Samsung QE75LS03TAS 2020 QLED

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 11 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.be.

EC 03-12-2020

Prachtig beeld

Geschreven voor: Samsung QE75LS03TAS 2020 QLED

De Samsung The Frame 75 inch 2020 aangeschaft met een zeer goede BlackFriday deal korting. Korting op de aanschafsprijs en ook nog 500 euro retour van Samsung. Dat maakt het aanschaffen van een dergelijke high end tv meteen een stuk aangenamer. De doos waarin de tv wordt bezorgd is enorm groot. Ik schrok er zelfs een beetje van toen de doos uit de vrachtwagen tevoorschijn kwam. Eenmaal uit de doos en opgehangen aan de muur is de tv nog steeds erg groot, maar niet te groot. Kijkafstand tot onze tv is ongeveer 5 meter. Het ophangen ging overigens erg gemakkelijk met de meegeleverde no gap walmount. Zes gaatjes boren in de betonnen muur en een deel van de walmount op de tv schroeven en je kunt de tv ophangen. Doe dit wel met minimaal drie man (of laat de tv ophangen) want de tv is zwaar en het is even zoeken naar de juiste positie voordat je de walmount goed in lijn hebt met de muurplaat. Het installeren van de tv gaat echt heel makkelijk. Op een of andere manier weet de tv zelfs mijn oude analoge Marantz receiver te herkennen waardoor ik de afstandsbediening van de tv voor mijn versterker kan gebruiken (volume). De meegeleverde Oneconnectbox zorgt ervoor dat er slechts een zeer dun optisch kabeltje uit de tv komt. De Oneconnectbox en alle kabels die hierop aangesloten moesten worden heb ik netjes weggewerkt in een kastje onder de tv. Dat is echt heel fijn, geen kabelmassa meer achter je tv meubel. Het enige nadeel van het optische kabeltje dat uit de tv komt is dat deze onder de tv uitgevoerd moet worden. In mijn geval ging dat niet omdat ik een kabelgoot in de muur heb zitten waaroverheen is gestukt. Het gaat waar het optische kabeltje doorheen moet in mijn geval zit meer in het midden van de tv. Ik hoop dat het kabeltje op termijn hierdoor niet beschadigd want nu zit het kabeltje al het ware deels tussen de muur en de tv. Het was handig geweest als er meer gleufjes waren om het kabeltje weg te werken. Over de beeldkwaliteit ben ik echt zeer te spreken. Uiteraard wel sterk afhankelijk van de kwaliteit van de content die je kijkt. Op netflix zijn wat 4K films te bekijken (via zoeken op 4k) en dan spatten de kleuren echt van het scherm. Af en toe lijkt het zelfs een soort 3D effect. Zo gedetailleerd. Tijdens gamen (in mijn geval via Stadia) komt het scherm pas echt tot leven. Supervloeiend beeld en enorm gedetailleerd. Qua beeldinstellingen heb ik uiteindelijk niets veranderd. Ik heb de intelligente modus ook aan staan. Ik heb de configuratie op www.rtings.com uitgeprobeerd maar uiteindelijk toch alles weer gereset naar de fabrieksinstellingen. Dat vind ik mooier maar dat is denk ik ook persoonlijk. De kunstmodus is een leuk detail. Het idee van een echt schilderij heb ik echter niet. Dat komt door de enorme afmetingen van de tv en omdat de tv wat lager hangt dan je een echt schilderij zou ophangen. Om echt dat schilderij gevoel te krijgen is een maatje minder groot wellicht beter. Ook helpt het in dat opzicht niet als er een tv meubel onder de tv staat en speakers ernaast. Dat heft het idee van een schilderij op. Qua geluid moet je van de tv niet teveel verwachten. Het geluid is zeker niet slecht maar als je een hifi opstelling gewend bent dan kan het geluid van de tv daar natuurlijk niet tegenop. Ik had wel wat gedoe met het aansluiten van mijn analoge versterker omdat in tegenstelling tot mijn vorige tv de Oneconnectbox niet beschikt over tulp uitgangen. Ik moest daarom een DAC aanschaffen om het geluid van de tv via mijn analoge versterker te kunnen laten lopen. Tijd voor een nieuwe versterker eigenlijk. Al met al zeer tevreden met de tv en zeker voor de prijs die ik ervoor heb betaald (750 korting)

Tugie 03-12-2020

Groot scherm, art mode geweldig,

Geschreven voor: Samsung QE75LS03TAS 2020 QLED

Het is een heerlijk groot scherm. De art-mode is geweldig, hangt als schilderij/kunst aan de muur. Jammer dat ambient-mode ontbreekt. Het is een echte aanrader.

