Sony KD-55XH9505

Diepte
7.00 cm dikte
Schermgrootte
55,0 inch

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 13 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.be.

8,9

Manon130395 15-07-2020

Bioscoop ervaring

Geschreven voor: Sony KD-55XH9505

Als de televisie voor het eerst bij je binnenkomt, is het werkelijk waar een bioscoop die je kamer verlicht. Installatie gaat vrij gemakkelijk en ook het gebruiksgemak is ideaal te noemen. Dat er veel aandacht is besteed aan de kleurenspectrum en de Full Array LED-technologie is wel echt te merken. Vooral met gamen en films haal je hier de uiterste plezier uit. De belichting van de afstandsbediening op touch (ook al druk je nog niks in) is erg handig, vooral als je hem nog wel eens kwijt raakt haha. Enige minpunt vond ik de standaard die op 2 posities in te stellen is. Deze voelt iets wat onstabiel, vooral als je hem wilt verschuiven. Aan te raden om hem gewoon lekker op te hangen!

Pluspunten

• Groot beeld
  • Duidelijke kleuren contrast
  • Geluidskwaliteit
  • Gebruiksgemak

Minpunten

• Standaard ietswat onstabiel

breinders 24-06-2020

Haarscherp en groot beeld

Geschreven voor: Sony KD-55XH9505

3 weken geleden arriveerde de Sony XH9505 55 inch voor mijn deur. De eerste indruk was al bijzonder, want een 55 inch beeldscherm heb ik nog nooit zelf gehad, het uitpakken alleen was al een hele ervaring. Op internet had ik al gelezen over het full array led display, waardoor zwart nog zwarter wordt. Daarnaast zou de x-motion clarity een scherper beeld dan normaal geven, zelfs bij snel bewegende beelden. Direct na installatie van de tv, dat zonder handleiding eenvoudig te doen is (het wordt praktisch allemaal voor je ingesteld), heb ik een Planet Earth aflevering opgezet om de kleuren te testen. De kleuren zijn oprecht verbluffend mooi en scherp. Zwart beeld staat scherp af op de rest van de kleuren door de full array functionaliteit van het scherm en bewegingen verlopen soepel en zonder blurs op het scherm. Ook de ingebouwde Chromecast werkte direct en hebben tot nu toe nog geen stream of cast problemen opgeleverd. Games met de PlayStation komen des te mooier tot uiting en de sony tv lijkt dit zonder problemen aan te kunnen, ook snellere games kan de tv met gemak aan, dankzij de 120 hz refresh rate en x-motion clarity. Daarnaast is het geluid zeer goed, in feite is er geen soundbar nodig voor deze tv, diepe tonen komen ook goed tot uiting en hoge tonen klinken niet schel. Ik kan niets meer dan zeggen dat de tv alle verwachting waarmaakt, zo niet overtreft! Op elk front scoort deze Sony tv zeer goed.

Pluspunten

• Mooie kleuren
  • Scherp beeld
  • Luxe uitstraling
  • geschikt voor games

Minpunten

• vanwege formaat beetje instabiel

Pinki 21-06-2020

geweldige tv

Geschreven voor: Sony KD-55XH9505

Ik heb een week lang deze 55 inch SONY-tv in gebruik nu. Het is een lust voor het oog, eenvoudig in gebruik, heeft geweldig geluid en sensationeel beeld. Dit zijn waarschijnlijk de belangrijkste dingen die ik opmerkte na de aankoop tot nu toe. Zodra ik de doos opende, heb ik de tv uitgepakt met mijn man, we konden hem gemakkelijk opzetten. De tv heeft dunne pootjes die op 2 verschillende plaatsen gezet kunnen worden. We hebben tv zo neergezet zodat deze stabieler is geworden. De installatie ging erg snel, alles ging automatisch, wat het voor ons echt makkelijker maakte om te starten. Ik hou van zulke simpele oplossingen. De standaard helderheid, die zich waarschijnlijk automatisch voor mij instelde, bleek te sterk maar kan eenvoudig worden aangepast aan jouw voorkeuren.
De vorige SONY heeft meer dan 8 jaar gediend en zal nog steeds in een andere kamer worden gebruikt, na zoveel jaren werkt het als in het begin. Ik denk dat het hetzelfde zal zijn met de nieuwe SONY. De kwaliteit van de afwerking en componenten van Sony zijn gewoon top. Het beeld is nog beter dan ik had verwacht, de kleuren zijn levendig, expressief en scherp! Alsof alles voor me gebeurt! Daarnaast staat hij erg mooi op de kast. De afstandsbediening is ook sensationeel. Het gewicht, de vorm, alles is top. Bovendien is deze makkelijk te gebruiken, het licht op wanneer je hem optilt, en heeft een ingebouwde microfoon die ik al gebruik.
Google Chromecast is ingebouwd en Apple Airplay is ook ingebouwd, dus streamen vanaf een Apple-apparaat is net zo eenvoudig als op een knop drukken. De afstandsbediening heeft een standaardknop voor Netflix en Youtube. Met Netflix kijk je eenvoudig tv series en films in 4K kwaliteit, wat een geweldige ervaring is. Al deze add-ons werken soepel dankzij een krachtige processor. PlayStation pro wordt direct herkend door de tv, het menu kan zelfs worden bediend met de afstandsbediening van de tv. Ook met gamen zijn HDR en 4k geweldig, de tv ververst zijn beeld snel, dus alles werkt soepel. Qua uiterlijk is dit een prachtige tv, omdat hij erg dunne randen heeft, ik vind het echt heel mooi. Hij staat geweldig in de woonkamer. Ik raad zeker de Sony XH-serie aan. De prijs in vergelijking met andere bedrijven is zeker hoger, maar kwaliteit kost nou eenmaal wat!

