Profoon TX-255 - Reviews

analoog

5,8

djdrie 04-12-2014 Product half jaar in bezit

6,2
Waardeloze telefoon. Geluid is matig en regelmatig kraakt de luidspreker en bevat ruis. Lang geleden ook een profoon telefoon gehad, maar die was wel redelijk goed, vandaar dat ik voor deze ging. Ik erger me er regelmatig aan dat de telefoon sommige ingedrukte cijfers gewoon vergeet en dan krijg je een kort niet bestaand nummer, je moet echt de toetsen rustig en heel goed indrukken wil het goed gaan. Het enige wat ik hier goed aan vind is de degelijkheid, telefoon is gemaakt van sterk en stevig plastic. Voor de rest een afrader.

PC0EN 26-11-2014 Product paar dagen in bezit

Dit toestel vandaag gekocht bij de Kijkshop voor 40 euro, het leek heel wat.
Wat een rampending, madde in China wegwerpartikel. Knipperend lampje omdat er geen batterijen inzitten, wel in kunnen maar er geeb contactpuntjes in de telefoon zitten. Display niet leesbaar, slecht geluid. De grootste miskoop ooit, morgen gaat hij terug naar de Kijkshop en eis mijn 40 euro terug. Inmiddels maar een Tiptel 1020 bestelt, wel 2 x zo duur maar goedkoop is duurkoop.

certumnl 30-12-2010 Product paar dagen in bezit

Het display is mooi blauw verlicht, echter voor de rest volkomen waardeloos. Je moet er precies goed voor zitten, en er onder een hoek van circa 45 graden naar kijken, anders is het bijna niet zichtbaar. Ook irritant hierbij is dat het toestel min of meer plat op tafel ligt. Hij zou eigenlijk wat schuin naar je toe gericht moeten zijn.

Tijdens een gesprek overschakelen naar handsfree werkt anders dan normaal. Normaal gaat gelijk de speaker aan en kun je dus live tijdens het praten overgaan op handsfree zonder iets te missen. Bij dit toestel moet je echter op de handsfree knop drukken, dan de hoorn erop leggen, en pas dan gaat de speaker aan. Irritant. (heb ik de knop wel goed ingedrukt? -> risico bij ophangen dat het niet zo is bijv.)

De volumeregeling lijkt slechts 1 stapje hoger of lager te kunnen. Zelf merkte ik er weinig verschil mee in de handsfree stand. Het geluid is wel luid genoeg. Lijkt me op zichzelf prima bruikbaar voor conference calls. De mute functie schakelt alléén de microfoon uit; de speaker blijft aan.

Koptelefoon heb ik niet geprobeerd -> dit toestel gaat zometeen terug naar de winkel en ik ga een andere proberen...

Roelof_98 18-11-2010 Product paar dagen in bezit

De profoon TX-255 geeft problemen met aflezen van het venster. Wanneer het toestel opgehangen is en je er loodrecht bovenop kijkt, is er niets te lezen. Alleen wanneer je er met een scheeve hoek op kijkt (van onder
af dus) is het scherm leesbaar . Niet erg practisch!!

JeroenPB 19-11-2009 Product paar dagen in bezit

Ook wij hebben een defect exmplaar van de Primafoon TX-255. De headset werkt hier ook niet! De microfoon doet het niet of nauwelijks. Niet kopen dus! De telfoon doet het overigens wel goed.