Sony Tablet S zwart - Reviews

32,00 GB
Resolutie
1280 x 800

harcaris 17-10-2015 Product jaar of meer in bezit

Na de garantieperiode kreeg ik mijn tablet niet meer aan.
Dit tablet is destijds gekocht voor 380 euro.
De service van Sony biedt aan om het tablet op te halen /nakijken/ en terug te bezorgen voor 195 euro.(reparatie wordt apart berekend).
Als hij niet gerepareerd kan worden ben je alsnog 195 lichter.
Bij de plaatselijke reparateur kost het nakijken niets.
Dit heb ik laten doen en nu blijkt dat de reparatie ( moederbord stuk )395 euro kost.

bkorswagen 11-08-2014 Product jaar of meer in bezit

3,3
Ik bezit de tablet nu ruim 1 jaar. Ik meot voor de derde keer terug in verband met uitvallend scherm voor de 2e keer en 1 keer zag de tablet de sd kaart niet.
Communicatie met sony is een drama en nu springt men weg omdat het volgens hen een demo model geweest is en de garantie geen 2 jaar maar 1 jaar (geworden) is. Dit apparaat is totaal niet meer dan 25 uur uur gebruikt.Nu rekenen ze voor een apparaat herstellen 200 euro, anders begint men niet aan repareren. U ziet het een nieuwe kost 245.

De vrouw heeft een samsung 7.0. Het scherm is veel beter, sneller, ruim 100,-- goedkoper en vooral betrouwbaar.

Door alle misstappen met experia Z en dit soort kwaliteit producten staat het water bij sony voor mij bezewen aan de lippen en daar bent u als koper dan mooi de dupe van.

Nooit meer een sony dus. Voor de liefhebbers laat ik graag de gevoerde mailcorrespondentie zien! Het zijn geen fabels.

Probeer ook eens te bellen met de helpdesk! Wedden dat u er niet doorheen komt!

oscarwashere 15-09-2013 Product jaar of meer in bezit

Een mooie tablet, met handige IR-afstandbediening en Sony extra's. Alleen de PS Store is nogsteeds niet beschikbaar in ons land (terwijl Sony dit wel heeft beloofd).

De tablet heeft de laatste tijd veel moeite met van alles en nog wat, hij word heel traag terwijl ik de 64GB versie heb. Ik denk dat een hard reset echt nodig is, maar ik heb er nog geen tijd voor gehad. Een echt minpunt, dat dit nodig is.

Accessoires voor de tablet zijn ook enorm duur...

jaap l. 28-09-2012 Product paar dagen in bezit

Tablet gekocht met rentepunten.Geweldig scherp en helder beeld. Kost wel veel energie, want de accu gaat dan echt niet zo lang mee. Heeft wel geregeld problemen met het verbinden met de router.Herkenbaar?
Ook was het een hele opgave om apps te downloaden omdat Android market oid niet geinstalleerd was op mijn tablet.
Nu het werkt: mooi tablet voor een mooie prijs.

zwevenisleven 24-07-2012 Product kwartaal in bezit

Een tablet die uitstekend werkt. Goed vormgegeven, alles werkt, veel geld dat wel maar de tablet zelf draait als geen ander. WIFI werkt naadloos en samen met andere hardware in de woonkomer combineert hij uitstekend. Je kan dus met de tablet ook de televisie bedienen, films erop af (laten) spelen. NAS benaderen etcetera. Kwaliteit als vanouds van Sony: goed en erg ergonomisch. Je voelt hem aan en ik moet zeggen een van de beste gadgets die ik de afgelopen jaren heb gekocht. Als ie kapot gaat, koop ik direct een nieuwe! De uitbreiding via USB is prima, draait films van memory-stick en usb-stick. Streamt prima. Niets mis met het apparaat. Ik heb het toetsenbord erbij genomen maar dat is overbodig. Het toetsenbord op het display is net zo goed.

Clemens71 06-05-2012 Product paar weken in bezit

Heb nu een paar weken de TabletS. Reden voor aanschaf: we hebben al enige tijd een iPad welke vaker door de kinderen gebruikt wordt dan mij lief is, dus een 2de tablet lag voor de hand. Dat het een android zou worden stond voor mij vast, gezien mijn mobieltje (Sony Ericson xperia Neo). Goede ervaringen met mijn Sony mobiel dus wat extra aandacht voor Sony in de keuze voor een tablet. Geen moment spijt gehad van mijn keuze. De aparte vorm, de iR afstandsbediening en de software hebben de doorslag gegeven. Android = Android dus elk merk moet het van iets anders hebben. De keuzes die Sony gemaakt heeft zijn goede keuzes geweest. Er is een keuze gemaakt om het niet op de iPad te laten lijken, maar op de vorm van een opengevouwen tijdschrift. Hierdoor is het tablet verrassend goed vast te houden. De afstandsbediening is ook een leuke en goede keuze. Je kan dit tablet dus ook gebruiken als vervanger voor alle afstandsbedieningen die je tafel vervuilen. Binnenkort een update naar ICS. Enige 2 minpunten die ik kan bedenken (en ja, de iPad scoort hier gewoon goed mee) is de batterijduur en aansluiting op de adapter, deze is helaas geen usb, waardoorje deze niet kan opladen via de pc.

