Sony Alpha A6000 Body Zwart zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 46 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony Alpha A6000 Body Zwart zwart op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

Etienne Peeters 15-01-2015

De Sony ILCE-6000 is een uitstekende camera met alle mogelijkheden van een DSLR. Uitstekende beeldkwaliteit.Logisch
opgebouwd menu met programmeerbare toetsen. De hybrid-autofocus
werkt snel en precies. De geïntegreerde elektronische zoeker
heeft minder beeldpunten dan bij de NEX 7, maar in praktisch
gebruik nauwelijks verschil. Kan de camera warm aanbevelen: voldoet perfect aan de verwachtingen

Roger Buyl 13-01-2015

De Sony A6000 wordt bij ons gebruikt voor microscopie. Met een e-mount adapter wordt die met een foto oculair op de microscoop gemonteerd. Via de HDMI uitgang kunnen we de beelden op een scherm of met beamer weergeven. Door de wifi op de camera kunnen de beelden ook doorgestuurd worden naar een netwerk opslag, smart phone of tablet. De beelden zijn van uitstekende kwaliteit en we zullen zeker een aangepast objectief kopen om ons op natuurfoto's te focussen.

Minolta Mutley 08-01-2015

Betaalbaar, compact, en toch volledig qua mogelijkheden. 24MP en toch relatief weinig ruis bij hogere gevoeligheden en een degelijke snelle, autofocus. U kan tevens behoorlijk wat beelden na mekaar schieten door de ruime aanwezige buffer.

NFC, wifi, multi-poort, en flash-aansluitmogelijkheden.
De minolta flashes 3600HS en 5600HS werken nog altijd mits een conversievoetje - de nieuwe flashes werken zowel op a6000, a7-reeksen als de nieuwere a-mount camera's.

Bovendien komen er meer en meer betaalbare gadgets van 3e partijen op de markt voor de multi-remote poort en de flash-socket.

Deze poorten worden ook gebezigd op de nieuwere video-camera's en de grote nieuwe dslr's zoals de A99 en A77II. Sony heeft daar binnen het gamma een merk-standaard gemaakt - daar waar vroeger toch iets vaker convertoren nodig waren tussen nex en alpha en de video-camera's.

Wie dat wenst kan met gratis (van o.a. Sony) of betalende toepassingen de A6000 remote gaan bedienen vanaf z'n tablet/smartphone (iOS of android - beide zijn mogelijk) - het kan over wifi/nfc of over usb.

De camera voelt ook goed aan in de hand - is iets ruimer dan de vroegere nex-en die ik had, en de viewfinder is een dikke bonus - degelijk gemaakt, en zit niet in de weg zo aan de zijkant. Wat u ziet op het scherm achteraan (prima duidelijk scherm) - ziet u eveneens in de viewfinder.

Wie met ouder manueel glas zit heeft ook voldoende mogelijkheden om dat maximaal te gebruiken - manuele focus zoom, focus peaking e.v.a. De LA-EA1,2,3,4 laten toe om minoltaen sony a-mount-glas te blijven gebruiken (de LA-EA1 en 3 hebben wel enkel met ingebouwde zoommotor autofocus, anders is't manueel focussen, de LA-EA2+4 hebben volledige AF - met alle a-mount AF lenzen van Minolta en Sony).

Het lensgamma qua e-mount lenzen groeit gestaag - en doordat de specificaties open zijn - is er ook een vrij groot aanbod aan glas van derde partijen zoals Sigma, Samyang, Tamron, Zeiss en nog vele andere(n).

Een klein minpuntje is misschien de afwezigheid van een lader - laden via USB, maar de batterijen zijn compatibel met de a33,a55,nex-en van vroeger - dus hebben we laders genoeg - anders kan er opgeladen worden via usb+de camera.

Een batterij volstaat voor +/- 3 à 400 beelden - en u kan met betaalbare SDHC-kaartjes werken (class 10 of beter aanbevolen).

Er zijn veel softwarematige features ingebouwd (panorama, bijkleuren, volgens scenes). Fantastisch is ook dat er AF kan gedaan worden bij het filmen, de kwaliteit van het filmen voor zo'n camera is gewoon degelijk te noemen.

Met de ingebouwde flash kan u ook losse flashes zoals de minolta's die hierboven beschreven zijn laten afgaan - dezelfde mogelijkheden als bij de grotere slt's zitten ingebouwd.

De a6000 is gewoon een degelijke zeer betaalbare camera met een fraai lenzenaanbod dat nog altijd uitgebreidt wordt door Sony (FE lenzen passen zeker ook op de a6000). Waarom zou u voor de A6000 kiezen en niet voor de a5100 - heel eenvoudig - omwille van de flash-socket. U wil deze gewoon hebben om te kunnen fotograferen in studio's en om flitssystemen te kunnen gebruiken. De A5100 heeft wel een touch-scherm.

