• Best Reviewed 8 keer apr 2021
Voeg toe aan vergelijker Prijs volgen

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 83 reviews die zijn achtergelaten voor de Canon EOS M50 wit op Kieskeurig.be.

Joeri 09-07-2019

Erg goede camera

Geschreven voor: Canon EOS M50 wit

Deze camera heeft prachtige kwaliteit foto's, is eenvoudig te bedienen, licht in gewicht, goede opties qua filters, goede connectie met smartphone via app en voelt degelijk aan. Komende vanuit een compactcamera wilden wij méér kwaliteit zonder in te boeten op gewicht/handzaamheid. Dit is geheel gelukt.

Pluspunten

• Kwaliteit foto's
  • Gewicht
  • Opties
  • Eenvoudig te bedienen

Alis 23-12-2018

Prachtige stylish camera

Geschreven voor: Canon EOS M50 wit

Ik ben enorm blij bij het openen van de verpakking van mijn camera, de omschrijving zoals op internet is geen 1 woord van gelogen, wat een plaatje. Nu al! En dan de plaatjes die hij maakt, je gelooft je ogen niet hoe gedetailleerd. De camera zit bomvol functies voor als je het nog niet zo goed onder de knie hebt maar is ook ideaal in te stellen op persoonlijke voorkeuren.

Pluspunten

• Stijvol
  • Fotos in detail
  • Veel functies

Tim 03-08-2018

Fijne camera

Geschreven voor: Canon EOS M50 zwart

Inmiddels heb ik de Canon EOS M50 een paar weken in gebruik. Het eerste wat opviel was het gewicht voor zijn formaat. De camera is voor deze grootte verrassend licht. De camera ligt goed in de hand en biedt voldoende grip.

Het instellen van de camera is zeer eenvoudig en door het aanwezige touchscreen wordt dit alleen maar eenvoudiger. De camera heeft een aantal opties qua instellingen. Er zijn veel automatische standen aanwezig en de camera heeft de mogelijkheid om bepaalde onderdelen handmatig in te stellen. Via de Canon app wordt het eenvoudig om de camera handmatig in te stellen, erg leuke toevoeging de app!

De kwaliteit van de foto’s zijn goed. De camera kan snel scherpstellen en met behulp van het touchscreen is het ook eenvoudiger om op bepaalde punten scherp te stellen. De camera kan fotograferen op 10 fps, hierdoor worden vooral sportfoto’s scherp vastgelegd. Persoonlijk vind ik dit erg fijn, aangezien je met 10 fps geen enkel moment meer mist.

Filmen kan de Canon zowel in 1080p als in 4k. Het jammere van de 4k functie is dat het beeld een stuk ingezoomd is. Voorwerpen van dichtbij filmen kan hierdoor iets lastiger worden. Al met al geven beide resoluties een scherp en helder beeld.

De batterijduur van de camera is prima, maar een extra batterij aanschaffen is geen overbodige luxe. De batterij laadt op in een externe oplader en niet in de camera zelf. Het opladen van één batterij duurt een aantal uren, dus geduld is nodig hiervoor.

Marc 27-06-2019

Canon EOS M50: goede kwaliteit in compacte uitvoering

Geschreven voor: Canon EOS M50 zwart

Voor aanschaf van de m50 twijfelde ik of ik voor een DSLR camera of een systeemcamera zou gaan. Online wat onderzoek gedaan en ook in de Kamera Express store te Arnhem wat modellen bekeken.
Uiteindelijk gekozen voor Canon M50. Voor Canon, omdat ik met het merk en het bedieningsgemak reeds bekend was. Voor de systeemcamera, omdat voor mijn (beoogde) gebruik de technische stand van zaken van de systeemcamera in deze prijsklasse m.i. aardig op hetzelfde niveau liggen.
Aangeschaft bij Kamera Express Superstore te Arnhem heb ik: de Canon m50 met kitlens. Daarna heb ik, met de lopende actie met de 80 euro Canon tegoed, de EF-M 55-200mm lens aangeschaft.

Kamera Express
Over Kamera Express kan ik vrij kort zijn: prima winkel, goede voorlichting, goede aanbieding. Alles naar tevredenheid.

