Sony Xperia Z2 SGP512E1 10,1 inch / zwart / 32 GB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 44 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony Xperia Z2 SGP512E1 10,1 inch / zwart / 32 GB op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

lvpac 02-03-2015

Prima tablet met heel mooi beeld. Een heel ergonomisch toestel,licht en toch stevig. Met de camera maak je echt uitstekende foto's en films.De batterij gaat ongeveer een week mee bij normaal gebruik maar het opladen duurt wel lang.

S. Esyrged 09-02-2015

Prachtig toestel: mooi beeld, alles gaat vlot!
Waterdichtheid getest, op zich OK, maar deze reageert wel op de beweging van druppels of water.
Het zou ook een pluspunt zijn mocht de accu het iets langer volhouden. Dit is wel mijn eerste tablet, dus weinig vergelijk met andere.

Mark W S 09-02-2015

Ik ben de trotse eigenaar van de Sony Xperia Z2 32GB.

Deze werkt supersnel, het beeld is eveneens van hoge kwaliteit en de accu doet het ook behoorlijk goed.
Handig is ook dat ie water en stofbestendig is.

Hopelijk komt de beloofde Lollipop-update er gauw.

M.W.

Koen Van Oostakker 01-02-2015

Snelle tablet, zelfs met meerdere apps open. Prachtig scherm. Waterdicht wat handig is in de keuken en je hoeft je daardoor geen zorgen te maken wanneer er kinderen met drank in de buurt zijn. Enige minpunt: geen flash ondersteuning. Ik raad de tablet zeker aan.

kadee 27-01-2015

Al bij al een heel mooie tablet. Scherm ziet er goed uit en is behoorlijk snel. De accu gaat meestal wel bijna de ganse dag mee, als je je beperkt tot email, surfen en een occasioneel spelltje en/of video. Allen het opstarten vanuit volledige uit-stand duurt wel heel erg lang.

Dirk Elsen 25-01-2015

Ik ben heel blij met dit toestel. Het is erg licht en ligt goed in de hand. De kleuren zijn levendig en natuurgetrouw. De tablet beschikt verder over een goede lens en zowel aan voor- als achterkant is er een camera aanwezig. Het enige nadeel dat ik tot nu toe ondervond, is het gebruik van het querty toetsenbord. Wanneer je Nederlands als taal registreert, kan je enkel gebruik maken van een querty toetsenbord. Dit probleem is echter wel op te lossen door een app te installeren om een azerty

georges1944 20-01-2015

Deze tablet is zeer licht en dun. Mooi afwerking en reageert zeer snel.Een van de vele pluspunten is dat men ze kan in nood geval in de regen kan gebruiken wat tijden het gebruiken als GPS outdoor kan gebeuren.
sony is op elk punt van wat beeld en geluid is toon aangevend.

Ivan & Nancy 16-01-2015

zeer goede en snelle tablet, groot scherm, uitstekende camera voor de beste foto's, waterdicht en krasvrij scherm. 1 minpuntje is het broze beschermkapje voor aansluiting maar al bij al een tablet zijn prijs waardig. Echt een aanrader.

Eddy Paret 16-01-2015

Aangeschaft omdat de tablet een EISA award 2014 had ontvangen en we zelf ook een Sony smart tv hebben,waarover we trouwens heel tevreden zijn. We hebben gekozen voor witte achterzijde omdat die volgens de internetcommentaren weinig vingerafdrukken achterlaat, wat waar blijkt te zijn(en leuk meegenomen: 10 euro goedkoper dan de zwarte achterzijdeversie). Over het beeldscherm niets dan lof: heel heldere beelden, mooie foto's, zeker die van de achterzijdecamera. Die met de voorzijdecamera zijn wel van mindere kwaliteit(wat normaal is daar het over 2 megapixel gaat i.p.v. de 8 op de andere camera). Heel groot gebruiksgemak: ook voor 60-plussers! Alles wijst grotendeels zichzelf uit en we ontdekken nog iedere dag meer gemakken. In tegenstelling tot onze laptop: veel hogere opstartsnelheid, echt niet te vergelijken. Accuduur: nog geen echte mening, daar we hem pas 2 weken in bezit hebben, maar waarschijnlijk kloppen de fabrieksgegevens. Een minpuntje misschien: de vingerafdrukken op het beeldscherm. Met stylus werken?
Eindconclusie: absolute aanrader, moet niet altijd apple zijn!

eric baeten 12-12-2014

Een vederlicht toestel met een snelle opstartsnelheid en uitstekende beeldkwaliteit en geluid. En niet vergeten: de accuduur zit ook in het hoogste segment.
Echt een aanrader deze tablet !

