Samsung QE55LS03RAS

Diepte
4,25 cm dikte
Schermgrootte
55,0 inch

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 5 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.be.

Rogier1976 22-05-2019

Mooie TV, mooie kunst

Geschreven voor: Samsung QE55LS03RAS

Mooie TV die pas echt tot zijn recht komt als die strak aan de muur gehangen wordt. Dat kan goed met de no gap muurbeugel. Met gebruik van de one connect box gaat er maar 1 dun draadje naar de TV. In de art mode wordt de TV omgetoverd naar een schilderij, fotolijst of ander kunstwerk.

De TV werkt vlot en de bediening is intuïtief. De afstandsbediening is minimalistisch en dat is even wennen. De zwart waardes zijn goed, beeld is mooi helder en bv 4k netflix ziet er erg goed uit. Voor overdag gebruik met redelijk tot veel omgevingslicht doet QLED 2019 niet onder voor OLED qua contrast. Kleuren zien er mooi en natuurgetrouw uit.

Geluid is boven verwachting goed. Voldoende bas en voor normaal TV gebruik meer dan prima, voel geen noodzaak voor een soundbar.

Art mode is de reden dat wij deze TV gekozen hebben. Als een TV normaal uitstaat wordt het een groot saai zwart vlak. Met deze TV hoeft dat niet. Je kan eenvoudig allerlei kunst (bijna 400 downloadbare kunst) of eigen foto's er op zetten. Leuke is dat eigen foto's net echt ingelijst op het scherm verschijnen.

Pluspunten

• Mooi beeld
  • Goede zwart waarden en contrast
  • Goed geluid voor platte TV
  • One connect box
  • No gap muurbeugel

Minpunten

• Lijst keuze beperkt
  • Art store is abonnement vorm

Prachtig beeld! 20-09-2019

Scherp beeld

Geschreven voor: Samsung QE43LS03RAS

Super scherp beeld! Mooie vormgeving.
Staat prachtig in de woonkamer, af te wisselen met een ander frame geeft een chique uitstraling.

Minpunten

• Geluidskwaliteit

Miss Koopje 14-08-2019

Geweldig!! Wat een prachtige tv en supermooi beeld.

Geschreven voor: Samsung QE43LS03RAS

Een absolute blikvanger, zowel aan, uit en in de art-mode. Ik ben er weg van. Aansluiten en instellen (niet bepaald mijn sterkste punt) was een fluitje van een cent, bediening heel gemakkelijk (ook via mijn mobieltje). Kost wel wat, maar dan heb je ook wat, hij is elke cent waard. Geen minpunten gevonden. Hij krijgt van mij dan ook een dikke tien. Als er meer keuze was qua lijstkleuren (vind 4 kleuren toch wat beperkt, had graag een rode en een donkerrode gehad) had hij van mij een 11 gekregen. Samsung, hier ligt nog markt!!

Pluspunten

• Beeld
  • Uiterlijk
  • Bediening

Minpunten

• Geen enkel

Jeroen63 20-07-2019

Modert Art

Geschreven voor: Samsung QE55LS03RAS

Na 2 weken naar Samsung the Frame gekeken te hebben hierbij mijn review. Televisie hangt als een kunstwerk tegen de muur, slechts 1 vrijwel onzichtbare kabel vanaf box naar televisie. Dankzij QLED techniek heeft deze tv een contrastrijk beeld met schitterende kleuren.
Het besturingssysteem is supersnel en na enige gewenning supermakkelijk in gebruik. De afstandsbediening wijkt wel af van andere conventionele afstandsbedieningen maar is zeer makkelijk in gebruik. Wat ik erg makkelijk vind is de directe toegang tot Netflix via afstandsbediening, werkt snel en goed.
Het besturingssysteem is Samsung's eigen Tizen, werkt veel sneller dan het Android systeem wat we op onze vorige TV hadden.
En dan nu het kunstgedeelte : via de artstore toegang tot ontelbaar veel kunstwerken. Voor elk wat wils: van fotografie tot abstracte kunst, van Rembrandt tot Picasso, er is werkelijk van alles te vinden. Zien er allemaal fantastisch uit op the frame, zeker met een passe-partout in een kleur naar keuze.
Als je een kunst- en of designliefhebber bent is dit zeker een TV die hoog op je verlanglijstje moet staan. Als je alleen maar naar een goede TV op zoek bent kan je voor dit geld beter een andere TV van Samsung uitkiezen.

