Tetrax Xway

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 29 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Tetrax Xway op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,3

Abdulkadir 29-06-2013

Positieve punten:
- houder is niet te groot
- houder is esthetisch

Negatieve punten:
- als je te hard aan je gsm trekt, komt de houder los. De magneet is zeer sterk, maar de achterkant niet.
- onduidelijke handleiding
- metalen schijf om op de achterkant van de gsm te monteren, mocht platter. Als je je gsm op een oppervlak legt, ligt ze niet mooi plat. Dit is soms irritant.

burgkop 30-06-2013

Je moet er NIET aan trekken, maar schuiven. links, rechts, omhoog of naar beneden.

extractor2 02-06-2013
Geschreven voor: Tetrax Xway

Na mijn mindere ervaringen met een andere autohouder kwam ik bij deze terecht.Geen gedoe meer met zuignappen die steeds loskomen. De Tetrax Xway bestaat uit twee supersterke Neodymiummagneten waarvan je het eerste, slechts 2mm metende, magneetdeel op de achterzijde van je toestel plakt. De andere magneet zit in de compacte houder zelf welke je met een doordacht klemsysteem vastzet op een ventilatierooster in je dashboard.Hij is heel makkelijk te monteren en wil je hem meenemen als je hem in een andere auto wil gebruiken ook weer even makkelijk te demonteren.Alles blijft netjes op zijn plaats zelfs bij zwaardere schokken.Veel beter dan zuignappen die op zulke momenten wel eens durven lossen.De pootjes zorgen ervoor dat je toestel ook niet kan verschuiven .De magneetjes hebben helemaal geen invloed in verband met storingen op je telefoon/gps ondanks sommige dit beweerden.Het bevestigen deed ik aan het ventilatierooster.Dit ging gemakkelijk dmv een simpele draaibeweging.Dus helemaal schroefloos en ook weer makkelijk te verwijderen.Enig nadeel misschien is het plaatje dat ik nu achter op mijn smartphone heb zitten maar dat is verwaarloosbaar klein.Dit plaatje kleef je gewoon achter op het toestel dat je gaat gebruiken.Er worden er 4 meegeleverd met verschillende groottes(10mm,14 en 20 mm).De grotere kan dienen voor bijvoorbeeld de gps.Voor mijn smart koos ik die van 14 mm.Na mijn installatie heb ik deze nu een week getest en het resultaat is verbluffend goed.Mijn smartphone blijft goed op de plaats zitten.Gebruiksaanwijzing die erbij zit is wel niet in het Nederlands maar eigenlijk heb je die ook niet nodig zo simpel is het.
Besluit:De kwaliteit is nagenoeg perfect en vooral die x-beentjes vind ik heel belangrijk.Deze houden mijn smartphone helemaal in de juiste stand.De magneetjes zijn sterk genoeg om zelfs zwaardere schokken makkelijk op te vangen.De aansluitmogelijkheden kan je zelf kiezen .Mijn voorkeur ging uit naar het ventilatierooster waar je hem maar gewoon moet vastklikken door een draaibeweging.Eindelijk een produkt dat helemaal voldoet aan de verwachtingen van een autohouder.

BartBamboe 02-06-2013
Geschreven voor: Tetrax Xway

Ik was benieuwd naar de mogelijkheden met dit toestel want vind al die andere 'oplossingen' maar niets. De Tetrax is DE oplossing gebleken. Het is zeer eenvoudig om dit toestelletje te monteren zonder dat je gereedschap nodig hebt noch gaten moet boren en je dashboard beschadigen. Eénmaal op de luchtrooster gemonteerd kan je deze nog steeds een beetje bewegen om de luchtstroom te regelen. Het knopje dat je aan de achterkant van je smartphone kleeft stoort niet en vormt geen obstakel om in het beschermhoesje te steken noch voor de werking van je toestel. De magneet in de Tetrax houdt de smartphone in alle omstandigheden goed op zijn plaats en binnen handbereik. Zelfs de bediening van je toestel blijft mogelijk. Zeker een aanrader !

gigi00 01-06-2013
Geschreven voor: Tetrax Xway

Tetrax xway vind ik super zeer goede magneet en bevestiging ,,ook op het rooster van verluchting auto je kan het ook met bijgeleverd stukje plakken ,ik gebruik het voor gps en gsm .volgende keer bestel ik opnieuw ...

boseti 01-06-2013
Geschreven voor: Tetrax Xway

Zonder boe of bah een keurig product dat doet wat het beloofd. Makkelijke installatie, stevige fixatie. Een topper !

