LG 65NANO866NA

Diepte
6.40 cm dikte
Schermgrootte
65,0 inch

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 8 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.be.

8,9

VincentJ 06-07-2020

Groot mooi scherm, 100 Hz en WebOS!

Geschreven voor: LG 65NANO866NA

Laat ik beginnen met; wat een top-tv. Alle mogelijke opties zitten er op, waar ik in het begin nog twijfelde of 65 inch niet te groot was is die twijfel helemaal weg. Haarfijn beeld door de Nanocell technologie. Dit is ook te merken wanneer je er niet goed voor zit, ook dan blijft de tv goed beeld houden. De integratie met de soundbar en Ziggo ging makkelijk en zonder problemen. Een punt van nadeel is dat de soundbar niet automatisch verbind zodra de tv aangaat via Bluetooth. Wellicht dat ik de optie nog niet heb gevonden, maar het lijkt er niet op te zitten. De afstandsbediening werkt ook goed in combinatie met de soundbar en/of Ziggo kastje. WebOS maakt dit toestel eigenlijk helemaal af, alle apps die je wilt hebben zitten er eigenlijk ook gewoon op. De Netflix knop op de afstandsbediening wordt veelvuldig gebruikt en werkt zeer snel. Zo zit er ook een knop op voor Amazon Prime en kun je zelf onder het snelmenu nog meer zetten om makkelijk te bedienen. Met Internet of Things kun je al je slimme apparaten zichtbaar maken in het menu, deze functie heb ik nog niet goed kunnen gebruiken aangezien ik verder niet echt slimme apparaten gebruik binnen het huis. Tijdens het gebruik van de playstation 4 geeft de tv ook een suggestie voor het gebruiken van de HDR optie, hij verbeterd dan op een slimme manier de kleuren. Tijdens het gamen is het beeld zeer vloeiend dankzij de 100Hz refresh rate, je ziet geen waas achter bewegende beelden aankomen. Dit zie je ook terug bij de voetbalwedstrijden, met mijn vorige toestel (samsung) zag je dat de bal een soort van streep achterliet, zit was altijd zeer hinderlijk en is verleden tijd met dit toestel.

Pluspunten

• Afstandsbediening
  • refresh rate

Minpunten

• Niet automatisch koppelen bluetooth

Lars 05-09-2020

Prachtige tv maar......

Geschreven voor: LG 65NANO866NA

Bovenal is het een prachtige tv. Superscherp beeld, geluid ook prima en de verscheidenheid aan opties is zeer groot. Vooral Atmos is echt de moeite waard.
Dealbreaker voor mij is wel dat het lezen van externe usb-HDD’s een groot probleem is. Daar waar het bij Samsung plug and play is, gaat het niet eenvoudig op deze LG. Maar wellicht dat er nog een firmware updates komt om dit euvel te verhelpen.
Tip voor een ieder: zet local dimming uit. Het afzonderlijk oplichten van delen van het scherm is echt vreselijk storend

Pluspunten

• Beeld en geluid
  • Atmos
  • Web os

Minpunten

• Extern usb schijven lezen werkt slecht
  • Local dimming

HARRIE C 06-08-2020

LG55NANO866NA

Geschreven voor: LG 55NANO866NA

ben zeer blij met deze tv heel natuurlijk van kleur en zwart is ook zwart
de bediening is simpel nu 3 maanden in gebruik leer nog steeds van het
gemak van de bediening van de afstandbediening

Pluspunten

• kleuren
  • bediening

Rick 21-07-2020

Zo. Dat is... uh... groot!

Geschreven voor: LG 65NANO866NA

Wat een scherm zeg. Het bizarre is dat je super snel went aan een groot scherm. Het valt snel niet meer op dat hij zo groot is. Maar wat een beeld. Wow. Ik ben echt onder de indruk. En dat zeg ik niet omdat ik deze kan testen maar serieus. Het zwart is echt zwart. De beelden zijn in de diverse beeldkwaliteit (720/1080/4K) gewoon allemaal goed te noemen. De 720 beelden voelen gewoon beter aan. Al met al een prima scherm.

Het gamen op het scherm is ook tof, de kwaliteit is goed, snelheid meer dan prima! Ik heb me zeker vermaakt daarmee!

Het geluid van het scherm is ook top. Ik heb een versterker aangesloten voor geluid via speakers maar vergeet deze nog wel eens aan te zetten. Het geluid van de TV doet me dat ook vergeten omdat het gewoon meer dan prima is.

In de smart opties kan je zelf ook diverse applicaties inladen, Netflix en Prime zitten zelfs met een aparte knop op de afstandsbediening. Dat is helemaal makkelijk. Maar ook Plex, Spotify, etc kan je er opzetten.