• Besturingssysteem
  • Qled

Juf Sas 09-07-2019

The Frame, televisie en kunst in een

Geschreven voor: Samsung QE55LS03RAS

Ik ben enthousiast. We hebben de frame nu een paar weken in huis en ik ben er echt superblij mee. Wat een gave televisie is dit. Hij hangt prachtig in onze woonkamer en de lijst maakt het af. We gebruiken hem overdag als kunstwerk en wisselen bijna elke dag met een andere afbeelding. Ideaal dat de televisie uitgaat als er geen beweging in de kamer is en weer aangaat als je er wel weer bent. Er is best veel keus in de Artstore, niet alle kunstwerken kunnen met passe-partout, dat vind ik wel het mooiste, maar goed dat is een kleine bijkomstigheid. Qua televisie is hij ook geweldig. Ik vind de kleuren echt prachtig, die kan je zelf instellen zoals je graag wilt. Het geluid is ook prima. Bedieningsgemak krijg van mij ook een 10. Mooie afstandsbediening erbij met maar een paar knoppen, meer heb je ook niet nodig. Omschakelen naar Netflix of een andere app gaat erg makkelijk en vooral ook erg snel. Het besturingssysteem is nog geen enkele keer vastgelopen, dat is wel wat anders met de televisie die we hiervoor hadden. Wel even opletten dat je vanuit de artstore altijd eerst naar het huisje gaat en niet meteen de Netflix knop indrukt want dan neemt hij de kleuren van de artstore over en die worden ‘s avonds donkerder. Dit is in het begin 1 keer gebeurd en toen vonden we de kleuren op de televisie erg donker maar door weer over te schakelen naar Home, kregen we weer de goede kleuren terug. Kortom ik vind de frame echt een verrijking van je interieur. Weg groot zwart vlak, welkom kunstwerk. Voor mij geen andere televisie meer in huis!

Wil je meer zien over de the Frame, ik heb er ook een filmpje over gemaakt. https://youtu.be/7ZAGTh9t6nk

Pluspunten

• Beeld
  • Art store
  • Afstandsbediening
  • Bedieningsgemak

Cora 22-06-2019

Wauw! Wat een mooi toestel

Geschreven voor: Samsung QE55LS03RAS

In de winkel lijkt The Frame niet zo groot, maar als ze met de tv je woonkamer in komen lopen is 55 inch toch groter dan gedacht. Maar wauw wat een mooi toestel, dun en maar één doorzichtdraadje komt er achter het toestel vandaan, deze loopt naar de one connect box een klein zwart boxje waar je de rest van de apparatuur op kunt aansluiten wat je normaal op je tv zou aansluiten. Geen extra kabels in je televisie.
De afstandsbediening is even wennen, maar is simpel te bedienen of je kunt de tv bedienen door middel van een app op je smartphone, ook dit heb je zo onder de knie. Maar wauw wat een fantastisch beeld, prachtige kleurenbeelden, het beeld is super scherp en gedetailleerder met 4K en je ziet meer diepte het is af en toe net of je bij iemand in de huiskamer zit. Het geluid is prima en je kan er natuurlijk ook nog een soundbar op aansluiten.
Met Bixby op je tv kun je gewoon je de tv/Bixby met je stem een opdracht geven en dingen vragen, super handig. We zijn nog wel even aan het zoeken wat de juiste stand is voor Bixby want soms reageert ze als je met iemand zit te praten maar geen opdracht geeft. Je kan een lijst om de tv klikken en je kunt kiezen uit verschillende kleuren daarom gaat de tv echt op in je interieur.
Helemaal fanatisch de keuze die je hebt uit de galerij om een schilderij van je tv te maken als deze uitstaat, maar natuurlijk kan je ook kiezen voor een foto, voor mij als amateur fotograaf helemaal fantastisch om je eigen foto's zo groot aan je muur te zien. Je kunt de foto’s eenvoudig met je smartphone naar de tv sturen en in de galerij te zetten.
Mijn zoon vind het super om op dit scherm zijn games te spelen, het is realistischer . Er zitten veel mogelijk hebben op de tv, maar is zeer gebruiksvriendelijk. Ik ontdek elke dag wel weer iets nieuws.
Conclusie wij zijn er blij met deze tv een aanwinst in het interieur, dus ben je opzoek naar een nieuwe mooie tv en niet naar een groot zwart scherm aan je muur dan zou ik zeker deze Samsung tv in overweging nemen.

