Panasonic TX-55GZW954

Schermgrootte
55,0 inch
Kleur(en)
zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 4 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.be.

Samenvatting

Dit 55-inch OLED-instapmodel van Panasonic geeft uitstekende zwart- en kleurweergave. Met de smart-afstandsbediening en een goedlopend en intuïtief besturingssysteem in de vorm van My Home screen 4, is dit een moderne televisie. Het toestel ondersteund allerlei HDR standaarden als Dolby Vision en HDR10+. Deze televisie is geschikt voor 4K gamen dankzij de speciale gaming-modus. De TX 954 geniet van goede audiokwaliteit met een ingebouwde subwoofer. De kijkhoek is ietwat minder vergeleken met de concurrenten en de televisie mist eARC en VRR ondersteuning. De poot is niet verstelbaar en het toestel is vrij zwaar. Om via kabel en satelliet te kunnen kijken is een CI+ module vereist.

Pluspunten

Minpunten

+ Geïntegreerde subwoofer

+ Ondersteund HDR10+ en Dolby Vision

+ Kleur- en zwartwaardes erg goed

- Mindere kijkhoek

- Geen eARC en VRR ondersteuning

- CI+ nodig bij kabel en satelliet

Rutger 21-07-2019

Fantastische TV, met prachtige kwaliteit & functionaliteiten

Geschreven voor: Panasonic TX-55GZW954

Grootte: Het is een 55" inch scherm. Een enorm scherm. Zodra je hem geïnstalleerd hebt en beeld hebt/iets afspeelt, lijkt het alsof je je in een bioscoop bevindt. Geweldige ervaring.
Gebruikersgemak: ideaal en gemakkelijk. Een kind kan de was doen. Alles wijst zichzelf.
Beeldkwaliteit: uiteraard direct de hoogste kwaliteit films en YouTube video's erop afgespeeld. De kwaliteit is werkelijk fenomenaal. Haarscherp. Ook enkele games erop gespeeld, je waant je in een andere wereld.
Functionaliteiten: een groot scala aan extra opties, waaronder YouTube, het direct streamen vanaf je telefoon, spiegelen van andere apparaten, surfen op het internet, en ga zo maar door.

Pluspunten

• Groot scherm
  • Grote hoeveelheid functionaliteiten
  • Fantastische beeldkwaliteit
  • Spiegelen van apparaten

Minpunten

• Prijzig
  • Hopelijk komen er nog meer apps beschikbaar

RBNMK 24-07-2019

Groot en mooi

Uitpakken:
Uitpakken van de TV gaat alleen best lastig. Op de doos stond ook dat het verstandig is om het met z'n tweeen te doen, maar ik ben nou eenmaal alleen. Het is echter wel gelukt, maar verstandig was het absoluut niet. De TV is erg dun en daardoor extra fragiel.

(Fysieke) Installatie:
Na het uitpakken heb je een aantal boekjes, een voet, de afstandsbediening in handen. De voet gaat met vier schroeven in de TV. Persoonlijk had ik liever een klik systeem gezien dat het gemakkelijker maakt om de TV op de voet te bevestigen, dit is bij andere fabrikanten vaak wel zo. Je hebt dus ook een schroevendraaier nodig om de TV te gebruiken met de bijgeleverde voet. De voet is daarentegen wel erg groot en oogt naar mijn mening niet mooi op een tv meubel omdat het niet helemaal in lijn is met het minimalistische design van de TV.

Eerste keer opstarten:
Bij de eerste keer opstarten krijg je ook het menu om de TV-zenders te zoeken. Omdat ik geen TV-abonnement heb wil ik dit niet doen, maar het is heel erg lastig om hier uit te komen, meerdere keren terug en annuleren tot dat de TV het begrijpt. De TV verbinden met WiFi is ook niet makkelijk daar het typen via de toetsen op de afstandsbediening gaat. Ik heb toch liever een afstandsbediening waarmee je kunt 'wijzen' naar de TV en de toetsen kunt aanklikken. Eenmaal opgestart, na het installeren van de updates voor de TV, is de Netflix-app direct beschikbaar om in te loggen, ook hier het typen wel weer lastig voor de eerste inlog.

Beeldkwaliteit:
Ik heb de TV gebruikt met een PS4 Pro, het kijken van TV via Chromecast (T-Mobile thuis) en Netflix. De beeldkwaliteit is heel goed, kleuren zijn diep en voor mijn gevoel echt. Ik ben geen video expert, maar wellicht dat het aanpassen van de videoinstellingen het nog beter maakt. Ik heb alles standaard gelaten. Ik zit op ongeveer 4 meter van de TV en het beeld is uitstekend te zien en haarscherp tijdens het gamen op de PS4 Pro.

Geluidskwaliteit:
Ik ben geen audiofiel dus kan niet goed meten of alle tonen goed hoorbaar zijn, maar ik heb wel kunnen genieten van het geluid. Dolby Atmos doet zijn ding en wordt ook opgepakt in bijvoorbeeld de Netflix-app. Als je echt hoge kwaliteit muziek wil afspelen zou ik toch adviseren om er een hoogwaardige soundbar of ander home cinema geluidssysteem bij te plaatsen.

Smart-functies:
TV beschikt over WIFI en een smart platform van Panasonic, echter zijn de beschikbare apps in de appstore niet heel erg uitgebreid, maar voldoende voor de standaard gebruiker. Denk aan o.a. NOS, NPO en Videoland. Wat jammer is voor zo'n televisie. Zo ontbreekt bijvoorbeeld een Plex-app, op andere platformen zoals Samsung of LG is deze wel beschikbaar.