Al met al, blij verrast. Voor de prijs een meer dan goed scherm!

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Geluid
  • Apps toevoegen

Bert 09-07-2020

Prima tv

Geschreven voor: LG 55NANO866NA

Prachtige tv met veel mogelijkheden en een mooi scherpe beeld. Installeren ging makkelijk. Kwestie van aansluiten en aanzetten de rest gaat vanzelf. Ik ben zeer tevreden over deze tv. Een heel verschil in vergelijking met mijn 6 jaar oude samsung.

Pluspunten

• Beeld

KG 29-06-2020

Wat een tv!

Geschreven voor: LG 65NANO866NA

Wat een pracht tv! Bij het uitpakken van de doos schrok ik in eerste instantie een beetje van het formaat. Hij is best wel groot, een doorsnede van 65inch! Maar nu we hem een tijdje in gebruik hebben, ben je er snel aan gewend (en wil je niet anders meer)

De LG heeft een mooi design; hij is heel plat, waardoor je hem strak tegen de muur of een tv meubel kunt hangen. Ook zit er een mooie voet bij om hem neer te kunnen zetten.

De LG is makkelijk te installeren. In een handomdraai was hij aangesloten. Om de tv te plaatsen moet je wel met z’n tweeën zijn, want door zijn grootte is hij vrij zwaar.

Wat we vooral erg mooi vinden aan de LG is dat het kleurgebruik heel goed is. De zogenoemde Nanocell-technologie zorgt ervoor dat het kijken heel fijn is. De kleuren zijn warm en prettig voor je ogen om naar te kijken. Dit vinden wij toch wel een echte pre!

Deze tv bevat ook een Pure Colors systeem waarbij onzuivere kleuren getransformeerd worden. Ik moet eerlijk zeggen dat me dat niet opgevallen is. Maar ik ben dan ook geen echte gadget-kenner.

Naast het normale tv kijken leent de tv zich ook uitstekend voor het gamen en Netflixen. Dit is allemaal via de tv te regelen. Wij vinden het een pluspunt dat de LG deze functies bevat.

Eindconclusie: Waar ik in eerste instantie schrok van het formaat, zou ik nu niet meer anders willen! Het is een mooie tv die zijn kwaliteiten waarmaakt.

Pluspunten

• Mooi strak design
  • Uitmuntende beeldkwaliteit

Stouterd 26-06-2020

Meer dan tevreden

Geschreven voor: LG 65NANO866NA

Het design is werkelijk prachtig. De voet is erg groot, maar bijzonder plat, hierdoor zullen de meeste soundbars er dus prima overheen geschoven kunnen worden. De installatie ging zo goed als vanzelf en was binnen een paar minuten gebeurt. Voor mij was dit de eerste afstandbediening met laser pointer en is afgesteld (niet overgevoelig) en makkelijk mee op te gaan. Het geluid is goed, voor een tv... alles komt vele malen beter tot zijn recht met een goede soundbar. De Dolby vision en nanocell tech zijn features waar ik weg van ben. Zodra de tv merkt dat een serie of film dit heeft, schakelt hij zelf over naar deze kwaliteit (optioneel), dat maakt alles nog adembenemender.

Pluspunten

• dolby vision
  • prijs kwaliteit
  • nanocell (kleur en diepte)

Minpunten

• onhandig groot bij 1e gebruik

Jeff 22-06-2020

Superdikke LG 65NANO866NA 65 Inch TV!

Geschreven voor: LG 65NANO866NA

Een paar weken geleden de LG 65NANO866NA 65 Inch mogen ontvangen. De TV zit in een solide verpakking en ik moet zeggen dat 65 Inch echt mega is. Wij hadden eerst een 40 Inch TV, dus dit is een hele vooruitgang. Uitpakken ging voorspoedig en de quick guide handleiding is handig om de TV op de correcte wijze te positioneren voor het installeren van de voet.

Het design van de TV is echt geweldig. Het frame is minimaal om het scherm en de voet is van een stevig materiaal gemaakt. Wel moet ik zeggen dat de TV wat onstabiel oogde bij neerzetten. Maar voor de rest hoef je er toch niet aan te zitten. Kabelmanagement en het installeren van de KPN ontvanger en Soundbar was kinderspel. De kabels kunnen via de voet weglopen waardoor je niks op je TV kast ziet. Een erg strak resultaat!