Pluspunten

• Art-mode
  • Als schilderij en de frames

Minpunten

• mist ambient-mode

Roel 03-12-2020

Samsung The Frame 75LS03T (2020)

Geschreven voor: Samsung QE75LS03TAS 2020 QLED

Gekozen voor QLED ipv OLED omdat de tv ook overdag gebruikt wordt en er veel lichtinval in huis is. Dan is QLED beter tov OLED ivm spiegelen van het beeld. Als argument dat ik voor The Frame heb gekozen is omdat ik het thuis moest kunnen verantwoorden dat er zo'n groot scherm (75 inch) in de woonkamer komt en als deze tv uit staat fungeert hij als kunstwerk in de zogenaamde Art modus, waarbij je keuze hebt tot het kiezen van allerlei kunstwerken maar ook eigen foto's (van de kinderen bijv.) kan laten afbeelden. Als de beweging sensor enige tijd geen beweging heeft geconstateerd gaat hij volledig op zwart wat weer goed is voor het stroomverbruik.

Ik gebruik het geluid van mijn surround hifi set altijd dus over het geluid van de tv zelf heb ik geen oordeel.

Kortom tv van goede beeldkwaliteit als hij aanstaat en kunstwerk of fotolijst als hij uitstaat. Nog maar net in het bezit.

Pluspunten

• Mooi groot
  • Kunstwerk wanneer inactief

Minpunten

• flinke aanschafprijs

Klaas 28-11-2020

Samsung The Frame 75

Geschreven voor: Samsung QE75LS03TAS 2020 QLED

Geweldige televisie! Prachtig beeld en geluid je haalt de bioscoop in huis. Makkelijke installatie, ophangsysteem is perfect die erbij geleverd is. Heerlijk groot scherm voor veel kijkplezier.

Pluspunten

• Scherp beeld
  • Makkelijke installatie

Bruins3 21-10-2021

Prachtig aan de muur

Geschreven voor: Samsung QE75LS03TAS 2020 QLED

The Frame is een erg mooi scherm die heel dicht op de muur hangt. Het beeld is ook zeer scherp en helder als zijn huidkleuren zo nu en dan bij praatprogramma's niet geheel natuurlijk. Het lijkt er op dat de tv dan zelf het e.e.a. invult qua kleur.
Het geluid is ook goed, zeker voor zo'n plat scherm. Ook gaat het geluid automatisch harder en zachter op basis van het geluid in de omgeving (en dat is met een ouderwetse klok heel welkom).
Al met al ben ik erg blij met deze aankoop al vind ik het wel jammer dat ik er geen extra frame bij kreeg omdat ik het niet bij een deelnemende winkel van de actie had gekocht. Ik dacht een Samsung actie is een Samsung actie en niet beperkt tot specifieke retailkanalen dus let daar op.

joanma 13-10-2021

The Frame, een kunstzinnige alleskunner!

Geschreven voor: Samsung QE75LS03TAS 2020 QLED

De bewegende en stilstaande beelden van The Frame zijn onovertroffen qua scherpte, diepte en kleur. De keuze is groots: van lineaire TV tot films en video’s via app’s en prachtige kunstwerken aan je eigen muur. Met dit geweldige apparaat heb je alles wat je wenst: beeld, kunst en muziek.

Annemarie1978 11-10-2021

Fantastisch beeld!

Geschreven voor: Samsung QE75LS03TAS 2020 QLED

Genieten vanaf de installatie. Loepzuiver beeld, mooi geluid en past door de frame functie perfect in het interieur.

Anoniem 11-10-2021

Hangt strak aan de muur

Geschreven voor: Samsung QE75LS03TAS 2020 QLED

We hebben gekozen voor de Samsung frame tv omdat hij mooi strak aan de muur hangt. Ophangen ging zeer simpel, one connect box is erg handig om ook weer alles netjes weg te werken. Voor mensen die niet van kabels/TV's houden koop je hiermee een mooi design stuk!

Anoniem 10-10-2021

Wat een top tv!!

Geschreven voor: Samsung QE75LS03TAS 2020 QLED

De tv is buiten verwachting, het scherm is super helder, makkelijk bestuur systeem op de tv. Het kabeltje is bijna niet zichtbaar zo dat het tv echt op een schilderij lijkt. Alleen de frame ervoor is wat moeilijk te bestellen online en de wacht duur tot de frame binnen is wat lang.

Anoniem 10-10-2021

Onzichtbare schoonheid

Geschreven voor: Samsung QE75LS03TAS 2020 QLED

Niet meer tegen een zwart scherm aankijken, maar mooie kunst! Is praktisch onzichtbaar aan de muur naast alle andere schilderijen, ook vanwege de no-gap wallmount, en zelfs wanneer hij aan staat ongekende kwaliteit!

