Samsung NX3000 + OIS 16-50mm - Reviews

Inclusief objectief
Filmen in full hd

Wdoes 27-12-2015 Product jaar of meer in bezit

7,6
ik ben nu toe aan iets beters, dus aan het oriënteren naar wat anders.

Vorig jaar heb ik mijn interesse laten vallen op de Samsung NX3000. Mooie compact lichte fotocamera met mogelijkheid tot het verwisselen van lenzen, Wi-Fi, kantelbaar LCD scherm, babyfoon gebruik etc. Een toestel met hoge verwachtingen.

ik gebruik deze camera nu langer als een jaar en heb er al duizenden foto's van auto's mee geschoten voor mijn werk. Foto's van zowel exterieur als interieur en in allerlei verschillende posities. Toch heeft mij vanaf het begin af ASN iets gestoord aan de afbeeldingen die ik later op verschillende computers terugkeek. De scherpte is niet wat ik ervan verwacht had. Een camera met een adviesprijs van toen +-500 had in mijn ogen een scherpere en duidelijkere afbeelding mogen neerzetten.

De afbeelding is vaak te licht, niet super scherp genoeg (waardoor ik de scherpte toch ga bewerken met picasa3).

Op het gebied van gebruiksgemak, design en formaat is deze Samsung erg goed. Misschien was dit mijn valkuil om toch voor deze camera te kiezen.de retrolook in zwart,wit of bruin ziet er gewoon heel erg goed uit. Oh ja, het lensdopje al een paar keer kwijt geweest omdat deze los op de lens geplaatst moet worden. Sommige camera's hebben een automatisch afsluitbare lensdop wat wel veel handiger is. Heb daarom ook nog lange tijd met een uv filter voorop de lens gewerkt waardoor de lens uiteindelijk ook niet beschadigd of vervaagd.

Nu weet ik dat bijvoorbeeld babyfoon functies, Wi-Fi functie en andere items geschrapt mogen worden en zal ik alleen gaan voor een camera met het enige juiste doel! Foto's maken in scherp en duidelijk resultaat.

Kortom: Looks en gebruiksgemak dienen de camera. Samsung is een fabrikant die alles maakt voor de massa. Van batterij tot telefoon en van fotocamera tot televisie. Dit gaat in dit geval (fotocamera gebied) ten kostte van de kwaliteit. Voor kwaliteit en resultaat zou ik eerder voor een merk gaan wat zich alleen op het maken van fotocamera's richt zoals: Canon, Nikon of Olympus.

PKeuper 24-02-2015 Product paar dagen in bezit

Na een afweging tussen compact en spiegelreflex, heb ik gekozen voor een systeemcamera. In mijn ogen het beste van 2 werelden. Redelijk compact, maar wel de mogelijkheid om lenzen te wisselen en een kwaliteit die niet onder doet aan duurdere slr camera's.
Vormgeving is werkelijk schitterend, retro maar wel in een hippe witte kleur. Alleen daarom al een echte eyecatcher.
Ik heb de camera nu een week, en de eerste foto's zijn schitterend. Door de diversheid van instellen is voor elk moment wel een passende instelling te vinden. Wil je gewoon snel schieten, dan biedt de auto functie een uitkomst.
Waar ik aan moest wennen is dat de zoom knoppen aan de linkerzijde op de lens zitten ipv rechts boven op het toestel. Het voordeel is dat je de lens vastpakt waardoor je stabieler kunt fotograferen.
Er wordt een losse flitser meegeleverd, wat wel ten koste gaat van de compactheid van het toestel. Daarentegen heeft de flitser wel een hoge opbrengst, meer dan die van een built in flash.
Je kunt verschillende apps downloaden waardoor je nog meer mogelijkheden hebt om bijv. Via WiFi foto's naar je telefoon of tablet te sturen. Ook met een iPhone werkt dit goed.
Helaas mist een touchscreen op deze camera, ik zou dat een mooie toevoeging vinden.
Over degelijkheid kan ik nog niets zeggen, de eerste indruk is echter positief.
Zoek je een mooi toestel waar je snel, maar ook semi proffesioneel, mooie foto's mee kunt schieten dan is de NX3000 zeker het overwegen waard.

