Samsung NX300M + OIS 16-50mm - Reviews

20 MP
Inclusief objectief
Filmen in full hd

jaydude 31-07-2015 Product kwartaal in bezit

Pluspunten:

+Het is een mooi apparaat met veel mogelijkheden en goede kwaliteit foto en film.
+Laat je niet misleiden door de specs op internet: dit apparaat kan gewoon 25p Full HD filmen, waardoor het een betaalbaar alternatief is voor een videocamera, met veel betere kwaliteit dan videocamera's in deze prijsklasse. (en verwisselbare objectieven!)
+Hangt fijn in balans om je nek door het compacte formaat.
+Handig is dat je via wi-fi kunt mailen en verbinden met je telefoon.
+Doet best lang met een batterijlading.

Minpunten:

-In felle zon mis je een viewfinder - het (mooie) scherm is dan niet fel genoeg (minder dan een iPhone), waardoor jet een beetje moet gokken wat je aan het vastleggen bent.
-Het omschakelen van verschillende modi gaat wat traag, er zit een soort splashscreen tussen
-Jammer is dat de wifi-naam van het apparaat zo'n lange nerdy naam heeft, en niet gewoon Samsung NX 300 nogwat, maar goed, dat weet je na een paar keer zoeken wel.

Polderknight 22-07-2015 Product half jaar in bezit

De mx300 is inmiddels een half jaar in bezit en wordt intensief gebruikt. Stevige kleine camera, prima foto's. Toch twee puntjes van kritiek: Bij het werken met de camera in de volle zon is het scherm niet af te lezen. Maar wat erger is, dat de camera heel snel de accu uitput. Je zult minimaal een reserve accu nodig hebben. Bij intensief gebruik zelfs twee reserve meenemen. Daarom maar een zesje voor gebruiksgemak.

jansch 05-07-2015 Product half jaar in bezit

Na veel pech met de NX200 die het vanaf de aanschaf nooit geweldig heeft gedaan is deze camera de NX300 een verademing.
Prima camera die ik met diverse objectieven gebruik.
Zeker aan te bevelen voor mensen die een kleinere maar toch kwalitatief toch geweldige camera willen aanschaffen.

Martin & Maaiki 06-06-2015 Product paar dagen in bezit

Wat een geweldige camera! Ik stond werkelijk versteld van deze kwaliteit. Ik ben er reuze blij mee en vooral alle dingen die ik hiermee kan doen. Zowel portretten als landschappen zijn al goed gelukt en ben hier dus zeer over te spreken. Nog even uitproberen,maar denk dan ook dat ik nog wat lenzen ga aanschaffen!

swopkje 03-06-2015 Product half jaar in bezit

Heel fijn toestel. Het werkt eenvoudig maar heeft veel potentieel wanneer je er meer van af weet. Ook scherpstellen binnen lukt bijna altijd.

PErkens 02-06-2015 Product paar dagen in bezit

Prachtige camera die goed in de hand ligt en zeker niet te zwaar is. Mooie vormgeving en super helder scherm voor de weergave van de foto en voor het focussen voor het maken van een foto. De mogelijkheden zijn eindeloos en vragen nog wat tijd om alles te kunnen weten. Lens en camera zijn super, ogen degelijk en zijn van zeer kwalitatieve materialen gemaakt. Verder is er moeilijk nog wat over te zeggen aangezien ik de camera pas in mijn bezit heb. Ondanks dat zeker een aanrader!!!

kim0908 02-06-2015 Product paar dagen in bezit

We hebben de camera nog niet zo lang dus hebben geen fotoś nog laten afdrukken. Wel zijn we zeer tevreden over de fotoś die hij maakt en hoe deze er op de computer uitzien. qua vormgeving vind ik hem wat oudbollig.

zurca 01-06-2015 Product paar weken in bezit

Fijne camera, ligt prettig in de hand. Goede kwaliteit foto's.
Licht in gewicht, prettig om zo mee te nemen.

jdhaan 30-05-2015 Product paar dagen in bezit

Zeer mooi vormgegeven camera van stevig materiaal. Alles voelt zeer degelijk aan door bijvoorbeeld gebruik van aluminium in plaats van plastic. Gebruik wordt eenvoudiger door instellingen op de camera en niet via ingewikkelde menu's.

mattijsb 30-05-2015 Product paar dagen in bezit

Eerste indruk van deze camera is erg goed. Na paar jaar spiegelreflex te hebben gebruikt, vind ik dit na een lange zoektocht het toestel met een goede prijs-kwaliteit verhouding.

