Canon EOS R + EF to RF adapter

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 19 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canon EOS R + EF to RF adapter op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,8

Diane Beysen 19-08-2019

Fantastische camera

Na lang wikken en wegen uiteindelijk toch overstag gegaan en de Canon Eos R aangekocht. Intussen heb ik dit toestel enkele weken in gebruik en heb er nog geen seconde spijt van gehad. De foto’s zijn haarscherp, ook bij zwakke belichting . De bediening is wel even wennen, maar nadat ik het toestel helemaal naar mijn hand had gezet, is het mogelijk om razendsnel de instellingen aan te passen. Een bijkomend voordeel bij deze full frame camera is dat hij niet zo groot is als de full frame spiegelreflexcamera’s, waardoor hij gemakkelijk in de hand ligt. Het is mooi meegenomen dat mijn oudere EF-lenzen met de adapter verder gebruikt kunnen worden op mijn nieuwe camera. Wat voorlopig nog wennen blijft, is de elektronische zoeker, en dan vooral de korte vertraging wanneer je in burst foto’s neemt. Met spelende, actieve kinderen als belangrijkste onderwerp is het soms wat moeilijk om te volgen, maar ik merk dat dat intussen ook reeds vlotter gaat. Dit toestel is een echte aanrader!

Pluspunten

• Haarscherpe foto’s
  • Ligt goed in de hand

Minpunten

• Bediening vraagt wel wat oefening
  • Prijzig

saskia 14-04-2019

net gekocht maar zeer tevreden

ik heb hem nog niet vaak gebruikt. Het is even wennen waar alles staat maar dat gaat zeer vlot. dankzij de adapter kan ik zowel de ef als de ef-s lenzen blijven gebruiken. nog een voordeel aan deze camera is dat er geen stof of vuil op je sensor kan komen bij het verwisselen van de lenzen . zeker een aanraden als je een systeemcamera wilt aanschaffen

Pluspunten

• kantelblaarscherm
  • vertrouwd Canon menu

Minpunten

• een verkorte handleiding in de doos