Samsung Galaxy Tab S3 9,7 inch / zwart / 32 GB

Resolutie
2048 x 1536 pixels
Schermgrootte
9,7 inch scherm

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 198 reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung Galaxy Tab S3 9,7 inch / zwart / 32 GB op Kieskeurig.be.

8,9

SnadderD 18-02-2018

Fantastisch Tablet, goede functionaliteit

Geschreven voor: Samsung Galaxy Tab S3 9,7 inch / zwart / 32 GB

Ontzettend fijne tablet, wordt op het moment gebruitk als 2de scherm voor referentie materiaal, documenten wijzigen on the go en feedback momenten op de studie én het werk. Alleskunner, zeker met de S Pen. Zonder cover misschien wat glad.

Pluspunten

• Schermkwaliteit
  • S Pen
  • Windows Suite werkt erg goed

Minpunten

• Erg glad zonder case/hoes
  • vrij veel dubbele apps

Guus 06-08-2018

Prima tablet, mooi scherm, lekker snel

Geschreven voor: Samsung Galaxy Tab S3 9,7 inch / zwart / 32 GB

Sinds een paar dagen in bezit van de galaxy tab S3 . Tot nu bevalt ie heel goed. Start lekker vlot op en het scherm is heel zuiver.

Pluspunten

• Snel
  • Zuiver

BlovesT 24-07-2018

Prachtig duidelijk scherm mooie vorm

Geschreven voor: Samsung Galaxy Tab S3 9,7 inch / zwart / 32 GB

De mooiste tablet de ik heb kunnen vinden. Ligt goed in de hand en heeft een fantastische vormgeving. Zo duidelijk scherm heb ik nergens gezien. Een top product !!

Pluspunten

• vorm
  • beeld
  • gewicht
  • snelheid
  • uitbreidbaar

Tevreden tab S3 gebruiker 15-02-2018

Prachtig apparaat en lekker snel!

Supermooie snelle tab!
Zeker in combinatie met de pen en het toestenbord een echte aanwinst!
Naast mijn Samsung telefoon een prachtige aanwinst.

Pluspunten

• Professioneel uiterlijk
  • Mooi materiaal
  • Snel en veelzijdig

modika 09-09-2017

Samsung Tablet S3 wifi

Geschreven voor: Samsung Galaxy Tab S3 9,7 inch / zwart / 32 GB

Een fijn tablet, erg mooie kleuren, snel qwa performance,
Gemakkelijk in het gebruik. Ook bij fel licht is het scherm goed leesbaar.
Instellingen menu is makkelijk in gebruik, ook data op je tablet zetten is een eitje.

Pluspunten

• amoled scherm
  • licht in gewicht

Minpunten

• prijsklasse
  • opstarten zou sneller kunnen

Skywalker88 28-06-2017

Een supersnelle tablet met een prachtig scherm

Geschreven voor: Samsung Galaxy Tab S3 9,7 inch / zwart / 32 GB

Na de Samsung Galaxy Tab S3 ongeveer een week te hebben getest is mijn indruk erg positief. Een supersnelle tablet met een werkelijk prachtig scherm. De tablet is vrij dun en het design met de glazen achterkant en metalen zijkant ziet erg strak uit. Browsen op de tablet gaat snel en soepel. het switchen tussen tabbladen en andere apps gaat vlekkeloos zonder haperingen. Ook een redelijk zware app als Simcity Buildit draait zonder problemen. Grafisch ziet het er mooi uit. Zoals eerder genoemd heeft tablet een prachtig AMOLED scherm met HDR functionaliteit. Het beeld is scherp en de kleuren zien er erg mooi uit. Het is een genot om video's met deze tablet te bekijken, Het mooiste scherm wat ik tot nu toe op een tablet heb gezien. De tablet beschikt over 4 speakers op hoek, waardoor het stereo geluid erg goed en luid klinkt. Samsung levert bij de Galaxy Tab S3 standaard de S Pen mee. Een erg handige en leuke pen waar je verschillende dingen mee kunt doen. Met de Samsung Notes app maak je gemakkelijk notities. Voortaan heb je geen kladblok en normale pen meer nodig als je de tablet in de buurt hebt. De pen werkt erg goed en nauwkeurig. Wat wel jammer is dat je de pen nergens in de tablet kwijt kan, waardoor je het niet altijd bij de hand hebt. Maar los hiervan is het een hele handige toevoeging van Samsung. Een ander sterk punt is de batterij van de Galaxy Tab S3. Deze gaat tot 12 uur mee bij het kijken van video's. Wanneer je ook andere dingen gaat doen, zoals browsen en gamen, gaat de accu wel sneller leeg. Met de snel laden functionaliteit laadt je de volledige accu in slechts 3 uur op! Wat betreft de camera van de tablet. Het is een leuke toevoeging, maar ik zal er persoonlijk niet veel gebruik van maken. De kwaliteit bij genoeg licht is redelijk te noemen, maar bij weinig licht heb je al vrij snel ruis. Naast alle positieve punt toch nog een negatief puntje. De achter kant van de tablet zit in no time vol met vingerafdrukken. Die zijn weliswaar makkelijk schoon te maken, maar binnen de kortste keren is het weer vies. Een hoes is dus aan te raden. Daarnaast beschermt het de tablet natuurlijk tegen krassen andere schade. Kortom een top tablet van Samsung!

