantal 4K filmpjes bekijkt wordt je nog meer lyrisch. Dit is bijna mooier dan echt! De kleuren, contrast, het donkerzwart wat echt donkerzwart is. Wow wow wow! Zo waanzinnig mooi beeld. Ook het AI geluid ingesteld incl de afstandsbediening, je merkt gelijk verschil! Hiervoor hoef je echt niet meer naar een bioscoop. Wij wonen in een heel licht huis met veel ramen. Ik begreep dat de LG beter is met anti-weerkaatsing dan andere merken. En dit is inderdaad zo. Echter een raam zie je duidelijk, daarom hebben we de tv kast iets veranderd zodat de tv niet in het licht staat en nu zie je amper schittering. Wat kan er eigenlijk beter aan deze tv? Ik weet het niet, de tv is voor mij een 10 waard. Het is 1 groot feest nu om tv te kijken!

Pluspunten

• schitterend beeld
  • prima geluid
  • gemakkelijke installatie
  • veel apps
  • OLED

Minpunten

• korte snoer

mooihoor 23-05-2020

Hey, een vraag. Omdat ik nog met de keuze/beslissing tussen een oled of lcd zit.. Ook omdat ik nog een keer verhuizen moet,. en dat gesleep met zo'n dun oled scherm niet zo zie zitten...
Je schrijft dat je eerst een lcd-tv van 2020, van dit nieuwe jaar dus had en die niet beviel. Ik vroeg me af of dat een samsung q95 was. Ook omdat je schrijft dat die nog duurder was dan de lg CX !
Ook belangrijk.. jij hebt wel de lg CX gekocht.. en niet de LG c9 van 2019 ????!

ciffie 06-06-2020

Hoi Mooihoor...sorry voor late reactie...ik kon wekenlang niet inloggen. En nu gelukkig weer wel. Maar het was inderdaad die Samsung. En nog steeds blij dat we het omgeruild hebben. We hebben alsnog gekozen voor de CX, maar komt ook door de kortingen die we kregen van de tv-winkel en van LG zelf, prijsverschil werd hierdoor klein en je hebt dan toch de nieuwste versie. Het geluid had wat opstartproblemen, maar ik denk dat LG een softwareupdate heeft gedaan waardoor het geluid nu stuk beter is. En met AI geluid wordt het bijna een soundbar. Dat is trouwens wel 1 ding. De tv (ook de C9 versie) staat laag op zijn voet. Als je de tv wilt neerzetten op een tv meubel betekent dit dat je eigenlijk geen soundbar ervoor kan zetten. De laagste, dat is de Bose soundbar 500 (die heb ik even geprobeerd), zit dan helaas net voor het IR oog waardoor je weer een een IR adapter erbij moet kopen. De soundbar maar weer terug gebracht en gaan nadenken of we de tv met een plank paar cm hoger moeten zetten. Snap eigenlijk niet dat LG (maar ook meerdere merken nu) kiezen voor een lage voet. Dat was dan bij de Samsung wel handig, die stond op een hoge voet. Voor de rest genieten we nog elke dag van de tv!

mooihoor 06-06-2020

Okay, ja een plank eronder. Beetje creatief zijn. Of anders een systeem met box-zuilen en een receiver. Of gewoon bij het geluid van de tv houden.

Vanja 14-05-2020

LG55CX6LA, via Kamera express

Geschreven voor: LG OLED55CX6LA

Van 32 inch naar 55 inch scherm!
Whooo, wat een beeld. veel voor-instellingen maar ook de mogelijkheid tot instellen naar eigen inzicht.
Staat nu een tijdje aan, ruikt wel wat naar "inbranden"!?
Gekocht bij Kamara Express met flinke korting en met LG actie korting nog goedkoper!