Lianne0092 17-01-2015 Product paar dagen in bezit

De kwaliteit van de foto's vind ik erg goed. Mooie, heldere en scherpe foto's. Er zitten erg veel mogelijkheden op die ik allemaal nog moet gaan uitproberen. Het toestel is wel duidelijk ingedeeld, dus alles is makkelijk te vinden. Het toestel vind ik persoonlijk erg mooi en netjes afgewerkt. Zeker een aanrader!

superstarr08 17-01-2015 Product paar dagen in bezit

De camera maakt mooie, scherpe foto's bij daglicht. Ik vind het wel een nadeel dat de flitser extern is, maar die is er wel gemakkelijk op te schuiven. De samsung camera's kenmerken zich door de vele mogelijkheden, zo kun je bijvoorbeeld schieten in RAW en de foto's bewerken (het licht) in lightroom, dat was voor mij een groot pluspunt. Daarnaast is de camera mooi strak en ideaal om mee te nemen op reis, omdat hij een stuk lichter is dan m'n zware spiegelreflex.

juul123123 15-01-2015 Product paar dagen in bezit

fijne camera. Ook voor degene die niet super bedreven zijn met fotograferen. De camera spreekt voor zich. Mooie duidelijke foto's

channjj 10-01-2015 Product paar dagen in bezit

De camera geeft, indien voldoende is scherpgesteld, echt prachtige foto's. De textuur en de kleuren komen mooi naar voren. De camera beschikt over de gemakkelijke automatische stand, hierbij worden de waarden automatisch bepaald. Het is ook mogelijk om door middel van het draaiwieltje te switchen tussen de verschillende programma's. In deze programma's kunnen bepaalde waarden ook handmatig worden ingesteld. De camera maakt is erg lichtgevoelig en dat betekent dat hij ook heldere foto's maakt in het schemer/donker zonder de flitser. Wat ik echter wel een groot nadeel vind is dat het schermpje niet gekanteld kan worden als de flitser erop zit. Het scherm kan namelijk niet volledig rechtop staan en hierdoor kan de flitser het scherm beschadigen. Over het algemeen dus echt een ontzettend goede camera!

joris117 10-01-2015 Product paar dagen in bezit

Out off the box een snel en functionele camera. scherpe foto's en snel overzetten van de foto's naar mijn mac en mijn iphone. Prettige prijs/kwaliteit verhouding en goede styling

R- 10-01-2015 Product paar dagen in bezit

Mooie camera, veel opties met de extra lens. Maakt scherpe foto's. Ben nog aan het experimenteren, maar eerste indruk is goed.

BackpackerSEA 10-01-2015 Product paar dagen in bezit

Door het feit dat ik de komende 6maanden op reis ga, zocht ik een camera met DSLR kwaliteit maar de gebruiksvriendelijkheid en de compactheid van een systeem camera. Met de Samsung NX3000 heb ik beste van beide cameras, de NX3000 is zeer licht qua gewicht, makkelijk op te bergen en de bijhorende lenzen zijn perfect voor vakantie foto's van top kwaliteit mee te maken!

My Little Happiness 10-01-2015 Product paar weken in bezit

Deze camera is niet alleen mooi qua uitstraling maar ook nog eens super handig in gebruik! Met de wifi modus zet je de foto's zo over op je computer of op je telefoon. Voor mijn blog my little happiness maak ik er vanaf afgelopen week alle foto's mee. Het is echt een vooruitgang!

Daphne1997 09-01-2015 Product paar dagen in bezit

De kwaliteit van de foto's zijn erg goed. De mogelijkheden van deze camera zijn minder dan mijn verwachting. Hij ligt goed in de hand. Mooie vormgeving.

F.84 09-01-2015 Product paar dagen in bezit

Erg mooie en makkelijk bruikbare camera. Handige funties en kantelbaar scherm.
De kwailtiet van de foto's is zeer groot met levenechte kleuren, dus niet overdreven fel. De camera heeft meerdere standen die elk met een handig kort uileg schermpje komen. Met de camera heb je direct de mogelijkheid om foto's te bewerken en bij te snijden op de camera zelf.
Mooie retro afwerking. De 16-50mm lens is erg gemakkelijk in het gebruik.
De camera ligt lekker in de hand en is lichtgewicht.