Pluspunten

• Prachtig AMOLED scherm
  • snelheid tablet
  • lange accuduur
  • S pen
  • 4 speakers aan elke kant

Minpunten

• snel vingerafdrukken achterkant

johan73 21-06-2017

prima aankoop

Geschreven voor: Samsung Galaxy Tab S3 9,7 inch / zwart / 32 GB

Een ideale tablet, bevat eigenlijk alles wat een tablet moet bevatten. Is snel, heeft een mooi design en goed gewicht. In de randen zitten vier speakers verwerkt, zodat je altijd stereogeluid hebt.

Pluspunten

• beeld
  • geluid

Minpunten

• grootte

Tegelaers 21-06-2017

Onder de indruk van deze tablet

Geschreven voor: Samsung Galaxy Tab S3 9,7 inch / zwart / 32 GB

We hebben enige tijd de Samsung TabS3 in gebruik en we zijn zeer onder de indruk. Een prachtig apparaat met veel mogelijkheden!

De Tab wordt geleverd in een strak zwarte doos, welke qua uiterlijk niet bijzonder uitnodigend of luxe uitziet. Echter op het moment dat je de Tab in handen hebt veranderd dat gevoel meteen, met zijn slank en strak design. Opvallend is hoe licht hij in gewicht is. Ultradun en erg prettig in de hand liggend. De verpakking straalt dan misschien geen luxe uit, de Tab zelf doet dat zeker wel.

Bij het eerste gebruik valt ons meteen de fantastisch heldere kleuren op.We hebben er inmiddels heel wat filmpjes en tv mee gekeken. Wat erg prettig is door de rijke en mooie kleuren van het amoled scherm. Ook 's avonds, zowel buiten als binnen gekeken, het blauwe licht filter maakt dit erg rustig voor de ogen. Dus je kan probleemloos in bed of buiten op je terras je films of programma's bekijken.

Nog een voordeel bij het kijken van films zijn de vier boxen die de Tab heeft, aan elke kant twee. Dit zorgt voor een prachtig geluid dat ook nog eens, mocht je dat willen, flink hard kan.

Met het mooie weer zijn we meteen de Tab buiten gaan testen. Met onze eigen, oude Tab is dit echt onmogelijk en ook op de telefoon heb je geen optimaal zicht op je beeldscherm. Met deze Tab gaat het echt perfect, in de zon gewoon goed zicht. Top dus! Maakt hem voor ons zeer geschikt voor op vakantie, voor filmpjes als e-reader.

Ik hou van foto's maken, dus dit ook uitgebreid getest. Ook hier vallen weer de schitterende, rijke kleuren op. Zelfs met flits blijven deze mooi. Naast 'de standaard foto' zijn er een aantal leuke filters, maar ook andere leuke mogelijkheden. De panoramafoto, de virtuele tour, waardoor je door het bewegen van de tablet rond kan kijken op de foto en diens omgeving. Erg leuk is de optie continu opname, waardoor je prachtige beeld voor beeld opname krijgt.

Dan de snelheid, van helemaal uit naar opstarten tikkie traag, maar in het gebruik, switchen tussen apps, en uit slaapstand razend snel. Opladen gaat snel, accuduur is uitstekend!