Pluspunten

• Mooie kleur
  • goed geluid

Plaag224 25-02-2021

Lijkt leuk maar is het niet

Geschreven voor: LG OLED55CX6LA

Hoop toeters en bellen zitten erop waar de gemiddelde consument niets van snapt, 3 dagen bezig geweest om de tv goed te krijgen op de receiver met hulp van LG en Marantz.
Eindelijk loopt het redelijk goed al snap ik niet dat als de settopbox van ziggo uitzet dat dan opeens de PlayStation aangaat vanzelf maar dat zal wel een verborgen instelling zijn.
Sinds ARC werkt na 3 dagen werkt het streamen vanaf de iMac niet goed (geen geluid meer)
Vanavond wilde vrouw lief iets terug kijken op Videoland en nadat ik eerder al de Netflix app en een paar radio app,s had geïnstalleerd dacht ik oh dat doe ik even.
Nou mooi niet de hele avond bezig geweest maar installeren ho maar ,dan YouTube aanzetten want daar staat het meestal ook wel op ,deze moet een update doen en ja je raad het al hij download wel het bestand maar hij installeert dus mooi niet.
Dus morgen maar weer bellen want op internet staat geen oplossing behalve dat je dns op Google zou kunnen zetten maar dat helpt dus ook niet.
Radio zenders doen het trouwens wel dus er is verbinding en ook ruimte genoeg om de app,s te kunnen installeren.
Hiervoor had ik een Panasonic en dat was gewoon aansluiten en gaan met die banaan niets geen problemen.
Deze tv gaat retour want na 5 dagen bezig met instellingen ben ik het wel zo zat dat ik in LG niet meer geloof dat het goed gaat komen.
Snap niet dat deze tv zoveel sterren heeft of de mensen hebben er niets aanhangen en gebruiken de app,s niet maar ik vind hem echt waardeloos

Pluspunten

• Beeld

Minpunten

• Tv kan niet geheel uit blijft stand-by
  • ACR instellingen is abracadabra
  • App,s downloaden niet (meer)
  • Afstandsbediening is erg wennen
  • Met harmony one conflict ARC met aan en uitzetten

JJ 04-06-2020

Fanatstisch beeld!

Geschreven voor: LG OLED55CX6LA

Na wat twijfelen over de aanschaf toch besloten mezelf te trakteren op een nieuwe TV.
Deze Oled is echt fantastisch! Geen dag spijt gehad!
Geleverd in een stevige doos. Installatie was makkelijk. bijna plug and play. De TV herkend soundbar, PS4 en AppleTV (niet meer nodig want zit ingebouwd) en dergelijke. Waarna ook meteen de juiste instellingen worden gegeven aan de verschillende HDMI ingangen. bijvoorbeeld "spel" aan de Playstation.
Meteen even een demo filmpje gezocht om te zien wat de tv in huis heeft ... wat een verschil met mijn oude plasma tv. Schitterend! Met name bij het kijken van film en spel met licht/donker scenes excelleert deze oled!
Kan het iedereen (met voldoende budget) aanraden deze tv aan te schaffen!

Pluspunten

• zwart is echt zwart
  • instellen

Minpunten

• prijs

PaulvS 02-04-2021

LG55CX6LA, via Kamera express

Geschreven voor: LG OLED55CX6LA

Mijn vorige tv was een Philips 37" tv met ambilight van een jaar of 10. Hilarisch om het verschil in grootte te zien. Uiteindelijk blijkt dat we nog een maat groter hadden kunnen nemen, aangezien we op een meter of 5 à 6 van de tv zitten, maar aan de andere kant wilden we ook niet een al te grote tv neerzetten. We hebben nog getwijfeld om weer een Philips tv aan te schaffen vanwege de prettige ervaringen met Ambilight, maar afgaande op een groot aantal reviews hebben we toch de keuze voor de LG gemaakt.

Dan de tv zelf. Beeldkwaliteit is fantastisch zoals in vrijwel elke review gelezen kan worden. Afgelopen weekend Formule 1 in 4K kunnen bekijken, wat een ware lust voor het oog was. Zelfs de kleinste details waren scherp waarneembaar. Je kon zelfs meelezen op de displays op de sturen van de coureurs. Geluidskwaliteit is voor ons een compleet nieuwe ervaring en absoluut niet te vergelijken met onze eerdere tv. Dobly digital streams klinken zeer vol, echter zijn wel een stuk harder dan 'normale' geluidsbronnen, zodat je vaak het volume terug moet schroeven als je overschakelt naar een andere zender. Nog niet kunnen vinden of er een functie bestaat om de geluidniveau's van zenders meer op gelijke hoogte te brengen.

Automatisch wordt de Ziggo Next box niet herkend maar als er dan handmatig gezocht wordt naar 'Aris' kan de Ziggo Next box gekozen worden en kan er tv gekeken worden met één enkele afstandsbediening. De afstandsbediening van de Ziggo Next box heb ik nadien niet meer aangeraakt.

De WebOS apps voor Youtube, Netflix, Prime, Spotify werken allen zonder problemen, zodat je geen extra afspeelapparaten meer nodig hebt.

Al met al ben ik heel tevreden met deze tv en hoop hier een lange tijd van de kunnen genieten.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit, met name Formule 1 in 4K
  • Geluidskwaliteit
  • Koppeling met Ziggo Next

Minpunten

• Volumeverschil tussen Dolby Digital en 'normaal'

Dave 29-01-2021

Mooi beeld, veel contrast!