IceCain 01-06-2013
Geschreven voor: Tetrax Xway

Deze gsm houder is echt een prachtig ding. Het werkt precies zoals geadverteerd. Ik ben er zeer tevreden mee. Ik ben koerier en rij veel kilometers elke dag. Ondanks het feit dat ik hem nog maar 2 weken heb, kan ik zeggen dat ik hem al meer dan duizend kilometer getest heb op verschillende goede en zeer slechte wegen. Hij is nooit losgekomen van het rooster.

Alverman 01-06-2013
Geschreven voor: Tetrax Xway

De Tetrax Xway is een verrassend kleine, maar krachtige schroefloze autohouder. Toegegeven, toen ik twee stuks van het apparaatje kocht, had ik er niet het volle vertrouwen in dat de mini-houder mijn smartphone veilig in de auto op zijn plaats zou houden. Ik ben echter blij dat ik de gok gewaagd heb, want ik heb de Tetrax Xway nu enkele dagen in gebruik en hij overtreft mijn stoutste verwachtingen. In het toegestuurde pakket zitten naast de Tetrax met zijn ijzersterke magneet vier verschillende, ronde bevestigingsplaatjes (zelfklevend) om er eentje van op de keerzijde van je smartphone of gps-toestel te bevestigen : naar keuze een plaatje met een diameter van 10 mm, eentje met een diameter van 14 mm en twee met een diameter van 20 mm (maar met verschillende diktes). De eerste twee (met de kleinste diameter) zijn voor smartphones bedoeld. Ik gebruik die van 10 mm, die voor het bevestigen op effen oppervlakken zeker groot genoeg is. Je kunt kiezen om de Tetrax Xway rechtstreeks op je dashboard te kleven of schroefloos (met een handig draaisysteempje) in de opening van een ventilatieroostertje te bevestigen. Dat laatste is uiteraard het beste, want dan kun je het apparaat zelfs van auto verplaatsen. Ik zat met één groot probleem : ik wou geen bobbeltje achteraan op mijn smartphone, zelfs niet eentje van maar 10 mm diameter. Maar daar heb ik iets op gevonden. Ik heb het ronde bevestigingsplaatje niet rechtstreeks op mijn smartphone gekleefd, maar op een bij mijn smartphone passende beschermingscase van het merk Case-Mate. In de auto druk ik mijn smartphone in de case en bevestig hem dan aan de Tetrax Xway. Als ik de auto weer verlaat, heb ik de keuze : de case omheen de smartphone houden (met bobbeltje) of – wat ik bijna altijd doe – de case in de auto laten en de smartphone in zijn gewone hoesje mee naar buiten nemen. De tweede aangekochte Tetrax Xway ligt te wachten op een gunstig moment: dat zal wellicht de aankoop van een gps-toestel voor de auto van mijn vrouw worden (de gps van mijn auto is ingebouwd). Daarvoor zullen de bevestigingsplaatjes met een diameter van 20 mm van pas komen. O ja: bij het autorijden blijft mijn smartphone dankzij de heel krachtige magneet van de Tetrax Xway prima op zijn plaats. Ik kan het touchscreen perfect bedienen en – met de luidspreker van de telefoon ingedrukt – zelfs handsfree bellen zonder een extra bluetooth-apparaat nodig te hebben. Geen negatieve bemerkingen dan? Twee kleine: 1. de handleiding is te beknopt en bevat geen Nederlands (wel o.a. Engels en Frans) en 2. je moet zelf uitzoeken welk bevestigingsschijfje je het best gebruikt. Maar voor de rest kan de conclusie kort en (zoals de magneet) krachtig zijn : de Tetrax Xway is niet echt goedkoop, maar voor zijn geld een topapparaat. Knappe uitvinding!

