Fujifilm X T20 + XF 18-55mm F 2.8-4 R LM OIS - Reviews

Camera type
systeemcamera (kit)
Filmen in full-HD
Filmen in 4K Ultra-HD

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 1 review die zijn achtergelaten op Kieskeurig.be.

Hanno 19-06-2018

Mega-scherp en leuk om mee te werken!

Het was tijd om te upgraden; al jaren gebruikte ik de 1100D. Een upgrade binnen de Canon-familie zou te prijzig worden, daarom zocht ik naar alternatieven.
Een collega wees mij op de systeemcamera's van Fujifilm. Al snel kwam ik terecht bij de X-T20, met zijn vele megapixels, snelle burst en heldere foto's moest dit hem worden!
Na een aantal weken intensief testen kan ik volmondig zeggen: Wat een apparaat!

Hij is relatief licht in gewicht, stelt snel en goed scherp. De Fuji heeft alle modernste middelen aan boord zoals WiFi, een app (weliswaar vrij basic, maar effectief) en alle knoppen zijn zelf in te regelen. Vrijwel alles wat je nodig hebt tijdens het fotograferen kun je fysiek adhv knoppen of ringen verstellen. Dit maakt het fotograferen echt super! De foto's zien er fantastisch uit!
De XF-lens (18-55mm) maakt mooie scherptediepte door het relatief grote diafragma. De diafragma-ring is super om mee te werken.
Echter, als het voor een leek te moeilijk wordt, kun je altijd heel eenvoudig door een druk op de knop in de automatische modus... en ja, ook dan maakt de camera prachtplaatjes!

Nadeel van de Fuji is de kleine grip, maar hiervoor heb ik een adapter (oorspronkelijk gemaakt voor de X-T10) gekocht. Ook gaat de batterij snel leeg, omdat alles elektronisch gebeurd. Enkele extra batterijen (off-brand) lossen dit probleem op.

Wil je iets lichts, met veel opties, niet te duur en waarmee je heerlijk kunt raak-schieten; kijk dan eens naar de FujiFilm X-T20.

Pluspunten

• lichtgewicht
  • mooie kit
  • veel opties
  • scherpe foto's met practige kleuren
  • alle settings zijn met knoppen te bedienen

Minpunten

• battery-life
  • ligt niet fijn in de hand
Geschreven voor: Fujifilm X T20 + XF 18-55mm F 2.8-4 R LM OIS