Geschreven voor: LG OLED55CX6LA

Erg mooie tv met veel contrast, zonder dat het TE helder is om in een donkere ruimte naar te kijken. Het diepe zwart zorgt hier met name voor. Hierdoor meer contrast dan bv een qled, welke wel een hogere helderheid heeft. Helaas geen ziggo go app op deze smart tv. Gekocht via kamera-express met een vlotte levering.
Al met al blij met deze aankoop.

Pluspunten

• Contrast
  • Aansluitingen
  • 120hz 4k mogelijk
  • Fijne afstandsbediening met cursor

Minpunten

• Geen ziggo go app

Andrew 19-11-2020

Geweldige TV

Geschreven voor: LG OLED55CX6LA

Prachtige en mooi beeld, al helemaal met HDR/Dolby vision 4k content is. De razendsnelle processor zorgt vor prachtige upscaled beelden en een snelle gebruikers ervaring.
Installeren:
Tv installeert zichzelf, herkend Apple TV, PS4

Pluspunten

• hdmi 2.1
  • mooi beeld
  • installatie

Minpunten

• korte stroomkabel

albertdols 08-09-2020

Oled, Oschitterendeled...

Geschreven voor: LG OLED55CX6LA

Geweldig product in een mooie strakke vormgeving die in elk interieur past. Elk beeld is een plaatje, zelfs de iets oudere foto/videobeelden van eigen camera. Bij TV kijken of Netflixen is er bij elke film een duidelijke bioscoopervaring, zelfs met de standaard geluidsvoorziening. Haarscherp beeld zorgt voor ongekende details met prachtige kleuren en een ongekende zwart/wit verhouding. De intuïtieve afstandsbediening biedt vele mogelijkheden gelijk aan de muisbediening van een PC. Deze TV is zijn prijs volledig waard.

Pluspunten

• haarscherp
  • diepe kleuren
  • geweldig OLED contrast
  • mooie vormgeving
  • prettig formaat voor elke kamer

Minpunten

• installeren minimaal met 2 mensen
  • ???

andre 30-08-2020

beste beeld en zeer goed geluid.

Geschreven voor: LG OLED77CX6LA

Ik had eerst een goede direct led gekocht. (sony kd75xh9505) maar kijkhoek bleek toch niet zo goed als ik had verwacht. Werd van opzij kijken beetje flets. Verder top tv hoor niets mis mee.
Gelukkig had ik hem gekocht met extra service pakket waarin omruilgarantie zat binnen 4 weken en dat is echt aan te bevelen. (platte tv geweldige service gehad) Knoop doorgehakt en omgeruild voor deze lgoled77cxla. Werd week later reeds omgeruild voor een hagelnieuwe Lg.
Wat een verschil. Beeld kan volgens mij niet veel beter meer worden in de toekomst maar wellicht worden we toch weer verrast. Duidelijke, natuurlijke kleuren en perfecte kijkhoek. zeer goed geluid, duidelijk en vast. zelfs voor muziek ook mooi af te stellen.
Alle waar naar zijn geld natuurlijk maar zeer blij dat ik het gedaan heb. Leuke bijkomstigheid is dat deze tv 45 euro minder stroom verbruikt per jaar t.o.v. de eerder genoemde Sony.

Pluspunten

• perfect beeld
  • zeer goed geluid
  • laag stroomverbruik

Minpunten

• OLED nog steeds hoge aanschafprijs

H. Nasiri 12-04-2021

Mooi scherm en strak design

Geschreven voor: LG OLED55CX6LA

Ik heb de LG OLED55CX6LA bij Kamera Express. Tv heeft een super design en een zeer strak scherm. Kleurweergave is uitstekend.
Een minpuntje is de stroomkabel, deze kan niet af en is aan de korte kant.

• Kleurweergave
  • Snelheid

Minpunten

• korte stroomkabel

Niek 05-04-2021

Super tv

Geschreven voor: LG OLED65CX6LA

Wilde eerst een Samsung QLED kopen. Nadat ik deze live gezien had en niet onder de indruk was begon ik toch te twijfelen. Uiteindelijk de deal afgezegd en voor deze OLED gegaan. Wat een verschil. Het beeld is vele malen scherper voor het oog en de zwartwaarden zijn super. Ook de besturing werkt ideeal. Wel jammer dat ik niet alles op 1 afstandbediening krijg omdat de horizon kast van ziggo hier problemen mee geeft. Ik heb de tv samen met een Samsung q900t soundbar gekocht. Ik kijk nu al een aantal maanden maar ik geniet nog steeds iedere keer als ik de tv aan zet van de kwaliteit. Het is gewoon alsof je in de bioscoop zit. Kortom, een super tv.

