Samsung UE32EH5000W

Samsung V32F390FEW

3,04 cm dikte
Samsung V32F390FEW

W.Kiel 29-10-2012 Product kwartaal in bezit

Ik heb gekozen voor deze televisie vanwege de vele opties die je krijgt voor de lage prijs. Ik vond vooral Full HD en LED belangrijk. Verder koos ik voor een beeldschermgrootte van 32 inch en wilde ik graag een CI+ module inbouwen. Na intensief vergelijken sprong dit toestel er voor mij uit.

De beeldkwaliteit vind ik zeer goed. Zoals eerder gezegd gebruik ik hem in combinatie met een CI+ module en maak ik gebruik van digitale televisie van Ziggo. Vooral de HD zenders geven een fantastisch hoge beeldkwaliteit. Ook de kleuren worden erg mooi weergeven, mede door de LED-technologie die zwart nog zwarter laat lijken dan conventionele LCD-televisies.

Het geluid ben ik persoonlijk minder van onder de indruk. Het is wat dof en heeft weinig bas weergave. Dit heb ik echter opgelost door de tv aan te sluiten op een micro-setje, welke ook van Samsung is.

Jammer is de afwezigheid van de Smart TV mogelijkheid. Dit is toch een optie wat mij handig lijkt voor bijvoorbeeld Youtube of een webbrowser.

De televisie heeft een dunne rand om het scherm. Verder is de afwerking vrij simpel en lijkt hij veel op zijn voorgaande Samsung modellen. De tv is naar mijn mening nog aardig dik voor een LED-toestel, vooral omdat deze techniek veel minder ruimte inneemt dan een LCD tv.

De interface van de tv is erg simpel en gemakkelijk te bedienen. Ook is de USB-speler een leuke functie voor het afspelen van zowel muziek als video`s. Verder is het beeld nog vrij uitgebreid aan te passen naar wens en is er een ingebouwde digitale handleiding aanwezig. Ook de EPG (elektronische programma gids) werkt goed. Het enige nadeel is dat de tv wat sloom reageert, vooral bij het schakelen naar een andere zender.

Al met al is het een erg leuke televisie. Het is logisch dat de televisie minder uitgebreid is dan zijn grotere broers, zeker gerekend naar de lage prijs. Je hebt veel voor je geld en zeker de goede beeld kwaliteit is een plus punt.

Voordelen:
- Zeer goede beeldkwaliteit
- Goede combinatie met CI+
- USB speler is leuke optie
- Makkelijke/ duidelijke gebruikersinterface
- Lage prijs

Nadelen:
- Geluid is wat minder
- Geen Smart TV
- Vrij dik voor LED
- Interface werkt wat traag

martijn75 25-11-2012

Waarom niet voor een paar tientjes meer voor de 200Hz Philips 32PFL4007H gekozen? Vergelijk de specs eens!

thealente 28-12-2012

Misschien werkt voor jou de; Joy-it Mini-pc Android 4.0 Cortex-A8 A10 (1GHz) Mali400 1024 MB
Techniek gaat zo snel, veel mogelijk met HDMI-aansluitingen.

robertmartijn 01-02-2013

zit er in deze tv ook een aansluiting voor de nieuwe vorm van digitene, dit is gleuf waar een kaarthouder in kan waar het kaartje dan vervolgend nog weer in moet.

graag hoor ik,

mvg Gerda

MichaelB1971 25-08-2012 Product paar dagen in bezit

Mijn decoder ging stuk en ik had ook een nieuwe TV nodig. Op dit toestel viel mijn oog omdat er een CI+ module in zit. Daar kan je je smartcard van je provider direct in doen zonder een aparte decoder. In de winkel bleek echter dat je een speciale module moest kopen a 80 euro voor je smartcard en dat was een behoorlijke tegenvaller.
Beeld is erg mooi en het geluid is goed voor zo'n platte TV. Menu interface is redelijk. Kan alleen geen manier vinden om de favorieten lijst te sorteren zoals ik dat wil.
Ik heb de TV sinds vandaag dus meer kan ik er nog niet over kwijt.

