Sony α ILCE-5000L zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 363 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony α ILCE-5000L zwart op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

CH87 25-03-2015
Geschreven voor: Sony α ILCE-5000L zwart

Het is een zeer compact toestel met bijzonder veel mogelijkheden. De foto's zijn zeer kwalitatief.
Het is een ideaal toestel voor zowel beginner als professional.

Valeken 10-03-2015
Geschreven voor: Sony α ILCE-5000L zwart

Een zeer degelijk toestel, zeer scherpe foto's ondanks het geen reflextoestel is.Compact en toch vele mogelijkheden. Scherpe foto's zelfs bij weinig omgevingslicht.

kevin roelandts 25-02-2015
Geschreven voor: Sony α ILCE-5000L zwart

Zeer goed toestel met heel veel mogelijkheden maar er zou meer uitleg bij mogen , maar de kwaliteit is wel heel goed plus draaibaar scherm enorm gemakkelijk

sc1995 19-02-2015
Geschreven voor: Sony α ILCE-5000L zwart

Mooie kwaliteit van foto's, goede flits en zeer handige Wi-Fi functie. Qua gebruiksgemak een zes wegens TE veel instellingen e.d. voor een foto camera maar zit wel goed in de hand!

marc q 19-02-2015
Geschreven voor: Sony α ILCE-5000L wit

mooie scherpe foto's, 16 mm (24 mm kleinbeeld) na correctie van vervorming eerder 18 mm (27 mm kleinbeeld). eventueel enorm veel informatie op scherm waardoor men door het bos de bomen soms niet meer ziet. Spijtig dat de app afstandsbediening rudimentair gehouden werd.

Ankelore 19-02-2015
Geschreven voor: Sony α ILCE-5000L zwart

Weinig toegevoegde informatie, ik krijg hem bijvoorbeeld niet gekoppeld met mijn smartphone terwijl het zou moeten, ik vind dan ook geen info hierover terug in de handleiding
voor de rest gebruiksvriendelijk, leuk is dat er info op de kodak staat over technieken, zeker voor een beginner als mij.

Olivier Dom 19-02-2015
Geschreven voor: Sony α ILCE-5000L zwart

Wij waren naar op zoek naar een systeemcamera met scherpe prestaties voor een mid-range prijs. Door de vele goede beoordelingen kwamen we snel bij de Sony Alpha A5000 uit en hier hebben we geen spijt van.

Kwaliteit foto's: De foto's zijn haarscherp, voldoet volledig aan de verwachtingen. Uitklapbare flitser werkt perfect.

Mogelijkheden + Gebruiksgemak: Toestel wijst zichzelf uit, duidelijke interface. Het delen van de foto's naar een smartphone gaat heel vlot. Ook het draaibare scherm is super handig voor het nemen van selfies.

Vormgeving + Degelijkheid: Mooi en stevig toestel, compact en laag gewicht.

Paula D. 18-02-2015
Geschreven voor: Sony α ILCE-5000L zwart

het toestel levert mooie foto's op. handig in gebruik ook en compact genoeg om overal mee naartoe te nemen.

liema 10 11-02-2015
Geschreven voor: Sony α ILCE-5000L zwart

net wat we zochten , licht, compact en gemakkelijk mee te nemen op wandelingen
Makkelijk in gebruik, Nadeel is de beperkte uitleg in de bijgeleverde handleidingen, je moet alle opties zelf verkennen tijdens het gebruik.
Weegt weinig en is klein van formaat waardoor de camera makkelijk om de nek kan hangen of mee kan in een rugzak.

aixinran 10-02-2015
Geschreven voor: Sony α ILCE-5000L zwart

really big fun in this model because the 180°rotation screen and wifi function. One flawness may be the apperance still need to be improved. the space from egde to len on right side is to narrow, sometimes is not to hand it. Or may appenrence can be designed to possible fit in self-pole.

smeets patrick 09-02-2015

klein en handig
kwalitatieve fotos
handige automatische programmas
groot en handig scherm
onhandige afdekdop lens zonder bevestigingsmogelijkheden

Ab1952 09-02-2015
Geschreven voor: Sony α ILCE-5000L zwart

De Sony Alpha A5000 is een hele fijne camera. De foto's zijn haarscherp en je kan ze ook direct bewerken. Als je beginner bent, brengt de automodus je een heel eind op weg, maar ook voor gevorderden is het een plezier om met deze camera foto's te maken. De grootte en het gewicht maken de camera een ideale reispartner.

Declercq ringo 09-02-2015
Geschreven voor: Sony α ILCE-5000L zwart

Na paar weken proberen van mogelijkheden ... Weet ik nu voor wa alles dient, leuk foto's via wifi naar smartphone sturen .. Veel.mogelijkheden ligt goed in handen

lea kneepkens 09-02-2015
Geschreven voor: Sony α ILCE-5000L zwart

Eens de handleiding van de Sony Alpha A5000 onder de knie maak je prachtige foto's.
Ontzettend veel mogelijkheden om je beelden ook dirct te bewerken.