Pluspunten

• Eenvoudige installatie
  • Superscherp beeld
  • Android TV
  • Goed geluid

Minpunten

• Nog niet ontdekt

synchro 13-06-2020

Super beeld kwaliteit

Geschreven voor: Sony KD-55XH9505

Nu zo'n 2 weken deze tv aan het testen. Uitpakken en installeren was nog nooit zo makkelijk.
De tv een scherpe en heldere beeldkwaliteit dit door de Full arrayled strips. De tv heeft een ingebouwde chromecast wardoor je makkelijk via spraakherkenning opdrachten kan geven aan je tv en diverse apps meteen kunt streamen. Heb je een iphone, geen probleem ook apple tv is ingebouwd en kun je makkelijk gebruik van maken. Afstandsbediening heeft een standaard knop voor Netflix en Youtube, Via Netflix kan je gemakkelijk series en films in 4K kwaliteit kijken, wat een geweldige ervaring is. Wat voor sommige iets minder is dat de tv niet super dun is, gezien wij de tv willen gaan ophangen en moet kunnen draaien is het voor ons geen probleem.

Nu staat hij op de poten, welke je op 2 manier kunt neerzetten, afhankelijk hoe breed je tvkast is. Ideaal als je een ander tvmeubel koopt. Bij ons staat hij stevig en niet wankel op het tvmeubel.

Qua game ervaring helemaal geweldig deze full arrayled tv zorgt voor een ultieme beeldkwaliteit waardoor je helemaal op kan gaan in de game.

Pluspunten

• beeldkwaliteit
  • helderheid
  • ingebouwde chromecast / apple tv

Minpunten

• iets aan dikkere kant

Haplo 12-06-2020

Uitstekend beeld, veel mogelijkheden, alles in één

Geschreven voor: Sony KD-55XH9505

De tv zit perfect veilig in de verpakking. Met de snelstart guide zie je precies hoe je hem uit moet pakken en staat hij zo in elkaar. Op de handleiding zelf staat dat er twee zakjes met schroeven inzitten maar dat is er maar één. Daardoor waren wij even in de war. Uiteindelijk kwam het goed.
Neem even goed de tijd om de tv goed in te stellen. Het is een android tv, wat betekent dat de tv met je telefoon kan synchen, zodat de instellingen, favorieten en apps overgenomen kunnen worden. Helaas werkt het niet allemaal meteen. Netflix en Videoland kunnen makkelijk met een koppelcode geïnstalleerd worden. Ook TED talk en nieuws past hij aan naar mijn voorkeuren. Audio is prima, staat wel snel hard. Geen rustige opbouw naar een harder geluid.

In het begin vraagt de televisie naar je account en wachtwoord om alles te kunnen koppelen. Dit is nog voordat hij internet heeft, hierdoor kan hij niet koppelen. Hij zégt dat hij de internet gegevens van de telefoon haalt, maar helaas lukt dat bij mij niet. Daarom handmatig met de WiFi verbonden, daarna werkt alles prima. Disney+ krijg ik niet met de koppelcode gekoppeld, daarom moet ik ook hier handmatig gebruikersnaam en wachtwoord invullen. En hierbij komt om de hoek kijken dat de manier van typen echt irritant is. Liever zou ik zien dat de nummer/letter knoppen van de afstandsbediening werken (of zie ik iets over het hoofd) zodat ik het op de oude gsm manier kan invoeren. Waarom zitten er dan letters op de cijferknoppen?
De werking van de tv is echt super simpel. Misschien moet je het in het begin even doorkrijgen als je dit soort smart-tv's niet gewend bent, maar echt, het werkt fantastisch makkelijk. Alles is met de afstandsbediening te regelen, vanuit welke apparaat dan ook.