zwevenisleven 15-04-2012 Product paar weken in bezit

De tablet S werkt goed. Er zijn geen haperingen. Films van HD kwaliteit worden netjes vertoond (ook direct van de SD kaart). De integratie met andere Sony producten is voorbeeldig. Geluid vond ik wat minder. Met name het volume. Internet is prima, ook de afstand van de WIFI. Hij voelt wel wat plastic aan en en gorilla-glas en daarom een 8, beeldkwaliteit is een 10.

B. Schilder 11-04-2012 Product paar weken in bezit

Ik heb het 32Gb-model gekocht. Hele fijne tablet, goed doordacht design. Nu ruim een week in bezit. Nog gekeken naar iPad, Samsung en Asus, maar ik ben toch heel blij met deze keuze.

Het scherm is heel scherp in vergelijking met de iPad2, die viel me echt tegen. Dat zal bij de 3 wel beter zijn.
De tablet is een beetje naar voren gericht en dat werkt prettig als ie ligt. De ronde zijkant houdt inderdaad prettiger vast dan de andere tablets. Nadeel is dat sommige apps staand net de verkeerde kant op draaien, maar dat is met Android 4 hoogstwaarschijnlijk verholpen.
De metalen onderkant van andere tablets voelen kouder aan en zijn gladder. Deze tablet heeft een soort luxe kunststof die het wat stroever maakt En dat merk je als je hem een tijdje vast hebt.
Snelheid is goed, nergens kom ik tekort. Ook geen ‘lag’ wat ik ergens las. Met de standaard erbij heb ik tevens een mooie fotolijst. Muziek klinkt heel goed, zelfs uit de eigen speakers.

De doorslag voor mij was de SD-mogelijkheid. Kaartje uit mijn fototoestel en direct de foto in het groot bekijken als ik op pad ben. Werkt heel goed.

Janja390 05-04-2012 Product kwartaal in bezit

Lekker apparaat met een unieke vormgeving. Goed beeld, goed geluid. Wifi werkt perfect.

Inclusief een Micro usb aansluiting en 1 voor SD card. Dit zou eigenlijk standaard moeten zijn voor alle tablets, maar is vreemd genoeg een uitzondering.
De SD card reader is eigenlijk om data op je tablet te zetten (dus niet als extra geheugenopslag, maar met wat wat vogelen (en de juiste gratis programma's) kun je deze ook gebruiken als externe opslag (voor film, ebooks of foto's).

GPS werkt perfect (Kan Asus nog wat van leren) en geen newtonringen (zoals bij de Samsung).
In tegenstelling tot de apple producten kun je met Android wel (na installatie) blokkeren dat je volledige priveleven door 3e partijen wordt misbruikt.

Enige misser is de netstroom adapter aansluiting. Wat een gedrocht is die connector en waarom is die zo groot?

Overall toch een aanrader.

Peter34567 18-03-2012 Product kwartaal in bezit

Mijn vrouw de Ipad gegeven, dacht moet goed zijn iedereen spreekt hierover vol lof!

Wat viel dit apparaat mij tegen! Misschien waren mijn verwachtingen wat hoog, maar hoeveel sites werken er Niet! op de Ipad, geen Flash ongelofelijk en wat is hij traag vooral in het openen van sites.

Ik hoor in mijn omgeving niemand hierover klagen kan Apple dit dan gewoon maken? Iedereen accepteert dit omdat het Apple is.

Voor mezelf dus geen Apple tablet, ben al een aantal jaren in het bezit van een Sony xperia Android smartphone dus de Tablet S dat ging hem worden.

Ik vond het design leuk, en er zat zo'n beetje alles op en aan.

Het apparaat bevalt tot op heden super! Erg veelzijdig, en loopt vlot en stabiel.
Zeker een aanrader.

Ik houd jullie op de hoogte.

