Sony ILCE-7RM2

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 26 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony ILCE-7RM2 op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Hans Verstraeten 17-08-2019

Prima toestel , goede update van mijn Sony A7

Geschreven voor: Sony ILCE-7RM2

42MP , impressionant , prima toestel , hoge beeldkwaliteit , en met 600€ directe korting kwaliteit voor een eerlijke prijs , heel tevreden over dit toestel , aanrader .

Pluspunten

• 42MP
  • FullFrame
  • Topkwaliteit

Minpunten

• Batterijverbruik

Marc 28-11-2018

Tevreden van mijn upgrade van Sony A7R naar A7RII

Geschreven voor: Sony ILCE-7RM2

Na meer dan 4 jaar met de ILCI A7R te hebben gewerkt, heb ik de upgrade naar de A7RII gemaakt.
Ook al was ik super tevreden van mijn R, toch kon ik niet langer voorbij gaan aan de verbeteringen van versie II.
Een prima zoeker is voor mij als landschapsfotograaf belangrijk. Maar daarin zie ik geen verschil met de versie I.
De nieuwe 42 megapixel Back Illuminated Sensor daarentegen is niet alleen 6 megapixel meer, maar laat een snellere werking toe omdat de achterzijde verlicht wordt, wat één stop scheelt! En dat is in bepaalde lichtomstandigheden echt wel meegenomen.
Maar voor mij zijn er 2 "superverbeteingen".
1. De in body beeldstabilisatie. Die heb je weliswaar niet nodig met lenzen met stabilisatie (OSS), maar daarbuiten er is heel wat mooi, betaalbaar glas onder de vorm van primes voorhanden die een zulkdanige stabilisatie in de lens niet heeft. Maar zelfs met OSS gestabiliseerde lenzen van Sony, zoals de SEL70200G, ondervind ik problemen qua scherpte ten gevolge van lichte bewegingen bij het indrukken van de ontspanknop. Dat loste ik vroeger op met een monopot en een de Sony afstandsbediening RMT-DSLR2. Met de 5-assige ingebouwde beeldstabilisatie ondervind ik geen problemen meer, noch met primes, nog met teleobjectieven. Bovendien laat het toe om 4 stops langer uit de hand te kunnen fotograferen. Wat een wonder!
De ontspanknop is ook minder gevoelig voor trillingen waardoor onscherpte nog meer wordt afgeremd. Maar bovenal stiller wat in bepaalde omstandigheden een must is in de natuur.
2. Met mijn versie I had ik 25 contrastpunten qua autofocus. Met de versie II zijn die er ook, maar bovendien werd de sensor voorzien voor liefst 399 AF-punten, verdeeld over 45% van het zoekerbeeld. En dat is een tweede wonder.
De Eye-tracker in beweging is niet te beschrijven, dat moet je zelf meemaken en de scherpte van bewegende gezichten in de vergrotingen bewonderen!!!
Ik ben een gelukkig man en raad mijn collega amateurs aan om ook eens bij Sony de E-mountreeks te gaan testen. Ikzelf heb dat ook gedaan weze het met een tussenstop met de A77. Vergeet je eigen lenzen van Nikon, Canon, ... niet mee te nemen want met een merkafhankelijke adapter kan je daarmee eeuwig blijven werken op de INCE-reeks.
Een minpuntje blijft: de levensduur van de batterijen ... maar dat was mij de meerprijs voor een mark III niet waard.

Pluspunten

• in body 5-assige beeldstabilisatie
  • 399 AF-punten en 35 contrastpunten
  • Eye-tacker

Minpunten

• minder dan 300 foto's per batterij