De kwaliteit is echt verbazingwekkend goed. Wij zijn al snel onder de indruk van de grootte van de tv, want we hadden een 30 inch van tien jaar oud. Maar alles wat we erop kijken en doen is niet alleen groter, maar ook een veel betere kwaliteit door de Full Array LED-technologie. Het lijkt echt alsof je in een bioscoop zit. Spellen via de Playstation, Nintendo Wii of juist films en series kijken via streamingsdiensten of DVD's. Het maakt niets uit, alles werkt snel en prima. Vandaag hebben we een oude gedownloade film (Harry Potter) vanaf de computer gecast maar ook hier past hij de beeldkwaliteit fantastisch aan met de 4K opschaling, zodat we de film heel mooi kunnen kijken.

Ik ben heel tevreden. Een vriend van ons heeft een zelfde tv grootte en best goede kwaliteit. Betere schermresolutie (volgens de specs) maar door alle extra's, zoals triluminos en voorgenoemde specificaties is deze echt aanzienlijk beter dan tv's van dezelfde grootte, die ook 4K zijn maar deze extra's niet hebben.
Daarom raad ik deze aan.

Pluspunten

• beeldkwaliteit
  • makkelijke werking.
  • afstandsbediening = allround

Minpunten

• typen op de tv

T. Hashem 09-06-2020

Prachtig beeld en geluid van Sony

Geschreven voor: Sony KD-55XH9505

Deze TV van Sony heeft een zeer scherpe beeldkwaliteit en een goed ingebouwd geluidssysteem. Ik ben zeer tevreden over dit product. Ik heb deze een maand kunnen testen en heb er veel plezier mee gehad. Het is net alsof je een thuisbioscoop hebt. Het apparaat beschikt over een ingebouwde Apple TV (hierdoor kan je ook screen mirroring doen) en ook Netflix als App. Via Netflix kan je gemakkelijk series en films in 4K UHD kwaliteit kijken. Dit is echt een geweldige ervaring! Het enige nadeel wat men kunt ervaren is dat het apparaat niet super dun is. Ik kan mij inbeelden dat sommige mensen dat wel graag willen. Voor mij was dit geen probleem, want de TV kon nog steeds dicht tegen de muur worden opgehangen.

Pluspunten

• Zeer scherp beeld
  • Snelle processor
  • Ingebouwde Apple TV

Minpunten

• Niet super dun
  • Onhandig met tekens invoeren afstandsbediening

Jan-Sybrand Hummel 08-06-2020

Prachtige TV

Geschreven voor: Sony KD-55XH9505

Wat een feestje was het om deze prachtige TV uit te pakken. De verpakking zit vernuftig in elkaar en de tv stond in mum van tijd op de kast. Het was even kijken welke stand voor de pootjes we wilden. Het kunnen aanpassen van de pootjes is direct een sterk punt van de TV. Hierdoor kan hij op veel kasten en zit er altijd wel een stand bij die goed past bij het interieur.

Het aansluiten van de tv was een fluitje van een cent. Kabels inpluggen, de mediabox koppelen, xbox one x er aan en de klus was in 10 minuten geklaard. Het TV kijken kon beginnen.

Het de kwaliteit van deze tv is prachtig. Vanwege de HDR 10 die in de tv zit zijn de beelden nog mooier. De kleuren spatten van het scherm, zonder dat de kleuren onnatuurlijk of erg druk worden.

Het geluid valt mij persoonlijk niets tegen. Er mist een beetje bas, maar dat is in de menu's nog wel aan te passen. Het was even puzzelen maar het geluid klinkt prima.

Na 4 weken testen kwam ik tot de conclusie dat ik niet meer zonder kan. Echt een aanrader!!

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Verstelbare poten
  • HDR 10
  • Geluid
  • Android tv

Minpunten

• Geen HDMI 2.1

Rm1983 06-06-2020

Goede tv met mogelijkheden

Geschreven voor: Sony KD-55XH9505

Tv heeft zeer ruime kijkhoek, niet zoals met de glimmende oled schermen dat dit een belemmering vormt.

Netflix en andere apps lopen stabiel en zijn zeer eenvoudig te bedienen. Zoontje van 6 kan zeer eenvoudig Netflix zelf opzetten.