A. Poot 31-03-2021

Prachtig beeld, goed geluid, mooi design

Geschreven voor: LG OLED65CX6LA

Na lang vergelijken en twijfelen zijn we door een scherp aanbod Kamera Express overtuigd om voor de 65CX te gaan. Het scherm mag niet aangeraakt worden tijdens installatie (daarna ook niet) maar dit is goed mogelijk d.m.v. de manier waarop de TV ingepakt is. Goed kijken naar de pictogrammen op de doos.

Het beeld is echt prachtig. Diepe kleuren, haarscherp en natuurlijk beeld. In een donkere kamer komt het realistische zwart helemaal tot zijn recht. 4K content streamen via Wi-Fi gaat trouwens ook prima, het beeld is direct haarscherp en heeft nog niet één keer gehaperd.

Het geluid is echt van goede kwaliteit. Zo goed zelfs dat de HiFi-set sinds de komst van deze tv nog niet vaak aan gestaan heeft. Terwijl ik toch heel kritisch ben wat betreft geluid.

De bediening met de magic remote werkt fijn, wij waren er heel snel aan gewend.

De software werkt ook prettig, alle gangbare apps als YouTube en Netflix zijn reeds geïnstalleerd en starten snel op. Een ontbrekende app als bijvoorbeeld Videoland is snel geïnstalleerd.

Het feit dat deze TV over HDMI2.1 beschikt was voor mij een reden om me te overtuigen. Dit wordt de komende jaren steeds meer de standaard, dus als je een tv aanschaft voor toch een jaar of 6-7 is het wel fijn dat deze alvast over deze techniek beschikt.

Pluspunten

• Beeld: zwartwaarden, kleuren, scherp, natuurlijk.
  • Geluid
  • Bediening
  • Software
  • HDMI 2.1

Minpunten

• Heel mooi, maar kwetsbaar dun scherm.

Eelco 12-03-2021

Na een paar maanden

Geschreven voor: LG OLED55CX6LA

Ook na een paar maanden nadat wij onze nieuwe LG OLED televisie in gebruik hebben kan ik melden dat wij zeer tevreden zijn.

Inmiddels hebben wij ook een Sonos beam aangesloten die samen met twee Play 1 speakers een aantrekkelijk ruimtelijk geluid produceren. Ondanks wat wij daarop middels het internet hadden gelezen ging de installatie probleemloos.

Daarnaast maken wij veel gebruik van Airplay om lezingen en cursussen vanaf de iPhone en iMac te streamen naar de tv in de woonkamer: een genot.

Ook de webbrowser en YouTube worden regelmatig gebruikt en deze functioneren naar wens.

Nu maar hopen dat de ontwikkeling en ondersteuning van WebOS meer in lijn is met de levensduur van een televisie, iets dat wij destijds bij Samsung (ES7000) niet zo ervaren hebben.

De handbediening vinden wij nog steeds niet erg prettig. Daar zijn wij nog steeds niet aan gewend.

----------------------------------------------------
Review 22-11-2020:

Ter vervanging van onze 8 jaar oude Samsung ES7000 televisie die het begeven heeft nu een LG Oled televisie gekocht (LG Oled CX6LA). En meteen een maatje groter (nu 55 inch ipv. 48 inch).
Vanwege Corona de keuze via het internet gedaan. Deze televisie krijgt overal lovende kritieken en onze eerste indruk is dat dit gerechtvaardigd is. Levering door Kamera Express tot in de woonkamer. Uitgepakt met ons tweeën. Aangesloten op de Ziggo Media Box Next en op het internet en Power On. Een paar keuzeschermen en onze nieuwe tv werkt. Wennen is de nieuwe afstandsbediening. Kiezen of wij deze of de afstandsbediening van Ziggo blijven gebruiken. De komende dagen gaan wij de nieuwe functies bestuderen. Wel een stapel papieren documenten gekregen (moet dat nog?) maar geen nuttige handleiding. Dat maar opzoeken op het internet.

Pluspunten

• Beeld
  • Connectivity met Sonos
  • Airplay

Minpunten

• Handbediening

Fouad Zekhnini 23-02-2021

Waanzinning beeld en prachtig design

Geschreven voor: LG OLED65CX6LA

De LG OLED heeft mijn verwachtingen echt overtroffen. Ik kijk nu met plezier tv, i.p.v. "gewoon tv kijken". Ik verheug me erop als ik iets in 4k content ga kijken want het beeld is bizar mooi. Daarnaast is dat dunne design ook waanzinnig, vooral hoe ie bij mij nu op de muur hangt in een cinewall.

