Panasonic Lumix DMC-G7H + G VARIO 14-140mm zwart - Reviews

Camera type
systeemcamera (kit)
Filmen in full-HD
Filmen in Full-HD

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 6 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.be.

danielcornelisse 05-06-2016

Panasonic Lumix DMC G7

Fijne luxe systeem camera incl top lens. Ook de video's zijn van top kwaliteit. Erg veelzijdig. Ben nog druk met ontdekken.

Jan 14-11-2018

Fijne camera, veel functies

Makkelijke camera met veel mogelijkheden. Zowel handmatig als automatische instellingen. Goede kwaliteit in zowel foto als video.

Panasonic Lumix DMC-G7H 03-11-2018

Groot scherm, veel functies

Mooie camera, lichtgewicht, makkelijke bediening, goede prijs/kwaliteit. Gekocht bij foto de vakman. Goed en uitgebreid geholpen. Topzaak voor een top camera

Jacolien 09-09-2018

Mooie camera, veel functies

Ik heb deze camera nog maar net gekocht, maar ben al heel enthousiast. Ziet er mooi uit en is lekker licht. Ik ben druk bezig met het ontdekken van alle functies, dit is vooral heel leuk maar tegelijkertijd ook een klein beetje jammer dat er zo ontzettend veel knoppen op zitten, je blijft wel even bezig. Bij foto de vakman ben ik ontzettend goed geholpen en ik heb veel zin om met deze camera aan de slag te gaan.

Pluspunten

• licht
  • touchscreen
  • wifi
  • ziet er mooi uit

Minpunten

• veel verschillende knoppen

Dick 10-03-2018

Groot scherm ligt heerlijk in de hand

Kamera heeft dezelfde kwaliteit als een spiegelreflex kamera maar is veel handzamer
Wij hebben veel ervaring met Panasonic.
Kamera is makkelijk mee te nemen.

Melfmeister1 19-02-2017

Panasonic stijgt boven zichzelf uit

Na lang wikken en wegen tussen de verschillende camera's (Sony A6000, Fuji XT-1 / XT-10), ze allemaal in mijn hadden gehad te hebben heb ik besloten om te gaan voor deze Panasonic G7. Het was een lastige keuze vooral tegenover de Fuji camera's met erg mooie kwaliteit foto's.

Ik zocht een camera welke ik vooral zal gebruiken voor vakantie ect.
Er waren daarom 3 belangrijke zaken waarop ik letten:
Grip (aangezien ik grote handen heb)
Overall goede kwaliteit
Gewicht

Grip:
De grip van deze panasonic camera is erg fijn, beter dan van de concurrenten. BIj de concurrenten had ik het idee dat hij uit mijn handen kon vallen (Sony A6000 en Fuji). Bij de Fuji kan je een extra grip kopen. Maar weer een extra investering. Hier gaf ik de Panasonic G7 een plus punt.

Overall goede kwaliteit:
Na de Fuji XT-1 in mijn handen had stond ik versteld van de super mooie kleuren in de foto stand. Hierna kreeg ik de Panasonic G7 in mijn handen. Dit waren erg mooie foto's maar in vergelijking is de Fuji een 10 en de Panasonic een 8,5. Nog steeds erg goed natuurlijk.

Wat betreft film komt de Fuji XT-1 (Full HD) niet in de buurt bij de G7 (4K). Het is geniaal beeld en vind dat Panasonic echt stappen voorop loopt in vergelijking met de concurrentie.

Gewicht
Aangezien ik een camera wilde voor vakantie was mijn uitgangspunt een lichte camera en het liefst met 1 lens die alles kan (zoom en dichtbij).
Door het gewicht viel de spiegelreflex allemaal af. Bij de andere systeemcamera's hebben allemaal het nadeel dat er voor een groot bereik minimaal 2 lenzen nodig zijn. De Panasonic is hier de beste keuze.

Overal was voor mij de G7 de beste keuze. Tijdens het gebruik merk ik ook dat de touchscreen een meerwaarde is. Een super camera en zal deze camera zeker aanraden!

Pluspunten

• Touchscreen
  • 1 lens

Minpunten