Canon EOS M50 wit - Reviews

Filmen in full-HD
Filmen in 4K Ultra-HD
Kleur(en)
wit

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 27 reviews die zijn achtergelaten voor de Canon EOS M50 wit op Kieskeurig.be.

Frank 01-01-2019

Klein van buiten, groot van binnen

Geschreven voor: Canon EOS M50 zwart

Geweldige kleine camera met een krachtige binnenkant! Maakt erg makkelijk zeer scherpe foto's en video's. Ik vind de optische zoeker en het kantelbare touchscreen erg handig. Als beginnende fotograaf helpt de camera me enorm op weg.

Pluspunten

• Klein formaat
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• 4K video is niet heel bruikbaar

Tim 03-08-2018

Fijne camera

Geschreven voor: Canon EOS M50 zwart

Inmiddels heb ik de Canon EOS M50 een paar weken in gebruik. Het eerste wat opviel was het gewicht voor zijn formaat. De camera is voor deze grootte verrassend licht. De camera ligt goed in de hand en biedt voldoende grip.

Het instellen van de camera is zeer eenvoudig en door het aanwezige touchscreen wordt dit alleen maar eenvoudiger. De camera heeft een aantal opties qua instellingen. Er zijn veel automatische standen aanwezig en de camera heeft de mogelijkheid om bepaalde onderdelen handmatig in te stellen. Via de Canon app wordt het eenvoudig om de camera handmatig in te stellen, erg leuke toevoeging de app!

De kwaliteit van de foto’s zijn goed. De camera kan snel scherpstellen en met behulp van het touchscreen is het ook eenvoudiger om op bepaalde punten scherp te stellen. De camera kan fotograferen op 10 fps, hierdoor worden vooral sportfoto’s scherp vastgelegd. Persoonlijk vind ik dit erg fijn, aangezien je met 10 fps geen enkel moment meer mist.

Filmen kan de Canon zowel in 1080p als in 4k. Het jammere van de 4k functie is dat het beeld een stuk ingezoomd is. Voorwerpen van dichtbij filmen kan hierdoor iets lastiger worden. Al met al geven beide resoluties een scherp en helder beeld.

De batterijduur van de camera is prima, maar een extra batterij aanschaffen is geen overbodige luxe. De batterij laadt op in een externe oplader en niet in de camera zelf. Het opladen van één batterij duurt een aantal uren, dus geduld is nodig hiervoor.

Carin 26-05-2018

Fijn opklapbaar scherm + elektronische zoeker

Geschreven voor: Canon EOS M50 zwart

Geweldige camera, veel mogelijk heden. Lekker snel. Het klap en kantelbare scherm is een uitkomst. Maakt super scherpe foto’s

Pluspunten

• Kantelbaar scherm
  • Zoeker

Sjoerd Kok 30-03-2018

Erg goede eerste indruk

Geschreven voor: Canon EOS M50 zwart

Ik heb de camera nog niet echt lang in bezit, maar de eerste indruk is erg goed. Hij ligt prettig in de hand, en het kleine formaat en lage gewicht bevallen erg goed. De menustructuur is duidelijk, veel moet via het touchscreen maar dat vind ik juist prettig werken. Stelt snel scherp en de foto's hebben een erg goede kwaliteit.

Pluspunten

• formaat en gewicht
  • duidelijk menu

Kimt 14-01-2019

Super fijne camera ook voor de beginnende fotograaf!

Geschreven voor: Canon EOS M50 zwart

Een M50 gekocht met het doel als beginnende fotograaf mooie foto's te maken. Dit is op een laagdrempelige manier met dit apparaat prima mogelijk. Door de Quickstart video ben je snel wegwijs en maak je al vrij snel hele gave plaatjes, vele malen beter dan met een telefoon (waar ik vandaan kom). Camera ligt ook super fijn in de hand. Echt een aanrader...

Pluspunten

• Handzaam
  • Makkelijk te bedienen

Minpunten

• Moeilijker dan met een telefoon foto's maken

Imke 11-01-2019

Mooie kleine en lichte Kamera

Geschreven voor: Canon EOS M50 zwart

Mooie kleine kamera, gebruiksvriendelijk, erg handig met het kantelbare scherm en de mogelijkheid om WiFi te gebruiken

Pluspunten

• Wifi
  • Kantelbaar scherm
  • Klein

N 10-01-2019

Goed advies

Geschreven voor: Canon EOS M50 zwart

Goed advies, medewerkers denken mee en geven goede tips. Camera is gebruikvriendelijk en goed kwaliteut fotos

Pluspunten

• Makkelijk te bedienen
  • Fijn in de hand
  • Touchscreen

Laura 06-01-2019

Super

Geschreven voor: Canon EOS M50 zwart

Eerste camera, keuze is hierop gevallen door dat deze camera onder andere goed uit de test kwam bij de consumentenbond. Camera bevalt heel goed tot nu toe: ligt goed in de hand, maakt mooie scherpe foto’s & een leuk pluspunt is het kantelbare touch scherm.

