Fujifilm X T20 zwart - Reviews

systeemcamera (body)
Filmen in full-HD
Filmen in 4K Ultra-HD
Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 9 reviews die zijn achtergelaten voor de Fujifilm X T20 zwart op Kieskeurig.be.

Ruud 01-02-2018

Camera met mogelijkheden

Geschreven voor: Fujifilm X T20 blauw, zilver

Een handzame systeemcamera met een touch-LCDscherm en een elektronische zoeker. Het duurt even voordat je de mogelijkheden door hebt. De camera kan ook veel automatisch, maar het wordt pas wat als je je eigen draai eraan geeft. Diafragma of sluitertijd voorkeur. Fotograferen met weinig licht. De verschillende knoppen een functie geven: ISO-waarde, scherpstelgebied,... En natuurlijk is het mogelijk met een programma te fotograferen.
De camera is snel, geeft een mooie tekening - contrast en warme kleuren. Een camera om steeds nieuwe mogelijkheden mee te ontdekken.

Pluspunten

• gewicht
  • contrast en kleuren
  • ruim menu maar begrijpelijk

Minpunten

• grip
  • trage koppeling met mobiel of computer
  • niet stof en water dicht

humbold 06-06-2019

heldere zoeker!

Geschreven voor: Fujifilm X T20 blauw, zilver

prachtige camera met talloze mogelijkheden. De standaard lens 18-55 is ronduit briljant.
het uiterlijk is retro, maar binnen optimale elektronica. De menu's zijn zeer uitgebreid, dat kost wel tijd om ze te leren kennen en gebruiken.

Pluspunten

• zeer compleet
  • handige automaat stand, altijd raak
  • weinig gewicht

Minpunten

• batterij snel leeg
  • wifi werkt matig

Dominique 28-05-2019

Goede en trendy systeemcamera

Geschreven voor: Fujifilm X T20 blauw, zilver

Ik heb de camera nog maar enkele dagen maar ben super tevreden over deze camera. Naast het vintage, coole design biedt het zoveel meer. Mooie kleuren, makkelijke bediening, veel mogelijkheden en gewoon super goede kwaliteit foto's. Ik heb getwijfeld tussen X T100 en deze X T20 maar voor 200 euro meer, krijg je ook heel wat meer camera. Ik had schrik dat de X T100 mij op lange termijn te veel zou beperken, terwijl de X T20 zowel goed is voor de beginnende fotograaf, als voor met de tijd meer ervaren fotograaf.
Wat ook gewoon heel fijn is, is dat de body zo compact is. Je hebt de mogelijkheid om een extra grip erop te zetten zodat hij beter in de hand ligt voor mensen met grote handen.
Bij deze camera heb ik de XF 18-55 mm f/2,8 lens erbij genomen.

Pluspunten

• Compacte body
  • Kleur
  • Vintage design

tjen 03-01-2019

super technisch uitgerust toestel !

Geschreven voor: Fujifilm X T20 zwart

Ik had last om deftige opnames te maken met mijn vroegere DSLR . Met deze Fuji zullen een aantal onhebbelijkheden tot het verleden behoren . De afstanden tot het object worden automatisch meegenomen in de scherpstellingsbediening . Voor mij een verademing na een oog -en polsoperatie .

Pluspunten

• technisch zeer goede uitrusting
  • zeer moiel en licht toestel

Minpunten

• batterij is snel op door de vele functies

Annemieke 28-12-2018

Fijne camera met veel mogelijkheden met 15-45 en 50-230 mm.

Geschreven voor: Fujifilm X T20 blauw, zilver

Mooie retro look camera van Fujifilm. Camera voelt degelijk aan. O.a. gekocht voor zijn goede beeldsensor, de vele instelmogelijkheden en de mogelijkheid om met sneltoetsen je eigen voorkeuren in te kunnen stellen. Zowel de zoeker als het lcd scherm zijn van zeer goede kwaliteit. Wel raadzaam om meteen een extra accu bij te kopen.

Pluspunten

• Kwaliteit zowel bouw als foto's
  • Mogelijkheden

Minpunten

• Accu gaat snel leeg

Br 12-11-2018

WERKPAARDJE

Geschreven voor: Fujifilm X T20 zwart

Heb deze camera gekocht voor zijn omvang en gewicht.Met een 18-55mm lens kom je al een heel eind.Mogelijkheden benaderen zeker de grotere broers (T2..).
Menu niet volledig via touchscreen doch dank zij het handige snelmenu (Q knop) dat je zelf kan opmaken is dit gebruiksvriendelijk op te lossen.
Het snelkoppelingsplaatje voor het statief komt over de klep van accu en sd kaart. Niet steeds handig.
Let op! Fuji hanteert een stevige forfait bij herstelling(290€).Omdat pech nu éénmaal niet uit te sluiten is ,is een careplan voor de eerste jaren wel nuttig.

Pluspunten

• Gewicht
  • Grootte
  • Look
  • Handig op reis

Minpunten

• Plaatsing statiefplaatje versus batterijklep
  • Stevige forfaitaire herstelkost

Mat 21-10-2018

Mooie aankoop

Geschreven voor: Fujifilm X T20 blauw, zilver

Mooie camera. Goede kwaliteit. Stevige body. Mooi aanbod aan lenzen. Zeer goede specificaties. Ben er blij mee.

Erika 11-04-2018

Camera met wifi en touchscreen

Geschreven voor: Fujifilm X T20 blauw, zilver

Ik vond mijn spiegelreflexcamera te zwaar voor vakantie. Deze camera is hiervoor een fantastische vervanger. Ik heb nu enkel een lens 18-55. De foto's zijn goed. Je kunt de locatie toevoegen als je 'm koppelt aan je iphone. En het touchscreen is ook een aanwinst.

Pluspunten

• Locatie te bepalen bij koppeling aan je telefoon.
  • Touchscreen.

Minpunten

• Elke keer moet je de locatie toevoegen.
  • Batterij gaat kort mee.
  • De app schakelt steeds uit.
  • Geen blijvende GPS.

Frank 16-11-2017

Teleurstelling

Geschreven voor: Fujifilm X T20 blauw, zilver

Deze camera krijgt meestal goede reviews. Maar pas op! Er zitten erg slechte tussen.
Het exemplaar dat ik gekocht heb kan zelfs in de automatische standen niet scherpstellen, ik heb voor de zekerheid alles met statief en draadontspanner uitgeprobeerd. En dan heb ik het maar niet over de individuele instellingen. Zowel manueel als automatisch groot detailverlies in donkerder vlakken die zwart worden weergegeven, ondanks goed histogram.
Ook blijft de display regelmatig aan nadat je de camera uitzet. Het enige wat dan nog rest is even de batterij eruit. Er zit een grote speling op de bajonetsluiting van de lenzen. Volgens de leverancier "normaal", volgens een aantal vakfotografen niet.
Dit exemplaar gaat onder garantie terug. Dan denk je een goede nieuwe camera te kopen, zit je voor al dat geld straks met een gerepareerde kneus.
De 100-400 Fuji X-series lens die ik erbij kocht rammelt. Nee. Hij klonkt. Ook normaal, volgens leverancier. Heb tenslotte nog enige redelijke foto's van de maan weten te maken.
Heel duidelijk mijn eerste Fuji, en meteen mijn laatste.

Pluspunten

• Duidelijke bediening
  • Soms goede astrofotografie

Minpunten

• Slechte kwaliteit van camera en foto's
  • Met statief en draadontspanner: alles onscherp..
  • Electronica hapert
  • foutmeldingen
  • veel speling tussen camera en lenzen