De bijgeleverde S- is fantastisch. Alsof je met een gewone pen schrijft. Ideaal voor het maken van aantekeningen. Of korte notes.

Minpuntjes: er zit geen universele mini USB lader in zit, dus weer een extra stekker erbij. En de originele prijs, toch behoorlijk prijzig, ook van accessoires, zou ook een minpunt kunnen zijn.

Wij zijn zeer tevreden over dit apparaat. Samsung heeft weer wat moois afgeleverd!

Pluspunten

• Zeer heldere en scherpe kleuren en beeld
  • Goed geluid
  • Mooie foto's
  • Licht in gewicht
  • Lange accuduur

Minpunten

• Geen universele mini USB aansluiting

zahrab 18-06-2017

Toch een overstap van Apple naar Samsung..!?

Geschreven voor: Samsung Galaxy Tab S3 9,7 inch / zwart / 32 GB

Ik heb onlangs de Samsung Galaxy Tab S3 ontvangen en direct was ik onder de indruk. Een mooi en strak design, dat viel mij meteen op. Wel moest ik ontzettend wennen aan de gebruikersinterface, aangezien ik een trouwe Apple-gebruiker ben.

1 van de eerste zaken die mij direct opvielen was het scherm, wat een scherpte en diepte. Ik heb ook meteen bij de instellingen gekeken hoe ik verder de HD scherpte kon aanpassen en dit heb ik direct getest op Youtube en Netflix. Wat ziet dat er mooi uit zeg, zo ontzettend gestroomlijnd en strak.

Qua gebruiksgemak is het even omschakelen van Apple naar Android. Maar desalniettemin, is het gebruiksvriendelijk en snel te leren.

Ik heb nooit eerder een pen gebruikt bij een tablet, even getest maar ik geef zelf de voorkeur aan m'n vinger. Wellicht komt dit door gewenning. En ik ben zelf snel met m'n telefoon & tablet, waardoor ik vergeet dat er een pen gebruikt kan worden.

Maar toen ik de tablet 2 dagen niet had gebruikt, schrok ik ervan dat er wel 40% van de batterij was verbruikt. Terwijl er geen activiteit was.....hij laadt wel snel op, sneller dan een ipad. Maar ik bleef mij verbazen dat de batterij zo snel leeg is.

Ondanks de batterij, is het misschien wel tijd om een overstap te maken van Apple naar Android, gezien de snelheid van technologische ontwikkeling bij Samsung.....maar daar denk ik nog even over na!

Even een update: m'n ipad heeft gewonnen! Ondanks dat ie alweer 2 jaar oud is, vind ik deze toch fijner dan de samsung!

Indien je deze toch koopt....geluid is top, heel helder. Perfect om Netflix te kijken!!
Maar voor mij is het toch te wijten aan gewenning, ik pak toch steeds m'n ipad sneller dan de samsung tab!

Pluspunten

• Snelle oplaadfunctie
  • mooie amoled scherm

Minpunten

• slechte levensduur batterij

mjas 18-06-2017

top tablet

Geschreven voor: Samsung Galaxy Tab S3 9,7 inch / zwart / 32 GB

Met veel plezier heb ik de samsung tab S3 een paar dagen geleden uitgepakt. Mijn vorige tablet was al vijf jaar oud (ook Samsung).

Tijdens het uitpakken viel me gelijk het prachtige design, het lichte gewicht en de degelijke bouwkwaliteit op van deze tablet van Samsung. Het glazen ontwerp van de achterkant geeft de tablet een exclusief uiterlijk, mits schoon. Na tien minuten de tablet gebruikt te hebben, zit het hele toestel zichtbaar onder de vele vingerafdrukken. Gelukkig zijn dezen makkelijk weer te verwijderen. Het glas zocht er wel voor dat de tablet makkelijker uit je handen kan vallen. Een beschermhoes is daarom eigenlijk een 'must'.

Toen ik de tablet aanzette, was ik gelijk onder de indruk van de beeldkwaliteit van het scherm. Een slimme keuze van Samsung om te kiezen voor een amoled scherm. Het hoge contrast in combinatie met de hoge resolutie zorgt voor een geweldige premium beeldkwaliteit die door geen enkele andere tablet zal worden overtroffen. Chapeau Samsung!