Pluspunten

• Kantelbaar scherm
  • Touch scherm

Danique 30-12-2018

Top camera

Geschreven voor: Canon EOS M50 zwart

Ik heb mijn eerste camera gekocht bij Kamera Express Zwolle. Ik werd uitstekend geholpen en kreeg goede informatie over deze Kamera. Een aanrader voor hobby/professionele camera liefhebbers.

SJ. Lauw 29-12-2018

camera om overall mee te nemen

Geschreven voor: Canon EOS M50 zwart

Ik ben een amateur die graag foto’s maakt tijdens vakanties. Mijn oude camera was zwaar (qua gewicht), dus zoek ik een lichtere camera die net zo goed kwaliteit foto’s kan leveren. Toen las ik over de Canon M50, die lichter is dan mijn oude camera en die ook goede kwaliteit foto’s kan leveren. Daarom heb ik besloten om mijn Canon spiegelreflex EOS 70D te ruilen met de systeemcamera Canon M50.
Ik heb de M50 nu een maand, maar ik heb geen spijt van mijn beslissing. De fotokwaliteit van de M50 is best goed voor mijn doel. En de EF-M objectieven zijn ook veel lichter en de aanschaf prijzen zijn prima.
Ik heb de Canon EF-EOS M Mount adapter gekocht zodat ik mijn oude Canon objectieven kan gebruiken. De EF-M 22mm F2.0 lenzen heb ik ook gekocht zodat ik foto’s bij feestjes met minder licht, kan maken zonder flits.
Ik denk dat ik met de M50 jaren lang plezier zal hebben.

Pluspunten

• gewicht
  • kwalitiets van de foto's
  • handzaam

Minpunten

• battery

Hannie 24-12-2018

Groot scherm, zoeker

Geschreven voor: Canon EOS M50 zwart

Heb de camera sinds enige weken in bezit. De eerste indruk is zeer goed. Veel mogelijkheden. Fijn groot touchscherm en zeer gebruiksvriendelijk. Super scherpe foto's.

Pluspunten

• Zoeker
  • Kantelbare scherm
  • menu

Alis 23-12-2018

Prachtige stylish camera

Geschreven voor: Canon EOS M50 wit

Ik ben enorm blij bij het openen van de verpakking van mijn camera, de omschrijving zoals op internet is geen 1 woord van gelogen, wat een plaatje. Nu al! En dan de plaatjes die hij maakt, je gelooft je ogen niet hoe gedetailleerd. De camera zit bomvol functies voor als je het nog niet zo goed onder de knie hebt maar is ook ideaal in te stellen op persoonlijke voorkeuren.

Pluspunten

• Stijvol
  • Fotos in detail
  • Veel functies

Kayra 19-12-2018

Super Blij!

Geschreven voor: Canon EOS M50 zwart

Ik had eerst een DSLR, maar vond hem wat te groot en zwaar om overal mee naar toe te nemen. Nu zocht ik een kleinere camera die ook goed kon filmen, met klapschermpje, microfoon aansluiting en hot shoe, en ik ben superblij met mijn aankoop! Werkt lekker snel en ook zijn de foto's makkelijk over te zetten met de WIFI/Bluetooth opties. Batterij en SD kaart zitten onderop en dat is beetje irritant, maar daar kan ik wel mee leven.

Pluspunten

• Formaat/gewicht
  • Prima om mee te filmen!
  • Extra aansluitingen (hot shoe, aux)

Minpunten

• Batterij & SD zitten onderop

L. van Zuylen 15-11-2018

Na meerder spiegelreflex camera nu eens een systeem camera

Geschreven voor: Canon EOS M50 zwart

Het bewust meenemen van een spiegelreflex is toch altijd weer sjouwen met gewicht. Vandaar deze aankoop waar ik met een moutadapter, ook de reeds in bezit zijnde objectieven kan blijven gebruiken. Mooie scherpe foto's en echt een stuk lichter. Ben benieuwd hoe het stroom verbruik zal zijn in warme en vochtige omgevingen maar hier is het goed te doen.

