Fujifilm X T20 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Fujifilm X T20 zwart op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Dominique 28-05-2019

Goede en trendy systeemcamera

Geschreven voor: Fujifilm X T20 blauw, zilver

Ik heb de camera nog maar enkele dagen maar ben super tevreden over deze camera. Naast het vintage, coole design biedt het zoveel meer. Mooie kleuren, makkelijke bediening, veel mogelijkheden en gewoon super goede kwaliteit foto's. Ik heb getwijfeld tussen X T100 en deze X T20 maar voor 200 euro meer, krijg je ook heel wat meer camera. Ik had schrik dat de X T100 mij op lange termijn te veel zou beperken, terwijl de X T20 zowel goed is voor de beginnende fotograaf, als voor met de tijd meer ervaren fotograaf.
Wat ook gewoon heel fijn is, is dat de body zo compact is. Je hebt de mogelijkheid om een extra grip erop te zetten zodat hij beter in de hand ligt voor mensen met grote handen.
Bij deze camera heb ik de XF 18-55 mm f/2,8 lens erbij genomen.

Pluspunten

• Compacte body
  • Kleur
  • Vintage design

Br 12-11-2018

WERKPAARDJE

Geschreven voor: Fujifilm X T20 zwart

Heb deze camera gekocht voor zijn omvang en gewicht.Met een 18-55mm lens kom je al een heel eind.Mogelijkheden benaderen zeker de grotere broers (T2..).
Menu niet volledig via touchscreen doch dank zij het handige snelmenu (Q knop) dat je zelf kan opmaken is dit gebruiksvriendelijk op te lossen.
Het snelkoppelingsplaatje voor het statief komt over de klep van accu en sd kaart. Niet steeds handig.
Let op! Fuji hanteert een stevige forfait bij herstelling(290€).Omdat pech nu éénmaal niet uit te sluiten is ,is een careplan voor de eerste jaren wel nuttig.

Pluspunten

• Gewicht
  • Grootte
  • Look
  • Handig op reis

Minpunten

• Plaatsing statiefplaatje versus batterijklep
  • Stevige forfaitaire herstelkost