Canon EOS R + EF to RF adapter zwart - Reviews

Camera type
systeemcamera (body)
Filmen in full-HD
Filmen in Full-HD

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 12 reviews die zijn achtergelaten voor de Canon EOS R + EF to RF adapter zwart op Kieskeurig.be.

8,9

Ron 24-11-2018

Mega-prestaties in mini-verpakking

Geschreven voor: Canon EOS R + EF to RF adapter zwart

Ik heb lang tegen een upgrade naar FullFrame aangehikt. Eigenlijk vond ik alleen de 5DmkIV goed genoeg, maar die heb ik een aantal keer geleend en ik zag enorm op tegen het gewicht en de afmetingen.
De EOS-R is de perfecte oplossing. Het beeld is nog beter dan van de 5DmkIV (minder ruis, grotere DR), maar hij is veel kleiner en lichter.

De zeurpuntjes die je ziet in de kritische reviews betekenen in de praktijk niks:
- slechts 1 card-slot? een goeie SD-kaart gaat helemaal niet kapot (okee, ik geef toe dat ik bij een bruiloft een nieuwe professionele SD-card koop, maar dat is toch sowieso een goed idee?)
- crop-frame bij 4K movies? Heb je wel eens gekeken hoe gigantisch groot 4K moviebestanden zijn ? Ik wel, getest met een opname van 30 sec en wat denk je, 2 Gb. Ik herhaal: twee.gi.ga.bytes! Mijn computer loopt vast bij het bewerken, dus het duurt nog wel een paar jaar voordat ik overschakel naar 4K.
- Geen in-body-stabilizer? Ik heb laatst een bruiloft gedaan met een 24-70 f/2.8 lens zonder stabilizer op de 5DmkIV. Meer dan 4000 foto's gemaakt en daarvan nul foto's met bewegingsonscherpte door cameratrillingen. Je hebt tien keer eerder onscherpte door beweging van het onderwerp en daar helpt geen enkele stabilizer tegen.
- te weinig knopjes, onlogische bediening? Jongens, lees de handleiding en geef jezelf een dagje om eraan te wennen. Dan kom je erachter dat de bediening juist enorm verbeterd is, hij zit superlogisch en handig in elkaar.
- geen joystick? Weet je waarom? Omdat de touch-screen-bediening ook werkt tijdens EVF-gebruik, dat werkt tien keer handiger en sneller dan een joystick. De joystick is dus niet wegbezuinigd, hij is overbodig gemaakt.

Wat wel meetelt:
- een onvoorstelbaar goede beeldkwaliteit, in tegenstelling tot andere merken die een hoge ISO-waarde claimen ("nu tot wel 800.000 ISO!") zijn bij deze EOS-R de foto's met hoge ISO (en dan bedoel ik 25000) wel bruikbaar, kleurecht en scherp.
- Canon-kleurentechnologie: het blijft het enige merk dat digitale foto's de diepgang geeft van film
- onverwoestbare Canon-kwaliteit
- de snelste autofocus die maar verkrijgbaar is, ook tijdens video
- boordevol handigheidjes die de gemiddelde YouTuber niet ziet, maar die de serieuze gebruiker wel enorm helpen
- een lensvatting met geweldige mogelijkheden (probeer voor de gein die nieuwe RF 24-105 L eens uit, je bent meteen verkocht!)
- en daarnaast alle voordelen van mirrorless: terugkijken, menubediening etc, allemaal via de EVF, naar keuze de mechanische sluiter (omdat Canon weet dat een mechanische sluiter het beste plaatje geeft) of de elektronische sluiter, drie soorten hulp bij manual focus, etc.

Kortom: de toekomst is aan FullFrame Mirrorless met deze EOS-R voorop.