RowanR 09-01-2015 Product maand in bezit

Ik ben zo blij met deze camera! Ik ben als fashion blogger al in het bezit van een Nikon D90 met een 18-50 mm kitlens en 50 mm 1.4 lens. Op zich was ik wel tevreden met deze camera, maar hij is zo zwaar! Als fashion blogger ben ik vaak dagjes weg en een camera meenemen is altijd een must, helaas krijg ik dan altijd enorm last van mijn schouder en ben ik altijd verplicht een grote tas mee te nemen. Ook maak ik sinds kort video's, maar mijn Nikon D90 stelt niet automatisch scherp, filmt niet in Full HD en filmt maximaal 5 minuten. Al deze problemen zijn verholpen met mijn nieuwe Samsung NX3000. Handig is ook dat ik mezelf kan zien door het omklapbare schermpje, welke ook voor selfies ideaal is. Deze selfies kan ik meteen via wi-fi op mijn telefoon zetten en op instagram plaatsen. Ik heb mijn Samsung NX3000 ook uitgerust met een 45 mm 1.8 lens voor wanneer ik outfit foto's maak (een blurry achtergrond is hierbij een must) en dit is een super combinatie. De foto's zijn van een goede kwaliteit. Ik ben erg blij met deze stijlvolle camera.

Frans Boer 08-01-2015 Product paar dagen in bezit

Heb de camera een paar dagen in bezit nu. Op aanraden van de verkoper hebben we deze camera gekocht. Gingen heen voor een spiegelreflexcamera. Sta tot nu toe versteld van de mogelijkheden en de kwaliteit. Zeer mooie foto's gemaakt en een leuk apparaat om mee te spelen. Vele instel mogelijkheden. Heb nog niet met de grote lens gewerkt, ben er zeer benieuwd naar. Ga er denk ik wat natuur foto's mee maken. Kan degelijkheid dan ook nog niks zeggen, tot daarvoor in bezit.

Dagmar van der Sluis 07-01-2015 Product paar dagen in bezit

7,4
Ik heb deze camera nu een paar weken en sta echt versteld van de kwaliteit. Ik heb deze aangeschaft als degelijke gezinscamera met een kleine op komst. Toch vind ik hem op het eerste gezicht niet veel onder doen voor de spiegelreflex die ik heb liggen. Ik ben heel tevreden met dit cameratje en dat voor dat geld ;-)

N.17 07-01-2015 Product paar weken in bezit

9,6
Prijs kwaliteit van de camera uitstekend.
Maakt zeer scherpe foto's. Optie op de camera zijn zeer uitgebreid. Foto camera voor de beginner en iets gevorderde die mooiere en scherpere fotos wil maken dan een handcamera.

Klein en degelijk camera die nog gemakkelijk mee te nemen is.

Extra lens (grote) is een pre om in te zoomen.

vandenberg1 07-01-2015 Product paar dagen in bezit

Een kleine camera met grote mogelijkheden die met de verschillende lenzen en programma's een heel scala aan mogelijkheden biedt.

Feerdoux 06-01-2015 Product paar dagen in bezit

deze camera aangeschaft om iets te hebben wat betere foto's maakt dan een telefoon, wat makkelijker is mee te nemen als spiegel reflex, samen met 16-50mm lens en de 50-200 lens een zeer complete camera die goed is mee te nemen.
Kwaliteit van de foto's is goed, hoewel de camera geen foto's maakt. Foto's worden gemaakt door een fotograaf.

TR31 06-01-2015 Product paar dagen in bezit

Dit is mijn eerste "goede" camera en ik zie gelijk verschil in de kwaliteit van de foto's. De foto's zijn erg scherp en ik kan snel achter elkaar foto's maken, zonder dat de kwaliteit vermindert. Er zitten verschillende standen op de camera. Gelukkig ook weer niet te veel waardoor het, voor een nog onwetende goede camera gebruiker zoals ik, erg overzichtelijk blijft. Het gebruiksgemak krijgt van mij dus een 10. De vormgeving van de camera vind ik erg mooi. De camera is niet te groot waardoor ik hem persoonlijk toch iets sneller meeneem dan wanneer het een grotere spiegelreflex camera zou zijn bijvoorbeeld. Ook vind ik de uitstraling van de camera erg tof. Hij ziet er een beetje ouderwets uit, maar stiekem is het een super moderne top camera. Qua hoe ik degelijkheid opvat is de camera erg degelijk. Kortom, ik ben heel blij met deze camera en ik raad hem zeker aan!

Litjens2015 05-01-2015 Product paar dagen in bezit

Het is een mooi toestel met veel mogelijkheden. De bediening is eenvoudig door een mooi menu en draaiknop op het toestel
In de automatische stand is het eenvoudig afdrukken voor een prachtige foto. Via WIFI gemakkelijk te delen met smartphone en tablet
In combinatie met de telelens is dit ook nog een mooi compleet toestel voor een goede prijs