Het geluid van deze tablet is zeker bovengemiddeld te noemen, maar daar blijft het ook bij. Het AKG-merk op de achterkant van de tablet had (te?) hoge verwachtingen geschapen. Zeker toen ik er achter kwam dat er maar liefst vier luidsprekers aanwezig zijn. Het geluid klinkt goed tot ongeveer 75% volume. Daarboven zijn vervormingen hoorbaar aanwezig. Ik vind geluid erg belangrijk, maar ik heb beter geluid gehoord op mobiele telefoons van de concurrentie. Desondanks is het geluid - zeker voor Samsung begrippen - goed te noemen.

Het opladen gaat ontzettend snel door middel van usb3. Helaas is de tablet ook relatief snel weer leeg. Na een dag of twee zul je de tablet altijd in het stopcontact moeten stoppen, ook als je hem nagenoeg niet gebruikt hebt.

De vingerafdrukscanner werkt heel snel en zit op een logische plaats. Op mijn mobiele telefoon heb ik deze functie (nog) niet, maar ik zie het nu wel als een pluspunt.

De tablet is verder volgestopt met goede hardware. Hiermee zul je zeker de komende paar jaar vooruit kunnen. Daarbij is de gebruiksvriendelijkheid van de tablet goed. Iedereen zal waarschijnlijk de tablet kunnen bedienen zonder eerst de handleiding te lezen.

De bijgeleverde PEN is handig, zeker om handgeschreven notities even snel te maken. Helaas is de pen niet in de tablet te stoppen, waardoor je hem waarschijnlijk vaak niet " bij de hand" zult hebben.

Al met al is dit een zeer goede tablet, waarmee je zeker de komende tijd vooruit kan.

Pluspunten

• beeldscherm
  • fast charging
  • bouwkwaliteit

Minpunten

• gladde achterkant
  • accu snel leeg

Woppa55 16-06-2017

Mooi helder scherm,goede accuduur

Geschreven voor: Samsung Galaxy Tab S3 9,7 inch / zwart / 32 GB

Voor het eerst een Samsung tablet in mijn bezit.Hiervoor had ik een Asus zenpad 3S.Mijn eerste indruk van de Samsung tablet is overweldigend.Vooral het mooie scherm en de accuduur springen er uit.Ik gebruik de tablet vooral voor games en films kijken.Dit gaat allemaal zeer goed

Pluspunten

• Scherm
  • Accuduur

Huijsdens 15-06-2017

Samsung Galaxy Tab S3, heerlijk ding

Geschreven voor: Samsung Galaxy Tab S3 9,7 inch / zwart / 32 GB

Nadat mijn Sony tablet aanvervanging toe was deze Samsung aangeschaft. We hebben nog een Ipad en een Surface in huis, maar de keus is op deze Samsung gevallen

De tablet is erg licht en heeft een erg goed scherm.

Na dat de installatie was voltooid, de email er op gezet en alle microsfot office applicaties.
Het lezen van de documenten is erg fijn, het licht op de tablet is goe din te stellen.
Ik gebruik de tablet voor het lezen van documenten, het kijken van televisie en voor de spelletjes. De batterij duur erg erg alang, zelfs na een dag intensief gebruik is deze aan het eind dag nog niet voor tweederde leeg.

het enigste dat wel jammer is dat er weer nieuwe USB connector op de tablet zit.

Pluspunten

• batterij duur
  • kwaliteit scherm
  • Snelhied is goed

Minpunten

• het appararaat is erg glad
  • Weer een nieuwe USB stekker

MarjanPL 13-06-2017

Mooi, snel, scherp, strak, top apparaat!

Geschreven voor: Samsung Galaxy Tab S3 9,7 inch / zwart / 32 GB

Hier een tevreden gebruiker van de Samsung Galaxy Tab S3.
Het tablet is net zo slank als een smartphone maar dan met de voordelen van een tablet. De Galaxy Tab S3 heeft een glazen achterkant wat er super uitziet alleen vind ik dat persoonlijk erg krasgevoelig en het maakt de tablet een stuk zwaarder dan wanneer dit van metaal zou zijn.