De Canon M50
De camera nog niet zo lang in gebruik, maar hier zijn mijn eerste bevindingen.
Het formaat van de M50 is voor mij prettig en had daardoor mede de voorkeur boven de DSLR's. Wel een persoonlijk aspect natuurlijk. Het is aan te raden om in de winkel verschillende modellen en typen ter hand te nemen, om te bezien wat lekker in de hand ligt.
Ik kan me voorstellen dat met een grote/zwaardere lens het zwaartepunt wel dusdanig veranderd dat het in de hand liggen minder comfortabel zal zijn.

De zoeker op de M50 vind ik een fijne toevoeging. Ik gebruik de zoeker nog meer dan ik op voorhand gedacht had. Er zullen zeker mensen zijn die enkel het scherm gebruiken. Maar voor mij is de zoeker toch prettig. Met name ook omdat ik voor het schermgebruik er vaak de leesbril bij moet pakken..

Het bedieningsgemak vind ik zeer goed. Overzichtelijk. In het begin even de tijd nemen om de vele opties te bekijken en te vinden. Om vervolgens in de praktijk daarmee aan de slag te gaan en vlot te kunnen werken. De videofunctie heb ik (nog) nauwelijks gebruikt. Kan hierover dus nog niets zeggen.

Het aanbod van de beschikbare EF-M lenzen vind ik nog wel matig. Ik hoop dat in de toekomst het assortiment en daarmee de keuze uitgebreid zal worden. Tot die tijd en ook daarna is met de beschikbare adapter van Canon het lenzenaanbod zo nodig natuurlijk feitelijk veel groter.

De EF-M 15-45mm (kit)lens
De lens vervult mijn verwachtingen. Prima lens om te hebben en te starten. De camera blijft met deze lens compact. Maakt voor mijn eerste behoeften prima foto's.

De EF-M 55-200mm lens
De lens bevalt me prima. Hoewel de zoom van de EF-M lens voor mij nog wel groter had gemogen, bijv. 300mm. Maakt prima foto's. Deze lens zal ik zeker vaak gaan gebruiken. Met deze lens blijft de camera nog wel goed hanteerbaar en aardig compact. Zonder het gevoel met een enorme camera onderweg te zijn. Wat ook een van mijn eisen was: een camera, met verwisselbare lenzen, zonder het gevoel te hebben veel mee te dragen/slepen.

Conclusie: De eerste bevindingen zijn: prima camera, prima lenzen, prijs/kwaliteit is wat mij betreft in orde. Ben er erg blij mee. Verheug me op de vakantie waar de hele set pas echt op de proef zal worden gesteld.

Pluspunten

• compact
  • degelijk
  • bedieningsgemak

Minpunten

• lenzen aanbod is nog relatief gering

Carin 26-05-2018

Fijn opklapbaar scherm + elektronische zoeker

Geschreven voor: Canon EOS M50 zwart

Geweldige camera, veel mogelijk heden. Lekker snel. Het klap en kantelbare scherm is een uitkomst. Maakt super scherpe foto’s

Pluspunten

• Kantelbaar scherm
  • Zoeker

Paul 03-04-2021

Canon EOS M50

Geschreven voor: Canon EOS M50 zwart

Op basis van mijn eisen en wensen gaf Kamera Express Breda mij een advies voor drie camera's; het werd de Canon EOS M50. Voor mij was de fotokwaliteit belangrijker dan de videokwaliteit. Het laatste vind ik handig om er bij te hebben omdat mijn echtgenote al video-opnames maakt. In beide gevallen heeft deze camera mij niet teleurgesteld. Werkelijk prachtig scherpe foto's in een mooie warme kleur, maar ook erg mooie video's. Jammer dat de 4K video's ook niet naar 30 F/sec zijn gebracht zoals vele andere camera's, maar zoals gezegd, ik ben er erg tevreden over. Ook de Full HD film modus is erg mooi van kwaliteit als ik ze vergelijk met de kwaliteit van onze videocamera. Ik heb er een 18 x 150mm lens bijgekocht. De zoom (8x) is voor mij als vakantiefotograaf voldoende. Geen onscherpte gezien bij het maximaal inzoomen. Ik moest even wennen aan het steeds verdwijnen van het beeld op het kantelbare scherm als je iets voor de zoeker houdt. Kwestie van anders vasthouden of bedienen. De camera is handzaam qua grootte en licht in gewicht. De EOS M50 biedt veel professionele mogelijkheden buiten de automatische instelling, waar ik als beginner nog druk doende mee ben. De basiscursus fotografie die ik er bij kreeg, is eenvoudig van opzet en biedt genoeg informatie om daarmee een goede start te maken. Al met al voor mij een keuze naar tevredenheid.

