Samsung QE75Q95TAL 2020 QLED

• Best Reviewed feb 2021

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 75 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.be.

Freek 03-02-2021

Helemaal blij met onze nieuwe TV (de Samsung 75Q95T)

Geschreven voor: Samsung QE75Q95TAL 2020 QLED

Wat een prachtig toestel! Aan de muur gehangen met de NoGapWallmount. Bewust gekozen voor de 75 inch. Was eerst niet van plan zoveel uit te geven aan een nieuwe televisie (er hangt een behoorlijk prijskaartje aan). Maar Samsung had een cash-back actie lopen, en dankzij de mooie aanbieding van PlatteTV ben ik over de streep getrokken. Prettig is ook dat PlatteTV op de site van Samsung wordt genoemd als dealer. Dat geeft een geruststellend gevoel. Op vrijdag gekocht, maandag al in huis. Combi-aankoop met de bijpassend soundbar. Een echte bioscoopervaring!! Een fraaie metalen afstandsbediening. Met verrassend weinig knoppen. Je moet even de functies begrijpen, maar functioneert goed! Slim over nagedacht. Misschien één minpuntje: het lukt nog niet om met de Samsung afstandsbediening de KPN-box aan te zetten. Nog een tip, of beter TIP: Als het past in je interieur, maak dan de muur waar de TV hangt zwart. Dan valt de TV overdag veel minder op.

Pluspunten

• Geweldig scherp beeld
  • Prachtig geluid in combinatie met de Sounbar
  • Vlakke montage tegen de muur met de NoGapWallmount
  • TV aan: automatisch wordt de Soundbar geactiveerd
  • Het menu is super eenvoudig

Frans 14-02-2021

Extra Groot scherm

Geschreven voor: Samsung QE75Q95TAL 2020 QLED

Super toestel. Nog even gedacht of een 65 Inch niet groot genoeg was, maar totaal geen spijt van deze keuze. Haarscherp beeld, mooie kleuren, en een prima geluid.
Straks nog even aan de muur bevestigen met de No gap beugel die ik er bij besteld heb. En dan hopen dat we er nog jaren plezier van hebben.

Pluspunten

• Scherp beeld
  • Mooi vol geluid
  • Strak design
  • Prima naar wens in te stellen

Minpunten

• Is iets duurder

Johan 11-02-2021

Geweldige beeldkwaliteit en geluid

Geschreven voor: Samsung QE75Q95TAL 2020 QLED

Echt een geweldige tv, scherp beeld en erg mooie kleuren. Ook het geluid van de tv is boven verwachting. Een aanrader!

Helmond 09-02-2021

Mooi groot scherm. Super dunne rand. Haarscherp beeld!

Geschreven voor: Samsung QE75Q95TAL 2020 QLED

Getwijfeld over OLED en Qled van samsung. Door zijn functies en gebruikersgemak toch gekozen voor deze 75 inch Q95t. Fantastisch! Makkelijk te installeren en groot scala aan mogelijkheden. Ondersteunt al mijn randapparatuur en zijn allen te bedienen met de smart afstandsbediening van deze TV. Beeld top! Haarscherp en vol van kleuren. Zwart is echt zwart.
Dik tevreden tot nu toe!

Marcel 08-02-2021

Perfect beeld, thuisbioscoop!

Geschreven voor: Samsung QE75Q95TAL 2020 QLED

Fantastisch beeld en kleuren, net als in de bioscoop, maar dan thuis! Alles even scherp en duidelijk. Ook de Smart Hub met maar 1 doorzichtige draad van TV naar de Smart Hub is prima, wel even opletten dat je de aansluiting van je (4K geschikte) versterker/reciever in HDMI poort 3 van de Smart Hub doet i.p.v. in HDMI poort 1.

Pluspunten

• superscherp beeld
  • prachtige en heldere kleuren
  • Smart Hub
  • de Apps als Netflix, YouTube, etc.
  • veel opties en connecties (kabel en wifi netwerk)

Minpunten

• VESA aansluiting gaten achter in TV zitten te hoog
  • Afstand 400 x 400 te klein bij 75 inch TV

koen 03-02-2021

top

Goede TV, makkelijk te installeren
Mooie vormgeving
Simpel in gebruik
Wel erg zwaar qua gewicht (woon op de 1e etage)

n .marsman 29-01-2021

prachtig beeld, natuurfilms lijkt wel 3 D door de diepgang

Geschreven voor: Samsung QE75Q95TAL 2020 QLED

Gezien het grote formaat prachtig beeld, mooi helder, geweldig contrast. super tevreden met de aankoop.
Bij natuurfilms waan je je in de jungle.