Xjetxlix 09-10-2021

Super fijne tv

Geschreven voor: Samsung QE75LS03TAS 2020 QLED

Het werkt super makkelijk met de kleine afstandsbediening. De doorzichtige kabel zorgt voor weinig kabels in het zicht wat mij vrouw erg prettig vind.

Martin1972 08-10-2021

Het is een samsung.

Geschreven voor: Samsung QE75LS03TAS 2020 QLED

Uitstraling zeer mooi. Beeld kwaliteit gewoon goed. Alleen heb ik een probleem met het geluid sinds dag één. Dit valt weg, telkens één seconde ofzo. Om de tien minuten.

Willeha 06-10-2021

Prachtig beeld

Geschreven voor: Samsung QE75LS03TAS 2020 QLED

Wat fijn zo'n frame televisie. Een schilderij, fotolijst, voor elk wat wils. We maken van onze foto's de mooiste schilderijen.

Anoniem 06-10-2021

Een aanwinst voor de huiskamer !

Geschreven voor: Samsung QE75LS03TAS 2020 QLED

We zijn heel blij met onze nieuwe Samsung !
Hij is niet aan de muur bevestigd, zodat we ook vanaf de eettafel een prachtig beeld hebben ! Goed gedaan Samsung !

Yaze 01-10-2021

Mooi design met prima spec's!

Geschreven voor: Samsung QE75LS03TAS 2020 QLED

Erg blij met deze tv, was altijd een discussie thuis over grotere tv willen vs "lelijke zwarten blokken" maar met the frame haal je eigenlijk een schilderij in huis die toevallig ook een TV is.

De echte tv freaks zullen misschien kritiek hebben op de specs, wij zijn er iig erg blij mee en het beeld is voor ons helder en scherp genoeg! Echt een aanrader

Anoniem 30-09-2021

Super mooi beeldscherm en schilderij

Geschreven voor: Samsung QE75LS03TAS 2020 QLED

Wij zijn zeer tevreden en super mooi beeld
De schilderij functie vind ik helemaal super een aanwinst in de woonkamer 2in1

Dalbers 29-09-2021

Mooie TV, maar kan niet verticaal content vertonen

Geschreven voor: Samsung QE75LS03TAS 2020 QLED

De TV heeft super mooie kleuren en heel veel functies die goed van pas komen. Helaas heb ik de tv alleen maar gekocht zodat ik er verticaal content op kan vertonen voor kunst exposities. Ondanks wat er geadverteerd staat.. is het NIET mogelijk om de tv te draaien zodat de content daar ook op de correcte manier op vertoond. Om de een of andere reden roteert het beeld automatisch mee? Vreemd dat dat niet uitgezet kan worden. Als dat zou kunnen is het een super tv!

Robbiedoes73 28-09-2021

Fantastisch

Geschreven voor: Samsung QE75LS03TAS 2020 QLED

Wij zijn superblij met de Samsung frame. Mooi om te zien en veel variatie in schilderijen (als men een abonnement pakt). Handige spraak menu om diverse apps te activeren.

Davey400 28-09-2021

Echt zo plat en strak als een fotolijst!

Geschreven voor: Samsung QE75LS03TAS 2020 QLED

Eigenlijk zochten we gewoon een TV met minimale dikte. Ik kende The Frame maar dacht dat deze onbereikbaar was.
Doordat deze al inclusief de muurbeugel wordt geleverd werd dit ineens een hele interessante kandidaat, die gewoon inclusief ophanging nog geen 3 centimeter de kamer in steekt. (In plaats van meer dan 8 voor de eerstvolgende kandidaat.

Bij het ophangen toch even schrik: "Oei, zitten er eigenlijk wel luidsprekers in?".
Ja dus; en ze klinken nog prima ook!
Dankzij de mogelijkheid van app-installatie konden we voorkomen dat we moeilijke dingen moesten doen om de IP-TV ontvanger van de provider aan te sluiten op een bedraad netwerk; The Frame doet dat gewoon via Wifi.

Alle aansluitingen zitten netjes op een extern kastje, wat prima weg te werken is.
(Behalve de antenne dan, die wij niet gebruiken.)

Tot slot en ook niet onbelangrijk: Het beeld is ook nog eens mooi.

Gerdy1964 25-09-2021

Prachtig!

Geschreven voor: Samsung QE75LS03TAS 2020 QLED

Supermooi dat je een eigen foto of van een ander kan plaatsen. Het geeft je eigen sfeer in de huiskamer!