Nikkela 27-12-2019

Canon EOS M50

Geschreven voor: Canon EOS M50 zwart

Na lang nagedacht te hebben over het aanschaffen van een fotocamera, heb ik me alles goed uit laten leggen door Kamera Express in Maastricht. Ik was ervan uit gegaan om zowiezo een Canon te kopen, maar dan in de vorm van een spiegelreflexcamera! Verkoper toonde me ook een systeemcamera van Canon, en heeft deze geheel uitgelegd hoe deze functioneerde.
De dag erna, even een dag laten bezinken en alle twee vergeleken, ben ik overstag gegaan voor de Canon EOS M50. Ik heb hem nu bijna 1 maand en ik moet zeggen: ik heb de juiste fototoestel gekocht, ligt zeer prettig in de hand, snelle opstarttijd, fijne bediening qua touchscreen en mogelijkheden maar last but not least: perfecte foto's, chapeau!

Pluspunten

• Bediening
  • Diepte in foto's

Frank 01-01-2019

Klein van buiten, groot van binnen

Geschreven voor: Canon EOS M50 zwart

Geweldige kleine camera met een krachtige binnenkant! Maakt erg makkelijk zeer scherpe foto's en video's. Ik vind de optische zoeker en het kantelbare touchscreen erg handig. Als beginnende fotograaf helpt de camera me enorm op weg.

Pluspunten

• Klein formaat
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• 4K video is niet heel bruikbaar

Sjoerd Kok 30-03-2018

Erg goede eerste indruk

Geschreven voor: Canon EOS M50 zwart

Ik heb de camera nog niet echt lang in bezit, maar de eerste indruk is erg goed. Hij ligt prettig in de hand, en het kleine formaat en lage gewicht bevallen erg goed. De menustructuur is duidelijk, veel moet via het touchscreen maar dat vind ik juist prettig werken. Stelt snel scherp en de foto's hebben een erg goede kwaliteit.

Pluspunten

• formaat en gewicht
  • duidelijk menu

r**d@w**s.nl 24-10-2021

prima

Geschreven voor: Canon EOS M50 wit

Een prima camera, mooi desigb en licht in de hand. Voldoet aan mijn eisen en komt overeen met het advies van Kamera Express

Pluspunten

• mogelijkheden
  • Licht gewicht

Minpunten

• minimalistische draagriem

A**t@h**l.com 23-10-2021

Fijne camera

Geschreven voor: Canon EOS M50 zwart

Fijne camera. Mooi voor een beginner zoals ik. Niet te complex en met allerlei lenzen uit te breiden. Middels een adapter ook met lenzen die eigenlijk voor een spiegelreflexcamera bedoeld zijn. Hierdoor nog meer keuze.

Edwin 08-09-2021

geweldige camera

Geschreven voor: Canon EOS M50 zwart

Geweldige camera met veel mogelijkheden.

Maakt mooie foto's.
Erg blij met de aanschaf van deze systeem-camera.

Pluspunten

• licht in gewicht
  • eenvoudig in gebruik

v**n@o**k.com 15-08-2021

goede camera, perfect om op reis mee te nemen

Geschreven voor: Canon EOS M50 zwart

Ik bezit een spiegelreflexcamera van canon, vind de kwaliteit goed, maar reis regelmatig en vind deze camera iets te zwaar en te groot om mee te nemen. Daarom was ik op zoek naar een alternatief en vond de canon eos M50 een valabel alternatief. Het was even wennen aan het gewicht, mijn andere camera ligt natuurlijk zwaarder in de hand en biedt iets meer stabiliteit, maar na een tijdje was ik het al gewoon. Ik ben zeer verrast door de natuurgetrouwe weergave van de kleuren, de beeldkwaliteit is bijzonder goed. de camera heeft een indrukwekkend zoombereik ((18-150mm). Kortom, op mijn volgende reis zal ik een pak lichter en gemakkelijker ook prima foto's kunnen maken!