Ludo Nollet 02-12-2014

Prachtig toestel met een vlugge start.
Helder scherm, licht in de hand
belangrijk pluspunt:watersport vrij!
Alle aansluiting goed weg gewerkt.

Hans B77 01-12-2014

Ik heb mijn XPeria Z2 tablet nu enkele weken in gebruik en ben supertevreden!
De eerste indruk was al direct OK. Aan het Android besturingssysteem heeft Sony niet al te veel aangepast: geen onnodige poespas, maar wel functioneel.
De tablet is razendsnel, elk commando wordt direct uitgevoerd. In vergelijking met mijn vorige tablet is dit al een pak frustratie minder.
In enkele reviews werd er vermeld dat het een nadeel is dat de resolutie "maar" 1920 op 1200 is, maar daar valt eigenlijk niks op aan te merken: het beeld is perfect, heel scherp en mooie kleuren.
Qua design is de tablet zeer licht, dun en ziet er goed uit.
Geheugen uitbreidbaar met micro SD tot 128Gb.
Bij normaal gebruik, gaat de batterij een goeie 2 dagen mee.
Misschien één nadeel: ik heb de indruk dat de tablet wat traag oplaadt.
Ik heb al verschillende tablets gebruikt en dit is de eerste tablet die echt goed aanvoelt en waarmee ik eindelijk echt aan de slag kan! Topper!

eugeenenmieke 26-09-2014

De Z2 tablet binnen gehaald om de doorgegeven xperia S tablet te vervangen; een verbetering qua hardware: een micro usb, handteerbaarheid, groter en beter scherm, lager gewicht, betere accu maar toch ook enkele tegenvallers: hoewel het scherm 2cm breder is, is het nummeriek toetsenbord niet meer aanwezig, ook de zeer nuttige toetsen om de cursor vooruit of achteruit te bewegen en de toets om met een klik te schakelen tussen nederlands en frans en terzelfder tijd tussen qwerty of azerty klavier is jammerlijk verdwenen ( hopelijk komt dat met een software update allemaal terug ), een micro SD ipv een normale SD en de kleine pictogrammen en piepkleine icoontjes vind ik niet handig. Ten slote betreur ik ook dat de mogelijlheid om direkt bladzijden op te slaan om offline te lezen verdwenen is. Dus kittekat of geen kittekat de software is voor mij geen verbetering maar wel voor verbetering vatbaar.
Toch een aangename tablet hoor die menig waauh uitlokt.

Trigonella 23-09-2014

Mij eerste tablet , en wat een ervaring . Mooie vormgeving, dun en vederlicht. Zeer snelle opstart en prachtig beeld. Ook het geluid is mooi. Wel mis ik mijn azerty-klavier.
Al bij al een echte aanrader!

Annie Knaepen 19-09-2014

Sinds een maand ben ik in het bezit van een Sony Xperia Tablet Z2,32GB. Ik ben er héél tevreden over. De tablet is dadelijk opgestart en het zicht met een 10 inch-scherm is enorm. Eenmaal opgeladen heb je er uren plezier mee. Ook de opening waar je de kabel moet insteken om je tablet op te laden, is gemakkelijk terug te vinden achter een klepje. Voor mij blijft het ontdekken maar ik weet zeker dat ik er nog veel plezier mee beleef!