Na het installeren en updaten van de TV gelijk naar de HD zenders gegaan en wat een beeld zeg! Je wordt letterlijk in het programma gezogen en soms denk je gewoon dat het in de woonkamer afspeelt. De Nanocell-technologie is echt verbluffend. De kleuren spatten echt van het scherm af. Super gaaf om te zien. Vooral bij het kijken van sport en series zie je echt het verschil met onze oude TV. De α7 Gen3 Processor levert goed zijn werk en je hoeft je geen zorgen te maken dat het beeld flikkert of dat de refresh rate achterloopt. Het beeld is super vloeiend. Een must have voor gamers!

Applicaties (Smart TV/Web OS) zijn via de Home knop super makkelijk te bedienen. Vooraf stonden er wel applicaties geïnstalleerd die ik zelf niet gebruik dus deze kon ik makkelijk verwijderen of aanpassen. Ik kon in een handomdraai alle belangrijke applicaties installeren en ordenen in de juiste volgorde. Applicaties zoals Netflix, RTL XL, Spotify kan je bedienen alsof het nooit anders is geweest. Super gebruiksvriendelijk.

Het Dolby Atmos geluid van de TV komt goed tot zijn recht. Het geluid verspreid zich goed door de kamer heen. Vindt je geluid belangrijk maar hoeft het niet over de top te zijn dan is dit meer dan voldoende. Maar ik gebruik toch liever de soundbar voor die extra soundboost.

Ik vindt de LG 65NANO866NA de perfecte allround TV. Beeld, vormgeving en snelheid zijn echt verbluffend! Laat je niet afschrikken dat het 65 Inch is. Hier ga je geen spijt van krijgen!

Pluspunten

• Nanocell Technologie
  • Vormgeving
  • Gebruiksgemak Applicaties
  • Snelheid
  • Magic Remote

Minpunten

• Voet is wat onstabiel.

EdwinJ 22-06-2020

Heel veel opties! Superieure beeld kwaliteit!

Geschreven voor: LG 65NANO866NA

Ik heb de TV net een klein weekje in huis. De installatie ging echt vlekkeloos, LG heeft echt een heerlijk interface gebaseerd op WebOS (ThinQ AI). Er zijn overigens veel apps beschikbaar via de LG WebOS, waarbij Netflix, canal digitaal, disney+ prime video, apple tv al zijn voorgeinstalleerd.
Dankzij de nieuwe a7 (gen3) processor is de tv onwijs snel in reageren. Er zijn echt ontzettend veel features te vinden op de tv een kleine opsomming hiervan: HDMI2.1 en HGig, Apple Airplay en Amazon Alexa, Freesync ondersteuning, je kunt zelfs je smart-huis apparatuur verbinden via de tv.
Maar als we echt gaan kijken naar de technische hoogstandjes dan zijn het toch wel de NanoCell Pro technology op basis van een IPS scherm met schitterende kleuren die echt van het scherm af spatten, absoluut adembenemend! En dit in combinatie met Dolby Atmos maakt het je beleving helemaal compleet. Met een hoge framerate 4K HFR (100P) is dit dus ideaal voor de gamers! Het enige jammere is de Local dimming wat wordt gedaan dmv edge backlight..
Ook dankzij de Wifi 5GHz support connect de tv razendsnel met het internet, ook het verbinden met de rest van de apparatuur (zoals een NAS) is heel makkelijk. Als je een Xbox one S hebt wordt het helemaal mooi gezien de Xbox Dolby Atmos ondersteund en de support van 4K 10bit 60Hz.
Verder qua looks ziet de tv er mooi uit, goede kwaliteit, kleine bezel. Weet wel dat 65 Inch wel een grote afmeting is, maar zeker een aanrader!

Pluspunten

• Dolby Atmos + 4K Cinema HDR
  • Apple Airplay + Amazon Alexa
  • α7 Gen3 Processor
  • HDMI 2.1
  • 10 bit panel met NanoCell technology

Minpunten

• Edge backlight (voor local dimming)

Joepie 22-06-2020

Enorme TV met super mooi beeld.

Geschreven voor: LG 65NANO866NA

Wow, daar is hij dan. Wat een gigantisch grote TV als hij eenmaal op zijn plek staat en je hem na de makkelijke installatie in gebruik neemt. Nu 1,5 week later is het al weer gewoon en valt het allemaal best mee 😉.

Heb de TV na het uitpakken direct op de huidige TV standaard (waar ook een soundbar aan hangt) gemonteerd. De voet die erbij zit heb ik daarom niet gebruikt, maar hij zag er wel mooi uit.

Het valt dan direct op hoe mooi de TV is afgewerkt. Smalle randen en een achterkant die zeker niet misstaat. Bijna zonde eigenlijk dat de ik achterkant alleen maar zie als ik er een keer met een swiffertje overheen ga. Heb er daarom nu maar extra van genoten met het aansluiten van de bekabeling.

