Nikon Z 6 + 24-70mm f/4.0 + FTZ Mount Adapter zwart

Camera type
systeemcamera (kit)
Filmen in full-HD
Filmen in Full-HD

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 9 reviews die zijn achtergelaten voor de Nikon Z 6 + 24-70mm f/4.0 + FTZ Mount Adapter zwart op Kieskeurig.be.

Funis 16-01-2019

Mooie lichte mirroless van Nikon

Geschreven voor: Nikon Z 6 + 24-70mm f/4.0 + FTZ Mount Adapter zwart

Als gebruiker van de Nikon D5500 (DX sensor 23,5 mm x 15,6 mm) met 24,2 megapixel ben ik overgestapt naar de Nikon Z6 (FX sensor 35,9 mm x 23,9 mm) met 24,5 megapixel. Over de kwaliteitsverbetering van het beeld ga ik niets roepen. Een DX met een fullframe vergelijken is als appels met peren vergelijken.
Wat zijn zaken die opvallen ?
De standenknop waarmee je de camera op programma, sluitertijd, diafragma enz. instelt heeft een vergrendeling. Bij de D5500 is het me meerdere keren overkomen dat deze knop in de tas bij het in- en uithalen verdraaide. Het monitordisplay kan geen selfiestand aan wat erg jammer is en hij kan ook niet naar de body worden gedraaid. Protectie glas is wat mij betreft een must.
Wat heerlijk werkt is de mogelijkheid om automatisch van monitordisplay naar zoeker te gaan, hetgeen door de oogsensor wordt bediend. De zoeker heeft een zekere traagheid bij snelle bewegingen, niet verwonderlijk … maar wel even wennen. De zoeker kan ook alle menu items laten zien … hij neemt gewoon het beeld van de monitordisplay over.
De XQD-geheugenkaart is duur, maar hier wordt de weggeschreven data wel gecontroleerd én op met hoge snelheid op weggeschreven.
Nikon heeft beloofd de Z6 en Z7 een firmware upgrade te geven om te camera compatible te maken met de toekomstige CFexpress geheugenkaart. Deze geheugenkaarten kunnen zo’n 1 GB per seconde aan, maar ik weet niet of de camera hiermee ook sneller wordt.
De accuduur valt me enorm mee. De accu’s die ik voor mijn D5500 heb passen helaas niet in de Z6
Doordat de body erg licht is wordt hij met de FTZ mount en een lichtsterke lens meer topzwaar. Je pakt dan al gauw de lens met je linker hand beet om deze te ondersteunen waarmee je het AF ledje ongewild met je hand afdekt.
Neem je de Z6 met FTZ mount, kijk dan even verder of je de 24-70 /4 S niet in de kit wilt hebben.
De lens komt dan namelijk niet op €1099,- maar in de kit op een meerprijs van €600,- Je hebt dan een lekker licht setje en hoef niet zoveel mee te sjouwen als je erop uittrekt.
Doordat de camera goed kan omgaan met donkere situaties heb je met de Z6/Z7 minder noodzaak om een 2.8 lens te nemen. De 24-70 /4 S lens heeft mooie vergrendelstand die je met de brandpunt-ring bedient. Dus geen aparte schuifknop.

Pluspunten

• Mooie kit-prijs
  • Licht in gewicht
  • Gecontroleerd wegschrijven naar XQD-kaart
  • Fotograferen door AF-punt aan te wijzen
  • Time-laps ingebouwd

Minpunten

• Monitordisplay kent geen selfiestand
  • AF led op een miinder handige positie

H. van den Hoek 12-11-2019

Snel, licht, handzaam en maakt schittrende foto's.

Geschreven voor: Nikon Z 6 + 24-70mm f/4.0 + FTZ Mount Adapter zwart

Na een "antieke" Nikon D80 veel gezocht op You-Tube en uiteindelijk toch bij Nikon gebleven. Dat was een goede keuze. Uiteraard een wereld van verschil tussen beide toestellen. De Nikon Z6 is een state of art camera met momenteel zeer gunstige prijs/kwaliteitsproduct.