Afstandsbediening:
De afstandsbediening voelt goedkoop aan en de knoppen geven slechte feedback bij het indrukken. Wel is er een dedicated Netflix knop aanwezig dat maakt het makkelijk om direct naar Netflix te gaan.

Conclusie:
De TV is voor de normale gebruiker een ideale tv, makkelijk in gebruik en voorzien van alle standaard apps en functies. Een gebruiker die meer wil van een TV met meer apps of functies kan misschien beter een ander model kiezen. Panasonic is een oude bekende op de TV-markt maar loopt hier nog wel achter op gebied van smart-TV's.

Pluspunten

• Simpele interface
  • Beeldkwaliteit

Minpunten

• Appstore, weinig apps
  • Afstandsbediening voelt goedkoop aan

Robert 23-07-2019

Mooie en strak gevormde TV

Geschreven voor: Panasonic TX-55GZW954

De TV word geleverd in een hele grote doos waardoor hij goed verpakt zit.
Uitpakken is goed te doen in je eentje het verplaatsen van de doos niet.
De installatie is erg makkelijk je geeft aan wat je hebt en de rest doet de
tv.
ben erg van de Apps de belangrijkste staan er op maar dat is het dan ook, hopelijk komen er nog meer bij zoals bijvoorbeeld Plex.
Vind het jammer dat er geen streaming functie op zit om makkelijk beeld van andere apparaten te streamen naar de TV, wel is dit mogelijk via spiegelen van je mobiel al komt hierbij wel je wifi verbinding van de tv te vervallen.
De beeldkwaliteit is erg hoog en heel duidelijk te zien naast een normale 4k Led tv.
De Kwaliteit van het geluid is ook erg goed en blijft helder klinken ook als je hem een beetje harder zet.

Pluspunten

• Strak Design
  • Makkelijk in Gebruik
  • Heel mooi Beeld

Minpunten

• Duur
  • Weinig Apps

Frank 21-07-2019

Mooi nieuw product in de Panasonic OLED-lijn, aanrader!

Uitpakken en monteren
Televisie wordt goed verpakt geleverd. Doos is erg groot, uitpakken met z'n tweeën dus. Verpakkingsmateriaal pel je als het ware rondom de TV af, TV blijft stevig in piepschuim staan. In de doos uiteraard de TV met steun, voedingskabel en afstandsbediening (+batterijen). Een HDMI-kabel en netwerkkabel ontbreekt.
Voet voor de TV is makkelijk te monteren (leg de TV neer met een doek eronder anders beschadigd het scherm) en wordt goed vergrendeld met bijgeleverde boutjes.

Installatie
Eenmaal opgebouwd gaat de installatie vrij intuïtief. Het doorlopen van de instellingen gaat soepel en is logisch ingericht. Let op, de TV staat af fabriek op satelliet (1e keuze) en digitenne en kabel-installatie, maak hier dus de juist keuze (bv kabel) anders moet je opnieuw beginnen... Bij de juiste keuze verloopt de installatie vlekkeloos en vindt de TV de set-top-box van bv KPN direct (als je tenminste de juiste HDMI-ingang selecteert).

Gebruik
Met bijgeleverde afstandsbediening is de TV simpel en intuïtief te bedienen. Om het gebruiksgemak (lees: niet steeds met twee afstandsbedieningen te hoeven werken) verder te vergroten, koppel je de TV aan de afstandsbediening van de STB/receiver van bv KPN of Ziggo. Voor de liefhebbers, er zit een Netflix-knop op de afstandsbediening van de TV, handig!
Via de home-toets scroll je makkelijk door de laatstgekozen opties heen, zo kun je als het ware je eigen favorieten-menu maken.

Beeld en geluid
Het beeld van deze TV is erg goed, zwart is ook echt zwart, contrast is hoog, kleurweergave is levendig. Het is een groot scherm (55") dus je moet wel de ruimte hebben om er op enige afstand voor te gaan zitten, dichterbij is in dit geval niet beter.
De kleurweergave is goed, maar wel afhankelijk van de keuze die je maakt. Bij beeldinstellingen beetje uitproberen met warmtekleur, ‘koel’ geeft een beter beeld dan ‘normaal’. Kleuren bij instelling ‘normaal’ wat dof, bij ‘sport’ onnatuurlijk fel. De keuze ‘dynamisch’ gaf bij mij het beste resultaat.
Het geluid is prima, zeker als het volume tot normaal niveau beperkt blijft, is het goed. Mooie scherpte klank, hoge tonen komen goed door en voldoende bas, ondanks het ontbreken van een aparte bas-box. Pas bij volumes die het normale huiskamerniveau overstijgen, laat de TV wat steken vallen, het geluid wordt dan te iel en de hoge tonen krijgen de overhand.

Overig
Zoals gezegd, handig de Netflix-knop. Wat tegenvalt is het aantal apps in de ‘market’ van Panasonic. De standaard apps van NOS, Netflix, Videoland etc staan erop.
Wat verder opvalt is dat door de vorm van de voet van de TV, je de TV een flink stuk van de muur moet plaatsen. Heeft waarschijnlijk met stabiliteit van geheel te maken, maar handig is het niet.

Conclusie
Een uitstekende TV voor ‘normaal’ (als je 55”, 4K HDR, OLED met Dolby Vision tenminste normaal vindt) gebruik. Als echte liefhebben van optimaal beeld en geluid kun je nog aardig wat bijstellen in de instellingen.

Pluspunten

• kleuren, zwart is ook echt zwart
  • gebruiksgemak
  • instelmogelijkheden
  • groot!

Minpunten

• onlogische basisinstellingen bij eerste gebruik
  • afstand tot muur is vrij groot door voet