Pluspunten

• kleuren
  • helderheid
  • prachtig design

Fopduik United 27-01-2021

Groot, maar dat went snel! Super beeld, mits bron ook 4K is.

Geschreven voor: Samsung QE75Q95TAL 2020 QLED

Ik heb de Samsung QE75Q95T nu een paar dagen in bezit.

Grootste pluspunten tot nu toe: Ik ben enorm tevreden over het formaat, de vormgeving, de mogelijkheden, het bedieningsgemak, de afstandsbediening, de one Connect box en het geluid.

Wat me tegenvalt: De beeldkwaliteit bij zaken die niet 4K zijn (oude films bijvoorbeeld). Ook snelle beelden van sport, met name voetbal, vallen me tegen.

Het formaat:
Wij hebben een redelijk grote woonkamer, waarbij we op ongeveer 5 meter van het scherm zitten. 75 inch is dan heel erg goed te doen. Ik denk dat we spijt hadden gehad van een 65 inch. Zit je maar een meter of 3 van je scherm, dan is het denk ik veel te groot.

De vormgeving: Simpel, maar daardoor helemaal goed. Er zit een hele dunne rand om het scherm, en met de One Connect Box komt er maar 1 draadje uit. Dat ziet er heel erg strak uit. Met de no gap wall mount zit hij netjes strak tegen de muur aan.

Mogelijkheden en bedieningsgemak: Enorm veel functies. Een heel gemakkelijk menu dat heel gemakkelijk te bedienen is. Misschien wat teveel functies. Ivm het schokkerige beeld bij voetbal, heb ik wat met instellingen zitten spelen. Dan kom je erachter dat er enorm veel in te stellen is. Ook zijn er veel functies die het automatisch voor je zouden moeten doen. Ik heb alleen het idee dat het beeld beter wordt, wanneer ik al die automatische dingen uit zet. Ik ben dus nog op zoek naar de beste instellingen.

Afstandsbediening: simpel, lijkt op de apple remote. Geen cijfertoetsen meer. Simpel en doet alles wat het moet doen. Ziet er ook beter uit dan de standaard afstandsbediening.

One Connect Box: Top, maar wordt erg warm. Die heb ik in een kastje onder de tv staan. Daar sluit je alles op aan, zodat er maar 1 draadje naar je tv gaat. Dit werkt super. Alleen wordt het apparaat erg warm in het dichte kastje. Ik heb daar nog geen problemen mee gehad, terwijl hij al wel lang heeft aangestaan. Maar lijkt me een aandachtspuntje. De box is trouwens mooi genoeg om ook in het zicht te staan.

Geluid: vind ik persoonlijk erg goed. Een enorme verbetering t.o.v. mijn oude tv. Er komt echt heel fatsoenlijk geluid uit met een fijne klank. Het haalt het niet bij de Soundbar en subwoofer, maar voor tv-geluid is het echt heel goed. De meeste mensen zullen er geen soundbar bij nodig hebben.

Beeldkwaliteit: zoals al gezegd ben ik erg onder de indruk van de kwaliteit als je iets kijkt wat in 4K wordt uitgezonden. Sommige tv zenders, Netflix, Youtube filmpjes. Dat ziet er echt heel goed uit! Bij voetbal of dingen die in lagere resolutie worden uitgezonden, vind ik hem minder. Maar misschien heb ik de juiste instellingen nog niet gevonden.

Al met al ben ik na een paar dagen heel erg tevreden met de aankoop, ondanks het enorme aanschafbedrag. Wel, omdat ik er nog vanuit ga dat ik het beeld bij voetbal nog wat beter ga krijgen.

Overige opmerkingen:
De no gap wall mount van Samsung is geweldig om de tv heel gemakkelijk waterpas te krijgen.

De Ambient functie is mooi. Je tv lijkt dan niet helemaal op een schilderij, maar je kunt heel makkelijk hele mooie plaatjes als "screensaver" gebruiken.

Pluspunten

• formaat; groot = goed!
  • Vormgeving, functies, bedieningsgemak, 4K beeld,

Minpunten

• lagere resolutie beelden en voetbal
  • prijs is toch wel aan de hoge kant

Arno de haan 25-01-2021

Samsung Qled tv

Geschreven voor: Samsung QE75Q95TAL 2020 QLED

Prachtige tv van Samsung beeld is super en de kleuren spatten van het scherm.
Een echte aanrader voor een film of game liefhebbers.
De one connectbox werkt ook super en je ziet maar een heel dun draadje dat naar de tv gaat
Makkelijk te installeren voor iedereen

Pluspunten

• De one connectbox
  • De grote van het beeld

Hoiiloon 22-01-2021

Fantastische tv

Geschreven voor: Samsung QE75Q95TAL 2020 QLED

Prachtige vormgeving van de tv, haarscherp beeld, geluid goed, goed voor gamen, connect box super, geen gedoe meer met snoeren naar de tv. Game functie op de connect box compatible met HDMI 2.1 waardoor je alles uit je nieuwe PS5 kunt halen.