Pluspunten

• Gewicht en omvang
  • Alle mogelijkhedenvan mijn spiegelreflex
  • Kan objectieven blijven gebruiken

Minpunten

• nog niet gevonden

Amy 05-11-2018

Erg gebruiksvriendelijk

Geschreven voor: Canon EOS M50 wit

De camera ligt erg fijn in je hand en is erg gebruiksvriendelijk.
Zo zijn de instellingen makkelijk in te stellen. Zo kan je erg makkelijk de instellingen naar jouw wensen zetten of op de automatische stand laten staan.

Het is een lichtgewicht camera en niet ontzettend groot.
Zo is het makkelijk om de camera mee te nemen.

eric 04-11-2018

klasse toestel

Geschreven voor: Canon EOS M50 zwart

Leg goed in de hand, goede grip, niet te zwaar, kwaliteit van de foto's goede kwaliteit.
besteld bij kamera express, dag later in huis.
jammer dat de verkeerde doos bijzat canon M50 18-150 ipv canon M50 15-45

Pluspunten

• goede grip
  • goede kwaliteit foto's
  • werkt snel

Minpunten

• Accu gauw leeg

C.Simons 03-11-2018

Canon EOS M50 + 18-150mm

Geschreven voor: Canon EOS M50 zwart

Veelzijdige Camera met super beelden. Ligt lekker in de hand, goede Nederlandse handleiding op internet.

Pluspunten

• Prachtige beelden
  • Licht gewicht
  • Redelijk compact

hoelalala 19-08-2018

Goede camera voor foto's minder voor 4k videos

Geschreven voor: Canon EOS M50 zwart

Voor foto's is de EOS M50 een solide keuze voor fotografen die iets geavanceerder willen dan een instapcamera, zonder overboord te gaan. Zijn beeldkwaliteit, verbeterd AF-systeem en draadloze connectiviteit zijn allemaal indrukwekkend, en het nieuwe C-Raw-formaat is een leuke bonus. Als 4K-video is wat u zoekt, is de M50 niet de camera voor u vanwege de hoge cropfactor, rolling shutter en matige AF-prestaties.

Bakfanaat Renaat 18-08-2018

Kleine snelle camera met veel opties

Geschreven voor: Canon EOS M50 zwart

Ik heb ca. 2 maanden deze camera mogen testen met een 15-45 mm lens. Een leuke snelle camera, lichtgewicht, maar wel met ontzettend veel opties en ook ruimte om uit te breiden met lenzen. Persoonlijk vind ik de body niet heel prettig, de handle is te kort en ik kan niet wennen aan de lichtgewicht body. Ook was de periode van testen eigenlijk te kort, zoveel opties als erbij zitten! Wat het wel makkelijk maakt is de app die je kan downloaden. Je krijgt ontzettend veel tips, trucs en voorbeelden om het beste uit je camera te halen. Je kan er bijna een fulltime studie van maken. De lens is goed voor de fotografie van landschappen, actiefoto's, food en objecten die dichtbij zijn. Voor objecten die verder weg zijn, raad ik een andere lens aan!

En wil je langere tijd je camera gebruiken, laad dan elke dag de batterij op en/of neem extra batterijen mee.

Pluspunten

• lichte body
  • snelle camera
  • veel opties

Minpunten

• de handle is te kort

MarjanPL 02-08-2018

Hallo Canon EOS M50!

Geschreven voor: Canon EOS M50 zwart

Ik gebruik al jaren een systeem camera van een ander merk en ben al een tijdje aan het twijfelen of ik een andere camera zal aanschaffen.

Het uitpakken van de camera is op zich al een feestje. Er kwam een mooi toestel tevoorschijn uit de doos.

De camera ligt lekker in de hand, niet te zwaar. Precies goed. Het draaibare scherm is écht leuk én handig. Ik heb al heel wat selfies geschoten met mijn kinderen. Foto's maken is een makkie met deze camera. Over de kwaliteit ben ik tevreden maar heb liever een 30mm lens of een mooie 85mm. Die maken in mijn beleving veel mooiere foto's dan de foto's die geschoten worden met een "net niet" kit lens. Maar dat is persoonlijke voorkeur.

Over het filmen met een normaal "fototoestel" was ik enorm sceptisch maar dat is veranderd. Wat een super scherpe filmpjes maakt deze camera. Echt niks op aan te merken.

Het direct verzenden van foto's naar bv de app is een geinige toevoeging maar na gebruik van deze functie heeft het voor mij geen toegevoegde waarde. De app was leuk zo lang hij het deed. Nu doet hij niks meer en wil niet meer openen.

Alles bij elkaar echt een hele fijne camera!

Pluspunten

• Niet te zwaar
  • Scherpe foto's
  • Prachtige filmpjes

Minpunten

• Duur
  • Kitlens is het net niet