Pluspunten

• Schilderij aan de muur
  • Maar één kabel onder de tv uit

dodgewilliam 01-06-2019

Wat een plaatje!

Geschreven voor: Samsung QE55LS03RAS

Uit een fraai gedesignde en gigantische doos, komt een sexy 55 inch (The Frame) Samsung TV. De installatie was een appeltje eitje, zeker omdat ik alleen maar hoefde toe te kijken hoe de installateur binnen ’no-time’ de tv op z’n plek geïnstalleerd had. Gekozen om de TV vooralsnog niet op te hangen omdat ik niet weet of ik de TV ook daadwerkelijk zouden willen houden. Als je benieuwd bent of de TV kans maakt om ooit bij mij aan de muur te mogen hangen omringd met foto’s en kunstwerken, lees dan mijn ervaring tot aan het einde door. Het design van de (The Frame) TV is vanaf de voorkant erg kaal en koud, het blijft een TV. De achterkant daar in tegen is mooi en minimalistisch gevuld met kleine ribbels over de gehele achterkant van de TV die het gevoel van een rustige en kalme zee geven. De verschillende gekleurde, plastic frames die je met magneten random de TV kan bevestigen, geven de TV van de voorkant gelijk karakter en zo is het kale en koude gevoel direct verdwenen. Ik heb zelf de lichtbruine variant met lichte eiken hout textuur, die tegen mijn witte muur mooi maar niet te prominent naar voren komt. Het beeld van de TV is uitermate indrukwekkend. Vooral met 4K video’s komt het beeld echt heel goed tot zijn recht. Er is wel een instelling die je na het installeren van de TV wilt aanpassen. Dat is de beeldmodus. De beeldmodus heeft 4 opties. Dynamisch, standaard, natural, film. Met de Natural beeldmodus haal je het meeste uit de kleuren van de TV zonder over of onder gesatureerde kleuren te krijgen. Het geluid van de TV is goed. De speakers aan de onderzijde van de TV kaatst het geluid vanaf het meubel waar hij op staat de kamer rond. Het volume heeft voor mij wel een ‘sweet spot’ en die zit tussen het volume 18 en 35. Je kunt het geluidsvolume makkelijk opschroeven tot aan 100, maar hoe hoger je komt hoe meer je te maken krijgt met het (negatieve) dynamisch bereik. Je kunt een app downloaden voor op je smartphone, waarmee je de TV kan bedienen. Ik heb zelf een Samsung smartphone en de connectie is echt naadloos. Ik gebruik wel liever de meegeleverde mooie afstandsbediening. Wil je TV kijken zonder andere mensen te storen? Dan kan je jouw headphone koppelen of fysiek in je smartphone pluggen. In de app aangegeven dat je het TV geluid naar je smartphone wilt sturen en ta-da. Zonder andere te storen kan je heel makkelijk naar de TV kijken met je favoriete headphones in. De TV komt zeker aan de muur! Wat een geweldig stukje entertainment technologie

Pluspunten

• (1)kabel management
  • Ophangsysteem
  • Art mode
  • Besturingssysteem is 'spot on'
  • Afstandbediening is sexy as h*ll

Minpunten

• One Connect box is lomp
  • Weinig input mogelijkheden One connect