Diesel-telenet 09-02-2015
Geschreven voor: Sony α ILCE-5000L zwart

Fijne point & shoot camera.
Als je een SLR gewoon bent wel wennen aan het feit dat alle instellingen via het menu moeten en niet via de gebruikelijke knoppen op het toestel kunnen.
Kwaliteit van de foto's is uitstekend!
Jammer dat de betere lenzen nog zo duur zijn in vergelijking met de body.

vlad1000 20-01-2015
Geschreven voor: Sony α ILCE-5000L wit

The Sony Alpha A5000 is an upper entry-level mirrorless camera that's compatible with Sony's range of E-mount lenses. Announced in January 2014 it's the successor to the NEX 3N, and becomes the second E-mount camera to abandon the NEX branding in favour of the Alpha name only. It also has the distinction of being, according to Sony, 'the world’s smallest and lightest interchangeable lens camera to feature the convenience of Wi-Fi connectivity', though here Sony is restricting the field to cameras with an APS-C sensor

LoreS23 20-01-2015
Geschreven voor: Sony α ILCE-5000L wit

Ik vind de Sony camera zeer handig, klein en compact en trekt haarscherpe foto. Heel veel opties maken het fotografen nog eens 10 keer leuker. Ik zou mijn toestel niet meer kunnen missen!

Tukie 19-01-2015
Geschreven voor: Sony α ILCE-5000L zwart

Het is een handig en compact toestel. Dit toestel is perfect voor wie graag wat meer wil, maar toch klein wil blijven. Goede kwaliteit van foto's, ook als je binnen foto's neemt (zonder flits). Ik was enorm benieuwd van de prestaties van dit toestel. Voor de prijs kwaliteit is dit zeker een goed toestel!

Pieter VdK 19-01-2015
Geschreven voor: Sony α ILCE-5000L zwart

Ik heb de camera nu een tweetal weken in mijn bezit. Ben zeer tevreden met de compactheid, dit maakt hem ideaal om snel even mee te nemen. Om hem te beschermen heb ik een speciaal voor de A5000 gemaakte hoes gekocht, dit omdat ik vrees dat hij anders snel zal beschadigen. Het toestel presteert zeer goed bij weinig licht, foto's met lange sluitertijd leveren mooie scherpe beelden op indien men een statief gebruikt. De kwaliteit van foto's overdag bij helder weer vind ik dan net iets minder scherp soms en focussen op bepaalde objecten is niet altijd even makkelijk. Aangezien ik een beginner ben op vlak van fotografie zijn mijn eisen misschien sneller vervult dan iemand anders, maar volgens mij één van de betere toestellen op de markt voor deze prijs. De voorwaarden die ik had toen ik mijn camera zocht zijn bij deze allemaal ingelast. Het is een compact toestel met verwisselbare lens, met goede prestaties vooral bij weinig licht.

royant 18-01-2015
Geschreven voor: Sony α ILCE-5000L zwart

Een zeer degelijk toestel, voelt stevig aan, met veel mogelijkheden, de autto hdr functie is heel goed, en ook het klein schermpje wat je krijgt bij het focussen is zeer handig.
Heel compact maar toch fotos van dslr kwaliteit, de vormgeving is ook heel goed. IK raad iedereen dit toestel aan.

Willy voor Willy 18-01-2015
Geschreven voor: Sony α ILCE-5000L zwart

Heel compact! Gemakkelijk mee te nemen! Geeft zeer goede resultaten bij weinig licht.

WIFI is een plus.
De flitser is niet geweldig, maar de mogelijkheid om lenzen te veranderen is een voordeel

Rejane Van Gestel 18-01-2015
Geschreven voor: Sony α ILCE-5000L zwart

Het is een goed toestel.
De foto's zijn van goede kwaliteit.
Het toestel is gemakkelijk te gebruiken.
De Wifi-functie is heel handig om foto's over te zetten naar de computer.

ikkebob 16-01-2015
Geschreven voor: Sony α ILCE-5000L zwart

dit toestel biedt de mogelijkheid om mooie foto's te maken. door de zeer beperkte zoom-capaciteit van de lens vervallen enkele functies in bepaalde omstandigheden.

Karen85 15-01-2015
Geschreven voor: Sony α ILCE-5000L wit

Toestel waar je heel veel mee kan doen. Heb het nu een maand en nog lang niet alles kunnen uittesten. Ook zeer compact waardoor je het sneller mee neemt dan een grote reflex-camera en toch heel mooie foto's kan maken!

Manou1981 15-01-2015
Geschreven voor: Sony α ILCE-5000L zwart

Ik was op zoek naar een camera waar je de lenzen van kon verwisselen maar wilde graag een ingebouwde flitser in het toestel hebben. Dit vond ik bij de Sony a5000. Wat ook een groot pluspunt is, is dat het een dergelijk toestel is en niet te groot, handig om mee te nemen in de handtas en ik vind het gemakkelijk te bedienen. De WIFI mogelijkheid die er op staat is heel handig want nu kan ik het toestel koppelen met mijn Ipad/Iphone en de foto's worden meteen op de Ipad/Iphone gezet die ik nadien via mijn Icloud kan bekijken op de computer. Eigenlijk heb ik geen kabel meer nodig. Wat ook leuk is aan dit toestel is dat ik met een app op de Iphone/Ipad het toestel van op afstand kan bedienen voor groepsfoto's te maken of foto's van mij met de honden zonder de zelfontspanner in te schakelen. Ideaal! Ook de selffunctie is heel plezant en het maakt mooie foto's. Mijn conclusie ik ben alvast content van het toestel en het enige wat ik zeker op moment bij zal kopen is een 2de batterij omdat ik nogal veel heb ontdekt met het toestel. Ik heb er geen spijt van en het was een goede aankoop!