Films kijken is een feestje dankzij DHR video. De kleuren zijn extra helder en het beeldscherm is enorm lichtsterk.
Als E-reader doet hij het óók super dankzij het blauwlicht filter. Dat voorkomt hoofdpijn, zere en vermoeide ogen. Dat zelfde filter zorgt er ook voor dat je heerlijk op het tablet kunt werken tot in de late uurtjes zonder last te krijgen.

Het tablet heeft ook een ingebouwde vingerafdrukscanner maar persoonlijk heb ik die nog niet gebruikt. Ik gebruik altijd liever mijn beveiligingspatroon.

De Samsung Galaxy Tab S3 heeft een 13 MegaPixel camera waarmee je prima foto's en filmpjes kunt maken. Voor selfies en videochats moet je het doen met een 5 MegaPixel camera.

De 4 luidsprekers die op alle 4 de hoeken zitten, zorgen voor een erg goed geluid wat mee draait als je het tablet draait. Het geluid blijft dus altijd in stereo op je afkomen.

Schrijven gaat heel natuurlijk alsof je een normale pen gebruikt. De doorsnede van 9.4 mm geeft een stabiele, comfortabele grip.

Het enige nadeel aan deze pen is dat hij niet opgeborgen kan worden in/op/aan het tablet.

De tablet werkt erg lang op 1 keer laden en laden gaat supersnel, zodat je niet vast zit aan een stopcontact. Volledig opladen duurt maar 170 minuten, waarna je uren gebruik kunt maken van je tablet. Samsung beweert zelf 12 uur maar ik moet bekennen dat ik dat niet bijgehouden heb.

Synchroniseren en opslaan gaat erg gemakkelijk want met Samsung Flow wissel je makkelijk van telefoon naar tablet en andersom. Zo kun je dus bijvoorbeeld vanaf je tablet de berichten op je telefoon in de gaten houden.

Al met al een erg fijne tablet!

Pluspunten

• Helderheid scherm
  • Snelheid
  • Dikte
  • Accu duur en oplaadsnelheid

Minpunten

• Glazen achterkant

Annet 07-06-2017

Veel gebruiksgemak

Geschreven voor: Samsung Galaxy Tab S3 9,7 inch / zwart / 32 GB

Ik heb de Samsung Galaxy Tab S3 nu een paar weken in gebruik.

Wat als eerst me opvalt is de strakke vormgeving van de tablet en kwalitatieve behuizing.

De tablet start soepel en snel op. Installatie gaat soepel en makkelijk. De gebruiksaanwijzing staat makkelijk weggezet bij de instellingen, even wat meer info over een functie is daardoor zo gevonden. Daardoor leer je net wat meer functies gebruiken die de tablet zo veelzijdig maken.

Wat me ook heel blij maakt is dat er meerdere gebruikers aan te maken zijn op de tablet en je mappen aan kan maken om privé bestanden in te zetten. We gebruiken de tablet met meerdere gezinsleden en zo zit je niet in elkaars "vaarwater". De hoofdgebruiker kan bepalen welke rechten de andere gebruikers krijgen.

Nog iets wat me positief verrast is het gemak van de S pen. In eerste instantie dacht ik 'wat moet ik ermee?' . Toch besloten om hem maar eens uit te proberen en er zitten toch heel handige functies in zoals vergroten en de functie "glance" die via de aircommand snel geopend kan worden, hiermee kun je een 2e scherm in een hoekje openen en door de pen erboven te houden even snel pieken in het 2e scherm die dan vergroot. Dit om bv wat text of getallen over te nemen naar het andere scherm of iets te vergelijken, of 2 dingen tegelijk doen zonder dat de schermen elkaar in de weg zitten.
Met de S pen kun kun je heel soepel notities maken in een notitie blok of in een scherm of foto. En ook kun je je gedeeltes selecteren om ergens (bv uit een foto) uitknippen in een rechthoek/vierkant maar ook elke willekeurigevorm door de vorm met de pen te tekenen
Om de S pen goed te bewaren heb je echter wel een hoes nodig voor de tablet, voor gebruik tussendoor kun je de pen aan de zijkant of achterkant aan de ingebouwde magneet hangen maar dit is niet geschikt om hem langduriger aan te bewaren.

