Sony Alpha A7 III zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 39 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony Alpha A7 III zwart op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Derycke Valerie 09-12-2020

Ideale allround camera, prijswaardig

Geschreven voor: Sony Alpha A7 III zwart

Snelle continue autofocus, scherpte. Toegankelijk personaliseerbaar menu, hoge iso performance, mooie allround camera moet nt onderdoen voor de prijzerige broertjes, veel dynamisch bereik, snzlle AF tracking, Voor video eerder beperkte features (geen s-log, 4K).

Pluspunten

• Snelle autofocus
  • Beeldstabilisatie
  • Scherpte foto's
  • Dynamisch bereik
  • Hoge iso performance

Minpunten

• Video beperkte features geen s-log, 4K

Tom Van Dyck 09-05-2018

top-toestel!

Geschreven voor: Sony Alpha A7 III zwart

Ben een hele tijd geleden gestart met de Sony a100, daarna een a77 en een a77II en heb nu uiteindelijk de stap naar systeemcamera en fullframe gezet en deze a7III gekocht. Veel van de zaken hieronder zijn dus in vergelijking met de A7II. Mijn keuze is gebaseerd op tal van reviews, waarin telkens zeer lovend werd gesproken over dit toestel. En compleet terecht mag ik ondertussen wel zeggen. Ik had de a7 reeks al een tijdje in de gaten. De s-versie had wel mijn voorkeur (omwille van de lichtgevoeligheid), maar vond ik te weinig megapixels hebben. De r-versie was me dan weer ineens wat veel megapixel. Toen de a7III uit kwam, leek me dat een goed compromis. Bij het uitpakken van het toestel viel me het ontbreken van een batterij lader op. Beetje vreemd voor mij (heb bij m'n vorige toestellen altijd gewoon een batterijlader meegeleverd gekregen), maar deze laadt dus op via de usb-poort. Wat achteraf gezien eigenlijk nog niet eens zo gek is: zo neem ik tegenwoordig bijvoorbeeld een battery-pack mee zodat ik onderweg kan bijladen. Iets wat eigenlijk amper nodig is, want de nieuwe NP-FZ100 batterij houdt het bijzonder lang uit. Bij m'n vorige toestellen had ik altijd een 2e batterij op zak, dus had ik ook meteen een 2e batterij mee besteld bij deze A7III, maar ik heb'em zelfs nog niet nodig gehad. In vergelijking met een A77 body valt het toestel klein uit (m'n dochter vindt de verhouding body/lens grappig), maar ik vind dat het toestel bijzonder goed in de hand ligt. Een minpunt bij Sony blijft wel de menu structuur (of het gebrek eraan), maar eenmaal je je weg daarin gevonden hebt, valt het wel mee. Er zijn een 3-tal knoppen die je zelf een functie kan geven, dus dat helpt ook al. Het valt op dat de beelden tot iso 6000 relatief weinig last hebben van ruis (iets wat met m'n A77 we anders was). Een minpunt vind ik wel het schermpje: dit is enkel horizontaal te kantelen (terwijl dat van de A77 zowat in alle richtingen kon draaien). Ook de 'deurtjes' waarachter o.a. usb-aansluiting zit geven een weinig professionele indruk: plastiekerig en het is volgens mij een kwestie van tijd voor dat klepje afbreekt. De S&Q mode was voor mij nieuw, maar is perfect om bijvoorbeeld de salto's van de kids in slowmotion vast te leggen. Mijn conclusie: met voorsprong het beste toestel dat ik al in handen heb gehad. Het is geen goedkoop toestel, maar als je bekijkt wat je krijgt voor dat geld, is dit eigenlijk relatief goedkoop (de a9 biedt bijvoorbeeld niet veel meer, maar kost wel veel meer). Op alle criteria geef ik 5 sterren, met uitzondering van 'gebruiksgemak' (die krijgt er 4) omwille van de opmerking ivm de menu structuur. Ik zou'em zo opnieuw kopen.

Pluspunten

• nog deftige foto's bij hogere iso-waarden
  • batterij houdt het lang uit
  • prijs/kwaliteit

Minpunten

• de sony menu-structuur