Sony S teleurstelling 17-03-2012 Product paar weken in bezit

5,3
Ik heb dat apparaat gekocht om mee mobiel via 3G op internet te kunnen. Helaas de eerste keer stopt ik in de de tray houder de simkaart maar de houder is gebogen en beschadigd. nu kan ik niet 3G gebruiken. Simpel niet kopen als je wil mee internetten. Sony service reageerde niet op mijn klachten.

KeriOn 02-02-2012 Product paar dagen in bezit

Ik had deze gekocht als een 2e tablet naast de Ipad2 die we hadden. Nogal verslavend zo'n tablet waardoor je snel een 2e nodig hebt..;-) Ik wilde niet weer 500,00 euro uitgeven en dacht 'ach, een android ook proberen kan geen kwaad' en een sd slot leek mij ook handig ..USB slot is een mini usb slot waarvoor je een adapter voor nodig hebt die je bijna nergens kunt krijgen, dus daar moet je het niet voor kopen..Maaaaar, daar kwam ik van terug...ALS je een Ipad2 gewend bent valt hij heel erg tegen..Deze gelijk doorverkocht en TOCH een Ipad2 gekocht...Blijft een investering, maar ik geef liever 150.00 euro meer uit dan dat ik mij minimaal 2 jaar ga ergeren aan mijn uitgave van 400.00 euro, dat is ook niet weinig namelijk..Nu ben ik helemaal happy...Blijft een mooi en super handig ding zo'n ipad...Vooral met iCloud nu!! Je hebt voor een Android apparaat ook nog een antivirus programma nodig wat op zich maar 10,00 euro per jaar kost, maar Apple beschermd je ipad zelf, dus lekker makkelijk!!

SaaC 01-02-2012 Product paar weken in bezit

Ontzettend fijn ding! Ik heb hem aangeschaft omdat mijn laptop aan vervanging toe was. Omdat ik ook nog een PC heb was een tablet meer dan voldoende. Ik ben er erg blij mee. Beeldkwaliteit is geweldig! Android besturingssysteem is echt voor iedereen te begrijpen, geen lastige menu´s dus. Er zit een eReader op, en ondanks dat deze uiteraard geen eInk heeft vind ik dus een absolute pre! Omdat de tablet schuin is leest het erg fijn, net of je een echt boek vast hebt (zo ver dat dan kan). Door deze vorm vind ik het ook een veel fijner ding dan vele andere tablets, je kan hem gewoon plat laten liggen en alles perfect zien zonder er overdreven over heen te hangen. Ook leuk dat ik nu mijn tv, dvd, cd en mediabox kan bedienen met de tablet s! Enige nadeel is dat er flink wordt geadverteerd met de playstation spellen maar er zit er maar eentje op en verder kan je (van oude spellen) trials downloaden, de rest kost geld. Zelf heb ik geen playstation dus ik wete niet hoe de communicatie tussen PS en Tablet S is.

Malabut 19-01-2012 Product paar dagen in bezit

5,3
Twijfelden tussen Sony tablet S en Ipad2. Uiteindelijk gekozen voor Sony wegens de goede compatibiliteit met andere Sony producten. Helaas werkt het in de praktijk niet zo soepel. PS3 wordt niet eens herkend door tablet. Ook zijn de meeste Android apps (nog) niet geschikt voor tablets. Apps die in portrait mode worden weergegeven worden zo weergegeven dat je helt tablet met de dikke kant in de rechterhand vast moet houden. Dus alleen handig voor linkshandigen. Ook verloor tablet elke keer na standby verbinding met wifi. Tablet na 2 dagen teruggebracht en geruild voor IPad 2. Echt geen seconde spijt van gehad.....

Louke Maas 12-01-2012 Product paar weken in bezit

prima tablet. Mooi helder scherm, opstartsnelheid vrij snel. Accuduur meer dan voldoende.
Ideale tablet voor even thuis wat op te zoeken, maar ook voor op vakantie. Even wennen aan android, maar dat geld voor elke tablet.
Prijs/kwaliteit lijkt me een aanrader

HK43 08-01-2012 Product paar dagen in bezit

Ik heb 'm teruggebracht. Als je een ipad hebt gebruikt, valt de Sony erg tegen.
Een paar tegenvallers:
- traag,
- bladeren door een gids lukt bijna niet
- steeds verbinding kwijt op plekken waar meer dan genoeg Wifi signaal is
- knullige, erg losse, bevestiging van stekker om op te laden
- bewaart mail niet; als mail van server wordt verwijderd, wordt de mail bij synchronisatie ook van de tablet verwijderd; ik heb niet kunnen vinden dat dit een veranderbare instelling zou zijn
- ik vind de accu vlot leeg