Wat betreft gebruiksgemak heeft de tablet nog vele andere handige functies, de vingerafdruk maakt inloggen op sites en ook op de tablet zelf makkelijker.
Het scherm is heel helder, buiten in de zon is op het scherm nog alles goed te zien. Echt supersterk beeld.

Voor films en series kijken is de tablet ook echt een aanrader, de films/series spelen soepel af op hoge kwaliteit, mooi beeld en ook zeker heel goed geluid.

Verder heeft de tablet ook een lange accuduur en is deze bovendien snel opgeladen.
Camera is ook dik in orde (in tablet begrippen, tablet is nooit te vergelijken met een fotocamera)

Pluspunten

• Super schermkwaliteit
  • Goed geluid
  • Snel
  • Meerdere gebruikers mogelijk
  • Goede accu en snel laden

Minpunten

• Geen sterk haakpunt voor SPen

Thomas 02-06-2017

Superlicht en heldere tablet

Geschreven voor: Samsung Galaxy Tab S3 9,7 inch / zwart / 32 GB

Het eerste wat mij opvalt aan de Samsung Galaxy tab S3 is dat hij lekker licht aanvoelt in vergelijking met een iPad van Apple.
Het AMOLED HDR scherm geeft een scherp beeld en zelfs buiten in de zon is het geen probleem.
De accu gaat echt lang mee en dmv de USB-C kabel ook weer snel opgeladen.
Daarnaast ligt de meegeleverde S-pen heel prettig in de hand en werkt zeer nauwkeurig.
Ik vind alleen de prijs van de tablet wel aan de hoge kant en daarbij zit er standaard geen beschermhoes bij geleverd

Pluspunten

• accuduur
  • beeldscherm weergave
  • formaat en gewicht

Minpunten

• prijs

Omartab14 06-04-2019

Geweldige kenmerken

Geschreven voor: Samsung Galaxy Tab S3 9,7 inch / zwart / 32 GB

Ik heb dit voor mijn dochter gekocht voor school en het werkt perfect. Het is snel helder en groot. Ik raad het aan voor school gebruik

Lars25 04-04-2019

Fantastisch apparaat!

Geschreven voor: Samsung Galaxy Tab S3 9,7 inch / zwart / 32 GB

Nu ruim een week heerlijk voor het eerst met deze tablet aan de slag. E-mails verwerken, online winkelen en het internet browsen gaat fantastisch. Hij is intuïtief en ligt lekker in de hand. Super ligt en dun. Perfect voor als je laptop te groot is en je telefoon te klein.

Carohartje 01-04-2019

Mooie tablet: geweldig scherm, responsief, super

Geschreven voor: Samsung Galaxy Tab S3 9,7 inch / zwart / 32 GB

We hebben goede ervaringen met Samsung. Dus lag het voor de hand om onze Tab 10.1 van een jaar of vijf geleden te vervangen door de Samsung Tab S3. Prachtig afgewerkt, vlot gedrag, mooi scherm.
De overstap verliep makkelijk, en de Tab S3 Pen is een leuke ervaring. Mooi om te tekenen, of aantekening te maken.
Als promotie krijgen we een Samsung hoes met keyboard. Deze moet nog binnenkomen, maar we verwachten daar ook veel plezier aan te beleven.
Kortom: een geslaagde aanschaf!

Elcé 01-04-2019

Goede prestaties

Geschreven voor: Samsung Galaxy Tab S3 9,7 inch / zwart / 32 GB

formaat, helderheid en leesbaarheid van het scherm en snelheid van processor waren voor mij de aanleiding dit type aan te schaffen.

Izaac 01-04-2019

Mooie en praktische tablet

Geschreven voor: Samsung Galaxy Tab S3 9,7 inch / zwart / 32 GB

Ik heb de tablet pas een dag en ben er nu al heel tevreden mee.
De tablet heeft een goede formaat, nietbte groot, dus lekker hanteerbaar. Maar ook niet te klein waardoor alles mooi op scherm past. Over de scherm gesproken zijn de kleuren mooi en levendig.
Geluid had ik meer van verwacht, maar het is goed genoeg.
De S pen is super hamdig en ligt lekker in de hand. Beter als de vorige omdatt deze wat groter is en de vorm van een echte pen heeft.