Olympus OM-D E-M1 Mark II zwart

Camera type
systeemcamera (body)
Filmen in full-HD
Filmen in 4K Ultra-HD

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 9 reviews die zijn achtergelaten voor de Olympus OM-D E-M1 Mark II zwart op Kieskeurig.be.

Paul 31-05-2018

Snel en robuust

Geschreven voor: Olympus OM-D E-M1 Mark II zwart

Ik heb de OMD EM1 mark 11 gekocht bij kamera express waarbij ik een gratis grip erbij kreeg van olympus. De OMD EM1 ii is iets groter maar ook sneller (C-AF) dan zijn voorganger, dit heeft met name voordelen voor het maken van foto's bij actiesport en vogels in vlucht. Met een onrustige achtergrond en kleine objecten kan de C-AF minder goed werken.

Pluspunten

• Robuust, weersbestendig
  • Goede C-AF

Ester 12-03-2018

Super camera!

Geschreven voor: Olympus OM-D E-M1 Mark II zwart

Ik was van mening dat ik toch weer terug wilde naar een spiegel reflex, maar deze camera heeft alles wat ik zocht en is stukken lichter. De body is dan wellicht wat prijzig maar ik kan nu alle kanten op met extra lenzen die betaalbaar zijn.
Zoals bij elke nieuwe camera is het even zoeken waar welke functie zit maar dat geeft totaal geen probleem. Snelheid is super en ben heel tevreden over de kwaliteit van de plaatjes.

Pluspunten

• snelheid
  • gewicht
  • mogelijkheden
  • grip
  • design

Minpunten

• prijs?

barend 18-10-2019

stoere snelle camera

Geschreven voor: Olympus OM-D E-M1 Mark II zwart

Had al een Olympus OM-D E-M5 Mark II, en nu nog een Olympus OM-D E-M1 Mark II body gekocht.
De Olympus OM-D E-M1 Mark II is echt heel snel, heeft een hele fijne grip. Je hebt gewoon een super camera die licht van gewicht. Veel mogelijkheden al wordt het nog even studeren voordat je die allemaal onder de knie hebt. wel heel veel functie knopjes

Pluspunten

• snelheid
  • gewicht en grote
  • grip
  • weersbestendig, kan tegen wat water

Minpunten

• menu, complex

Monique 13-09-2019

Snelheidsmonster

Geschreven voor: Olympus OM-D E-M1 Mark II zwart

Na mijn Olympus em5 markii nu overgestapt naar de em1 markii. Het eerste wat me opviel was de fijne grip en de snelheid van deze camera!!
Ik heb nog niet alle mogelijkheden ontdekt maar ik ga hier zeker veel plezier aan beleven.
Wat ook heel fijn is dat je de camera kunt customizen.

Pluspunten

• Snelheid
  • Grip
  • assortiment lenzen

Minpunten

• Voor niet-Oly gebruikers kan het menu lastig zijn

Richdaan 13-01-2019

Olympus OM-D E-M1 Mark II zwart

Geschreven voor: Olympus OM-D E-M1 Mark II zwart

Na jarenlang met veel plezier gefotografeerd met Niko D90 overstap gemaakt naar deze systeemcamera van Olympus. Geen seconde spijt van. Camera is razendsnel, ligt goed in hand en is een stuk lichter dan een DSLR.

Pluspunten

• Accuduur
  • Gewicht
  • Snelheid

Minpunten

• Nog niet ontdekt

Edo 30-12-2018

Het beste van Olympus

Geschreven voor: Olympus OM-D E-M1 Mark II zwart

Dé reden voor mij om voor de Em1 mark 2 te kiezen was de razendsnelle continue autofocus. Niet alleen sport maar ook kinderen en dieren bewegen snel en dan is deze camera de beste keus. Verder is de camera bedoeld voor pro's dus waterproof en met dubbele kaartslots. Er prettig vast te houden camera. Ja, de menu structuur is best complex maar de meeste onderdelen hoef je nooit of nauwelijks te zijn: veel heeft te maken met JPG kleureffecten.