Pluspunten

• geweldig beeld
  • compact
  • backward compatible

Minpunten

• accuduur
  • prijs

The Wildcard 25-05-2019

Pracht product

Geschreven voor: Canon EOS R + EF to RF adapter zwart

Hoewel ik eerst heel erg zat te twijfelen heb ik de stap toch maar genomen om de switch te maken van spiegelreflex naar de systeemcamera. Hoewel er op diverse site's & reviews werd verteld dat het "de eerste" is van canon ben ik superblij met mijn aankoop. Zeker als canon gebruiker zul je direct verder kunnen met waar je gebleven was aangezien het menu hetzelfde is gebleven.

Pluspunten

• super licht
  • degelijk
  • compact

Minpunten

• ff wennen
  • 1 cardslot

saskia 14-04-2019

net gekocht maar zeer tevreden

Geschreven voor: Canon EOS R + EF to RF adapter zwart

ik heb hem nog niet vaak gebruikt. Het is even wennen waar alles staat maar dat gaat zeer vlot. dankzij de adapter kan ik zowel de ef als de ef-s lenzen blijven gebruiken. nog een voordeel aan deze camera is dat er geen stof of vuil op je sensor kan komen bij het verwisselen van de lenzen . zeker een aanraden als je een systeemcamera wilt aanschaffen

Pluspunten

• kantelblaarscherm
  • vertrouwd Canon menu

Minpunten

• een verkorte handleiding in de doos

Jo 06-04-2019

Compact

Geschreven voor: Canon EOS R + EF to RF adapter zwart

Erg fijne camera met een snelle autofocus. Hij is een stuk compacter dan een DSLR , handig voor o.a. een citytrip. De camera heeft een fijne grip. Handig dat er een adapter wordt meegeleverd waardoor de eerder aangeschafte lenzen, zowel EF als EFS, nog kunnen worden gebruikt op de nieuwe vatting.

Pluspunten

• Uitklapbare aanraak-scherm
  • Snelle AF over hele beeldbereik
  • Bedieningsgemak

Minpunten

• Accuduur
  • 1 kaartslot

Dion 30-03-2019

Canon eos r

Geschreven voor: Canon EOS R + EF to RF adapter zwart

Erg fijne camera. Hij is een stuk compacter dan een DSLR waardoor ik hem eerder mee naar buiten zal nemen. De foto's die er uit komen zien er prachtig uit en de camera heeft een erg fijne grip. Ik beveel hem aan iedereen aan die kleuren van de foto's erg belangrijk vind en graag een compactere camera wil.

Pluspunten

• compact
  • fullframe
  • mooie kleuren

Minpunten

• geen IBS
  • Geen Dual card

Martijn G. 25-03-2019

Camera nog maar net gekocht, nu al zeer enthousiast.

Geschreven voor: Canon EOS R + EF to RF adapter zwart

Ik heb uitgebreide research gedaan voordat ik deze kocht. Eerst een EOS 50D gehad, nu een goeie stap vooruit. Prachtige camera, zoals ik verwacht. Opvallende kleine nieuwe pluspunten, zoals een gesloten body als je de lens wisselt. (scheelt stof) een handig draaibaar digischerm met superscherp touchscreen om scherp te stellen en af te drukken en om het resultaat te zien. Heb wel een extra batterygrip en powerbank aangeschaft. (deze kwaliteit gebruikt flink energie, batterij kan snel leeggaan)

Pluspunten

• draaibaar digischerm
  • gesloten body bij wissel lens
  • licht (in gewichte)

Minpunten

• de nekband zit af en toe voor het scherm

Maurice 20-03-2019

Goede sensor en geweldige zoeker

Geschreven voor: Canon EOS R + EF to RF adapter zwart

De sensor van deze camera icm de processor is erg goed. Dynamisch bereik is groot t.o.v. mijn 5D Mark II. Bediening went snel. Ik gebruik deze camera professioneel. Niet om te filmen.