WillemJF 08-01-2012 Product paar weken in bezit

Deze tablet nu 2 weken in bezit. Hij wordt elke dag uitvoerig gebruikt. Tot nu toe geen enkel probleem tegen gekomen. Scherm is groot genoeg en de helderheid is prima. Opstartsnelheid valt erg mee. De tablet werkt snel en soepel. Wel raad ik aan om een Lcd-schermbeschermer te kopen. Scherm is snel vuil door de vingerafdrukken. Heb de cradle erbij gekregen door de aktie van Sony. Dit is tevens een lader. Het staat erg fraai en is zeer handig. Tablet gaat meteen in de standby stand als je hem erop zet en weer naar de actieve modus als je hem weer wilt gebruiken. Tablet is zeer gemakkelijk in te stellen. De accuduur is ruim voldoende. Werkt uren, maar zal wel van het gebruik afhangen hoelang de accu het volhoudt. Conclusie: Een top tablet!

Danvos 27-12-2011 Product paar dagen in bezit

Grootste manco is het niet bijgeleverde micro usb kabeltje. Zoeken maar op het internet en misschien best de originele bestellen van Sony, want blijkbaar werken niet alle kabeltjes op deze tablet.
Soepel browsen met Flash en al de rest werkt ook prima. Zeker een aanrader is de Remote functie, ik bedien er echt alles op; de Sony TV, Home cinema system,satellietreceiver en zelfs voor de Belgen mijn Telenet Digicorder, zit er zelfs standaard bij.
Ligt zeer goed in de hand, ook als je hem als E-reader wil gebruiken.
Min puntjes zijn er ook wel, maar dat geldt voor alle Tablets. Toch even aanhalen : Batterijduur ligt rond de 5 uur en dat is niet zo denderend.Het geluid is mager, maar dan "smijt" je jou content maar naar de HiFi installatie.Je kunt best een andere mediaplayer installeren, want de extensies zijn nogal beperkt .(Typisch Sony)
De SD kaartsleuf is niet te gebruiken als een echte uitbreiding van je intern geheugen, eerder gedacht om data uit te wisselen tussen je Tablet en andere externe apparatuur, daar zou Sony toch iets mogen aan verhelpen.
En de prijs, ja ondertussen is ie 50 € gedaald (429 € voor de 16 GB uitvoering), maar ligt naar mijn mening nog 50 @ te hoog.
Maar alle voor en tegen afgewogen, toch een aanrader en ik ben best blij met mijn aankoop.

PTM Spierings 16-12-2011 Product paar dagen in bezit

Ik heb de tablet sinds een paar dagen in mijn bezit, als actie bij de Bravia TV gekocht, en ben tot nu toe zeer tevreden.

Het design is gelukkig wat afwijkend van de andere tablets en heeft door de gebogen lay-out een prettige handelbaarheid.

Het scherm heeft hele scherpe en diepe kleuren en de mogelijkheden zijn uitgebreid.

Het opstarten gaat zeer snel, alleen de batterijduur had wat langer gemogen. Maar dat kan ook komen omdat ik ook alles aan heb gezet (WiFi, bluetooth) en de achtergrond verlichting op hoog heb staan.

Ik gebruik de tablet o.a. ook om mijn TV's / BluRay / Cisco's aan te sturen. Het grote voordeel van deze tablet t.o.v. mijn ipad is dat er I.R. op zit en je dus deze apparaten ook kun aan / uitschakelen.

Ik heb de tablet de controls van mijn Cisco's (8455 / 8485) geleerd en dat was niet even gemakkelijk, maar het resultaat is dat ik nu al mijn apparatuur kan aansturen (Sony, Samsung en LG TV, net als de Cisco Ziggo recorders).

Ook spelletjes zien er mooi uit. Netjes dat Sony er twee PS spellen bij heeft geleverd.

Browsen, mail etc. gaan allemaal erg gemakkelijk. Het automatisch oppakken van een ander netwerk is in mijn geval nog wel handwerk gebleken, maar mogelijk omdat deze overlappen en dus de tablet niet naar het strekste bekende netwerk gaat, maar het eerst ingevoerde. (Ik ga daar nog even verder mee aan de slag).

Over het geheel een heel mooi apparaat en met de combinatie (TV + BluRay) een totaal oplossing voor media / entertainment. Vooral het "overgooien" van content van de tablet naar de andere apparatuur werkt prima.

martha nijborg 28-11-2011 Product paar dagen in bezit

ik ben blij dat ik de sony tablet mocht testen
het leukste van het apparaat vond ik de spelletjes die je er op kon spelen
het beeld van het apparaat was ook heel duidelijk
het opstarten van het apparaat ging ook vrij makkelijk
het design was eigenlijk heel smal
net of je een boek in de hand hebt
dit apparaat is wel een aanrader