Nikon 1 J1

20 MP
Olympus PEN F + M.ZUIKO DIGITAL 17mm 1:1.8 Best Reviewed mei 2016
8,3 (14)

Anoniem 26-05-2014 Product paar weken in bezit

Goede camera die een heel ander systeem van fotograferen van de gebruiker vraagt. Het is geen spiegelreflex en hij lijkt er ook niet op. Ook is geen zwaar blok beton wat je constant voor je oog moet houden. Deze camera heeft geen omklapbare spiegel en een dakkantprisma waardoor hij aanmerkelijk handzamer en kleiner uitgevoerd kan worden. Dus in een kleine schoudertas kan de camera met de 30-110 lens meegenomen worden. Omdat de camera geen trage spiegel heeft kan je veel meer beelden per seconde schieten en de beste foto later uitselecteren. Ik ben blij dat het een gewoon rechthoekig model is zonder gebogen handgrepen. Die kromme haken zijn maar niks. Je laat de camera gewoon op de palm van de hand rusten en omklemt met de andere hand het objectief. Ik mis de doorzichtzoeker niet maar wel de externe flitsschoen. De ingebouwde flitser heeft maat een kort bereik en is eigenlijk meer geschikt voor een invulflits. Ook mag de camera wat groter worden uitgevoerd. De maten 120 mm x 80 mm x 30 mm, (zonder objectief), zouden ideaal zijn. De digitale spiegelreflex is eigenlijk een overgang van het analoge naar het digitale tijdperk, (voor fotografen die het oude nog niet los kunnen laten). De systeemcamera is helemaal van het digitale tijdperk en voor fotografen die zelf bijna computer gestuurd zijn. Het is even wennen maar dan wil je niet anders meer. Uiteindelijk bepaald niet de camera of je succes hebt maar doet de foto dat. Thomas Lont.

Evi289 13-04-2013 Product half jaar in bezit

Ik had eerst een Canon Ixus, ook een prima apparaat. Ik heb voor de Nikon gekozen vanwege de verwisselbare lenzen en omdat hij zo snel is. Voornamelijk omdat ik op vakantie toch wat betere foto's wilde maken. Ik heb dan ook de lens 30-100 mm erbij gekocht. Dat kan ik iedereen aanraden!!
Zoals eerder genoemd mislukken de foto's in het donker wel vaak (ik heb ze wel trouwens zonder flits gemaakt omdat we wilde dieren aan het fotograferen waren). Dat is een nadeel.
Verder ziet hij er ook mooi uit en is hij lekker makkelijk in gebruik.

michel uit berg 16-07-2012 Product paar dagen in bezit

Fijn toestel voor iemand die mooiere foto's wil maken dan et een compact camera maar er niet zo heel veel kijk op heeft.
Op automatisch maakt hij veel mooiere foto's dan de ixus op auto.

NaamDieNiemandWeet 09-07-2012 Product paar dagen in bezit

Ik heb net de Nikon 1 J1 gekocht, en heb hem eventjes geprobeerd en ik ben er nu al weg van. Scherpe mooie foto's, genoeg mogelijkheden voor mij. Maar je moet er niet veel van verwachten, het is een simpel handige camera, met mooie foto's redelijk mooi ver inzoomen, met filmen en nog veel meer(moet nog veel achter komen). Je moet niet denken dat dit een camera is met veel toestanden want dan moet je deze niet nemen. Maar voor alleen mooie scherpe foto's is deze Top.

Mang65 11-04-2012 Product paar dagen in bezit

Heb lang getwijfeld tussen de Nikon en de Sony hx9v. Heb dankzij de spectaculaire prijsdaling gekozen voor de Nikon. Had hiervoor een simpele Sony en die was 7 jaar geleden net zo duur als nu de Nikon is. Heb ook een spiegelreflex camera van Nikon en ben daar erg tevreden over. Vind hem alleen vaak te groot om even mee te nemen. Heb in deze Nikon een goede vervanger gevonden. Heb al veel foto's gemaakt de afgelopen dagen. Ze zijn mooi scherp en ook de belichting is erg goed.
Ben er tot nu toe heel blij ermee, gezien de prijs/kwaliteit/vormgeving. Een nadeel, de camera weegt relatief zwaar en is ook nog redelijk groot i.t.t. een compacte camera.