Sony NEX-7K - Reviews

Inclusief objectief
Filmen in full hd

Bo1972 17-06-2012 Product paar dagen in bezit

9,6
Dit is een camera die van fotograveren een totaal andere beleving maakt. Had een paar uur de A77 in bezit, maar besloot om deze terug te sturen. Ik film de laatste tijd veel. heb o.a. ls een VG20 ook in bezit. Dit had als gevolg dat ik als Nikon minded persoon mijn D300S met lenzen durfde te verkopen. Omdat ik ook reeds de LA-EA2 adapter bezit besloot ik de gok te nemen om de Nex 7 te kopen i.p.v. de A 77. Op Dpreview kun je mooi zien hoeveel beter de Nex 7 is t.o.v. de A77. En dan op iedere ISO waarde. Las in veel recensies dat fotograven de Nex 7 naast hun canon en nikon dslr gebuikten. Ook hadden diverse al hun nikon en canon spullen verkocht. Verkocht mijn Nikon D300S voor e 925,- en heb nu voor 898,- een Nex 7 gekocht. Uiteindelijk gaat het om de kwalitiet van de foto's. En daarin gaat deze zoveel verder dan de D300S. Als je dit als Nikon fan ziet dan wordt je wel ff stil ( of depressief) Foto's zijn veel scherper, kleuren veel natuurlijk. 's avond laat is de foto kwa scherpte en kleur zoveel beter dan de D300S. Hij maakt appelmoes van de D300S. Het gebruksgemak is het meest bijzondere van deze camera. Hierin laat canon en nikon nu nog zoveel liggen. Ik kan nu zoveel beter anticiperen op iedere situatie. Ik kan veel sneller en eenvoudiger aanpassingen doen. Kan voor het eerst precies zien wat de veranderigen uiteindelijk r gaan doen. Veel meer controle over de uiteindelijke foto. Ook het plezier in fotograveren ligt op een veel hoger niveau. Ik kan zoveel meer dingen doen. Ook het led scherm wat ik in veel posities kan aanpassen, wat mij veel meer vrijheid en duidelijkheid geeft. Het enige wat ik asl kantekening wil geven is dat je minder snelheid hebt in focus. Maar alle andere onderdelen maken de Nex 7 tot een kopje en als resultaat de beste foto's voor dit geld. Zodra de Nex 9 komt als fullframe denk ik dat ik deze ga kopen. Voor nu is dit genieten en indrukwekkende foto's maken.

Next 7 04-01-2012 Product paar dagen in bezit

Wat een geweldige camera! Echt super. Heel makkelijk in gebruik, switchen tussen fotografie en filmen is ideaal. Binnen n mum van tijd ben je thuis in het menu wat met de drie knoppen makkelijk te bedienen is en naar eigen inzicht in te delen is.
Top camera, ligt lekker in de hand is net groot/klein genoeg. Niet te klein om vast te houden en niet te groot om in n tas te doen.
Vanaf nu niet meer zeulen met n grote camera of twee apparaten omdat je ook meteen n uitstekende film camera hebt.
Film kwaliteit is geweldig en t kantelbaar scherm maakt t mogelijk vanuit n lage positie te filmen.
Camera stelt snel scherp en heeft geen sluitervertraging.
Veel mogelijkheden mbt effecten.

Nadelen:
- ruis: in auto of i- mode schiet de camera bij weinig licht met iso 1600, en bij deze stand toch veel ruis. Dat doet de nex 5 toch echt beter (mijn vorige nex). Komt denk ik door de grote sensor van de n7.
- het is daarom ook jammer dat je de auto-iso niet tot n maximaal kunt instellen, bijvoorbeeld auto iso tot max 800 of 400. Op deze stand is de ruis namelijk nog acceptabel.
- videoknop, deze raak ik nog al eens per ongeluk aan zodat er een video opname begint.
Bij de nex 5 zit deze knop wat gunstiger
- flitser, werkt goed, maar ziet er nog al uit alsof t snel stuk zal gaan

Kwaliteit foto n 8 dit ivm ruis
Degelijkheid 8 ivm fragiele flitser

Maar al met al een heerlijke camera om mee te werken! Aanrader