BartVB 16-09-2014

Na lang twijfelen tussen een I-pad, een Samsung Galaxy Tab en een Xperia Tablet Z2 van Sony eind juli de knoop doorgehakt en nog geen moment spijt gehad van mijn Xperia Tablet Z2!
1. De beeldkwaliteit is verbluffend en films bekijken verloopt zonder haperende beeldovergangen. De schermkwaliteit is zoals bij de andere Sonyproducten (Vaio laptop of tv): beter dan de concurrentie.
2. Een aparte hoofdtelefoon is niet nodig om geluid te te horen. Persoonlijk vind ik het maximale volume dat het toestel voortbrengt meer dan voldoende om de halve treincoupé te laten meeluisteren.
3. De vormgeving is zoals je van Sony mag verwachten: stijlvol, licht, voelt stevig aan (niettemin heb ik er een uitklapbare beschermhoes van Sony bijgekocht voor het transporteren in een rugzak). Klein minpuntje voor mensen met niet zou fijne vingers: het klepje openkrijgen van de mini-usb-oplader lukt niet zo vlot zonder vingernagels. Maar misschien is dit omdat het toestel zo stof- en waterdicht is (tot 1,50 m gedurende maximum 30 minuten).
4. Stof- en waterdichtheid: ik heb het toestel kunnen gebruiken om te navigeren tijdens (lichte) regenbuien terwijl mijn reisgenoten verbaasd waren dat het toestel niet stuk ging.
5. Androidapps: Sony het het praktische moduleerbare van Android in een eigen jasje gegoten. Apps downloaden en je startschermen indelen verloopt vlot. Je krijgt als je dit wil updates om updates te downloaden.
6. Hoewel er amper een handleiding bij het toestel zit, reageert het toestel op je intuïtieve aanrakingen.
7. Wifi-versie: de versie wifi-only volstaat ruimschoots voor mij. Om te navigeren download ik snel op een wifi-hotspot mijn reisweg en eventuele screenshots van plannen. Zou fungeert het toestel onderweg als een soort gps.
8. De voorafgeïnstalleerde software op de Xperia Tablet Z2 is groot: voldoende fotobewerkingsprogramma's, muziekbibliotheken genre Walkman, radio, een programma waarmee je schetsen kan maken, gesproken zoekopdrachten, OfficeSuite Pro, enz. De enige app die ik minder betrouwbaar vind (na ondervinding) is de voorgeïnstalleerde weerapplicatie. Maar deze vervang je simpelweg door een andere.
9. Batterijduur: bij het eerste gebruik was de batterij al deels opgeladen en full na een klein uurtje. Je kan het batterijverbuik zo instellen dat het toestel snel in slaapmodus gaat of niet nuttige apps die op de achtergrond draaien sneller afsluit. Vanuit slaapmodus start het op binnen de paar seconden.
10. Er is een handige functie dat je met een zweepbeweging eerder geopende toepassingen opnieuw opent of definitief sluit.
11. Xperia Tablet Z2 versus Ipad: doorslaggevend was voor ongeveer een gelijkaardige prijs dubbel zoveel geheugen bij Sony en moduleerbaarder dan Ipad.
12. Op de tablet zit een functie om het toestel te gebruiken als afstandsbediening van gelijk welk tv-toestel.
13. Ik gebruik het toestel niet om speeltjes te spelen: daarover kan ik geen feedback geven.

Buiten een mindere weerapp en het minder makkelijk aansluiten van de oplader heeft dit toestel (vooralsnog) geen andere minpuntjes aan het licht gebracht.
De cashback van Sony tijdens de zomermaanden was ook mooi meegenomen ;-).

Monnestier 16-09-2014

Beste beeldscherm op de markt.

Zeer snelle opstart.

Zeker niet te klagen over de accuduur, zeker wanneer men de STAMINA-modus aanzet. Deze activeert de energiebesparing door WI-FI en mobiele data tijdelijk uit te schakelen. Ook de levensduur van de batterij wordt op die manier verlengd.

Enig minpunt: het rubberpoortje voor de mini-USB ingang sluit na 1 maal gebruik niet goed meer.

kimmydhoe 05-09-2014

De XperiaZ heeft een mooi scherp scherm. Je kunt er heel goed foto's en filmpjes mee maken van goede kwaliteit.
De Xperia start snel op.
De accu gaat afhankelijk van wat ge doet een paar dagen mee, het opladen duurt wel vrij lang (vier tot vijf uur voor volledig opladen). Het snoer van het dock station is wel erg kort, zodat je de tablet moeilijk kunt gebruiken tijdens het opladen.
Ook het ontbreken van een Belgisch azerty klavier is een minpunt, want nu moet ge op qwerty overschakelen.
Toch al met al tevreden met de aankoop.
M. D'hoe

Christiane De Craemer 05-09-2014

Dit is absoluut een heel goede tablet, heel snel,laad snel op, lange batterijduur, doordat de tablet zo licht is het echt aangenaam en comfortabel om mee te werken en heeft ook een heel mooi scherm.Ik ben blij dat ik deze tablet kocht ik ben heel blij dat ik na lang twijfelen uiteindelijk deze kocht, supergoede tablet !