Pluspunten

• goeie sensor
  • oude lenzen te gebruiken
  • goeie processor
  • vertrouwd menu

Minpunten

• voelt wat goedkoop aan

ABW 02-03-2019

Canon R als vervanging voor de Canon 70D

Geschreven voor: Canon EOS R + EF to RF adapter zwart

Lange tijd gezocht naar een vervanging van mijn oude camera de Canon 70D. Full Frame fotograferen is dan ook de volgende stap. Eerst al veel info opgezocht via het internet. En vandaag naar de winkel van Kamera Express in Capelle a/d IJssel. Goede voorlichting ontvangen over de Canon R. Gelukkig zijn al mijn lenzen "geschikt" voor deze Canon R. Maar omdat het nu een actie is heb ik er wel de 24-105 telelens bijgekocht. Filmen gaat met 4K dus een hele snelle geheugenkaart erbij gekocht, ik schrok wel van de prijs. De inhoud van het bijbehorende info boekje stelt niet veel voor. Dus camera instellen etc zal je zelf moeten uitzoeken, maar dat is dan weer de nieuwe uitdaging van het fullframe fotograferen.

Pluspunten

• lichter in gewicht dan verwacht
  • instellen gaat met een schuifknop
  • goed hanteerbaar

Minpunten

• beperkte info aanwezig

wieri347 17-03-2019

Kleine correctie op de bewering "Dus camera instellen etc zal je zelf moeten uitzoeken".
De handleiding van 644 pagina's staat gewoon op de website van de fabrikant. Nou is dat voor zo'n uitgebreide camera nog steeds een beetje beknopt, maar zelf uitzoeken hoeft echt niet.

WeeDeBee 27-02-2019

EOS R - verrassend goed

Geschreven voor: Canon EOS R + EF to RF adapter zwart

Was op zoek naar een Canon full frame camera en wilde van het, inmiddels technisch wel een beetje achterhaalde, spiegelreflexsysteem af.

Pluspunten

• snel
  • uitstekende beeldkwaliteit
  • veel instelmogelijkheden
  • ligt goed in de hand
  • vertrouwd Canon menu

Minpunten

• batterijduur zou wat beter kunnen
  • prijzig

A.Vasilisin 17-11-2018

EOS R goede kwaliteit

Geschreven voor: Canon EOS R + EF to RF adapter zwart

Ik heb voor deze camera gekozen ter vervangen van mijn oude Canon 50D. Ik wilde persé een fullframe camera waarbij ik mijn oude lenzen nog kan gebruiken. De adapterring is hier de oplossing voor. echt een aan te bevelen camera !

Pluspunten

• Uitklapbare aanraak-scherm
  • 4k beeldresolutie
  • Full frame
  • uit kunnen zetten van sluitergeluid

Wim 09-11-2018

Flexibel en vertrouwde bediening en instellingen

Geschreven voor: Canon EOS R + EF to RF adapter zwart

Ik heb deze kamera gekocht al vervanging van mijn EOS 80 D en ben er zeer over tevreden.
Full frame, snelle auto focus over praktisch het hele scherm.
Prettig dat ook het (gesimuleerde) sluitergeluid kan worden uitgeschakeld !
Ook erg fijn dat er een adapter wordt meegeleverd waardoor de eerder aangeschafte lenzen, zowel EF als EFS, nog kunnen worden gebruikt op de nieuwere vatting.
Erg tevreden over de goede voorlichting bij Kamera-Express.
Niet echt goedkoop, maar zeker een aanrader.

Pluspunten

• Meegeleverde lens adapter RF -> EF-EFS
  • Snelle AF over hele beeldbereik

Minpunten

• Accu iets sneller leeg

wieri347 17-03-2019

Als je de lens afneemt, kun je zien dat het sluitergeluid helemaal niet gesimuleerd is. De EOS R heeft gewoon een gordijnsluiter. Je schakelt dan ook niet het sluitergeluid uit in silent mode, maar de camera schakelt over op zijn elektronische sluiter.

Leon van Dinther 26-10-2018

EOS R

Geschreven voor: Canon EOS R + EF to RF adapter zwart

Wat een heerlijke camera. snelle autofocus, camera ligt heerlijk in de hand, De overstap gemaakt vanaf de EOS 5D Mark II en geen moment spijt

Pluspunten

• Scherpte
  • Bedieningsgemak
  • Snelheid
  • Degelijkheid
  • lichtgevoeligheid

Minpunten

• 1 kaartslot