Alverman 01-06-2013

Zie hierboven. Kleine correctie: ik gebruik voor mijn smartphone het bevestigingsplaatje van 14 mm. Dat van 10 mm valt te licht uit en komt los van de case. De magneet is namelijk sterker dan de lijm...

koekies 31-05-2013
Geschreven voor: Tetrax Xway

Ik heb hem net geïnstalleerd en was eerder wat sceptisch omdat het zo'n klein dingetje is. Ik heb de diode op mijn gps geplakt en ik moet zeggen dat hij stevig op zijn plaats blijft zitten. Ik was al lang op zoek naar een deftige bevestiging en hoop dat ik hem nu gevonden heb. Het ziet er in ieder geval naar uit.

yves malfroid 31-05-2013
Geschreven voor: Tetrax Xway

De vervelende ringen van de zuignap op de voorruit? Gaatjes die je auto ontsieren als je van gsm ( houder ) verandert ?
Verleden tijd met deze superhandige , kleine Xway die zich als een teek vastbijt op de centrale ventilatiemond . In een handomdraai geplaatst, en hij houdt de gsm ècht vast.
Een (klein) nadeel is het metalen rondelletje dat nu op de achterzijde van de gsm kleeft , maar dat weegt zeker niet op tegen het gebruiksgemak en de "vaste" plaats in de auto.

beckersjos 31-05-2013
Geschreven voor: Tetrax Xway

Ik heb deze maar sinds enkele dagen; maar ik kan nu al zeggen dat ie goed mee valt. Het enige nadeel is dat er maar 2 magneetstikkers meegeleverd worden. (We veranderen toch regelmatig van GSM,GPS,...) Ziet er ondanks zijn kleine afmetingen erg robuust uit. Maar dit zal de toekomst uitmaken. Wel is ie overal(in verschillende voertuigen) bruikbaar en zit je niet te zeulen met die grote zuignappen(die al gauw van zuigkracht nalaten).
Dat er nu zich een plaatje van ongeveer 2 mm achter op mijn toestellen bevind is niet zo erg want als je telefoneert(bijvoorbeeld), ligt de telefoon in je hand en niet op je tafel. Zoals ik al zei, ik heb hem nog maar enkele dagen.

burgkop 01-06-2013

Er blijken verschillende sets in omloop te zijn met de X-way.
Ik heb in de winkel 2 X-way sets zien hangen naast elkaar, zat 20 euro verschil tussen.
Denk dat de ibood set de uitgeklede versie was, maar dan snap ik nog het grote verschil niet, zal toch niet in de blikjes hebben gezeten, dat is dan wel een erg groot verschil, want alleen de magneten zijn toch wel het zelfde.

Maar als je losse blikjes nodig hebt, die zijn in een setje voor 5 euro te koop.

Rolly2 30-05-2013
Geschreven voor: Tetrax Xway

Ben zeer tevreden over deze aankoop. Eindelijk verlost van het gesukkel om mijn Coyote op een deftige manier te bevestigen in de wagen. Geslaagde aankoop en zee tevreden over de geleverde service.

Bladerunner99 30-05-2013
Geschreven voor: Tetrax Xway

Ik was al in bezit van de kleine (knop Tetrax) en was daar al tevreden over , daarmee ik deze Tetrax Xway heb aangekocht .
Nu na het installeren van deze nieuwe Xway , is deze nog veel beter dan de kleintjes, trekkracht + stabilisatie is veel beter.
Houdt zowel een gps als zware smartphone perfect vast.
En je moet ook niets kleven op dashboard enkel met het gepatenteerd bekje vastdraaien op ventilator roostertje.
Een aanrader , heb er 3 gekocht voor in de firmawagen , privewagens en mij nog geen cent beklaagd.