Pluspunten

• snelle continue autofocus
  • veel knoppen voor directe toegang tot functies
  • fijne grip
  • gewoon een mooi ding!
  • erg mooie objectieven voor ok prijzen!

Minpunten

• handleiding volstaat niet, koop een extra boek!
  • een hoop geld....

Chandra 06-03-2018

Prachtig toestel met veel mogelijkheden

Geschreven voor: Olympus OM-D E-M1 Mark II zwart

Ik was op zoek naar een licht, compact maar sterk toestel met veel instelmogelijkheden voor mijn fotografie hobby. Dit pro model van Olympus bezit al deze eigenschappen.

Pluspunten

• Veel instelmogelijkheden
  • Compact
  • Stof en spatwaterdicht
  • Snelle camera met sluitertijd van zelfs 1/8000
  • Voor sport/natuurfotografie

Minpunten

• Sensor is klein

atelier 04-02-2018

Compact en krachtig in zijn klasse

Geschreven voor: Olympus OM-D E-M1 Mark II zwart

Deze Olympus OM-D E-M1 mark II in combinatie met de Olympus 12-100 F/4.0 Pro lens (full frame equivalent 24-200mm) is bijzonder compact en krachtig in zijn klasse. Uiteraard zijn de sensorprestaties bij hogere ISO waarden niet te vergelijken met een full frame camera. Echter, er is ook geen enkele full frame camera met een 24-200mm objectief die qua afmetingen net zo compact is als deze Olympus camera. De ingebouwde beeldstabilisatie voor foto en video werkt uitstekend in weinig licht voor statische objecten. De beste resultaten zijn met ISO waarden tussen 200 en 800. De camera is razendsnel; bijgeleverde accu gaat voor een soortgelijke camera lang mee. Goede klantenservice bij Kamera Express.

Pluspunten

• Compact en krachtig
  • Snelle autofocus
  • Beeldstabilisatie (zie review)
  • Accu

Minpunten

• 2e SD kaartslot is UHS-I

Erik 26-12-2016

Klein van stuk, maar grootse prestaties

Geschreven voor: Olympus OM-D E-M1 Mark II zwart

Als eigenaar van een eerste editie OMD E-M1 was ik erg benieuwd naar de mark2 en de kwaliteit en mogelijkheden van de nieuwe variant spraken me zo aan dat ik de verleiding niet kon weerstaan. De prijs was het grootste obstakel, maar de bouwkwaliteit en eigenschappen van deze camera zijn zo goed dat de stap toch gezet kon worden. Hij stelt ongelooflijk snel scherp met alle lenzen die ik al had en probeerde. De jpg's zijn van een fantastische kwaliteit. De batterij gaat veel langer mee dan van de eerste camera en alles voelt nog weer beter aan. Bij de oude camera miste ik de ruim beweegbare display, dat is nu opgelost. De sluiter is nog stiller en het ontspannen gaat gevoeliger. Olympus biedt de mogelijkheid tot 3 jaar garantie. Ik heb er alle vertrouwen in dat de bouwkwaliteit van de camera dat graag waarmaakt. De kleinere sensor wordt door sommigen een nadeel gevonden, maar leidt tot dit mooie systeem dat in zijn totaal klein van stuk is tov andere camera's, terwijl de kwaliteit van de lenzen voorbeeldig is. De verwerkingssnelheid van de camera is door de kleinere sensor ook nog eens onovertroffen. Je kunt zelfs tot 60 beelden per seconde gaan. Ook voor de video enthousiast heeft Olympus met deze camera een fantastische stap voorwaarts gezet, daarbij geholpen door het vijfassige stabilisatiesysteem dat ook voor gewone fotografie het gebruik van een flitser vrijwel overbodig maakt. Kortom ik denk niet snel spijt te krijgen van deze aankoop

Pluspunten

• klein formaat
  • grootse prestaties
  • simpel te bedienen

Minpunten

• uitgebreide instellingen (hoeven niet gebruikt)