Philips 6700 series 50PUS6754/12

Diepte
7,94 cm dikte
Schermgrootte
50,0 inch

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 1 review die zijn achtergelaten op Kieskeurig.be.

I. Flens 13-08-2019

55 inch mooie kleuren, top tv!

Geschreven voor: Philips 6700 series 55PUS6754/12

Heel blij met deze Philips tv, mooie kleuren, goed geluid en deze grote maat in combinatie met de prijs is echt een topper.

Pluspunten

• Kleur
  • Maat

Grooveman 17-12-2019

Jammer!

Geschreven voor: Philips 6700 series 50PUS6754/12

Nadat m'n vorige zeer prijzige PHILIPS 42" 3D-TV uit 2013 het wegens fabrieks- en ontwerpfouten het spontaan had begeven, heb ik deze 4K/50" TV aangeschaft ter vervanging. Ik heb deze TV gekozen omdat het me een juiste vervanging leek (incl. ambilight en 4K) en met name omdat ik wegens de matige kwaliteit van PHILIPS tegenwoordig geen zeer dure producten meer van dit merk wil kopen. NOTE: Dit is mijn 3e PHILIPS Ambilight TV in 10 jaar, dus ik geef het merk nog 1 laatste kans!

Ik heb deze 4K-TV nu 2 weken in huis en kan nu concluderen dat het beeld van deze TV echt verschrikkelijk is om naar te kijken. Kleuren van Fabrieksinstellingen zijn veel te fel en/of te intens. Het wit is zo wit dat het pijn doet aan je ogen. Het zwart is zo zwart dat je niets meer ziet in detail. Verder overmatig veel rood. Ik ben nu dus al 2 weken zeer gedetailleerd (contrast, kleur, witbalans etc.) aan het afstellen zodat het beeld enigszins 'natuurlijk' en met zichtbare details kan worden weergegeven. (Ter info: Ik ben als studiotechnicus kwa electronische apparatuur stevig onderlegd dus ik weet wat ik doe!) De menu's met (beeld-)instellingen zijn behoorlijk uitgebreid, maar doen niet wat ze zouden moeten doen. Ben er nu dus inmiddels achter dat het bij deze TV gewoon onmogelijk is om een juiste balans te vinden. Jammer .... de overige menu's, voor AmbiLight en het geluid werken prima! Zo ook alle andere SMART- en menuopties. De fabrieksinstelling voor Ambilight lijken in eerste instantie alsof je op een disco-dansvloer staat zo fel, maar dit is redelijk easy te verhelpen.

Conclusie: Ik weet dat je voor deze prijs geen winnaar in huis haalt, maar ik heb nu na 2 weken wel spijt van m'n keuze. Voor mij zal deze TV dus op den duur wel naar de slaapkamer verhuizen! Geeft u dus liever een paar (5 a 6) honderd euro meer uit voor een betere serie met betere 'backlight'-instellingen of neem sowieso een ander merk. Dan helaas maar geen AmbiLight meer ...

Succes!

Pluspunten

• Relatief goedkoop
  • Ambilight & 4K voor de prijs
  • Mooi ontwerp
  • Voldoende connectoren aan achterzijde

Minpunten

• Overdreven basic beeldinstellingen
  • Kleuren bijzonder slecht in-/af te stellen
  • Goedkoop plastic aanvoelende afstandsbediening

DeHaan 03-12-2019

Mooi beeld en strak design

Geschreven voor: Philips 6700 series 50PUS6754/12

Beeld is erg mooi. De compatibiliteit van Dolby Vision en Atmos is super icm mijn fidelio speakers.
Start erg snel op. Zitten alleen wat bugs in de software waardoor soms de via arc aangesloten speakers niet meewisselen als ik van bron verwissel.
Top aankoop!

Raf D 07-11-2019

Kwalitatieve 50inch full led smart tv

Geschreven voor: Philips 6700 series 50PUS6754/12

Mooie vormgeving product, dunne randen.
Ambilight is groot pluspunt en instelbaar (kleurkeuze, helderheid, uitschakelen,...)
Mooie voeten (transparant)
Beeldkwaliteit is erg scherp en helder.
Zwart is net iets lichter dan Oled (2 tot 3 keer zo duur), maar in gebruik ziet men dit amper en stoort het niet.
Duidelijk menu, en veel mogelijkheden om instellingen te wijzigen naar believen.
Vele aansluitmogelijkheden, waaronder wifi, 3x hdmi, usb,...
Zichtbaarheid onder hoek is zeer goed.
Tv is voorzien van 50hz, maar in gebruik stoort dit niet (films).
Erg prijsgunstig voor de kwaliteit die men krijgt!

Kristoff 19-06-2019

Tegenvaller

Geschreven voor: Philips 6700 series 50PUS6754/12

Mooi ogende televisie die in vele interieurs knap zal staan. Qua beeldverwerking stelt hij toch teleur. Heldere beelden in HDR 10+ of 4K worden zeer knap weergegeven. Echter wanneer er donkere beelden getoond moeten worden faalt deze televisie desastreus. Soms is er enkel een "blur" te zien wanneer er een grote donkere scéne is. Ik dacht dat dit bij het gebruik van direct leds echt wel beter ging zijn.

Dat de upscalling niet super is dat is begrijpbaar voor een tv in deze prijsklasse. Wel een hekelpunt is het Saphi besturingssysteem. Weinig apps voorhande, maar goed opnieuw komen we uit bij de prijsklasse. Hetgeen echt stoort is dat dit besturingssysteem sommige taken gewoon niet kan uitvoeren. Het koppelen van de Philips Remote app lukt gewoon op geen enkele manier. Verder lijkt de processor ook onvoldoende geheugen te hebben. Streamen over een bedraad netwerk verloopt met schokken. Als er Netflix in 4K gekeken wordt en men wilt vervolgens het geluid aanpassen dan duurt het soms 15 sec vooraleer dit wordt verwerkt door de televisie. Je ziet dan pas na 15 sec op het scherm de volumebalk verschijnen en het geluid wordt dan pas aangepast. Zeer irritant!

Voor deze prijs verwacht je geen topprestaties maar gewoon een vlot toestel zonder veel toeters en bellen. Je voelt het ook aan de afstandsbediening dat er op de kosten moest bespaard worden. Dat de zwartwaardes en processorsnelheid zo zwak zijn is echter wel problematisch.

Verder is het hebben van Ambilight wel een zeer fijn gegeven. Dit is samen met 4K beelden aangenaam om naar te kijken. Echter mag er geen lichtinval zijn want dan ziet men quasi niets meer van de beelden.

Conclusie is dat deze televisie toch meer ontgoocheld dan gelukkig maakt. Tast iets dieper in de buidel of ga opzoek naar een oled 2018 model en je avond op de bank zal leuker worden dan die van mij.