Fujifilm X T20 + XF 18-55mm F 2.8-4 R LM OIS zwart - Reviews

Camera type
systeemcamera (kit)
Filmen in full-HD
Filmen in 4K Ultra-HD

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 4 reviews die zijn achtergelaten voor de Fujifilm X T20 + XF 18-55mm F 2.8-4 R LM OIS zwart op Kieskeurig.be.

Geoffrey 17-12-2018

Prachtige kleine systeemcamera met goed objectief

Geschreven voor: Fujifilm X T20 + XF 18-55mm F 2.8-4 R LM OIS zwart

Ik ben blij met de aankoop dan deze systeemcamera. Niet groot dus makkelijk mee te nemen. Na het lezen van vele reviews en advies van mensen met kennis van zaken, koos ik voor dit toestel en objectief. Handig is het neerklapbaar touchscreenscherm bij het nemen van eenfotocompositie laag bij de grond. Levert zowel zeer goede beeld- als videokwaliteit. De enige minpunten zijn de handleiding...die kon veel beter. Ook de batterijduur valt wat tegen en daarom kocht ik er ook een reservebatterij bij. Ik kocht het toestel bij kamera express in Gent en werd daar zeer vriendelijk en behulpzaam geholpen.

Pluspunten

• geen groot toestel
  • beeld- en videokwaliteit

Minpunten

• handleiding
  • accuduur

Bo 25-11-2018

Fuji X T20

Geschreven voor: Fujifilm X T20 + XF 18-55mm F 2.8-4 R LM OIS zwart, zilver

Lang getwijfeld om mijn Nikon D7000 in te ruilen voor de Fuji X T20. Tot op vandaag nog geen enkel moment spijt gehad! Het toestel is in gewicht veel lichter en dus makkelijker om overal mee te nemen. Niet alleen het gewicht, maar ook de kwaliteit van de foto's is merkbaar beter.
Het is even wennen, maar het is een fijn toestel om mee te werken en heeft enorm veel toepassingen.

Ik heb geen probleem met de grip van het toestel. Kan me wel inbeelden dat iemand met grotere handen dit als een negatief punt ziet.

Pluspunten

• gewicht
  • kwaliteit foto's
  • toepassingen
  • touchscreen

anissa 24-11-2018

Fijne instapcamera

Geschreven voor: Fujifilm X T20 + XF 18-55mm F 2.8-4 R LM OIS zwart, zilver

Bij kamera express heel fijn geholpen met de aankoop van een fijne instapcamera. Het is een fijne handzame camera, die makkelijk overal mee naartoe kan en waar ik lekker mee kan oefenen met goede kwaliteit foto's.
Ik vind het fijn dat ik kan uitbreiden met verschillende lenzen, zodat ik echt mee kan groeien en daar niet perse een nieuwe camera voor hoef te kopen. Het is ook erg prettig dat Fujifilm ook steeds weer firmware updates beschikbaar stelt en deze zijn makkelijk en gratis te downloaden en op je camera te zetten!

Hanno 19-06-2018

Mega-scherp en leuk om mee te werken!

Geschreven voor: Fujifilm X T20 + XF 18-55mm F 2.8-4 R LM OIS zwart, zilver

Het was tijd om te upgraden; al jaren gebruikte ik de 1100D. Een upgrade binnen de Canon-familie zou te prijzig worden, daarom zocht ik naar alternatieven.
Een collega wees mij op de systeemcamera's van Fujifilm. Al snel kwam ik terecht bij de X-T20, met zijn vele megapixels, snelle burst en heldere foto's moest dit hem worden!
Na een aantal weken intensief testen kan ik volmondig zeggen: Wat een apparaat!

Hij is relatief licht in gewicht, stelt snel en goed scherp. De Fuji heeft alle modernste middelen aan boord zoals WiFi, een app (weliswaar vrij basic, maar effectief) en alle knoppen zijn zelf in te regelen. Vrijwel alles wat je nodig hebt tijdens het fotograferen kun je fysiek adhv knoppen of ringen verstellen. Dit maakt het fotograferen echt super! De foto's zien er fantastisch uit!
De XF-lens (18-55mm) maakt mooie scherptediepte door het relatief grote diafragma. De diafragma-ring is super om mee te werken.
Echter, als het voor een leek te moeilijk wordt, kun je altijd heel eenvoudig door een druk op de knop in de automatische modus... en ja, ook dan maakt de camera prachtplaatjes!

Nadeel van de Fuji is de kleine grip, maar hiervoor heb ik een adapter (oorspronkelijk gemaakt voor de X-T10) gekocht. Ook gaat de batterij snel leeg, omdat alles elektronisch gebeurd. Enkele extra batterijen (off-brand) lossen dit probleem op.

Wil je iets lichts, met veel opties, niet te duur en waarmee je heerlijk kunt raak-schieten; kijk dan eens naar de FujiFilm X-T20.

Pluspunten

• lichtgewicht
  • mooie kit
  • veel opties
  • scherpe foto's met practige kleuren
  • alle settings zijn met knoppen te bedienen

Minpunten

• battery-life
  • ligt niet fijn in de hand