Deze TV beschikt over WebOS 5.0. Had al wel ervaring met WebOS 3.5, maar de installatie is er weer een stuk makkelijker op geworden. Ik maak gebruik van een Ziggo CI+ kaart en tijdens de installatie geef je ook aan dat je de kabel zenders wilt installeren. Hij herkende al dat het Ziggo was en alle benodigde installatie parameters (Netwerk ID, modulatie, etc) waren al ingevuld.
Als je volledig gebruik wilt maken van alle leuke toevoegingen (spraak bediening bijvoorbeeld en apps), dan zul je wel al vinkjes m.b.t. toestemming moeten zetten. Dat had ik in eerste instantie heel selectief gedaan, maar bij alles wat ik wilde proberen moest ik alsnog toestemming geven. Tot nu toe nog geen negatieve ervaringen mee gehad.

Na de installatie kun je er gebruik van maken en ik was ontzettend positief verrast hoe de HD zenders van Ziggo er uit zien op zo’n groot beeld. De vorige TV was 42” en Full HD. Ik vermoed daarom dat de upscaling in de TV hier voor zorgt. De α7 processor in deze TV was daarom ook een van de redenen waarom ik voor dit model koos. Een snelle processor kan goed gebruikt worden voor upscaling, maar zorgt ook voor snelle menu’s en het snel opstarten van Apps.
Deze TV heb ik ook gekozen voor de kijkhoek. Een goedkopere LCD TV heeft vaak een TN of VA paneel en deze Nanocell gebruikt voor zover ik weet een IPS paneel. Hierdoor zijn de kijkhoeken vele mater beter. Denk hierbij dan vooral aan het behoud van de kleuren die een TV uitstraalt. Doordat we een kijkplek hebben die schuin op de TV staat was dit een belangrijk punt bij de keuze van deze TV.

De TV beschikt over het Pure Colors systeem, of dit nu voor de mooie heldere kleuren zorgt durf ik niet te zeggen. Kan alleen maar zeggen dat ik de kleuren ontzettend mooi vind. Je moet alleen wel even de juiste setting zien te vinden in de beeldvoorkeuren (standaard, ECO, Bioscoop, Filmmaker Mode, etc) i.c.m. energievoorkeurstanden. Uiteindelijk vind je een combinatie die je het meest aanspreekt.

Ik kijk ook veel series met donkere scenes. Het verschil tussen edge dimming (oude TV) en local dimming van deze TV is enorm. Voorheen zag ik in de hoeken vaker lichte vlekken, bij deze is een volledig zwart beeld ook zwart. Het komt aardig in de buurt van de OLED tv’s. Ook hiervoor geldt dat je wel de juiste beeldvoorkeuren gekozen moet hebben. Bij mij doet ECO met energiebesparing op minimaal de truc om het zwart mooi zwart te krijgen.

Apps zijn ook erg handig. Youtube is goed te bedienen op de TV, maar je kunt ook heel makkelijk vanaf een telefoon of iPad filmpjes uitzoeken en naar de TV streamen. Hierbij kun je ook allerlei filmpjes in de wachtrij plaatsen. Super handig.
De app van RTL-XL bijvoorbeeld ben ik qua looks niet zo te spreken. Daar kan LG echter niet zoveel aan doen. Prime Video werkt wel super en dat geldt ook voor Apple TV. Goede responsetijden en probleemloos kijken.

Was ook erg benieuwd naar AirPlay 2 en de homekit ondersteuning (heb iets met Apple 😊). Met homekit kan ik aan Siri vragen om de TV aan of uit te zetten en te switchen van ingang. Dan houdt het wel op. Dat is een beetje teleurstellend, maar op afstand vragen om de TV uit te doen is stiekem toch wel prettig. AirPlay 2 werkt op zich prima, vind het alleen het wachtscherm wat saai om te zien. Ben stiekem toch wat meer gecharmeerd van Chromecast, maar dat ondersteund de TV niet. Door de koppeling met YouTube is mijn grootste gebruik al afgedekt. Dat gebeurt dan zonder AirPlay en/of Chromecast.

Al met al is dit in mijn beleving een goede TV die dichter in de buurt van de OLED versies komen, maar dan met een wat vriendelijker prijskaartje. Is ook niet geheel onbelangrijk.

Pluspunten

• Mooie zwartwaardes
  • Goede kijkhoek
  • Prachtige kleuren

Minpunten

• Juiste beeldinstellingen kost wat tijd