Pluspunten

• Scherp beeld
  • Echte rijke kleuren
  • Snelle fijne software
  • Gebruiksvriendelijk

Minpunten

• dun om op te tillen

Teun 15-02-2021

LG Oled 65cx6la

Geschreven voor: LG OLED65CX6LA

Echt fantastisch beeld, met echt diep zwart. Formaat is ook heel prettig op 2,5 meter kijkafstand. Geluid is ook verrassend goed. Alle apps zoals netflix disney prime apple tv zijn geïnstalleerd en werken razendsnel. Kortom geweldige tv

Sjon 04-01-2021

Mooi toestel maar... hij doet niet alles

Geschreven voor: LG OLED55CX6LA

Vrijwel niets op of aan te merken op dit toestel behalve dan dat hij geen files afspeelt met het veel gebruikte DTS-geluidsformat. Op deze licentie is bezuinigd door LG. Voor mensen die geen files met DTS hebben = geen probleem. Ik heb ze echter wel en omzetten naar ander format is veel werk wat ik mezelf ga besparen. Gaat dus omgeruild worden voor een SONY A8.

Pluspunten

• Beeld over het algemeen zeer, zeer goed
  • Redelijk geluid

Minpunten

• Geen DTS
  • Geen HDR10+
  • Ruis bij donkere 4K scenes (vb: Peaky Blinders)

Chris 23-12-2020

LG Oled55cx6la

Geschreven voor: LG OLED55CX6LA

Erg dun scherm, goede voet. Mooi beeld, ook in vergelijking met mijn vorige tv, een panasonic plasma. Makkelijk in te stellen. Snel geleverd, redelijke prijs.

Pluspunten

• erg mooi beeld
  • goed geluid

Minpunten

• vast stroomsnoer

Frank 18-12-2020

Wat een beeld!

Geschreven voor: LG OLED55CX6LA

Sinds drie weken in bezit en absolute voltreffer! Wat een scherp beeld. Zie nu allerlei details die ik op mijn vorige tv, toch een 48 inch hdtv, niet zag. Dat scherpe beeld is de grote troef van dit toestel. Geluid gaat ook nu via de soundbar en was dus al goed. Aansluiten en bediening heel eenvoudig. Prijzen wisselen per dag, dus wacht goed moment af. Onder de euro 1300 op Black Friday gekocht.

Pluspunten

• Wat een scherp beeld!
  • Heel dun scherm
  • Eenvoudig aan te sluiten
  • Simpele bediening
  • Direct naar Netflix via ab

R Vogel 18-12-2020

Het scherm voor de next-gen console!

Geschreven voor: LG OLED55CX6LA

De LG OLED55CX6LA aangeschaft na een periode van research voor mijn Xbox series X. De tv doet eigenlijk alles waar je een next-gen console voor aanschaft. 4K, prachtige HDR, en vooral HDMI 2.1 waarbij 120Hz wordt ondersteunt. De OLED panelen van LG bieden te perfecte contrasten en prachtige zwart-waarden voor gamers en filmliefhebbers.

Pluspunten

• 4K, HDR10, 120Hz
  • Lage inputlag
  • De tv voor next-gen consoles
  • HDMI 2.1

Minpunten

• Scherm oogt als een spiegel als hij uit staat

Mooie TV met super beeld 16-12-2020

Mooie TV met super beeld

Geschreven voor: LG OLED55CX6LA

Na 12 jaar afscheid genomen van onze oude TV die het overigens nog steeds doet.
Ben op het internet gaan kijken wat ik nu zou willen en viel mijn oog op de LG OLED55CX6LA.
Zijn naar Kamera Express in Almelo gegaan waar we de tv voor het eerst in het echt hebben gezien. Wat een waanzinnig mooi beeld, schitterende kleuren. Zijn hier prima geholpen en een goed advies gekregen over de aan te schaffen TV-beugel.
Het installeren ging eenvoudig en konden al snel genieten van een haarscherp beeld met prachtige kleuren, contrast en zwartwaarden. Het is onze eerste smart-tv en er valt nog wel wat te bestuderen en te ontdekken.
Een bijzondere afstandsbediening, waar je even aan moet wennen. Je kunt er ook de mediabox en de DVD speler mee bedienen. Dat is wel een pluspunt. Al met al zijn we blij met deze aanschaf en raden deze OLED TV
zeker aan.

Pluspunten

• beeldscherm
  • mogelijkheden