Canon Eos R zwart

Filmen in full-HD
Filmen in 4K Ultra-HD
Kleur(en)
zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 7 reviews die zijn achtergelaten voor de Canon Eos R zwart op Kieskeurig.be.

Barend Kaas 14-11-2018

Fantastische camera

Geschreven voor: Canon Eos R zwart

Super camera hoor. Je wordt helemaal gek als je online reviews bekijkt en je twijfelt tussen de Sone A& Mk III en de EOS R. Uiteindelijk zorgde mijn huidige lenzencollectie ervoor dat ik toch voor de Canon koos, en ik heb geen moment spijt. Heerlijke camera. Geen idee of 'ie beter of slechter is dan de Sony, maar de beelden en video's zijn van topkwaliteit. En daar gaat het uiteindelijk om.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Gebruiksgemak
  • Compatibiliteit oudere Canon lenzen

Minpunten

• Stevig aan de prijs

Wim V. 09-11-2019

Full frame overstap van Spiegelreflex naar digitale zoeker

Geschreven voor: Canon Eos R zwart

Camera aangeschaft als een upgrade van een EOS 7d met EF L lenzen.
Focus systeem door met je duim over het scherm het punt te verleggen is fantastisch. Snel en exact. verschillende modes geven je echt controle over waar je focus wilt hebben en is snel.
De omstreden touch bar kun je naar eigen behoefte instellen. vind hem handig om digitale evenaar aan en uit te zetten. sliding om te zoomen en handmatig scherpafstelling te maken voor productfotos vanaf statief. Wiel die tevens de mode knop bevat is even wennen. zit wat dieper. Sluiter handwiel zit waar je m verwacht. En de overige knoppen ook zoals je bij Canon gewend bent. Na een dagje spelen is de menustructuur duidelijk. Fijn zijn de bereik limiterings instelling voor sluitertijd en ISO waardes. Met de adapter voor EF vatting met instelring is voor mij werken vanuit Fv mode met instelring ingesteld op diafragma waarde.
Een voordeel van de digitale zoeker die nooit genoemd wordt is het terugkijken van genomen foto's. Bij daglicht zijn lcd schermen flets. Kijk door je zoeker in terugspeelstand en je ziet perfect hoe de belichting en scherpte is. Erg prettig.
Komend van een 7d was het even schrikken dat de camera in het donker meer ziet dan ik zelf. Bizar hoe weinig licht je nodig hebt om te kunnen fotograferen en ruis, ja is er wel, tenminste.ISO 6400 is prima bruikbaar. Wifi mogelijkheden zijn 1 van de dingen die de 7d echt miste. Connectie met smartphone werkt prima. automatisch uploaden naar telefoon of Pc of uploaden van jpeg naar de cloud. 't werkt. Video opties nog niet volledig doorgenomen. heb ik de camera niet voor. Maar met beperkte behoefte aan licht kun je wel prachtige avond scenes maken met kleine scherpte diepte en natuurlijke kleuren. Camera nodigt wel uit tot het benutten van alle mogelijkheden. Tijd gaat het leren. tot zover erg tevreden en ben ik dikke vrienden met m'n nieuwe R

Pluspunten

• Auto Focus systeem
  • ISO gevoeligheid
  • oude lens types bruikbaar met adapter
  • lichter dan spiegelreflex

Minpunten

• CR3 bestanden niet in alle software te lezen
  • batterijduur korter dan DSLR

Paul 15-08-2019

Geweldige fullframe systeemcamera

Geschreven voor: Canon Eos R zwart

Ik heb deze body met control ring mount adapter gekocht bij kamera express utrecht en kan alleen maar zeggen , dat wat canon hier heeft neergezet een knap staaltje werk is .
Wat een ongekende en bruikbare mogelijkheden deze body bied is bijna niet te beschrijven.
Scherptediepte , snelheid en fotoresultaten zijn echt fantastisch en zullen mij nog een hoop plezier aan mijn foto hobby geven.

Bojan Zerdoner 31-03-2019

Hoge iso, snelle camera, uitstekende beeldkwaliteit

Geschreven voor: Canon Eos R zwart

Super camera, werken met hoge iso, snelle focus, mooie lichte camera, ligt goed in de hand en superveel mogelijkheden, zeer tevreden met de kwaliteit van de foto’s

Pluspunten

• Hoge iso, weinig ruis
  • Snelle camera, goede focus
  • Veel megapixel
  • Lichte camera
  • Veel mogelijkheden

Eelko vd H 08-03-2019

Prima aankoop

Geweldige camera!
Ik heb hem nu aan paar dagen en wauw wat een prachtige beelden maakt deze camera.
Alle knoppen zijn naar wens in te stellen wat het erg makkelijk maakt om de camera naar je hand te zetten.
Mijn ef en ef-s lenzen kan ik blijven gebruiken met behulp van de Bedieningsring Vattingadapter EF-EOS R. Erg praktisch dat je aan de ring functies kan toewijzen. Ik gebruik m om de belichting te compenseren dit werkt erg prettig.
Er is nog een hoop te ontdekken aan deze camera te veel om hier op te noemen.
De eerste indruk is in vedergeval zeer goed.

Pluspunten

• ef en ef-s lenzen kun je blijven gebruiken
  • camera is geheel naad de hand te zetten.

Minpunten

• heb nog geen min punten ontdekt

coen 06-03-2019

Full frame en toch een handzame body

Geschreven voor: Canon Eos R zwart

Handzame body. Stille sluiter, met een aparte geruisloze mode. Erg snelle focussering en goede resultaten met weinig licht. Ik ben er erg blij mee!!

Pluspunten

• Klein
  • Stille sluiter
  • Snelle focussering
  • Goede grip voor mijn grote handen

Minpunten

• eigenlijk nog niet kunnen ontdekken

Mac 27-01-2019

kantelbaar scherm goed voor selfies en vloggers

Geschreven voor: Canon Eos R zwart

Ten eerste omdat het een full frame camera is.
Heeft scherpe photo's met natuurlijke kleuren.
Ligt prettig in de hand en is uitgebreid in te stellen.
Via de adapter kan je lenzen gebruiken van EF en EF-S serie.
Met de EF-S lenzen trekt men maar photo's van 12 miljoen pixels,maar toch genoeg voor een degelijke photo.
De RF lens 24-105 is een fantastische lens, weinig vervorming een goede instaplens.
Persoonlijk vind ik dit een geslaagde camera, ergonomisch gezien toch.
Het één en het ander kan nog verbeteren via een firmware update.
De prijs is redelijk hoog maar je krijgt er ook veel voor terug

Pluspunten

• Scherpe en kleurrijke Photo's
  • Ergonomisch goed in de hand liggend
  • Goede autofocus

Minpunten

• De cropfactor voor het filmen
  • slechts 12 miljoen pixels met EF-S lenzen