Deze camera is kwalitatief afgewerkt, compact, en toch een meer dan behoorlijke kwaliteit. Prijs/kwaliteit hoort hij tot de top van de systeemcamera-markt. De verkoopscijfers zeggen voldoende - de scores zijn dan ook gegeven in vergelijking met de top van de systeemcamera's - zijnde de a7s, A7, fuji's en vergelijkbare(n), toestellen die vaak met 4 cijfers beginnen. Deze camera behoort zeker tot het middensegment, een goede degelijke allround systeemcamera met veel toegevoegde waarde door de bijgevoegde software, en toch levert u niets in vergelijking met de APS-C SLR's - dezelfde vervagingen en artistieke mogelijkheden blijven bewaard.

Bekijk ook op youtube wat mensen zoals Gary Fong over deze camera te vertellen hebben - Gary gebruikt hem zelfs voor commerciële opdrachten - en legt uit hoe u de camera kan gebruiken.

Cindy270272 06-09-2014

De Sony a6000 is een fantastisch toestel.
Ook de Carl Zeiss lens levert haarscherpe foto's.
De autofocus is echt supersnel, zoals aangegeven in verschillende fora.
Enig minpuntje van dit toestel is dat het geen ingebouwde GPS en touchscreen heeft.

mput 28-08-2014

Super toestel. Heb dit gekocht met afzonderlijke 18-270 telelens ook van Sony. Werkt perfect samen, ook de hybride autofocus is een plezier.
Enorm veel mogelijkheden; het is aangeraden de on-line help gids te downloaden, want de meegeleverde handleiding is zeer beperkt.

Ivo V 31-07-2014

Ik heb de A6000 gekocht als kleinere en lichtere fotocamera die gemakkelijk kan worden meegenomen op reis en uitstapjes. Het is mijn eerste 'spiegelloze camera' en in vergelijking met de zware en logge spiegelreflex is het een percete reisgezel.
De camera ligt zeer goed in de hand, is gemakkelijk te bedienen en maakt zeer kwalitatiieve foto's.
De foto's hebben een 24 megapixel resolutie en zijn praktisch ruisvrij tot zeker 1600 ISO. Het dynamische bereik (bereik tussen licht en donkere delen op de foto) is indrukwekkend en geeft de foto's veel diepgang. Ik heb wel gekozen voor een kwalitatieve (en dus duurdere) lens, de Sony Zeiss 16-70 F4 zodat de foto's haarscherp zijn en de resolutie van de beeldsensor volledig tot zijn recht komt.
De voornaamste functies zijn via een knopje te bereiken ( zoals ISO, Exposure compensation, ...) en alle belangrijke settings zijn via de functieknop Fn toegankelijk.
Het autofocussysteem is zeer innovatief met 179 focuspunten verdeeld over de beeldsensor. De autofocus is zeer snel en accuraat.
Je kan ook HD video-opnames maken (tot 50 beelden per seconde) in AVCHD of mpeg4 en de beeldkwaliteit is zeer goed (zelfs Philip Bloom is aangenaam verrrast van de beeldkwaliteit van de A6000). De start/stop knop voor video staat wel aan de zijkant van de camera wat het moelijk maakt om deze te bedienen zonder de camera te bewegen. Ook heeft de camera geen audio-uitgang maar voor ook geen audio-ingang zodat je geen externe microfoon kan aansluiten ( tenzij je er een koopt van Sony die via de hotshoe bovenop de camera kan werken).
De meeste reviewers missen een touchscreen maar ik heb dit tot hiertoe nog niet gemist. Het zorgt er al zeker voor dat het LCD scherm gespaard blijft van vuile vingerafdrukken.
De viewfinder is elektronisch (de camera heeft immers geen spiegel en prisma). Dat is even wennen maar het werkt uitstekend. Het beeld is zeer helder en van voldoende resolutie.
De menustructuur is overzichtelijk en vlot toegankelijk.
Voor mij was deze compacte en lichte camera een ontdekking. Ik had hem eerst gezien als een 'companion' van mijn wat oudere spiegelreflex maar de A6000 niet onderdoen voor een spiegelreflex en ik twijfel er zelfs aan of in nog een nieuwe spiegelreflex zou kopen.
Er is is een mooie set Sony/Zeiss E-lensvatting lenzen te koop en via een adaptor zijn ook alle lenzen met A-lensvatting te gebruiken.
Er zijn ook tal van adaptors te koop zodat je ook praktisch alle merken van lenzen kan gebruiken (ikzelf gebruik alleen Sony/Zeiss lenzen).
Voor mij is deze Sony A6000 is zeer geslaagde camera.

Pat555 24-07-2014

Ik heb nu enkele jaren een NEX5n waarvan ik heel tevreden ben.
Er zijn enkele functies die ontbraken, die de A6000 wel heeft.
Dus het was tijd voor vernieuwing.
Nu de A6000 al enkele weken gebruikt en stel vast dat het instellen en kwaliteit even eenvoudig en even goed is dan bij een reflex. Mijn keuze voor een systeem camera heb ik gedaan vanwege het gewicht en afmetingen. Hiervan heb ik nog steeds geen spijt.
Mijn foto's hebben dezelfde kwaliteit als met mijn reflex en heb nog steeds dezelfde mogelijkheden.
Eén min-puntje is dat de body van A6000 toch een minder goede kwaliteit heeft tegenover de NEX5n die een deels uit magnesium bestaat.