Fysic FX-3930

Nummerherkenning
Seniorentelefoon
Aantal handsets

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 4 reviews die zijn achtergelaten voor de Fysic FX-3930 op Kieskeurig.be.

6,3

Monique 17-09-2017

Geen interne opslag van telefoonnummers

Geschreven voor: Fysic FX-3930

Dit type telefoon leek een prima oplossing voor mijn moeder te zijn. Makkelijk te gebruiken, grote toetsen. Helaas bleek keer op keer dat de nummers verdwenen waren. Het duurde enige tijd voordat we er achter waren wat het probleem was. Na contact met de service desk van Fysic bleek dat als er stroomuitval is alle nummers uit het toestel verdwenen te zijn. Er is geen interne opslag van de nummers. Dat is niet meer van deze tijd.
Dat betekent dat de telefoon niet meer te gebruiken is voor uitgaande telefoontjes totdat de nummers weer geprogrammeerd zijn. Dat is zo frustrerend voor een oudere die totaal afhankelijk is van de telefoon voor contacten met de buitenwereld.
Helaas is deze tekortkoming niet verteld toen we het toestel kochten. Dan hadden we deze zeker niet gekocht. Dit toestel kan niet gebruikt worden door mijn moeder.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Geen interne opslag van nummers
Officiele reactie van Hesdo 19-09-2017

Beste Monique,

wat vervelend dat u dit probleem ervaart.
Uiteraard is het niet fijn als u opnieuw de telefoonnummers moet programmeren na stroomuitval.
Het klopt inderdaad, dat bij het uitvallen van de stroom, de FX-3930 zijn geheugen verliest.
Tijdens de ontwikkeling van de FX-3930 is er vanuit gegaan, dat onder normale omstandigheden in Nederlandse huishoudens, stroomuitval zelden tot nooit voorkomt.
We gaan zeker kijken of we bij toekomstige modellen dit kunnen aanpassen, dus bedankt voor de review!
Mochten wij u in de toekomst nog ergens mee van dienst kunnen zijn, horen wij het graag.

het Fysic service team

petra keijzer 08-03-2017

grote knoppen en ruimte 6 foto's

Geschreven voor: Fysic FX-3930

de 6 foto's werken voor mijn oude moeder goed om ons nog te kunnen bellen. De knoppen ook lekker groot. Kortom wij zijn er blij mee. Moeders moet nog beetje wennen aan ander toestel.

Tilly 18-03-2019

Leek zo fijn te werken met de fototoetsen.

Geschreven voor: Fysic FX-3930

Voor onze slechtziende moeder hebben we deze telefoon aangeschaft maar ook bij ons bleven de nummers niet in het geheugen staan. In eerste instantie gaat het programeren prima en kan ze via de fototoets haar kinderen bellen maar na 2 uur toen we het opnieuw probeerde luktte het niet meer. Vlgs de fabrikant komt dit ws doordat mijn moeder in haar aanleun woning ook via de telefoon in verbinding staat met het verzorgingshuis ernaast. Ze moet altijd eerst een 0 intoetsen om naar buiten te bellen. Bij stroomuitval of een update zouden de nrs dan verdwijnen. Heel jammer want zo heeft onze moeder er niets aan.

Ger de Boer 11-03-2018

Gebruiksvriendelijk

Geschreven voor: Fysic FX-3930

Super, super gebruiksvriendelijk. Stekker in het telefooncontact en in 5 min. de 6 keuzetoetsen ingeven via een zeer duidelijke handleiding en Kees is klaar.
Eindelijk een product waarvoor je niet eerst 14 dagen op cursus hoeft!

Pluspunten

• super korte maar toch zeer duidelijke handleiding
  • voldoet goed
  • geen batterijen nodig

Minpunten