Lizzy58 29-05-2015 Product maand in bezit

super lichte camera, gemakkelijk in gebruik en mooie scherpe heldere foto's. Versturen via wifi is ook super handig

Mariskawa 27-05-2015 Product paar dagen in bezit

Slechts sinds een paar dagen heb ik deze camera in bezit. Ik heb gekozen voor deze camera door de positieve reviews.
Ik ben tevreden met mijn aankoop. Camera beschikt over vele mogelijkheden die ik nog allemaal moet ontdekken.
Een puntje van kritiek, ik mis het koortje van de lesdop.

Mendoza13 27-05-2015 Product maand in bezit

Ondanks weinig ervaring met systeemcamera's, nu al prachtige fotos. Instellen menus gaat makkelijk.
Camera voelt degelijk

DaanDaan1 26-05-2015 Product paar weken in bezit

Ik ben uiterst tevreden over de kwaliteit van de foto's.
om het toestel beter te leren kennen ga ik nog wel een cursus volgen om alle mogelijkheden te benutten die het toestel te bieden heeft.

laEm 25-05-2015 Product paar dagen in bezit

Ik heb de camera nu ruim een week in gebruik en ben helemaal tevreden ermee. Ik heb tot nu toe voornamelijk portretten gefotografeerd en kan in ieder geval alvast zeggen dat de kleuren heel erg mooi en levensecht zijn en de automatische scherpstelling van de lens heel goed functioneert.

Ik heb voor deze camera gekozen vanwegen de testresultaten en het gewicht. Ik ben heel blij met mijn keuze, dit is echt een camera die je overall heen mee kunt nemen en alsnog mooie foto's krijgt. Het uiterlijk bevalt mij ook zeer. Het leer geeft een hippe retro-look.

Het heeft me een tijdje gekost om door alle menu's heen te kijken. Ik vind het leuk dat er allemaal filters bij zitten maar ik weet niet zeker of deze ook daadwerkelijk handig zijn gezien je ook op de computer kunt bewerken (dan heb je nog het origineel).

Het zou wel fijn zijn als er een soort van video-handleiding was. Met behulp van YouTube kon ik hier en daar wat vinden en nog meer over de camera ontdekken.

sammerd2015 25-05-2015 Product paar weken in bezit

7,6
top camera makkelijk in gebruik, mooie foto's. Nog lang niet alle mogelijkheden geprobeerd maar dat komt nog wel.

NG-88 24-05-2015 Product paar dagen in bezit

Ik heb de camera bijna 2 weken in mijn bezit. De camera ligt prima in de hand en het is makkelijk te gebruiken. De menu's spreken voor zich. De camera maakt mooie scherpe foto's.

Kortom: het is een mooie camera met veel mogelijkheden.

Hellevotsluis 22-05-2015 Product paar dagen in bezit

Prachtige vormgeving, handig in gebruik en wij zijn bij een drietal fotospeciaalzaken geweest en ze raden dit toestel allemaal aan in deze prijsklasse.

smockey 22-05-2015 Product paar dagen in bezit

Goede kwaliteit foto's en het gemak van de Wifi is ook erg handig. Direct foto's versturen naar je e-mail, dit werkt uitstekend.

Foto 28 20-05-2015 Product paar dagen in bezit

Mooie camera in retro look, ligt lekker in de hand.
Ik heb nog niet alle mogelijkheden uit kunnen proberen. Het is makkelijk te bedienen via het Amoled scherm, duidelijke gebruiksaanwijzing. Hij maakt mooie scherpe foto's zowel zoom als macro.
De bijgeleverde software i-launcher kan ik echter niet installeren, antivirus(Avast) geeft bedreiging aan.Ik zoek nog naar oplossing hiervoor.