Beeldkwaliteit is zeer grote vooruitgang in vergelijking met 10 jaar oude full HD tv. Vooral in donkere kleuren lichten de lichtere kleuren meer op.

Momenteel staat de tv op pootjes, maar mocht ik de tv aankopen, zou ik hem toch aan de muur plaatsen. Geluid is flinke vooruitgang tov veel standaard modellen, maar ik prefereer toch altijd mijn home cinema set.

Aan tv zitten ziggo box en popcorn hour gekoppeld. Door arc ook geluid vanuit tv naar home cinema mogelijk.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Gebruikersgemak
  • Netflix knop

Minpunten

• Vrij grote pootjes als standaard
  • Nog vrij grote rand tov andere merken

RonaldS 06-06-2020

Mooie strakke scherpe tv. Aanrader!

Geschreven voor: Sony KD-55XH9505

Prachtige tv om in je huis kamer te plaatsen
Goed model met smal kader rondom die je niet ziet als de tv uit staat.
De tv heeft een zeer heldere beeld kwaliteit, vooral met Nedflix en gamen is de beeldkwaliteit super.
De apps die er op zitten zijn handig en makkelijk te bedienen.
Als je tv en telefoon op dezelfde WiFi zitten is het super makkelijk om filmpjes e.d. te streamen naar je tv

• Apps

Bartimans 04-06-2020

Mooi beeld

Geschreven voor: Sony KD-55XH9505

Tv nu een aantal weken in bezit. De tv staat op zijn pootjes aan de brede kant, het is ook mogelijk om de pootjes meer in het midden te plaatsen als je geen diepe kast hebt. Dit is een mooie oplossing om een tv niet altijd op te hoeven hangen. Echter is de tv niet heel stabiel op zijn pootjes, maakt niet uit welke stand.
Het beeld is mooi, erg scherp beeld en heldere kleuren. Zwart is ook echt bijna zwart. Het scherm zelf is vrij spiegelend, wanneer je altijd tv kijkt in het donker is dat geen probleem. Echter nu het wat langer licht blijft is het glas soms te spiegelend, dit kijkt niet fijn.
De PlayStation Pro wordt meteen herkend (ook van Sony natuurlijk), meteen HDR instellen en 4k komt goed tot zijn recht. Het beeld ververst snel zodat je een vloeiende spelervaring hebt.
Het Android menu werkt gewoon top. Alles is simpel weergegeven en het werkt gewoon. Niks aan toe te voegen.

Natuurlijk heeft ieder product ook minpuntjes. Te beginnen met het geluid, waar Sony zo mee pronkt. Het klinkt voor mij nogsteeds even blikkerig als de meeste tv's. Je mist een diepe bas en de hoge tonen worden niet prettig weergegeven. Het is gewoon niet wat ik er van had verwacht. Hierdoor is de tv ook vrij dik voor een high-end tv. Ook kabelmanagement is beneden de standaard. Waar veel andere merken met één kabel naar een kastje gaan waar alles op aan wordt gesloten blijft Sony bij alles aansluiten achter in de tv. Door de dunne pootjes blijf je altijd de kabels zien, ook met de meegeleverde "kabelbinders".

Al met al, als je de pluspunten tegenover de minpunten zet zou ik hem aanraden. Voor mij zelf weegt het niet tegen elkaar op. De beeldscherpte is wel een van de betere die ik gezien heb!

Pluspunten

• Beeldscherpte
  • Kleur/zwartweergave
  • Gebruiksgemak Androidtv
  • Gebruiksgemak installatie

Minpunten

• Kabelmanagement
  • Audio kwaliteit
  • Pootjes onstabiel
  • Spiegelend scherm bij veel tegenlicht
  • Dikke tv

Diane 02-06-2020

Super televisie, geweldig beeld

Geschreven voor: Sony KD-55XH9505

In het verleden altijd Sony gehad, nu 1x een tussenstap naar een ander merk gehad en nu dus weer terug aar de Sony.
Wauw wat is dit een geweldige televisie. Het beeld is echt boven verwachting scherp. En ook tijdens het spelen van een videogame, mooie kleuren en vloeiende beelden.
Op het geluid is ook niet aan te merken en dat het een Android televisie is, is ook super fijn. Bestellen via de spraak bij een maaltijdservice behoord zelfs tot de mogelijkheid.
Tot op heden eigenlijk geen min punten kunnen ontdekken.
Het was uitpakken, aansluiten, installeren was zo gepiept en daarna alleen maar genieten.