Tommy 30-05-2021

Aanrader

Geschreven voor: Canon EOS M50 zwart

Aangeschaft bij Kamera Express na deskundig en persoonlijk advies. Zeer tevreden over de camera. Kwaliteit van spiegelreflex in compact jasje. Draadloos te verbinden met smartphone om foto's over te zetten / camera te bedienen. Extra accu aan te raden voor intensief gebruik i.v.m. beperkte accuduur.

Pluspunten

• Hoge kwaliteit beelden
  • Compact

Minpunten

• Accuduur

Marc 06-04-2021

Handig kantel en draaibaar touch screen

Geschreven voor: Canon EOS M50 zwart

M50 Canon systeem camera. Zo tevreden dat ik een tweede toestel heb gekocht. Toen mijn toestel waterschade opliep, moest het binnen voor reparatie. Ik wil nooit meer zonder toestel zitten en kon dus een reserve goed gebruiken. Normaal zou je upgraden, maar dit toestel is zo compleet en nog steeds up to date, dat ik niet hoef up te graden.

Pluspunten

• Handig kantel en draaibaar touch screen
  • Eenvoudig te bedienen
  • Zeer compact met de M lenzen

Canon EOS M50 zwart + 15-45 IS STM lens 03-04-2021

Geweldige camera

Geschreven voor: Canon EOS M50 zwart

Mooie compacte foto camera met verwisselbare lenzen. Zeer handzaam om mee te nemen op reis en ook de mogelijkheid door lenzen te kunnen wisselen ander soort foto's te maken, die met een compact camera niet mogelijk zijn, maar wel een kwaliteit kan leveren vergelijkbaar met grotere spiegelreflex camera's. Eerste indruk van de foto's zijn boven verwachting goed.

Pluspunten

• Compact en handzaam
  • Is laag in gewicht
  • Eenvoudig te bedienen
  • Zeer scherpe foto's

Kessels 07-03-2021

Canon EOS M50 samen met 2 lenzen (15-45 en 55-200)

Geschreven voor: Canon EOS M50 zwart

Gekocht bij Kamera Express Den Bosch na goed advies over systeemcamera. Mooie compacte en eenvoudig te bedienen systeemcamera met mooie opties voor een beginner. Pas gekocht, kan dus nog maar beperkt uitweiden over de prestaties. Maar als ik de verkoper, maar ook andere reviews, mag geloven, zit dat wel goed. Kortom mooi product voor een mooie prijs.

roy 01-03-2021

top camera

Geschreven voor: Canon EOS M50 zwart

Geweldige camera, veel mogelijk heden.
Maakt super scherpe foto’s.
De optische zoeker en het kantelbare touchscreen erg handig.

Shannon 14-01-2021

Canon EOS M50 zwart: Super camera

Geschreven voor: Canon EOS M50 zwart

Wat een superfijne camera. Ik ben echt een beginnende beginner met fotografie, maar ik ben er nu echt al super blij mee. Hij maakt super scherpe foto's. Ook heeft de camera een fijn kantelscherm. Hij ligt goed in de hand en is niet zwaar. Ik heb nog veel te ontdekken, maar voor nu ben ik echt al dolenthousiast!

Pluspunten

• Zoeker
  • Kantelscherm

S 22-11-2020

Makkelijk te bedienen

Geschreven voor: Canon EOS M50 zwart

Heel goed advies gekregen bij Kamera-express voor mijn fotocamera. Ben een beginner maar deze camera is heel gemakkelijk te bedienen, heeft enorm veel mogelijkheden en maakt mooie foto’s. Heb deze camera nog maar 1 week in mijn bezit maar zal hier zeker nog heel lang plezier aan beleven.

Pluspunten

• Bediening
  • Gewicht
  • Mogelijkheden