Pluspunten

• Scherpe foto's en film
  • Handzaam

Minpunten

• Battery
  • Dure opslag

Nikon Z6 kit 10-11-2019

Goede complete set tegen een goede prijs

Geschreven voor: Nikon Z 6 + 24-70mm f/4.0 + FTZ Mount Adapter zwart

Het is een al enige tijd gelanceerde systeemcamera van Nikon. Fijn is dat deze camera de mogelijkheid heeft met de FTZ adapter ook andere Nikon lenzen te kunnen gebruiken.
Prijs/prestatieverhouding is prima.

Pluspunten

• handzaam
  • veelzijdig en nieuwe technologie
  • compatible in gebruik met andere Nikon lenzen

Minpunten

• duur geheugenkaartje

A. Ramsoebhag 24-07-2019

Snel, licht, ligt goed in de hand

Geschreven voor: Nikon Z 6 + 24-70mm f/4.0 + FTZ Mount Adapter zwart

lang nagedacht om een Z kamera erbij te nemen naast mijn pro Nikon bodys. Daardoor ook veel gelezen over de + en - van de kamera.
Uiteindelijk voor de z6 gegaan omdat deze ook beter presteert bij filmen. Prijs was ook aantrekkelijk en aangezien de hoeveelheid pixels voor mijn werk vaak ruim voldoende is.

Voor meer pixels, snelle focus bij weinig licht kies ik mijn andere DLSR.

Wat een prestaties, snel, licht en een goede stabilisatie was de reden om een Z kamera aan te schaffen. Een scherpe foto met een sluiter van 1 seconde (en een stille hand) is uniek te noemen.

Pluspunten

• Stabilisatie
  • Zeer goede kitlens
  • iso prestaties
  • minder focusgeluid bij filmen

Minpunten

• geen interne flitser voor de commanderstand
  • 1 geheugensleuf ipv 2
  • gemis van grip/2e accu
  • andere afstandsbediening aansluiting

FransD 23-06-2019

Vertrouwde kwaliteit

Geschreven voor: Nikon Z 6 + 24-70mm f/4.0 + FTZ Mount Adapter zwart

Bij Kamara Express nieuwe Nikon Z7 + FTZ besteld. Was eerder geleverd dan toegezegd. Lekker vlot dus. Camara in de winkel afgehaald. Als nikon gebruiker is de menustructuur gelijk duidelijk. Kaliteit van de camare is uitstekend met prachtige beelden. Aanrader.

Minpunten

• dure geheugenkaartjes

I. Doornhein 05-06-2019

Geweldige camera

Geschreven voor: Nikon Z 6 + 24-70mm f/4.0 + FTZ Mount Adapter zwart

Komende van een Micro 4/3 camera ben ik zeer blij met deze camera. Goede resolutie, mooi stevig en en fantastische EVF.

Pluspunten

• Stevig
  • Mooi EVF

Minpunten

• XQD kaartjes duur
  • Geen volledig kantelbaar schermpje

Wil 04-05-2019

Geweldige camera

Geschreven voor: Nikon Z 6 + 24-70mm f/4.0 + FTZ Mount Adapter zwart

Ik had eerst een spiegelreflex camera die mij te zwaar werd. Nu een Nikon Z6 gekocht en dat scheelt veel in gewicht. De beeld kwaliteit is hetzelfde of zelfs beter dan de camera die ik had.

Pluspunten

• laag gewicht
  • uitskende kwaliteit

Minpunten

• Niet alle objectieven werken met de FZT adapter

B-ADD 03-03-2019

Uitstekende camera

Geschreven voor: Nikon Z 6 + 24-70mm f/4.0 + FTZ Mount Adapter zwart

Heel erg mooie set. Op internet alles uitgezocht en de reviews kloppen helemaal.
Mooie lichte camera met erg snelle superscherpe lens. Geweldige kit!

Robert53 07-01-2019

geweldige nieuwe camera van nikon

Geschreven voor: Nikon Z 6 + 24-70mm f/4.0 + FTZ Mount Adapter zwart

goede grip, beperkt gewicht, uitstekende scherpte en overzichtelijk menu die voor Nikon gebruikers geen geheimen kent

Pluspunten

• helderheid zoeker
  • kwaliteit foto's
  • laag gewicht met goede grip