Pluspunten

• Super scherp beeld
  • Android tv
  • Vloeiende beelden
  • Mooi geluid
  • Snel en duidelijk te installeren

Minpunten

• Nog niet ontdekt

KennyUG88 02-06-2020

Geweldig product

Geschreven voor: Sony KD-55XH9505

Ik heb de televisie nu een maand in bezit en ik moet zeggen ik ben blij verrast ! Waar zal ik beginnen.

Uiterlijk: mooie tv waarvan merendeel van de voorkant scherm is, hij bezit namelijk over hele dunne randen.
Is mooi afgewerkt. Ook zit er een standaard bij die op twee manieren ingesteld kan worden.

Innovatie is waar de televisie echt op uitblinkt. Ik zal beginnen bij het geluid de televisie heeft iets dat acoustic Multi-Audio-technologie heet, bij het instellen van de televisie gebruikt hij de ingebouwde microfoon om een akoestisch beeld te krijgen van de ruimte waarin de televisie zich bevind en zo het beste geluid voortbrengt. Geluid uit de bovenste twee boxen volgt de actie optimaal zo lijkt het bijvoorbeeld alsof mensen rechtstreeks tegen je praten en de onderste boxen geven dan weer een voller geluid zo heb ik een soundbar staan maar kies ervoor om het geluid van de televisie te gebruiken.

Nu een van de belangrijkste onderdelen het scherm. Ook hier is Sony een top speler in, de technologie die Sony gebruikt heet full array dit houd in dat er achter het scherm niet 1 led streep met verlichting zit die de televisie van onder belicht maar er aan de achterkant allemaal kleine led verlichting zit waardoor donker echt donker word en licht ook echt licht. X-Motion Clarity-technologie zorgt ervoor dat snelle bewegingen scherp en mooi blijven weer gegeven en dit allemaal op een resolutie van 4k. Soms lijkt het bijna 3D hoe mooi de kleuren worden weergegeven.

Ook een belangrijk deel zijn de smart functies. Tv bezit over Google tv dus dit houd in dat hij volledig op Android draait wat weer gelijk staat aan veel apps. Alle populaire apps zijn te downloaden op de televisie. Ook is de televisie te besturen met je stem door middel van Google assistent.
Dit is niet alles Google Chromecast zit ingebouwd en niet alleen Google word ondersteund nee, Apple airplay zit ook ingebouwd dus streamen vanaf je Apple toestel is ook zo simpel als een druk op de knop. Al dit extra's moet uiteraard wel soepel werken, dit gebeurd door een krachtige processor waarbij ik geen hapering heb mogen ontdekken.

Dit allemaal is makkelijk in te stellen bij het opstarten super gebruikers vriendelijk.

deze televisie mijn verwachtingen overstegen met de innovatie die Sony heeft gebracht, de 55 inch scherm is voor ons ook groot genoeg. Oh ja, voor ik het vergeet, de afstandbediening heeft backlight dus in het donker zijn alle knoppen gewoon goed te zien !

Pluspunten

• Geluid
  • Beeldkwaliteit

Minpunten

• Misschien wat dik aan de achterkant

Laura_deVries 02-06-2020

Super TV die makkelijk te instaleren is

Geschreven voor: Sony KD-55XH9505

Deze TV heb ik nu een paar weken in huis en hij bevalt supergoed. Toen hij binnenkwam stond hij binnen no-time op zijn plek. Ik heb zelf nu de 55" in huis staan. Dit past precies in mijn huis. Ook al is het een best grote TV, hij is niet storend aanwezig in huis.
Ik heb de standaard in de stand staan dat de pootjes helemaal aan het eind staan. Zo pas hij precies op de schouw.
Na het plaatsten van de televisie was de installatie ook zo gedaan. Het werd allemaal stap voor stap beschreven wat er gedaan moest worden. Dit kon allemaal met de afstandsbediening.
Het beeld is zo scherp en levendig! Heel erg mooi, ik heb inmiddels een paar films in ULTRA HD 4K gekeken. Dit komt echt tot zijn recht op dit scherm. De donkere scenes die zich soms voordoen in een film zijn veel beter te zien dan op onze oude TV dus dat is heel fijn!
Het geluid is ook heel vol en warm. Als de actie zich afspeelt op de linkerkant van het scherm, dan hoor je ook echt dat het geluid van de linkerkant komt. Het lijkt soms wel op een surround sound systeem.
Ik heb deze televisie in huis om te mogen testen, maar wat een fijne televisie!! Super gemakkelijk te bedienen met de afstandsbediening die zelfs een knop heeft voor netflix. Top!

Pluspunten

• Hoge kwaliteit beeld
  • Hoge kwaliteit geluid
  • Gemakkelijke afstandsbediening
  • Meerdere standen voor de pootjes