Willem-A 07-10-2012

Als je de TV net in huis hebt, kun je eigenlijk nog geen review schrijven, want de toestellen van nu zijn behoorlijk geavanceerd en dus heb je de tijd even nodig alle opties te kennen. Maar een module komt altijd nog op de prijs van het toestel. Deze wordt nooit standaard meegeleverd, al doen sommige dealers en een voor je bij. Doorgaans betaal je dan overigens ook meer voor de TV als elders en dus is het eigenlijk een geschenk uit eigen knip.

jantinevandijk 23-12-2012

Hoi Michael,
Ik heb een vraag over de speciale module die je omschrijft. Ik heb zelf geen digitale tv aansluiting, alleen een kabel. Werkt de tv hier op? Ik hoor het graag. Alvast bedankt!
Groetjes, Jantine

laurens700 09-07-2012 Product maand in bezit

Ik heb de betreffende Samsung LED tv nu een poosje in bezit, en tot nu kan ik zeggen dat ik zéér tevreden ben.

het beeld is zeer scherp met zowel rustige als snelle beelden.
de kleuren zijn ook ook mooi, en zijn uitgebreid in te stellen naast scherpte etc. het mooie is dat het ook een best groot scherm is voor deze prijs. 82 inch. en full-hd maar daar heb je niks aan aangezien hij onder de 94 cm is, maar hij is ook HD-ready dus dat is mooi meegenomen.

er zijn tv´s die beter zijn, maar voor deze prijs is dit naast de philips 32PFL3517 de beste uit zijn klasse.

ik vind het geluid verrassend goed, vooral omdat ik niet zo enthousiast ben over speakers aan de achterkant.

ik kijk films, tv en game met deze tv en hij is zeer geschikt voor alle drie. deze tv is relatief kort in mijn bezit maar met de tijd zal de duurzaamheid voor mij duidelijk worden, die nu nog niet een relevante factor is.

maikv 15-08-2012

Hoi

lees hier net de review van de samsung televisie
en nu schrijf je "82 inch. en full-hd maar daar heb je niks aan aangezien hij onder de 94 cm"

hoe kom je er bij dat je niets hebt aan full hd onder de 94 cm ????

gr Maik

Berry111 11-09-2012

Waarom heb je niets aan Full HD als hij onder de 94 cm is? Naar mijn mening is een kleiner scherm met Full HD (1920 x 1080 pixels) dus juist scherper en daarom lijkt een grote tv juist in full hd soms juist veel minder scherp.

En Full hd of Hd ready slaat alleen op het aantal pixels op het scherm. Dus hij is niet full hd én hd ready. Het is het één of het ander.

Willem-A 07-10-2012

Een Full-HD TV van deze afmeting kan uitstekend presteren, mits je deze ook goed, uiteraard liefst HD bronmateriaal voedt. Je zal alleen de afstand tot de TV wat moeten verkleinen, wil je ook echt goed de details zien, maar dat is bij elke TV aan de orde. Kijkafstanden zijn zeer belangrijk. Ik plaatste erg veel bij Pansonic toestellen, doorgaans Plasma, waar men ook wel eens aangaf dat Full-HD geen zin had, en voorheen was dat ook vaak het geval, daar men destijds niet de intentie had ook in HD bronnen te investeren. Dan was het vaak nog beter een HD-Ready scherm aan te schaffen, daar deze minder beeldlijnen heeft en dus ook minder aan beeldbewerking (upscaling) hoeft te doen. Vooral bij SD content zeer belangrijk, daar lang niet elke TV of bron een even goede scaler aan boord had/heeft. Inmiddels wat jaren verder, gebruikt men naast een Blu-ray speler ook vaak een CI(+) module, HD decpder of PVR, en worden veel programma's in HD (doorgaans 1080I) weergegeven. De decoder of TV hoeft dan enkel dat signaal om te zetten in een progressief signaal, waardoor de beeldkwaliteit hoog zal zijn, al is het wel zo, dat wanneer een Interlaced signaal (I) wordt aangeboden, het beeld vaak iets onrustiger over komt. Maar met 'gewone' TV uitzendingen of TV films, zal dit er doorgaans, uiteraard afhankelijk van de opname en de kwaliteit en instellingen van de TV, superstrak uitzien. Men kiest echter voor een Interlaced signaal bij TV uitzendingen, daar dit maar de helft van de bandbreedte inneemt, t.o.v. een Progressief signaal. Maar om dus echt goed het effect van Full-HD te zien, zul je de kijkafstand moeten aanpassen aan de grootte van de TV of uiteraard andersom.

Willem-A 07-10-2012

PS: mijn ervaring is dat het verwarrend kan zijn voor mensen als beide opties, dus zowel HD-Ready als Full-HD zijn aangevinkt. Zoals terecht opgemerkt is het het één of het ander. Ook al biedt je deze TV een resolutie van 720P aan, b.v. d.m.v. een DVD speler met scaler, zal deze gewoon 1080 beeldlijnen weergeven. Datzelfde is het geval bij een resolutie van 480 (SD) en 576. Echter zal de TV dan meer aan beeldbewerking (upscaling) moeten uitvoeren. Een TV 'ziet' dus altijd wat er binnen komt en zal dat upscalen naar de werkelijke resolutie van het toestel.