Pluspunten

• Super beeld
  • Gaat prima met nieuwe ps5

Rob 18-01-2021

Samsung qled 4 k 75inch tv

Geschreven voor: Samsung QE75Q95TAL 2020 QLED

Eindelijk mijn eigen bioscoop super tv even wennen aan afstand bediening. Mooi scherp beeld geluid is goed .

Pluspunten

• Mooi scherp beeld
  • 1 klein kabeltje

Minpunten

• Geen koptelefoon aansluiting

Nick 16-01-2021

Fantastische Qled

Geschreven voor: Samsung QE75Q95TAL 2020 QLED

Fantastische Qled, prachtige kleuren spatten van het scherm af. Via instellingen kan je persoonlijke voorkeuren wijzigen en voor gamers is het een ideale tv.
Upscaling van content werkt ook erg goed en het geluid uit de speakers is ook goed (uiteraard is een soundbar of andere geluidsinstallatie aan te bevelen als je echt de ervaring van een bioscoop wilt meemaken)

Pluspunten

• Beeld
  • Geluid

Minpunten

• Connectbox wordt wel redelijk warm

JJ 12-01-2021

75”

Geschreven voor: Samsung QE75Q95TAL 2020 QLED

Mocht je een 75” QLED kopen is dit DE echte aanrader!! Super kwaliteit!!
Voor echte bioscoop in je eigen huis.

Jan Leune 10-01-2021

Prima keuze

Geschreven voor: Samsung QE75Q95TAL 2020 QLED

Het scherm, de kleuren, het geluid, het bedieningsgemak voldoet helemaal aan onze verwachtingen, sterker: overtreft de verwachtingen.

Pluspunten

• schermgroote
  • kleuren

Steven 10-01-2021

Super TV

Geschreven voor: Samsung QE75Q95TAL 2020 QLED

Sind 1 week in het bezit van deze tv. Ik ben uitermate tevreden over deze tv. Prijs/kwaliteit verhouding is goed. Het beeld is haarscherp. Wanneer je films kijkt die in 4K worden uitgezonden, dan komt het beeld goed tot zijn recht.

De ingebouwde speakers klinken super en zijn vele malen beter dan bij andere tv's.

Kortom.. Ik ben er blij mee

Pluspunten

• Geweldig beeld
  • Geluid is top

Minpunten

• Ik kan ze niet ontdekken

Michael 10-01-2021

Samsung 4k 75 inch TV. Superbeeld!

Geschreven voor: Samsung QE75Q95TAL 2020 QLED

Niet goedkoop, maar wel waar voor je geld. Prachtig beeld en geluid. Veel opties en de Connect box is top.

Pluspunten

• Beeld
  • Geluid

Minpunten

• Tot op heden GEEN.

Hansuitsoest 08-01-2021

Wat een mooie TV

Geschreven voor: Samsung QE75Q95TAL 2020 QLED

Ik heb voor deze tv gekozen voor het design, de kleurweergave, de mogelijkheden en de aansluitmogelijkheden. Met de speciale "no-gap" muurbeugel hangt hij super mooi aan de muur. Geweldig!

Pluspunten

• Kleuren
  • aansluitmogelijkheden

Minpunten

• Sonos geluid valt weg

James 08-01-2021

Bijzonder scherp beeld

Geschreven voor: Samsung QE75Q95TAL 2020 QLED

Super beeldkwaliteit, en eenvoudig te installeren. Goede keus!
Zonder soundbar geweldig geluid, maar mét soundbar: SUPER!

Pluspunten

• scherpe realistische kleuren
  • One connectbox

Asishod 07-01-2021

perfecte afmeting

Geschreven voor: Samsung QE75Q95TAL 2020 QLED

One connect box was doorslag gevend naast de andere mooie futures en cash back actie van samsung nederland

René Staassen 07-01-2021

heel groot scherm en heel helder beeld

Geschreven voor: Samsung QE75Q95TAL 2020 QLED

De 75Q95T tv gekocht vanwege de beeldschermtechniek; helderheid en geweldig contrast. Ook het geluid vanuit alle zijden van de tv i.c.m. de Samsung soundbar is ongelooflijk goed. Kortom, een aanrader

Pluspunten

• grootte beeldscherm
  • helderheid
  • contrast
  • geluid van de tv icm soundbar
  • 1 onzichtbare draad voor aansluiting